Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Methode om koelpasta te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• TF2MarkP
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-04-2011
ik heb deze sticker oplosser in huis http://www.drogisterij.ne...ticker-oplosser/P/4338453
ik wil nu mijn oude koelpasta er af halen, kan het met dit spul?

dit staar er op de fles:
aromatische koolwaterstoffen >30%
niet ionogene oppervlakreactieve stoffen <5%

• larsiano
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

koelpaste kan je zelfs met glasex verwijderen :) tenzei je koeler er al 5jaar opzit ofzo, maar het oppervlak van de processor is metaal dus kan wel wat hebben ook. moet lukken dus !

en om het kriptische van de naam van je topi weg te halen: Sticker oplosser is HET middel (maakt dus niet uit wat) waarmee je de sticker "oplost" en verwijderaar klinkt meer als een naamgeving voor op een flesje met specifiek prut erin ;) prettig weekend

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• TF2MarkP
  • Laatst online: 21-04-2011
ok, dankje

• Carpento
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-07 16:10
En anders gewoon een bus deo gebruiken, als er maar wat alcohol inzit wil het prima. Hooguit dat je CPU lekker gaat ruiken :p

Wees in geen ding bezorgd

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:16
Ik gebruik zelf gedenatureerde alcohol van een willekeurige drogist, 96%. Werkt goed, bestaat uit alcohol en water :p

I'm a photographer, not a terrorist

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04:20

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nagellak remover werkt prima ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Roel1966
  • Niet online
Alleen alcohol gebruiken voor je cpu schoon te maken en geen andere middeltjes zoals bv nagellak remover omdat daar vanallerlei toevoegingen in zitten die niet direct optimaal voor je cpu heatspreader zijn.

• Mitch
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 18-07 18:06
Wasbenzine hier, gaat ook altijd prima.
Heatspreader is gewoon van metaal dus die kan wel wat misbruik hebben.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:55

sapphire

Die-hard pruts0r

ik vind wasbenzine juist troep. Gebruik al jaren terpentine :)

Gabriël Ryzen

• ZwartePanter
  • Laatst online: 07-11-2011
Wasbenzine is toch echt een stuk minder schadelijk dan terpentine... Waar wasbenzine alleen alkanen bevat, heeft terpentine hier nog enkele (aromatische) toevoegingen bij die toch wel wat vervelende effecten hebben op het menselijk lichaam.

• postbus51
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

zoutzuur lost ook stickers op

Sticker oplosser is HET middel (maakt dus niet uit wat)

postbus51 wijzigde deze reactie 16-10-2010 03:12 (50%)

• [Remmes]
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 05-06 13:34
quote:
Mitch schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:14:
hopelijk wel handschoentjes aan

ja, daag.

• 26779
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online
Ik gebruik altijd alcohol. Wattenstaafje in alcohol doen. Iets uitdrukken zodat het niet druipt van de alcohol. Dan veeg je de oude pasta zo weg (ook die van 5 jaar oud). Eventueel met een niet pluizende tissue droog maken.

• jbkappirossi
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 29-05 12:42
ik spie er altijd op, en dan veeg ik hem schoon met een wc papiertje.

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:45

heuveltje

KoelkastFilosoof

quote:
Remmes_NT schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:14:
[...]

hopelijk wel handschoentjes aan
Want ?
Je moet het niet puur gaan drinken, maar tis toch niet extreem giftig ofzo ?
Teminste, dat hoop ik :)

* heuveltje die zijn handen wel eens in wasbenzine wast na het verven

heuveltje wijzigde deze reactie 16-10-2010 09:10 (3%)

Tell me where is gandalf? for i much desire to speak with him!

• Roel1966
  • Niet online
quote:
Mitch schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:14:
Dat is niet correct want een heatspreader is niet alleen van metaal maar vertint metaal, oftwel een tinlaagje wat op koperbasis is gezet. Dit kan je goed zien bij mensen die hun cpu gelapped hebben en die tinlaag eraf geschuurd is want dan zie je koper.

Het beste blijft toch alcohol omdat bij alle andere middeltjes nog residu kan achterblijven en dit niet ten goede komt van de koelpasta. Daarbij is ook nog het voordeel van alcohol dat dit snel vervliegt en ook nog eens een beetje aangenamer ruikt dan bv wasbenzine of terpentine.

• MexxT
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 05-01 22:16
ik gebruik altijd motip remmenreiniger!

kan je jehele kaart mee inspuiten, is zo vluchtig dat je alles er af kan krijgen en ontvet super :P

Audi S3

• taeke18
  • Laatst online: 10-07 22:09
hmm in principe gaat het er af met nagelakremover en die gedenatureerde alcohol, vooral de gedenatureerde alcohol is te adviseren het enige dat er nog bij zit is water, dit geeft geen problemen omdat de alcohol het water mee helpt te verdampen. Hij zal dus helemaal schoon zijn.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

quote:
heuveltje schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:40:
[...]

Want ?
Je moet het niet puur gaan drinken, maar tis toch niet extreem giftig ofzo ?
Teminste, dat hoop ik :)

* heuveltje die zijn handen wel eens in wasbenzine wast na het verven
Gaat prima inderdaad. Je handen willen alleen nog wel eens een beetje wit uitslaan :+

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:11

Ragdoll

Frontpage Admin / Moderator Witgoed
ik gebruik altijd zippo vloeistof

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07-07 00:43
Gaat dat hier nu over coolers of over stickers?

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• bastian433
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17-07 09:35
Isopropylalcohol, kun je ook gebruiken om lenzen van camera's mee schoon te maken en werkt ook goed voor koelpasta

• KabouterSuper
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
wasbenzine gaat direct door je huid in je bloedbaan...niet echt gezond. Als je me niet gelooft: leg wat chocolade met wasbenzine in je hand....binnen 10 minuten proef je de chocola in je mond.

• Dramatic
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10-07 15:46
Ik gebruik meestal keukenpapier..

• Fid3lity
  • Laatst online: 18-07 19:35

Fid3lity

Spectre X

quote:
KabouterSuper schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:20:
wasbenzine gaat direct door je huid in je bloedbaan...niet echt gezond. Als je me niet gelooft: leg wat chocolade met wasbenzine in je hand....binnen 10 minuten proef je de chocola in je mond.
Vers! :9~ Toch maar een keertje proberen dan :9

Ontopic, denk dat de TS allang zijn antwoord heeft gekregen ;)

• Black_Adder
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 06:43
Ik gebruik tegenwoordig Akasa TIM Clean. Werkt altijd perfect.

Klikkerdeklik

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:40

Zenix

BOE!

Isopropylalcohol 100%, wordt ook geadviseerd door de makers van artic silver 5/mx-2,3.
De 70% versie gebruiken ze meestal in gezondheidszorg voor het desinfecteren van wondjes etc.
Dat werkt ook prima.

Het heeft namelijk niet zoveel nut om een dure koelpasta te kopen, en dan schoonmaak middelen gebruiken die juist averechts werken.

Zenix wijzigde deze reactie 17-10-2010 18:45 (67%)

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-07 20:42
quote:
Roel1966 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:41:
[...]

Dat is niet correct want een heatspreader is niet alleen van metaal maar vertint metaal, oftwel een tinlaagje wat op koperbasis is gezet. Dit kan je goed zien bij mensen die hun cpu gelapped hebben en die tinlaag eraf geschuurd is want dan zie je koper.

Het beste blijft toch alcohol omdat bij alle andere middeltjes nog residu kan achterblijven en dit niet ten goede komt van de koelpasta. Daarbij is ook nog het voordeel van alcohol dat dit snel vervliegt en ook nog eens een beetje aangenamer ruikt dan bv wasbenzine of terpentine.
*off-topic*
Uhhh... tin is ook metaal dus het klopt wel degelijk wat er gezegd wordt.. :>

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Twynn
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13-07 21:52
Ik heb de topictitel maar even aangepast naar iets wat de inhoud beter dekt :)

• Dramatic
Verder leuk om te zien dat iedereen wat anders gebruikt :)

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:47
Helemaal niks, ik wrijf het eraf met wc papier, als het opgedroogd is omdat het er al wat langer op zit, dan pak ik het flesje alcohol dat paps ook gebruikt voor het schoonmaken van z'n LP's en naald van de platenspeler enzo

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• D4NG3R
  • Laatst online: 23:23

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Gewoon ontsmettingsalcohol van minimaal 70% nemen. Met een stoffen doek ietsje indippen, en dan met een draaiende beweging alle restanten van het CPU afvegen.

@ Hierboven. Nooit WC of keukenpapier, laat resten achter.

Edit: NOOIT iets op oliebasis gebruiken, dit laat vetresten achter.

D4NG3R wijzigde deze reactie 19-10-2010 14:50 (13%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

quote:
D4NG3R NL schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:46:
Gewoon ontsmettingsalcohol van minimaal 70% nemen. Met een stoffen doek ietsje indippen, en dan met een draaiende beweging alle restanten van het CPU afvegen.

Edit: NOOIT iets op oliebasis gebruiken, dit laat vetresten achter.
Keukenpapier valt best mee hoor, WC-papier is een ramp (maar da's ook gemaakt om goed op te lossen in vloeistoffen ;) )

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

quote:
Black_Adder schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:16:
Ik gebruik tegenwoordig Akasa TIM Clean. Werkt altijd perfect.

Klikkerdeklik
Die meuk werkt echt briljant. Ooit een potje gewonnen bij een casemodcompo, en die zooi krijgt echt alles eraf.

En als ik die weer eens kwijt ben dan pak ik de nagellakremover.

Mijn BGG-list

• FastFred
quote:
D4NG3R NL schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:46:
Keukenpapier ook wel eens ja. Het zal dan wel resten achterlaten op microscopisch niveau want er blijft nooit iets zichtbaar zitten. Werkt nog steeds, ook nu ik ondertussen al 3 koelers op deze processor gehad heb, werkt perfect, blijft lekker koel. Dus zou niet weten waarom niet

Alcohol die ik gebruik is 80% spul volgens mij, niet zeker, zo vaak gebruik ik het niet

FastFred wijzigde deze reactie 19-10-2010 19:59 (9%)

• Harm30
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09-06 21:49
beetje water doet het trucje ook wel, maar beste is gewoon beetje alcohol op zich, en dan gewoon met wc papier doen, niets mis mee. nooit iets verkeerds gegaan bij mij en het verschil in temperatuur zie je echt niet van of je nu met water of met alcohol doet..

gametag: estruqiarixs

• FastFred
quote:
Harm30 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:16:
beetje water doet het trucje ook wel, maar beste is gewoon beetje alcohol op zich, en dan gewoon met wc papier doen, niets mis mee. nooit iets verkeerds gegaan bij mij en het verschil in temperatuur zie je echt niet van of je nu met water of met alcohol doet..
Precies, ik ben geen extreme overklokker dus die graad of 2 die ik er mee zou winnen zal me echt aan m'n kont roesten, processor blijft koel genoeg onder m'n V8.

• Roel1966
  • Niet online
Ik gebruik ook altijd gewoon toiletpapier of keukenrol en nadat de cpu droog is gewoon even met spuitbusje met perslucht blazen en dan heb je ook eventuele papierrestjes weg. En verder wat betreft metaal hoor ik vaker van metaal is metaal maar er zit nogal verschil in de diverse metalen en bv tin is een zacht soort metaal. Elk soort metaal reageerd ook weer anders dus je kan niet ongestraft vanalles gebruiken op je cpu want dit kan wel degelijk je heatspreader aantasten.

• TRRoads
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13-03-2011
Wasbenzine door je hand in je bloedbaan en dan ga je ook echt iets proeven? Sorry maar dit is echt bullshit op zoveel niveau's...

Wasbenzine is gewoon veilig, je moet het niet in je ogen stoppen of opdrinken, maar verder kan het geen enkele kwaad. Het lost puur het vet op je huid op, erg handig dus om je handen goed schoon te krijgen. Menig monteur wast z'n handen dagelijks in wasbenzine omdat je alleen daarmee smeer echt goed eraf krijgt. Daarna even insmeren met bijvoorbeeld vasaline om te voorkomen dat de huid teveel uitdroogt, kan helemaal geen kwaad verder.

Al zou het al zo zijn dat wasbenzine om magische wijze door je huid heen komt dan wil het niet zeggen dat het ook wordt opgenomen in de bloedbaan. Het is niet zo heel erg simpel om iets je bloedbaan in te krijgen, daar is toch echt wel wat meer voor nodig. Stel de wasbenzine zou in je bloedbaan terecht komen dan val je direct dood neer zodra het in je hersenen terecht komt.
Zelfs al zou dit zo zijn, hoe neemt de wasbenzine dan de chocolade mee? Chocolade lost niet echt op in wasbenzine, het vormt hooguit een emulsie. Ook al zou het mengen dan geeft het de chocolade niet ineens de magische eigenschap door je huid in het bloed terecht komen. Stel dit zou wel mogelijk zijn, dan val je alsnog direct dood neer want chocolade in je hersenen is net zo dodelijk als wasbenzine in je hersenen. Ook al zou je er niet dood aan gaan dan is er nog geen enkele manier hoe de chocolade kan interacteren met je neus en je tong zodat je de chocolade kan proeven.

Nee, dit is echt een broodje aap. Wasbenzine is een heel onschuldig goedje waar je prima je handen mee kunt schoonmaken en je echt geen handschoenen voor aan hoeft te doen. Het heeft geen bijtende eigenschappen verder. Voor kleding kan het ook geen kwaad, daarom heet het wasbenzine. Echter heeft het wel een goed oplossend vermogen waardoor het enigsinds kan bleken (maar ook dat valt reuze mee).

Brandgevaar is het gevaarlijkste van wasbenzine.

• elnaeth
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-04 21:01
@ hierboven:
Moest je nou weer voorkomen dat ik die truc echt ging proberen? :( Leek me nog wel zo leuk als het echt werkte :P

On-topic: Wasbenzine + wattenstaafje, eventueel drogen met keukenrol, doet het trucje altijd erg goed voor mijn cpu's.

• sinner2stroke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Remmenreiniger op basis van xyleen. Lost koelpasta voldoende op en is zeer vluchtig. Laat verder helemaal geen residu achter. Gedenatueerde alcohol kan olieachtige toevoegingen hebben, welke een vetfilm achter kunnen laten. Alcohol ketonatus bevat alleen ketonen, welke wel vluchtig zijn, alleen minder dan remmenreiniger.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
TRRoads schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:43:
Wasbenzine door je hand in je bloedbaan en dan ga je ook echt iets proeven? Sorry maar dit is echt bullshit op zoveel niveau's...
Zelfs als je het over een open wond giet gebeurt er niks. Je lichaam pompt bloed NAAR BUITEN, (Je bloed immers) het zuigt geen vocht naar binnen door een wond :P... Het gaat wat steken, maar het word echt niet door je lichaam opgenomen..

Ikzelf heb nu ook een fantastisch goedje gevonden, is op alcohol gebasseerd. Maar ik weet de naam zo niet meer.

D4NG3R wijzigde deze reactie 22-10-2010 11:46 (6%)

Zoek je mensen om mee te gamen, of om gewoon mee rond te stoeien? Kom gerust langs in ons Discord kanaal.

• Roel1966
  • Niet online
Met dat verhaal van wasbenzine van TRRoads ben ik het wel mee eens en vind dat ook maar een broodje aap verhaal eerlijk gezegd, ondanks dat het minder gezond is de dampen van zowel wasbenzine als terpentine in te ademen.

Zelf doe ik eigenlijk ook altijd mijn handen schoonmaken met wasbenzine als ik met verf gekliederd heb op de handen en nog nooit eigenlijk een wasbenzinesmaakje geproeft. En eerder is een waarschuwing voor de koelpasta zelf veel beter op zijn plaats want die is wel giftig en moet je echt niet per ongeluk iets van binnen krjigen.

• beunhaasbaas
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16-07 23:28
Kwam een maat van me ook ooit mee. Gewoon bij de kruidvat of trekpleister oid, een potje met 97% alcohol halen. En klaar is kees

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
Roel1966 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:23:
Met dat verhaal van wasbenzine van TRRoads ben ik het wel mee eens en vind dat ook maar een broodje aap verhaal eerlijk gezegd, ondanks dat het minder gezond is de dampen van zowel wasbenzine als terpentine in te ademen.

Zelf doe ik eigenlijk ook altijd mijn handen schoonmaken met wasbenzine als ik met verf gekliederd heb op de handen en nog nooit eigenlijk een wasbenzinesmaakje geproeft. En eerder is een waarschuwing voor de koelpasta zelf veel beter op zijn plaats want die is wel giftig en moet je echt niet per ongeluk iets van binnen krjigen.
heb 1x van dat siliconen meuk binnengekregen na het schoonmaken van een socket (En daarna vergeten mn handen te wassen :@) spul gaat ruzien met je spijsvertering geloof me :')...

Anyway, gewoon een potje van 97% alcohol is gewoon perfect ja. En kan op bijna elk component in een PC worden gebruikt als schoonmaak middel. Voornamelijk omdat het super snel vervliegt en geen resten achter laat.

• Bolletje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:03

Bolletje

Moderator Harde Waren / BBG-er
Spiritus werkt volgens mij ook wel. Tenminste, dat heb ik gebruikt voor de CPU en GPU van een Xbox 360 :P

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Eigenlijk alles wat grotendeels op alcohol gebaseerd is werkt wel. Enige middel wat ik echt afraad is Nagellak remover.. Dat spul vreet aan het PCB van je mobo namelijk als het er op komt.

Gebruik verder NOOIT op olie gebasseerde middelen, deze laten resten achter welke reageren met je koelpasta en het metaal van de heatsink.

• Roel1966
  • Niet online
quote:
D4NG3R schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 16:00:
heb 1x van dat siliconen meuk binnengekregen na het schoonmaken van een socket (En daarna vergeten mn handen te wassen :@) spul gaat ruzien met je spijsvertering geloof me :')...

Anyway, gewoon een potje van 97% alcohol is gewoon perfect ja. En kan op bijna elk component in een PC worden gebruikt als schoonmaak middel. Voornamelijk omdat het super snel vervliegt en geen resten achter laat.
Handige tip wanneer je nog eens aan de gang gaat met de koelpasta is namelijk latex handschoenen die je ook per pak van 10 paar bij het Kruidvat of Trekpleister kan krijgen voor pak weg nog geen 2 euro. Voordeel van latex is dat het ook niet geleidend is en niet statisch geladen en het laat verder niks door op de huid dus ideaal voor dit soort klusjes.

Wat betreft alle alcoholhoudende spullen is niet helemaal correct want bv spiritus is ongezuiverde alcohol en kan resten achter laten, en net ook als brillendoekjes wat ik vaker wel eens gelezen heb. Veel brillendoekjes bevatten dingen als citroenzuur en dat kan ook je pcb aantasten, dus het beste is gewoon 96% alcohol. En inderdaad alle spullen als wasbenzine en terpentijn gewoon niet gebruiken vanwege de vetstoffen en eveneens is dit ook te agressief.

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-07 07:55

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

ik heb laatst mijn gpu schoon gemaakt met beeldscherm doekjes, ging aardig goed (as5) maar geen idee wat daar allemaal in zit :P

...

• Roel1966
  • Niet online
quote:
gekke-gerrit schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:10:
ik heb laatst mijn gpu schoon gemaakt met beeldscherm doekjes, ging aardig goed (as5) maar geen idee wat daar allemaal in zit :P
Hoofdzakelijk citroenzuur en prima voor een bril maar er zit ook een middel in om het beslaan van de brilleglazen te voorkomen, en veelal zijn dat net een soort vetstoffen die dus een residu op je cpu achter laten.

• gekke-gerrit

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

nouja als het alleen op je cpu is, ik heb het gebruikt op mijn gpu 8)

nee, grapje :+

toch maar een x langs de drogist!

...

• Cedrix9000
  • Laatst online: 06-02 20:06

Cedrix9000

Tip Top

Ik gebruik meestal Aceton (nailpolishremover) voor koelpasta te verwijderen, voor stickers Zippovloeistof.

Just do It

• brndst
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08-07 22:24
Ben ik de enige die gewoon een toilet papiertje gebruikt? Thats it. :)

• gekke-gerrit

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

nee als je het topic door leest ben jij niet de enige, en de reden waarom dit niet word aangeraden staat er ook 8)

...

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
brndst schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:26:
Ben ik de enige die gewoon een toilet papiertje gebruikt? Thats it. :)
Er zijn wel meer mensen die dit doen, maar er word IDD al vaker (waaronder door mij) gezegt dit niet te doen. Omdat dit resten achterlaat. Het beste is gewoon een katoenen - niet ravellende* - vaatdoek, welke schoon en niet vochtig is.

*Geen idee of dit woord ook maar in het woordenboek staat.. Heb hier op stage geen spellingscheck :9.

• brndst
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08-07 22:24
Ik heb even het e.e.a. doorgelezen maar alsnog heb ik er nooit problemen mee qua temperaturen oid.. met geen enkele cpu btw.

@D4NG3R.. het is niet ravellende maar rafelende. :P

brndst wijzigde deze reactie 26-10-2010 16:52 (7%)

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

quote:
D4NG3R schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:33:
[...]

Zelfs als je het over een open wond giet gebeurt er niks. Je lichaam pompt bloed NAAR BUITEN, (Je bloed immers) het zuigt geen vocht naar binnen door een wond :P... Het gaat wat steken, maar het word echt niet door je lichaam opgenomen..
Je lichaam pompt bloed rond. Ik heb geen bio maar dat weet ik zelfs. Je lichaam (lees: hart?) pompt je bloed echt niet alleen naar buiten, dan zou men zitten met opgezwollen vingeroppen zeg :+ ) Als je een pen met inkt in je ader steekt ontstaat er een breuk / scheur in je ader en je bloed (iets met ... gekleurde bloedlichaampjes ofzo) probeert die scheur te dichten waardoor een wond ontstaat. Vuil komt zo dus wel je bloedbaan in. Zelfde als slangengif, of had je een mooi argument om te verdedigen dat dat gif compleet nutteloos is omdat bijten in jouw ogen geen zin heeft? Neem je ook mooi de slangen hun wapen af :')

Al met al, men kan stellen broodje aap, maar ik twijfel toch wel een beetje :)

Fid3lity wijzigde deze reactie 26-10-2010 16:59 (6%)

• rutger465
  • Laatst online: 23:47
denk dat elk soort ontvetter etc wel werkt , gewoon een beetje op een doekje en poetsen , wel uitkijken dat het niet in dat gaatje van de processor komt.
zelf een keer remreiniger gebruikt wat prima werkte.

• Roel1966
  • Niet online
quote:
rutger465 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:59:
denk dat elk soort ontvetter etc wel werkt , gewoon een beetje op een doekje en poetsen , wel uitkijken dat het niet in dat gaatje van de processor komt.
zelf een keer remreiniger gebruikt wat prima werkte.
Het is niet alleen het ontvetten waar het om gaat maar om het oplossen van de koelpasta plus dat het snel moet kunnen vervliegen en geen residu achter laat. Dus het is echt niet zo dat elke ontvetter geschikt is voor het reinigen van je cpu omdat er nog iets bij komt kijken namelijk geleiding. Mocht je iets knoeien op je moederboard dan kan in het geval van alcohol dit geen kwaad en is het een kwestie van eventjes laten drogen.

Ander punt is ook nog dat er in sommige koelpasta's zware metalen zitten en je nooit weet wat voor chemische reacties dit met zich mee kan brengen bij sommige ontvetters. Daarvoor word er ook altijd geadviseerd om gewoon bijna pure alcohol te gebruiken door notabene de fabrikanten van de koelpasta's zelf en de fabrikanten van de cpu's.

• Mr. Blonde
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:48
Ik gebruik dit, 99,7% Isopropanol: http://discountoffice.nl/...ene-isopropyl-verstuiver/

Zie ook dit topic 99,9% Isopropanol kopen

Mr. Blonde wijzigde deze reactie 26-10-2010 20:18 (25%)

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

quote:
Blue-Tiger schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:56:
[...]

Je lichaam pompt bloed rond. Ik heb geen bio maar dat weet ik zelfs. Je lichaam (lees: hart?) pompt je bloed echt niet alleen naar buiten, dan zou men zitten met opgezwollen vingeroppen zeg :+ ) Als je een pen met inkt in je ader steekt ontstaat er een breuk / scheur in je ader en je bloed (iets met ... gekleurde bloedlichaampjes ofzo) probeert die scheur te dichten waardoor een wond ontstaat. Vuil komt zo dus wel je bloedbaan in. Zelfde als slangengif, of had je een mooi argument om te verdedigen dat dat gif compleet nutteloos is omdat bijten in jouw ogen geen zin heeft? Neem je ook mooi de slangen hun wapen af :')

Al met al, men kan stellen broodje aap, maar ik twijfel toch wel een beetje :)
Je bloedstroom kan maar 1 kant op, dus als je lichaam bloed rond pompt, en er ergens een gat zit. Pompt je lichaam bloed naar buiten...

• BAS80
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 06-07 08:21
Eerder gebruikte ik altijd alcohol 96% maar dat was al zowat vervlogen voordat ik begon met schoonmaken. Momenteel gebruiken ik gewoon de AH nagellakremover van de vrouw des huizes. Ik heb ook het idee dat het wat minder snel vervliegt.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• crcialballistix
  • Laatst online: 17-02-2018
Aceton & een oude vod of mijn tshirt die ik aan heb ;)

crcialballistix wijzigde deze reactie 26-10-2010 20:47 (44%)

http://specs.tweak.to/18156

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04:20

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

quote:
Enige middel wat ik echt afraad is Nagellak remover.. Dat spul vreet aan het PCB van je mobo namelijk als het er op komt.
Hier geen problemen mee, vervliegt heel snel ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-07 15:46
Zelf haal ik het grootste restant weg met een veeg van een stuk keukenpapier, om vervolgens het oppervlak even rustig schoon te vegen met een wattenstaafje gedrenkt in wat gedenatureerde alcohol van de drogist. Daarna weer een stuk keukenpapier om de nog niet vervlogen alcohol weg te halen want (geen idee waarom) het wil nogal eens een vlek achterlaten anders. Maar het werkt prima.

• Dramatic
quote:
crcialballistix schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:44:
Aceton & een oude vod of mijn tshirt die ik aan heb ;)
lol, dat zou ik eens moeten proberen hier :P

• Roel1966
  • Niet online
quote:
DiSiLLUSiON schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:00:
Zelf haal ik het grootste restant weg met een veeg van een stuk keukenpapier, om vervolgens het oppervlak even rustig schoon te vegen met een wattenstaafje gedrenkt in wat gedenatureerde alcohol van de drogist. Daarna weer een stuk keukenpapier om de nog niet vervlogen alcohol weg te halen want (geen idee waarom) het wil nogal eens een vlek achterlaten anders. Maar het werkt prima.
Die vlek wat je ziet is geen alcohol meer maar puur nog residu wat achter kan blijven van de koelpasta want vergeet niet dat er nog heel fijne naadjes in het cpu oppervlak zitten die gevuld worden met pasta. En dan door die alcohol word die pasta opgelost en daardoor kan je dan nog inderdaad een vlek zien, en ik zelf vaak een paar keer schoonmaak en droogveeg totdat het oppervlak mooi glimt.

• Oyster
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Oyster

Perpetual

Isopropyl, iets beters dan dat is haast niet vindbaar.

Aceton is in ieder geval killing voor PCB's. Op een stuk metaal van een CPU kan het aan, maar er blijven risico's aanzitten.

Officially certified

• kendo
  • Laatst online: 04:16
Al meer dan 15jaar gebruik ik aceton en wattenstaafjes/schijfjes voor het verwijderen van koelpasta.Geen enkel probleem.Aceton vervluchtigd gewoon te snel om het kunststof van de pcb op te kunnen lossen.Pas wanneer je de hele pcb zou overgieten met aceton, bestaat de kans dat er iets zou kunnen oplossen.

• BiLo
  • Laatst online: 18-07 14:04
quote:
KabouterSuper schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:20:
dit is serieus? :|

i7 8700k | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | 16GB | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa i3 MK3 & Prusa BEAR V2 MK3

• gekke-gerrit

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

nee een broodje aap verhaal
quote:
TRRoads schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:43:

Wasbenzine is gewoon veilig, je moet het niet in je ogen stoppen of opdrinken, maar verder kan het geen enkele kwaad. Het lost puur het vet op je huid op, erg handig dus om je handen goed schoon te krijgen. Menig monteur wast z'n handen dagelijks in wasbenzine omdat je alleen daarmee smeer echt goed eraf krijgt. Daarna even insmeren met bijvoorbeeld vasaline om te voorkomen dat de huid teveel uitdroogt, kan helemaal geen kwaad verder.

Al zou het al zo zijn dat wasbenzine om magische wijze door je huid heen komt dan wil het niet zeggen dat het ook wordt opgenomen in de bloedbaan. Het is niet zo heel erg simpel om iets je bloedbaan in te krijgen, daar is toch echt wel wat meer voor nodig. Stel de wasbenzine zou in je bloedbaan terecht komen dan val je direct dood neer zodra het in je hersenen terecht komt.
Zelfs al zou dit zo zijn, hoe neemt de wasbenzine dan de chocolade mee? Chocolade lost niet echt op in wasbenzine, het vormt hooguit een emulsie. Ook al zou het mengen dan geeft het de chocolade niet ineens de magische eigenschap door je huid in het bloed terecht komen. Stel dit zou wel mogelijk zijn, dan val je alsnog direct dood neer want chocolade in je hersenen is net zo dodelijk als wasbenzine in je hersenen. Ook al zou je er niet dood aan gaan dan is er nog geen enkele manier hoe de chocolade kan interacteren met je neus en je tong zodat je de chocolade kan proeven.

Nee, dit is echt een broodje aap. Wasbenzine is een heel onschuldig goedje waar je prima je handen mee kunt schoonmaken en je echt geen handschoenen voor aan hoeft te doen. Het heeft geen bijtende eigenschappen verder. Voor kleding kan het ook geen kwaad, daarom heet het wasbenzine. Echter heeft het wel een goed oplossend vermogen waardoor het enigsinds kan bleken (maar ook dat valt reuze mee).

Brandgevaar is het gevaarlijkste van wasbenzine.

...

• bbcs
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 28-05-2018
Zelf maak ik gebruik van contactspray, wattenstaafjes en keukenpapier.
Waarna ik met alcohol de boel nareinig.
Warmte geleidende pasta erop, en klaar.

• e.looijenga
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09-07 12:05
wattenstaafje in combinatie met een oude alcohol houdende aftershave ;) . heb op dit moment een heerlijk ruikenden cpu.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True