[CiP] Shiptheme mod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar toch zou ik die verlichting niet op deze manier gebruiken. Ik zou eerder gaan voor een paar subtiele LEDs (rood + groen hoort er wel bij imho), maar die ledstrings zijn wel erg aanwezig.

Verder is je sleeving echt tof, wel lomp, maar dat hoort er wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ziet er mooi uit :)
Voor wat betreft het kitwerk in de bodem: ik begrijp dat je zwarte kit wilt gaan gebruiken. Da's erg bewerkelijk om te doen, kan een hoop verknallen. Is het niet mooier (en makkelijker) om ipv kit, zwarte vierkante leren veters / strips te gebruiken die je er in werkt met bijv en schroevendraaier? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
Het hele verlichting verhaal wordt nog helemaal weggewerkt dat groene is veels te fel nu ja.
Het moet achter de hardware etc. vandaan komen dan verwacht ik dat het effect veel mooier wordt.
En als het toch een lelijk effect blijft dan gaat er wat anders in.
Tja een led strippie van een tientje dat is toch niet zo erg om te switchen en uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
The Eagle schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:35:
Ziet er mooi uit :)
Voor wat betreft het kitwerk in de bodem: ik begrijp dat je zwarte kit wilt gaan gebruiken. Da's erg bewerkelijk om te doen, kan een hoop verknallen. Is het niet mooier (en makkelijker) om ipv kit, zwarte vierkante leren veters / strips te gebruiken die je er in werkt met bijv en schroevendraaier? :)
O dat is ook nog een optie thx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 02:26
wat verlichting en ja stuurboord bakboord klopt nog niet
Als je dit er zo in wilt verwerken doe dat dan op een minder opzichtige manier, op deze manier verpest je de rest van deze schitterende mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Yeseterror schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:33:
[...]

Als je dit er zo in wilt verwerken doe dat dan op een minder opzichtige manier, op deze manier verpest je de rest van deze schitterende mod!
wees maar niet bang ik laat dat echt niet los in de kast hangen.
Ik steek niet zomaar veel tijd in deze case om dan mijn verlichting los te laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 13:47
Val nieuw binnen op dit topic en het concept bevalt me wel! Leuk idee en respect voor het knopen! Welke knoop gebruik je?
Staat in de bookmarks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jediah
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 13:47

jediah

Wat vind je er nou zelf van?

Tot nu toe ziet het er al erg goed uit, fantastisch idee ook.

Deze ga ik zeker volgen!

Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:37

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Pjoter schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:04:
Val nieuw binnen op dit topic en het concept bevalt me wel! Leuk idee en respect voor het knopen! Welke knoop gebruik je?
De knopen om de kabels van de PSU lijken op een varkensrug, maar dan dubbel.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
het is ook een varkensrug maar dan dubbel zoals ook al genoemd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Misschien een idee om voor blauwe ledjes te gaan? Ivm water enz? Of wil je echt die groene en rode ledjes gebruiken?

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Gaaf _O_ die verlichting is duidelijk nog niet af nee, maar dat bodempje is :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
T-Rhidon schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:20:
Misschien een idee om voor blauwe ledjes te gaan? Ivm water enz? Of wil je echt die groene en rode ledjes gebruiken?
Tja het effect van stuurboord bakboord lijkt mij juist heel erg passend ach dan vervang ik de zooi toch ik werk eerst dit uit en dan als het niet bevalt gaat er andere verlichting in.
Een boel van die strips gaan achter de hardware weggewerkt worden en anders laat ik het achter hout vandaan komen het mag niet direct in de case komen te schijnen.
Zodat je een subtiele verlichting effect krijgt en geen Las Vegas verlichting de leds zijn heel erg fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

the boiler schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:43:
[...]

Tja het effect van stuurboord bakboord lijkt mij juist heel erg passend ach dan vervang ik de zooi toch ik werk eerst dit uit en dan als het niet bevalt gaat er andere verlichting in.
Een boel van die strips gaan achter de hardware weggewerkt worden en anders laat ik het achter hout vandaan komen het mag niet direct in de case komen te schijnen.
Zodat je een subtiele verlichting effect krijgt en geen Las Vegas verlichting de leds zijn heel erg fel.
Ik heb misschien nog wel een heel andere idee als je het straks toch niet mooi gaat vinden.

Je graka in iedergeval aanpassen door middel van een hout kleurtje, zie afbeeldingen hier onder (houten blokje wat je ziet).

Maar misschien een leuk idee:

Als windows een plexi bak, waar je van boven af water in laat lopen zodat je een soort regen / storm effect krijgt. Dan gebruikt maken van blauwe led voor extra water idee of een witte ccfl, die je af en toe aan en uit kan zetten bijvoorbeeld door middel van een schakelaar zodat je een onweer effect geeft.
Onder aan de plexi bak een trechter idee voor het water op te vangen. En deze rond te laten pompen, gebruik dan wel gedestilleerd water.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2zqsn0g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2d7vkzl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/vijq11.jpg

Sorry voor de type fouten had een beetje haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
o..0 mm tja wat moet ik er van zeggen erg leuk bedacht en mooi uitgetekend maar !!
Ik gebruik de patrijspoort als panel window.

Afbeeldingslocatie: http://i122.photobucket.com/albums/o260/theboiler/w7kl.jpg

Tja die gaat er echt niet uit dat brengt juist dat extra's voor mij.
Wordt wel heel vaak geroepen trouwens een waterval in de case op meerdere forums :D
Ik wil wel een strakke case houden en ik wil juist ten zeerste verkomen dat het een poppenkast wordt.
Door zo'n waterval met window toe te passen ben ik bang dat dat gebeurt.

Mijn videokaart is als 1 van de laatste dingen aan de beurt.
Of ik spuit hem in het ivoor wit of hij wordt bekleed met hout zoals je laat zien.
Bekleden met hout wordt wel heel veel hout in de kast dan eerst maar eens de basis af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Aha oke, daar zijn ook leuke dingen mee te doen.

Persoonlijk denk ik dat het eerder een poppenkast word door de rode en groene ledjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
T-Rhidon schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:07:
Aha oke, daar zijn ook leuke dingen mee te doen.

Persoonlijk denk ik dat het eerder een poppenkast word door de rode en groene ledjes.
Dat probeer ik juist te voorkomen.
Nee ik waardeer je inbreng echt hoor ik vindt het juist geweldig leuk zulke ideeen.
Many thx daarvoor maar je hebt wel eens dat je moet uitkijken dat je niet doorslaat he in bepaalde dingen.
Dat ik begon met dat patrijspoortje dacht ik er moet een sextant in komen een kompas temperatuur meter een barometer,
Totdat ik ging bouwen en besefte dat ik helemaal niet zoveel ruimte heb in de kast kijk maar naar mijn hardeschijven hoe ik die heb weg moeten moffelen door de video kaart.
Als ik daar ook nog een houten doos omheen bouw wordt hij nog groter.
Echt met alle respect het is gewoon geen grote case.
In de toekomst moet er nog eens een ssd bij misschien een geluidskaartje of wat dan ook.
En nog een Noctua cpu koeler alleen wordt dat ook al weer lastig want die krengen zijn ook groot.

Wacht het verlichting maar af ik verpruts de mod daar echt niet mee als het lelijk blijft dan gaat er wat anders in maar voor nu werk ik mijn concept uit zoals het nog in mijn hoofd zit.

Ik ben wel opzoek naar ideeën voor mijn andere zijpaneel
Ik ga die of beter gezegd die moet meer naar buiten toe voor mijn vele kabel werk.
Daar zoek ik nog een mooi idee voor.

Ik zat te denken aan de oorspronkelijke panel uit te zagen en dan op te dikken met hout en daarover heen een plaat weer misschien een naambord van hout of een tattoo tekening van een zeilschip a old skool tattoo.

de voorkant wordt wel eiken samen met een naambord erop of zo met gouden gefreesde letters maar daar ben ik ook nog niet uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik zag laatst in de kringloop een klassiek weerstation achtig ding waarvan het frame stuk was. Moest wel even aan je denken ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

the boiler schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:18:
[...]

Dat probeer ik juist te voorkomen.
Nee ik waardeer je inbreng echt hoor ik vindt het juist geweldig leuk zulke ideeen.
Many thx daarvoor maar je hebt wel eens dat je moet uitkijken dat je niet doorslaat he in bepaalde dingen.
Dat ik begon met dat patrijspoortje dacht ik er moet een sextant in komen een kompas temperatuur meter een barometer,
Totdat ik ging bouwen en besefte dat ik helemaal niet zoveel ruimte heb in de kast kijk maar naar mijn hardeschijven hoe ik die heb weg moeten moffelen door de video kaart.
Als ik daar ook nog een houten doos omheen bouw wordt hij nog groter.
Echt met alle respect het is gewoon geen grote case.
In de toekomst moet er nog eens een ssd bij misschien een geluidskaartje of wat dan ook.
En nog een Noctua cpu koeler alleen wordt dat ook al weer lastig want die krengen zijn ook groot.

Wacht het verlichting maar af ik verpruts de mod daar echt niet mee als het lelijk blijft dan gaat er wat anders in maar voor nu werk ik mijn concept uit zoals het nog in mijn hoofd zit.

Ik ben wel opzoek naar ideeën voor mijn andere zijpaneel
Ik ga die of beter gezegd die moet meer naar buiten toe voor mijn vele kabel werk.
Daar zoek ik nog een mooi idee voor.

Ik zat te denken aan de oorspronkelijke panel uit te zagen en dan op te dikken met hout en daarover heen een plaat weer misschien een naambord van hout of een tattoo tekening van een zeilschip a old skool tattoo.

de voorkant wordt wel eiken samen met een naambord erop of zo met gouden gefreesde letters maar daar ben ik ook nog niet uit :D
Aha nee ik snap je punt, dan wacht ik geduldig af wat het resultaat gaat worden ;). Nadeel van een kleine kast. Voordeel dat je het compact kunt houden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterO
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-07 18:04
Tijdje niet meer gevolgd maar WOW wat een prachtig resultaat.. maar zoals al meer mensen vind ik ook echt dat die verlichting zoals je hem nu hebt zitten echt gewoon lelijk is.
Zou gewoon voor iets van witte verlichting gaan of iets waardoor die houtkleuren beter uitkomen. Erg mooi werk verder hoor ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
lol plx zo als die verlichting nu zit?? hij ligt er los in hij zit niet of is niet bevestigd plx
Hij ligt er gewoon los in alleen de molex stekker is in de voeding gestoken!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:51
Ja ik zou die verlichting ook niet gebruiken, maar het rood/groen is natuurlijk wel leuk nautisch.
Misschien zou een klein rood en groen sierpeertje (waar je de draadjes zit gloeien) de klassieke sfeer van je mod meer benadrukken. Dan houd je alles heel klassiek met als hevig contrast je printplaten.

• the boiler
Voorlopig heb ik de verlichting opgelost :P
Foto maar even verwijderd onnodige discussie voor iets wat helemaal niet zo gemonteerd wordt.
Ik zelf zat te denken aan kleine scheepslampen met een groene en rode led aan de voor kant van mijn case ingebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://www.groen-land.be/content/assets/rekwisiet-just/Piraten/scheepslampen_TN.JPG

• the boiler
Een update maar weer eens heb gister even lekker bezig kunnen wezen.

Eerst dus de case maar weer eens uit elkaar geschroefdtodat de dubbele bodem eruit kon.
Verscheidene gaatjes geboord voor het wegwerken van de interne usb kabels, firewire, fan, HDD, en powerswitch.
De gaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd1%20(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd2%20(Small).JPG

De bodem met weg gewerkte kabels

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd3%20(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd4%20(Small).JPG

Dus alles maar weer aan het terug monteren

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd5%20(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd6%20(Small).JPG

Wat sata kabels uit de bodem.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd7%20(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd8%20(Small).JPG

Maar de sleeving is dus wel dik en ik heb geen modulaire voeding alhoewel dat toch niks uit maakt want ik heb alle kabels in gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd9%20(Small).JPG

Dikke fail door evengoed mijn panel te proberen te monteren lol oops tegen beter weten in :D

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd10%20(Small).JPG

Even met bovenkant. en wat previews me panels gemonteerd en hoe welke hoek je dus de kast in kijkt via de patrijs poort.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd11%20(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd12%20(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd13%20(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd14%20(Small).JPG

En van mijn werk nog een mooi knopen bord gekregen die wij altijd schenken aan opdrachtgevers als wij opleveren.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/upd15.JPG

Mijn werkgever begint langzamerhand al wel aardig een sponsor te lijken.
Eiken hout, plexiglas, knopenbord wat schroeven etc. dus daar ben ik wel dankbaar voor en is het noemen wel waard al vragen ze er niet om.
Dus bij deze thx L. Post en Zonen b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Haha grappig, wat een boel kabels om weg te werken.
Ziet er leuk uit, wist niet wat ik er van moest verwachten.Over de zijkant waar je patrijs poort zit ga je die ook "bekleden" met hout? Eigenlijk de gehele buitenkant of juist niet?

En blijft je patrijs poort wit in het midden? Of zit daar nog folie op het glas?

Nu ben ik benieuwd hoe het er uit gaat zien met de LED'jes. Succes ermee en KUTGW ;) .

[ Voor 22% gewijzigd door T-Rhidon op 19-11-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
De panelen worden ivoorwit dus ook die waar het patrijspoortje in zit geen hout.
Alleen het front wordt nog van hout.

Dat witte is nog de bescherm folie het plexi is gewoon helder alleen ter bescherming van het plexi het folie erop gelaten ook moet er nog wat ingestraald worden.

Leds tja komt als laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 09:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Al die tijd gestoken in het vlechten van je kabels, en dan komt 3/4 achter je mobo te zitten 8)7
begint er inderdaad wel leuk uit te zien, alleen vind ik de kabels aan je hdd er wat, euhm, crummy uitzien. Verder wel leuk dat je patrijspoort zo groot is, kan je nog ongeveer alles zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Joindry schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:30:
Al die tijd gestoken in het vlechten van je kabels, en dan komt 3/4 achter je mobo te zitten 8)7
begint er inderdaad wel leuk uit te zien, alleen vind ik de kabels aan je hdd er wat, euhm, crummy uitzien. Verder wel leuk dat je patrijspoort zo groot is, kan je nog ongeveer alles zien.
Dat is toch altijd met sleeven het meeste wordt weggewerkt :D
Crummy ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellMoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2024
Ziet er weer zeer netjes uit hoor nu alleen nog zien dat je je sleeving kabels goed weggewerkt krijgt !

Verzin je vast wel wat orgineels op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 16:10
the boiler schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:47:
[...]

Dat is toch altijd met sleeven het meeste wordt weggewerkt :D
Crummy ???
Het handige van gesleeve kabels is dat je ze juist niet allemaal hoeft te verstoppen :p

Verder vind ik dit een (tot nu toe) erg mooie mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
beetje een bende bij de hdd vindt ik persoonlijk, ook dacht ik toen ik het plaatje zag "nou daar gaat je airflow" :P

maar het ziet er zeker goed uit, nu nog zorgen dat je de zijkant erop krijgt

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Nou zie ik dat je al een aardig eind op weg bent, maar euh, waarom leg je sommige kabels niet buitenom? Op een schip hangen de touwen ook buiten.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 12:37

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

GNOOM172 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:41:
Nou zie ik dat je al een aardig eind op weg bent, maar euh, waarom leg je sommige kabels niet buitenom? Op een schip hangen de touwen ook buiten.
Wereldidee! :D

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
GNOOM172 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 23:41:
Ik zie wel wat in dit idee zit erover na te denken hoe ik dit zou kunnen verwerken.
Tja het is waar als je mooie sleeving hebt dat het wel in zicht mag blijven maar een grote wir war moet je ten allen tijde proberen te verkomen.
Ik heb een ieder geval een begin aan mijn zijpaneel gemaakt en is dus in elkaar gelijmd daarna kan ik er mee stoeien voor mijn kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er tof uit :o. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Even een bump.
Ik heb wel bezig geweest maar ben erg druk op het werk dus nergens eigenlijk aan toe gekomen de laatste 2 a 3 weken.
Nu het laatste drukke weekje werken dus volgende week 2 hele weken vrij en dus tijd voor wat modwerk :D en de case maar eens afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
De fotos zijn normaal verkleind maar komen wel erg ruk op de pagina hier !! gewoon op de foto's klikken dan krijg je de normale !

Mijne beste volgers hierbij mijn update na lange tijd.
Veel stomme tegenslagen gehad ivm modem etc. etc.

Een ieder geval de case is flink ver gekomen moet nog een paar kleine dingetjes maar het einde is in zicht.
Allereerst begonnen met een frontje voor mijn videokaart wilde geen volledige backplate maken maar een soort van licht bak met het xfx logo erin uit gezaagd zodat je de letters opgelicht ziet.
Dus eerst maar eens wat aan elkaar gelijmd.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u1%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u2%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u3%20%5Bklein%5D.jpg

Nu de letters uitgezaagd en weer een andere lat erop gelijmd telkens weer 4 uur wachten na het lijmen dus dat zorgd voor veel oponthoudt.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u4%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u5%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u6%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u7%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u8%20%5Bklein%5D.jpg

Ook ga ik toch mdf in deze case verwerken niet alles wordt eiken hier heb ik de eerste 4 latten voor de zijkant van mdf die extra ruimte moet creeeren voor de kabelboom.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u9%20%5Bklein%5D.jpg

Netjes in verstek.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u10%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u11%20%5Bklein%5D.jpg

de 18mm opdikking was niet genoeg dus nog maar een laag latten.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u12%20%5Bklein%5D.jpg

Met een extra sparing voor bij de voeding.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u13%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u14%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u15%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u16%20%5Bklein%5D.jpg

Hier begin ik aan het front eerst maak ik een basis waarop later het eindfront geschroefd wordt.
Dit zorgt voor een goede basis waarop je verder kan werken.
Ook weer in de lijm klemmen.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u17%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u18%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u19%20%5Bklein%5D.jpg

Het voorfront waaruit de dvd, aan en uitknop en USB met headset aansluiting worden gezaagd worden.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u20%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u21%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u22%20%5Bklein%5D.jpg

Voor wat extra ruimte om wat kabels weg te werken heb ik het een en ander weggefreesd ook voor de aan en uitknop moest ik een vlakke ruimte creeeren.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u23%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u24%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u25%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u26%20%5Bklein%5D.jpg

Even een onafgewerkte overview shot en tussentijds genieten.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u27%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u28%20%5Bklein%5D.jpg

Begonnen met aflakken en het mdf gronden.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u29%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u30%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u31%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u32%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u33%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u34%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u35%20%5Bklein%5D.jpg

Hier begin ik met het afmonteren.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u36%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u37%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u38%20%5Bklein%5D.jpg

Nog een keertje tussen tijds genieten van het resultaat en even op mijn bureau gezet of ie wel staat :D.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u39%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u40%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u41%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u42%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u43%20%5Bklein%5D.jpg

Voor het solderen heb ik hulp ingeroepen van een artisan soldeerder die niet geeft om het kleine soldeerwerk.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u44%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u45%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u46%20%5Bklein%5D.jpg

De rode smd ledstrippen achter het mobo.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u47%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u48%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u49%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u50%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u51%20%5Bklein%5D.jpg

Doordat ik het laatste front op plexiglas 1 cm breed 5mm dik gefrost met daar achter rode en groene leds heb ik dus dat stuurboord bakboord gecreeerd en ik moet zeggen ik ben erg tevreden van het effect.
Allen jammer dat de dvd speler een ongelijke licht gloed geeft.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u52%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u53%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u54%20%5Bklein%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u55%20%5Bklein%5D.jpg

Laatste totaal plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://the-boiler.hw-customz.nl/images/u56%20%5Bklein%5D.jpg

Verder moet ik nog wat enkele dingetjes doen heb wat bestellingen geplaatst.
De Noctua NH-C14 is bij Freddy besteld en ook heb ik wat witte smd led strips besteld om de hardware te verlichten meer rood en groen wordt hem niet dat is gewoon lelijk.
En nog wat kleine scheeps details verwerken dan moet hij klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Sommige van je foto's lijken voor mij tenminste zwaar vervormd te worden, maar verder ziet het er wel cool uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Cronax schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:04:
Sommige van je foto's lijken voor mij tenminste zwaar vervormd te worden, maar verder ziet het er wel cool uit :D
Klopt weet niet waar het aan ligt heb de verkleinde foto's op mijn pc staan en die zijn niet uit verhouding, maar als je op de foto klikt krijg je de originele foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Wow, impressed. Zonder leds vind ik hem het mooiste, maar met leds lijkt het alsof er een dekfeestje aan de gang is :)

edit:
Een feestje op het dek van een schip. Wat dacht je?

[ Voor 48% gewijzigd door Dooievriend op 10-01-2011 13:18 ]

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert-JanS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-08 12:06
wat bedoel je met een dek-feest? >:)

supernice mod verder trwns!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Dooievriend schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:41:
Wow, impressed. Zonder leds vind ik hem het mooiste, maar met leds lijkt het alsof er een dekfeestje aan de gang is :)
Tja hij is dan ook nog niet af er komen nog wat witte led strippen in en dan verdwijnt het disco effect tenminste dat hoop ik.
Het rode moet alleen een gloed gaan leveren en de hardware moet door de warme witte licht mooi eruit komen.
de foto's zijn ook wel niet van denderende kwaliteit aangezien ze met mijn desire HD zijn genomen.
Mobiele telefoon en weinig licht werkt niet lekker.
Als hij af is gebruik ik wel een degelijk camera voor de eindshoot.
Als het rood te fel blijft pas ik dat wel aan ben er nu vooralsnog zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

supper mooi zo

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 19:14

TimvH

Kletsmajoor

Ben je nog bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 11:54

ALF

Kan niet anders zeggen, puik werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 25% gewijzigd door Ediejo op 28-02-2011 07:05 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Ik ben dan ook nog lang niet klaar heb een behoorlijke lijst nog te doen alleen heb ik momenteel weinig tijd om te modden en de kast draait dus laat je het dan wel eens zo liggen.
1 Mijn DVD speler/brander moet nog gespoten worden
2 Plank van de GPU moet aangepast worden.
3 Ik zie mijn dek niet meer doordat mijn cpu koeler te groot is om de GPU in de bovenste slot te drukken.
4 Leds moeten worden aangepast naar warm wit
5 Aan & uit knop loopt s'ochtends aan doordat het hout gekrompen is.
6 HDD verdwijnen steeds doordat de sata kabels niet goed blijven zitten door de zwaarte van de sleeving (zijn nog de enigste met 3mm touw ik ben bang dat dat ook aangepast moet worden)
7 Voor openingen zijn te klein voor audio & usb door krimp van het hout
8 Als ik het dek weer in zicht krijg dus het zwarte kit/pek maar ik heb juist ruimte gehouden om dat er tussen te kunnen krijgen zie de foto's van dubbele bodem in progress

Afbeeldingslocatie: http://i122.photobucket.com/albums/o260/theboiler/Casemod%20shiptheme/dek19.jpg

Dit is het nog zo'n beetje

[ Voor 49% gewijzigd door the boiler op 28-02-2011 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Kittube zwarte sikaflex, €11,65 bij VCU ;)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
l3p schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:13:
Kittube zwarte sikaflex, €11,65 bij VCU ;)
Die ligt hier in de schuur van jan van lammert voor noppes :P alleen houdt de rest van de jongens van lammert me s'avonds op kantoor dus kom ik er niet aan toe!

[ Voor 18% gewijzigd door the boiler op 28-02-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

the boiler schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:16:
[...]
Die ligt hier in de schuur van jan van lammert voor noppes :P alleen houdt de rest van de jongens van lammert me s'avonds op kantoor dus kom ik er niet aan toe!
Dagje ziek melden :-)
Zo kun je dan wel veel doen.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Mexel schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:19:
[...]

Dagje ziek melden :-)
Zo kun je dan wel veel doen.
Dan stapelt mijn werk nog meer op en ik werk met deadlines dus moet ik de volgende dag alleen maar harder werken in minder tijd.
Nee ik heb niet zo'n baan dat collega's jou werk wel overnemen snij mezelf dan alleen maar in mijn vingers.
En ik woon tussen de oude zaak en nieuwe zaak in 500m1 uit elkaar maar daar wordt nogal veel tussen gependeld dus de kans dat iemand mij van en naar de schuur ziet gaan en op zolder bezig ziet (heb een grote pui daar in zitten waardoor je me ziet zitten) dus dat wordt hem ook niet.
Tja in een dorp heb je dan ook veel sociale controle :D
Pagina: 1 2 Laatste