Toon posts:

[Testcase] ECVB Powerplant

Pagina: 1
Acties:

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Sinds recent pak ik m'n fototoestel weer wat vaker ter hand, heb ik een 10-20 gekocht en ben ik met een maatje bezig met wat Urban fotografie, eerst naar Doel geweest en vorig weekend naar een enorm gave locatie; een verlaten elektriciteitscentrale.

Eerst 's avonds een korte ronde gedaan, de volgende dag rond 11 uur teruggekomen en precies toen we over het hek wilden klimmen kwamen er 2 collegae-fotografen uit de bosjes dus met z'n vieren naar binnen gegaan.

Dit zijn m'n eerste stapjes in het HDR gebeuren, best lastig maar ik vind dat het toch best goed gelukt is en de foto's er vrij realistisch uit zijn gekomen. Enkel de 1e foto is geen HDR.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

[Voor 5% gewijzigd door Aikon op 19-10-2010 08:24]

• ath92
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 28-01-2018
Wow, goede foto's hoor! Vooral vaak mooi licht en je HDR is inderdaad goed gelukt, en je toning vind ik ook nog eens mooi :)

• Davy1982
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10-10-2019
Mooie serie! Waar is dit ergens?

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:02
HDR-effect is bij sommige foto's wel een beetje té naar mijn smaak, vooral bij #5, maar over het algemeen heeft het ook wel wat :) Alleen vind ik #2 te scheef, het is net alsof ik omval als ik naar die foto kijk :+

The devil is in the details.

• buffbuffbuff
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:47
Ben het eens met Mute. Soms een beetje over de top. Voor de rest erg gaaf en zeer leuke foto's om naar te kijken! Krijg gelijk zin om ook zoiets te gaan doen !

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Aikon schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:31:
Sinds recent pak ik m'n fototoestel weer wat vaker ter hand, heb ik een 10-20 gekocht en ben ik met een maatje bezig met wat Urban fotografie, eerst naar Doel geweest en vorig weekend naar een enorm gave locatie; een verlaten elektriciteitscentrale.

Eerst 's avonds een korte ronde gedaan, de volgende dag rond 11 uur teruggekomen en precies toen we over het hek wilden klimmen kwamen er 2 collegae-fotografen uit de bosjes dus met z'n vieren naar binnen gegaan.

Dit zijn m'n eerste stapjes in het HDR gebeuren, best lastig maar ik vind dat het toch best goed gelukt is en de foto's er vrij realistisch uit zijn gekomen. Enkel de 1e foto is geen HDR.
Het is dan ook geen toeval dat alleen de 1e foto mooi is. Bij de rest heeft het neppe HDR-gebeuren compleet alle contrast en diepte uit de foto's gewerkt. (Nou vooruit, bij 8 werkt het.) Maar imo is het realisme door de extreme photomatix-processing juist compleet kwijt.

[Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 17-10-2010 17:54]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• magicstar
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:46
Wow ziet er erg netjes uit.
Soms wel een beetje surrealistisch aandoende platen, ook door de kleuren denk ik.

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:13

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

1 en 8 vind ik het mooiste en bij 8 heb ik het gevoel dat hij niet in de set past, omdat hij niet HDR er uit ziet. Bij andere platen kan ik gewoon door de ramen naar buiten kijken en zie ik niets van diepte meer. Vooral 3, 4 en 9 zal ik liever eens met wat normalere processing zien

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• Moby
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

8 is erg mooi, het HDR effect ben ik geen fan van.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Aikon
  • Niet online
Bedankt voor de feedback, overwegend positief :) Wat betreft de kleuren en HDR, je moet er van houden en ik ga er in mee dat zeker op 3 de kleuren te verzadigd zijn. De zon was echter zo enorm fel dat ik er zonder HDR ook echt geen kant op kon, bij bijv. 8 waren de ramen in de kontrolepost zelf volledig overbelicht zodanig dat de halve foto wit was, nu zijn enkel de ramen van de fabriekshal nog overbelicht.

Overigens klopt de kleur van die buizen etc. best aardig, deze zijn een vreemd soort blauw geverfd, maar niet zo verzadigd, ik zal ze nog eens nabewerken, met name 3 t/m 6.
Makkelijk schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:22:
Bij andere platen kan ik gewoon door de ramen naar buiten kijken en zie ik niets van diepte meer.
Dat was mijn idee, dat je nog naar buiten kon kijken, ik vind dat juist wat toevoegen :)

• Austin
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21-02-2017

Austin

Uit een boek

Mooie foto's vooral 1 en 8 de rest vind ik niet zo mooi, dat heeft te maken met het feit dat ik niet zo'n groot fan ben van dit soort HDR foto's.
Je ziet aan plaat 1 dat het niet echt nodig is !

Flickr Website

• Aikon
  • Niet online
Plaat 1 is - muv 2 - dan ook de enige plaat zonder direct zonlicht. Je kan hier een beetje zien hoe fel het licht was:

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-09 13:19

qless

...vraag maar...

Toffe platen, ben hier nog paar weken terug toevallig geweest ( [showcase] Powerplant )

Website|Mini 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Aikon schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:23:
Bedankt voor de feedback, overwegend positief :) Wat betreft de kleuren en HDR, je moet er van houden en ik ga er in mee dat zeker op 3 de kleuren te verzadigd zijn. De zon was echter zo enorm fel dat ik er zonder HDR ook echt geen kant op kon, bij bijv. 8 waren de ramen in de kontrolepost zelf volledig overbelicht zodanig dat de halve foto wit was, nu zijn enkel de ramen van de fabriekshal nog overbelicht.
Begrijpelijk, en het concept HDR is ook precies bedoeld om dat probleem op te lossen. Maar je bent imo doorgeschoten door het ook toe te passen op delen van je foto's die dat compleet niet nodig hebben. HDR is prachtig om het probleem van de witte lucht of witte ruiten op te lossen. En dat is bij foto 8 precies goed gegaan. Bij de rest is die processing ook op andere delen van de foto's toegepast en dan wordt 't imo gewoon lelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-09 16:52

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb er niet veel op toe te voegen. je hdr gebruik vind ik wel ok. En tja, ondanks dat andere foto's wat meer detail en kleuren hebben, springt nummer 4 met die generator er wel uit hoor. En ook nummer 8 vind ik erg mooi. Lekker zacht en een verlaten sfeertje.....kon ietsjes meer naar rechts geheld worden.

1 en 2 lijken erg op elkaar en zou 1 van de 2 uit de serie weghalen/vervangen.

Nummer 10....lekkere kleurtjes man! Nummer 9 zou ik ietsje lichter maken.

Kijk uit dat je bij HDR niet van die "rare" belichtingsplekken krijgt. Soms worden plekken te donker of te licht, zoals bij foto 5, rechtsboven in het rooster. Is naar mijn idee iets te donker. Dus ik zou dit met de exposurebrush iets lichter maken.

Goed uitgevoerde case!

Canon: 6D | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• Aikon
  • Niet online
Ik heb gisteravond de foto's wat aangepast, niet de hele HDR opnieuw gedaan maar achteraf ivm tijdgebrek. 3,4,5 en 6 minder verzadigd, 9 wat lichter en idd bij nummer 5 die vlek wat lichter gemaakt (overigens heb ik daar ook simpelweg te weinig foto's genomen met lange sluitertijd, net als bij 6, wat slechte schaduwen opleverde in photomatix, ga ik de volgende keer op letten). :)

Ik vind ze zelf eigenlijk ook beter zo :)

• Makkelijk
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:13

Makkelijk

Ik zie het nut ook niet

Je hebt ze aangepast in de startpost geloof ik? Ik vind 4 en 6 nu veel overtuigender in elk geval.

Wielrenner; Mountainbiker; Softwarebouwer; Kaasvreter; Franziskanerdrinker.
..und Snowboard und Schnee <3

• DutchVince
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 24-11-2012

DutchVince

it's not about the gear...

Het komt niet vaak voor dat ik de HDR toning mooi vind, maar nu wel.
Gaaf Unreal Tournament sfeertje! :)

Compositieleer|7D|10-22|18-55|60 macro|100-400L|400D

• The_Marsmellow
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 02-07 08:14

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

Het gaf mij een oude Counter Strike feeling mooie foto's! en absoluut een schitterende locatie.

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

• Knopsje
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 24-09 11:30
Wow, prachtige foto's! Vind de 'nieuwe' nabewerking beter dan de eerste.
Ik wil hier als beginnend urbexer ook heel graag een keer naar toe. Iemand op GoT die misschien mee wil gaan? Locatie is bekend. DM even als je interesse hebt!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee