• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 08:23
Ik heb een Asus P5k-E moederbord. Momenteel zit daar 2GB DDR2 667 geheugen in en dit vormt momenteel de bottleneck van de snelheid in mijn PC. De PC is ca. 2 jaar oud. Over een tijdje zal ik wel een nieuw mobo en processor kopen icm met DDR3, maar eigenlijk is dat nog niet nodig. Maar, ik zou dus wel nu alvast mijn RAM een upgrade kunnen geven.

Twee opties: DDR2 1066, dat wordt zeker ondersteund door mobo, maar kan ik in toekomst niet meer gebruiken. Het liefst zou ik dus nu DDR3 geheugen willen kopen die ik over tijdje, zeg een jaar, kan hergebruiken.

Vraag: ondersteunt Asus P5K-E DDR3? In de beschrijving staat het er niet bij:
http://www.asus.com/produ...uJ&content=specifications

...maar ik dacht: er zit wel de intel P35 chipset op die in principe DDR3 ondersteunt. Kan het zijn dat de informatie van Asus is opgesteld toen er nog geen DDR3 geheugen was of iets dergelijks en is DDR3 wellicht toch een optie in mijn mobo? Of gaat dit abosoluut niet?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Memory: 4 x DIMM, Max. 8 GB, DDR2 1066*/800/667 Non-ECC,Un-buffered Memory
Even verder kijken dan je neus lang is kan geen kwaad. 't staat gewoon op die pagina die je linkt.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gaat niet, DDR3 heeft _fysiek_ een ander formaat. Je kan uitkijken naar een 2e hands P5K3 bord waar wel DDR3 op past.

[ Voor 50% gewijzigd door redfoxert op 16-10-2010 21:03 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik weet wel dat mijn p5k3-deluxe of wifi DDR3 ondersteunt. De p5k-e ondersteunt geen DDR3

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• dirkpostma
  • Laatst online: 15-02 08:23
Dank voor de snelle adviezen! Ik ben geholpen.
Terw_Dan schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:01:
[...]
Even verder kijken dan je neus lang is kan geen kwaad. 't staat gewoon op die pagina die je linkt.
Ik heb die DDR2 mogelijkheid wel gezien, maar het feit dat DDR3 er niet bij staat, wilde in mijn ogen (niet per sé) zeggen dat DDR3 er niet in kan. Maar ik weet nu beter :)

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
ok voor je moederboard heb je verschillende versies.... Ik heb een Gigabyte P3-ds4 Rev1.0

Sommige MB wil de ddr3 wel ondersteunen bij een verschillende Rev.. Ik heb ff niet gekeken of dat ook bij jou MB is, maar bij mij is het in ieder geval wel..

Hopelijk kan je er iets mee, Suc 6 verder
(rev staat op je MB zelfs als goed is..dan weet je welk Rev je mb is en wat er ondersteund )

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Soundstorm2010 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:12:
ok voor je moederboard heb je verschillende versies.... Ik heb een Gigabyte P3-ds4 Rev1.0

Sommige MB wil de ddr3 wel ondersteunen bij een verschillende Rev.. Ik heb ff niet gekeken of dat ook bij jou MB is, maar bij mij is het in ieder geval wel..

Hopelijk kan je er iets mee, Suc 6 verder
(rev staat op je MB zelfs als goed is..dan weet je welk Rev je mb is en wat er ondersteund )
Naar de revisie op zijn board hoeft hij eigenlijk niet te kijken want puur fysiek gezien moeten er dan DDR3 slots op zijn board zitten zoals bovenstaand al gezegd is. Een DDR3 dimm zal nooit passen in een DDR2 slot dus welke rivisie een board ook heeft maakt dan niets uit zo lang er geen DDR3 slots op zitten.

• 8bart
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo
Ik ben echt een noob op computergebied maar ik heb een vraag. Ik heb een medion akoya p6624 met 4gb ddr3 geheugen. En nu dacht ik, omdat ddr3 geheugen zo goedkoop is om het te gaan uitbreiden.
Mijn vraag is; Geeft dit echt verschil en hoeveel geheugen zou ik dan voor mijn laptop moeten aanschaffen.
met vriendelijk groet. Bart van Rooijen
ps. ik werk op windows 7 64 bit.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je PMG FAQ al gelezen
Verder is het ook niet handig deze vraag in een compleet ongerelateerd topic te stellen natuurlijk
Pagina: 1