Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een computer zelf geconfigureerd, 3 a 4 jaar geleden.
Specs:

E6600 C2D 2.40ghz (775)
P5B Deluxe
4 gig ram 800mhz
8800GTX

Nou startte ik hem tijd geleden op en beeldscherm vertoonde rare tekens en verticale strepen. Dacht gelijk aan videokaart. Had andere liggen, getest en deed hetzelfde. Ram geheugen ook niks mis mee, en uiteraard beeldscherm en kabels ook getest. Nou lijkt me logisch dat het me moederbord moet zijn, maar kan dat niet testen, heb geen andere liggen.

Het rare is, als ik aantal keer opstart, dat ie het wel gewoon doet.. maar 80% van de keren niet en moet ik hem 4x resetten ofzoiets. Iemand enig idee?

Alvast bedankt

Gr.

Emile

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:29
Probeer eens een andere voeding.
Wellicht dat je voeding geen stabiele voltages meer afgeeft en daardoor je videokaart rare tekens toont.

Computer says no

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02 11:18
Heb je vast al naar gekeken, maar als je monitor via vga is aangesloten kan je ook gestreept beeld krijgen wanneer de stekker er niet goed in zit.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Je GPU heeft last van bekend euvel. Kan je 100% verzekeren dat deze kapot is, want wat je zelf aangeeft (Strepen en vage tekens) is beduidend voor een GPU met kapot geheugen.

Zie ook: Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Dat word bakken :Y) of een nieuwe halen :P

Edit: Welke "andere" videokaart zette je erin? En krijg je die strepen al VOOR windows?

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 20-10-2010 18:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie insane snelle reacties.. VGA uiteraard getest..ook DVI uiteraard :P.. maar Voeding niet getest. maar D4NG3R... ik heb al een andere Geforce erin gezet.. 7300GT ofzoiets.. oudje.. maar deed precies hetzelfde. Dus.. neem aan dat me 8800GTX gewoon werkt dan?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Probeer eens een veel nieuwere kaart, een 200 of 400 kaart.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:26
het word veroorzaakt door temperatuur wisselingen en het zetten en trekken van de kaart wat de verbindingen beschadigt

BGB4rn in "Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten"

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen, maar die heb ik helaas niet op m'n schoot liggen :P. Maar aan de andere kant, GPU klinkt uiteraard veel logischer. Maar ik zat te denken, zou er niet iets aan de hand zijn met m'n PCI-E?

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 19:01

KoffieNT

banaan

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:17:
bedankt voor jullie insane snelle reacties.. VGA uiteraard getest..ook DVI uiteraard :P.. maar Voeding niet getest. maar D4NG3R... ik heb al een andere Geforce erin gezet.. 7300GT ofzoiets.. oudje.. maar deed precies hetzelfde. Dus.. neem aan dat me 8800GTX gewoon werkt dan?
Je zou je GTX ook kunnen testen in een andere pc? Kun je iig (enigszins dan) uitsluiten dat het aan de videokaart ligt.

En verder zou ik inderdaad ook even kijken naar de voeding.

:D

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga inderdaad mijn 8800GTX is in een andere PC proberen. Heeft het misschien zin als ik de connectoren van me voeding verwissel en in andere aansluiting van dezelfde voeding doe?

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Je hebt een modulaire voeding begrijp ik hieruit? Je zou het kunnen proberen, maar ik denk niet dat het iets gaat uithalen.
Heeft er niemand in de buurt een voeding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:17:
Wacht even- je zet er een andere kaart in, en je hebt hetzelfde probleem?

Kan je er es een andere monitor (en kabel) opgooien...? Je zegt dat je dat getest hebt, maar hoe? ook vervangen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 18:33 ]

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Andere monitor al geprobeerd? Straks is het gewoon je monitor en werkt je pc zelf prima

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
modulaire voeding? sorry niet erg goed met Pc's xD. Ik heb de Enermax liberty 500watt. Maar ik kan proberen te kijken voor een andere ya. Andere monitor zeker al geprobeerd. is niet het probleem. Ook andere kabel erbij. VGA en DVI getest. Met en zonder verloopje. Kan hier niet aanliggen.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Google eens op modulaire voeding ;). Jup, die voeding is modulair.

Ik zou even op zoek gaan naar een andere voeding, mocht dat niet helpen zou je inderdaad kunnen gaan kijken naar je moederbord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:08:
modulaire voeding? sorry niet erg goed met Pc's xD. Ik heb de Enermax liberty 500watt. Maar ik kan proberen te kijken voor een andere ya. Andere monitor zeker al geprobeerd. is niet het probleem. Ook andere kabel erbij. VGA en DVI getest. Met en zonder verloopje. Kan hier niet aanliggen.
Vreemd, heel vreemd. Ok, hoewel dit echt op een hardware probleem lijkt, voor de volledigheid toch even: drivers (graka EN moederbord) geupdate?

En, wel boeiend- doet dit probleem zich al in de bios voor?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, alles was geupdate, en opeens sloeg het over. Geen net nieuwe updates. Er was dus niks verandert. Heb er nu toevallig Windows 7 opstaan. Met geen updates. En doet het nu teovalig. Maar als ik hem nu uitzet, begint dus weer hetzelfde liedje. En ja, het allereerste scherm wat ik zie, zelfs voor het biosscherm, heeft al dit probleem. Ik kan wel foto updaten? Misschien dat het dan iets beter te visualiseren is?

nogmaals tnx voor vele reacties!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het is sowieso een hardwarefout, aangezien het in de POST/Bios al gebeurt.

Ik zou echt zeggen dat het aan je GPU ligt, of aan de PCI-E slot waar de GPU in zit.

Zijn het gekleurde strepen, of zijn de letters soms ook vaag enz? Want alleen gekleurde strepen zou gewoon aan je monitor kunnen liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ook letters..vrij wazig. Toch blijf ik PCI-E slot verdenken.. enige rare is... dat het alleen bij opstarten gebeurt.. en niet ondertussen als ie al aanstaat.

Verwijderd

Was die P5B niet een bordje met brakke condensatoren?
Controleer die eens of ze bol staan of erger.

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 12:57
Hmm ben geen expert maar tijdens het opstarten is er een piekverbruik van alle onderdelen. Dit is een zware belasting van je voeding. Is het al gelukt deze te testen (voeding in andere pc of andere voeding in deze pc?)

Succes iig met het oplossen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er wel een aantal scheef zien staan ya. Maar is dit ernstig dan?
Die dingen bewegen al zo snel. Of ligt dit aan mij? ^^

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet tribledragon, ik had nog niet de beschikking over andere voeding die er even in kon. Ik ga dat zo snel mogelijk doen. Tnx!

Verwijderd

Wat beweegt er......? Scheef kunnen ze staan, maar het zijn onderdelen op het moederbord. Soort rond busje.
Laat er eens naar kijken door iemand die er een beetje verstand van heeft. Bolle of lekke condensatoren kunnen de oorzaak zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ya bedoel ik eigelijk d00. Er stonden er een paar scheef. Maar bij aanraking bewegen ze snel. We hebben het over hetzelfde maar formuleerde het misschien beetje raar :P Maar nogmaals, kan dat er iets mee te maken hebben?

Verwijderd

Ik heb ze nog nooit zien bewegen. Dus laat iemand anders eens naar het moederbord kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 23:12 ]

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Hij bedoelt denk ik, dat wanneer hij er tegenaan duwt, ze makkelijk buigen. En daar moet je inderdaad een beetje mee oppassen want voor je het weet vallen ze er af.

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieNT op 20-10-2010 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoelde ik inderdaad, sorry, tis al laat xD Maargoed. heb er niks raars mee gedaan. Neem aan dat dit niet het probleem is. Ik ga binnekort eventjes voeding checken en videokaart in andere pc stoppen. we zien wel wat het wordt! bedanktt

Verwijderd

Na even gegoogeld te hebben... Probleem met condensatoren was de P4P serie. Overigens wil dit niet zeggen dat dit het probleem niet is. Maar de kans is veel en veel kleiner. Succes met het vinden van je probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/5799/foto0134b.jpg

Nogmaals, pas na 3 of 4x aan/uit te doen krijg ik pas fatsoenlijk beeld. Nu heb ik heb Nog eens gewoon door laten lopen, en geeft ie deze melding. Dit betekend dat ie uberhaupt er niet meer door kan opstarten. Dat was eerst nog wel.

Iemand misschien verklaring voor?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 09:44 ]

Verwijderd

Een paar simpele vragen: Heeft je mobo een onboard videokaart mogelijkheid die je uit kan schakelen, als er 2 tegelijk werken zou er theoretisch een keer iets mis kunnen gaan? heb je originele Windows ? (kopie kan corrupt zijn). Kan je een foto maken van het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
heey,

nee gen onboard gpu. op het moment heb ik kopie. Maar toen het "gebeurde" had ik legale en daarna 2x opnieuw geinstalleerd met legale windows. Ik was bezig met een foto maken, maar dat wil blijkbaar niet werken. Nog een keer proberen -_-".

Maar wat er op die foto zou moeten staan is, dat wanneer hij opstart met die rare blokken/strepen en tekens, dat hij niet meer boot, en zegt dat windows niet kan laden en gaat zoeken naar een probleem. Nou heb ik ook al een gloednieuwe hardeschijf erin gedaan dus ook dat kan het niet zijn lijkt me. Ik ga eventjes nog een foto maken.

edit: bij vorige post ook aangepast, maar hier nogmaals de link van o.a. het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/5799/foto0134b.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 09:45 ]

Verwijderd

Bedankt voor het plaatje! Ziet er niet leuk uit iig :) Je hebt dus al een andere:
-videokaart,
-monitor kabel (deze (of stekker) lijk het meest voor de hand liggend)
-Monitor
-HDD
-OS instalaties

-gehad en nog steeds telkens weer dit probleem? Naast een andere stroomkabel en stopcontact (neem aan dat er geen 4000W generator in de kamer naast je staat met voltage-flow problemen ..maar je kan het proberen) blijft alleen het moederbord en de voeding over. Gebruiken de videokaarten van die 6pins /8pins connectoren?

Edit: Ik neem aan dat alle overige componenten zijn los gekoppeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 10:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad niet leuk :P

Maar die dingen heb ik getest ja. stroomkabel niet getest. Zal het eens proberen xD mijn 8800GTX heeft 2x 6pins connectors, en mijn andere.. 7300GT o.i.d krijgt stroom via het moederbord. Toch blijf ik het moederbord verdenken. Maar eigenlijk heb ik er geen/weinig verstand van :P

componenten die niet nodig zijn heb ik losgekoppeld ja.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, Ik heb nog eens getest, maar alleen met die 7300GT start ie af en toe zonder blokken en strepen op. Met de 8800GTX zien de blokken en strepen er anders uit, het zijn er minder, maar die gaan helemaal niet weg. Pff.. wat een gezeik altijd. Altijd al problemen gehad met deze computer :P

Verwijderd

Het is ook een vervelend klusje als je op de kern onderdelen aankomt, hoop dat je een ander voeding hebt om het verder uit te sluiten en of een ander moederbord. Heb je de PCI-E poorten al schoongespoten met perslucht ofzo?....

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet gedaan. Maar ik ga binnenkort met een vriend even een andere voeding erin zetten, en mocht dat het niet zijn, maar eens kijken voor ander moederbord dan
tnx.
Pagina: 1