irritante piep ASUS EAH5770 CUcore

Pagina: 1
Acties:

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 20:06
Vol verwachting al mn nieuwe componenten geinstalleerd en nu blijkt dat de ventilator van mn videokaart een irritante piep laat horen, is dit een questie van jammer dan en een betere cooler installeren of zijn er nog andere ideeen hierover?

• exodude
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-08-2023
Heb deze kaart zelf ook, en de plastic cover ervan af gehaald.
Als je de cooler wilt vervangen onthoudt dan wel dat de kaart een andere core positie heeft dan de normale 5770. (tenminste zover ik weet)

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:08

Herman

FP ProMod
Weet je zeker dat het de ventilator van de kaart is die piept? Is de piep permanent of alleen tijdens het gamen? Want het kan ook zijn dat de condensatoren een piepend geluid geven. Met name als ze heel veel FPS moeten leveren kan dat soms gebeuren. Vaak helpt het dan om V-sync permanent in te schakelen.

Als het inderdaad de fan is, dan zou je een aftermarket koeling kunnen overwegen. Dit heeft wel als nadeel dat je dan soms de garantie verliest.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• HendrikT
De piep is permanent van af het moment dat ik de pc aanzet. Ik zal proberen de plastic cover er af te halen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij beide reacties enigzins met mn oren sta te klapperen, een andere core positie ? een aftermarket koeling ?? wat zijn dat ?

• HendrikT
@Herman, bedankt voor de suggestie, ik heb even het connectortje van de ventilator los getrokken en het gepiep blijft, zeer irritant. Geen idee wat ik nog kan doen, misschien moet ik hem maar omruilen voor een andere kaart.

• exodude
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-08-2023
Het is een custom design, dat wil zeggen dat de aftermarket koelers, die je los kunt kopen voor betere koelprestaties en zelf moet monteren, waarschijnlijk niet passen als je er een hebt voor de 5770.
De scythe mushashi paste hier in ieder geval niet op de 5770 CuCore.
De plastic cover eraf halen heeft geen nut, gewoon erop laten.
En probeer anders eens contact te zoeken met de winkel waar je hem hebt gekocht en kijken wat die zeggen. Want dan zou ik hem gewoon omruilen.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:08

Herman

FP ProMod
Als het piepen niet aan de ventilator van de GPU ligt, kan het dus inderdaad zijn dat een condensator van de GPU piept. Kan meestal geen kwaad maar is wel vervelend. Hier een mooi draadje over de mogelijkheden: Engels en Vertaling Google.
Hier komt naar voren dat het piepend geluid soms genoeg kan zijn voor RMA. Ik zou inderdaad even overleggen met de verkoper.

Edit: Wat is trouwens de temperatuur van de GPU?
En ik blijf aan het editten :+
Heb je een andere pc ter beschikking om de GraKa in te testen? Heel soms kan ook de voeding of het moederbord gaan piepen als je er een andere GraKa aan hangt.

[ Voor 10% gewijzigd door Herman op 17-10-2010 01:51 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• HendrikT
ik kan hem idd in een andere pc testen, als het ie dan nog steeds piept zal ik vragen of ik hem kan ruilen.

• HendrikT
tjonge, daar zat ik zelf toch helemaal verkeerd met mn conclusie of oordeel, het blijkt niet de videokaart te zijn maar iets op mn moederbord. Als ik het koelblok van de cpu vastpak en iets omhoog beweeg dan houdt het gepiep op.

Het blijkt bij nader inzien de fan van de cpu te zijn, ik denk dat ik er maar een andere stille cooler op zet.

Dus feitelijk kan dit topic gesloten worden.

[ Voor 23% gewijzigd door HendrikT op 17-10-2010 14:34 ]

Pagina: 1