Toon posts:

[showcase][concert]Jon Oliva's Pain

Pagina: 1
Acties:

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:31

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter

_1_

_2_

_3_

_4_

_5_

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
@Moby: Tjah zoveel valt er niet te vertellen. Foto's van een concert van John Oliva's Pain.
Welbekende medeoprichter van Savatage, die dit is begonnen als zij-project naar aanleiding van de dood van zijn broer (Chris Oliva).

Tjah, over te techniek ... Ik zou het eigenlijk niet meer weten eigenlijk, het is ook niet zo interesant eigenlijk.
1 is volgens mij genomen op 85mm en de rest op 35 (zo te zien). Het was vrij licht, dus ik denk dat ik op 1600, 1/250, 2.8 zat oid. Ook heel consistent licht want het was een DVD opname concert.

Ik snap dat tweakers een redenlijke techniek focus heeft, maar voor foto's is dat op een gegeven moment niet zo interesant meer. Ik bedoel, ik zeg wel net hierboven wat mijn instellingen (denk ik) waren, maar daarmee komt een ander nog niet aan een gelijk resultaat. Zeker met de minder gecontroleerde vormen van fotografie is het toch een kwestie van doen en feeling meer dan techniek.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Gewoon met fotopas. Anders krijg je zulke foto's overigens ook neit voor elkaar.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Via een medium over het algemeen.
Soms via de band.

Zaal is erg erg zeldzaam dat ze het aan fotograven zelf geven tenzij het een erg bekende kop is (lokaal).

Overigens kan je bij veel kleinere concerten gewoon foto's maken voor jezelf :)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Bij iets zo groot als Jon Oliva helpt het behoorlijk als je een beetje heen en weer kan lopen voor het podium. En bij zoveel drukte kan dat eigenlijk alleen voor de barriere (of als er een stevige pit is)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
DC: die kerel kwam de hele show heel erg geposeerd over, maar echt continu.
Eigenlijk heel fotogeniek, ik denk dat hij iets te compenseren heeft ofzo.

JvdG: 3: ik hou juist van stevig licht. Als je naar mijn series foto's kijk zie je dat ook altijd terugkomen eigenlijk. 5: tjah, het is dat of de achtergrond volledig wegblazen. Ruis zie ik niet zoveel eigenlijk, en zelfs dan, ruis is ruig ;)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Viesbah, flitsen.
(overigens mag het niet, maar je wil toch uberhaupt niet flitsen?)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Zelfs als je zou kunnen bouncen wil je dat niet, dat werkt in concert-situaties niet zoals jij denkt dat het zou moeten werken.
1) rook
2) sfeer wegflitsen
3) bij het shot wat je het over hebt zou het licht met bounce ook van boven komen wat het probleem dan helemaal niet veranderd.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee