• njs11
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-02-2013
beste tweakers,

ik heb de volgende vraag over het ingebouwde navigatie systeem van htc.
de maps zouden namelijk vooraf al op je tel zijn opgeslagen waardoor je geen gprs nodig hebt om de maps te laden. je hebt in principe dan alleen gps nodig.

gprs gaat van je data bundel af en kost in het buiteland een godsvermogen.
maar is dit ook zo met gps? met andere woorden: kan ik met mijn aankomstige htc desire HD gratis navigeren in nl (dus zonder dat het van me data verbruik gaan) en kan ik dus ook gratis navigeren in het buiteland (en de landen dan natuurlijk die wel al op het toestel staan)?

ik hoor het graag,

niels

ps. ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van sensor problemen (maar daar hoop ik natuurlijk niet op)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23:54

Touchdomex

Meisje!

Fix duurt langer maar je kan prima zonder GPRS in het buitenland navigeren.

GPS kost geen data.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Als je GPS hardware hebt, incl. software incl. maps, dan heb je geen dataverbinding nodig.

Maar ik kan me prima voorstellen dat je enkel kaarten hebt van Nederland, en je dus de kaarten voor het buitenland wel moet aanschaffen.

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

RaZ schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:46:
Als je GPS hardware hebt, incl. software incl. maps, dan heb je geen dataverbinding nodig.

Maar ik kan me prima voorstellen dat je enkel kaarten hebt van Nederland, en je dus de kaarten voor het buitenland wel moet aanschaffen.
Niet op de DHD aangezien die gewoon werkt met gratis Google Navigatie ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• njs11
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-02-2013
bedankt!! toch weer een pluspunt van de DHD, hoef ik namelijk geen tomtom of iets te kopen.
ik gok dat europa er wel opstaat of anders benelux (maar anders is er nog altijd internet waar je leuke dingen vanaf kunt plukken :P )

• Touchdomex

Touchdomex

Meisje!

njs11 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:19:
bedankt!! toch weer een pluspunt van de DHDAndroid, hoef ik namelijk geen tomtom of iets te kopen.
ik gok dat europa er wel opstaat of anders benelux (maar anders is er nog altijd internet waar je leuke dingen vanaf kunt plukken :P )
Het zijn gewoon de kaarten van Google Maps als het goed is. Dus dat bestaat al ;) Iedereen met android en GPS kan er gebruik van maken :) Doe het hier ook met een Samsung. Werkt prima ;) Maar TomTom is gebruiksvriendelijker imho....

• boaty
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 24-09 08:31
Touchdomex schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:25:
[...]

Het zijn gewoon de kaarten van Google Maps als het goed is. Dus dat bestaat al ;) Iedereen met android en GPS kan er gebruik van maken :) Doe het hier ook met een Samsung. Werkt prima ;) Maar TomTom is gebruiksvriendelijker imho....
Google maps navigatie gebruikt dus wel data. Hij download de kaartinformatie voor je route die je plant en vervolgens hoeft hij niet meer te downloaden zolang je die route volgt. Als hij moet herberekenen moet hij de data opnieuw downloaden.

[Voor 19% gewijzigd door boaty op 20-10-2010 20:38]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• wout1976
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 08-03 06:43
boaty schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:37:
[...]

Google maps navigatie gebruikt dus wel data. Hij download de kaartinformatie voor je route die je plant en vervolgens hoeft hij niet meer te downloaden zolang je die route volgt. Als hij moet herberekenen moet hij de data opnieuw downloaden.
En dan valt de schade in Nederland wel mee. Maar je wilt niet weten wat voor rekening je gaat krijgen als je met Google Maps in het buitenland hebt genavigeerd. Veel data dus een dure rekening.

Echter de navigatie van HTC zelf zou de mogelijkheid bieden om kaarten te downloaden en op te slaan op je DHD. Dan betaal je dus geen data als je de reeds gedownloade kaarten gebruikt.

Maar de HTC navigatie op de DHD en Google Maps zijn 2 verschillende dingen!

• 26779
  • Registratie: september 2021
  • Niet online
Het is wel een oud topic maar toch een vraagje dat hier op aansluit: wat zou nu de beste android navigatie zijn als je van GPS gebruik wil maken? Beste in de zin van zo goedkoop mogelijk en doen wat hij moet doen: je van a naar b brengen en bij voorkeur automatisch alternatieven berekend op moment dat je een andere afslag neemt.

Ik sta nl op het punt om een Galaxy S aan te schaffen en zit regelmatig in het buitenland waar ik niet de rekening van torenhoge roaming op mijn bord wil krijgen.

[Voor 20% gewijzigd door 26779 op 17-01-2011 22:34]

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee