Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Welbekende medeoprichter van Savatage, die dit is begonnen als zij-project naar aanleiding van de dood van zijn broer (Chris Oliva).
Tjah, over te techniek ... Ik zou het eigenlijk niet meer weten eigenlijk, het is ook niet zo interesant eigenlijk.
1 is volgens mij genomen op 85mm en de rest op 35 (zo te zien). Het was vrij licht, dus ik denk dat ik op 1600, 1/250, 2.8 zat oid. Ook heel consistent licht want het was een DVD opname concert.
Ik snap dat tweakers een redenlijke techniek focus heeft, maar voor foto's is dat op een gegeven moment niet zo interesant meer. Ik bedoel, ik zeg wel net hierboven wat mijn instellingen (denk ik) waren, maar daarmee komt een ander nog niet aan een gelijk resultaat. Zeker met de minder gecontroleerde vormen van fotografie is het toch een kwestie van doen en feeling meer dan techniek.
Jon Oliva is overigens zonder "h"
Slecht idee... Hoe laat?
Ik ben het helemaal met je eens op al je punten, daarom dank voor de toelichting.qadn schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:57:
@Moby: Tjah zoveel valt er niet te vertellen. Foto's van een concert van John Oliva's Pain.
Welbekende medeoprichter van Savatage, die dit is begonnen als zij-project naar aanleiding van de dood van zijn broer (Chris Oliva).
Tjah, over te techniek ... Ik zou het eigenlijk niet meer weten eigenlijk, het is ook niet zo interesant eigenlijk.
1 is volgens mij genomen op 85mm en de rest op 35 (zo te zien). Het was vrij licht, dus ik denk dat ik op 1600, 1/250, 2.8 zat oid. Ook heel consistent licht want het was een DVD opname concert.
Ik snap dat tweakers een redenlijke techniek focus heeft, maar voor foto's is dat op een gegeven moment niet zo interesant meer. Ik bedoel, ik zeg wel net hierboven wat mijn instellingen (denk ik) waren, maar daarmee komt een ander nog niet aan een gelijk resultaat. Zeker met de minder gecontroleerde vormen van fotografie is het toch een kwestie van doen en feeling meer dan techniek.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Slecht idee... Hoe laat?
Soms via de band.
Zaal is erg erg zeldzaam dat ze het aan fotograven zelf geven tenzij het een erg bekende kop is (lokaal).
Overigens kan je bij veel kleinere concerten gewoon foto's maken voor jezelf
Slecht idee... Hoe laat?
2 vind ik niet in de serie passen, de kleuren, belichting en compositie is heel anders.
foto 4 is het mooiste, allemaal kleurtjes
Zou je misschien iets kunnen vertellen over je nabewerking, je bent namelijk over al je series heen behoorlijk consistent ze kijken allemaal lekker weg. Zou wel willen weten hoeveel je in je nabewerking doet, of dat je zo uit de camera zulke strakke platen krijgt.
Joejoe!
Wat me altijd wel wat doet is de actie in de foto. de eerste laat dat goed zien, en ook de 3e. Die is zelfs beter, je voelt wel de energie die erachter zit. Nu nog een stoomwolk van zijn hoofd en het is compleet.
Jammer dat het gitaartje er net niet opstaat, maar ook ik zie dit meestal niet meer als echt erg, en hier dus ook niet.
Nummer 5....ja het lijkt net alsof de blik toch net iets TE geposeerd is. Had IETS spontaner gekund.
Uitschieters: 2 en 3. 2 vanwege de houding en het moment (dat is te voelen), 3 vanwege de actie en de kleuren. Mooi!
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
1: Deze zou van een hoger/rechtser standpunt mooier geweest zijn denk ik. Iets teveel van de piano aan de linkerkant.
2: Erg goed moment en het licht erachter geeft een mooi effect.
3: Goede timing, met het haar zo zit er echt "motion" in de foto. Beetje jammer van het felle licht links, dit had je misschien nog wel kunnen fixen met bijv. Lightroom.
4: Erg goede foto. Ik had hem ietsjes gecropt, nu heb je linksonder een zwart iets en rechts een kleine bol.
5: Het onderwerp is onderbelicht, vind deze foto daarom ook minder. Ook iets teveel ruis. Wederom een goede timing, en het klein beetje beweging in de gitaar vind ik ook mooi.
[ Voor 4% gewijzigd door Nordlys op 20-10-2010 21:43 ]
Eigenlijk heel fotogeniek, ik denk dat hij iets te compenseren heeft ofzo.
JvdG: 3: ik hou juist van stevig licht. Als je naar mijn series foto's kijk zie je dat ook altijd terugkomen eigenlijk. 5: tjah, het is dat of de achtergrond volledig wegblazen. Ruis zie ik niet zoveel eigenlijk, en zelfs dan, ruis is ruig
(overigens mag het niet, maar je wil toch uberhaupt niet flitsen?)
1) rook
2) sfeer wegflitsen
3) bij het shot wat je het over hebt zou het licht met bounce ook van boven komen wat het probleem dan helemaal niet veranderd.