Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

99,9% Isopropanol kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 35.118 views

Onderwerpen

• Trucker Her
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08-04 23:39

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Topicstarter
Hoi,

Ik wil mijn processor reinigen van koelpasta, dit wil ik gaan doen dmv schoonmaken met 99,9% alcohol. Nou was ik hiervoor naar de drogist geweest en daar hadden ze het niet.
Naar de apotheek. Daar hadden ze het wel maar in 1 liter flessen? :S Is er ergens een plek waar het te verkrijgen is in kleinere flesjes?
Of word dit spul alleen maar verkocht per liter? (leuk voor een feestje O+)

Gestoord word je toch...

• herian10
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-04 20:25
ik doe het hier met 90% alcohol gaat perfect die zijn wel in kleine flesjes te krijgen

• sjaakwortel
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:25

sjaakwortel

Give-A-Fuck-O-Meter

je kunt het altijd zelf distileren :D

• ArnoAG
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-01 16:39
www.lmgtfy.com/?q=isopropanol+kopen+nederland

Modbreak:
Laat dit soort kansloze en trollerige LMGTFY-links achterwege :/

Als je een zoeksuggestie hebt, kun je dat ook op een normale manier aangeven...

dion_b wijzigde deze reactie 03-03-2010 00:58 (65%)

Incompl te

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:00
Waarom niet gewoon wasbenzine? werkt erg goed en is wat makkelijker te verkrijgen dacht ik zo :)

• Trucker Her

Trucker Her

Topicstarter
@arno daar word ik niet veel wijzer van..

Gestoord word je toch...

• IJsbeer
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
Lief zo'n antwoord, maar in dit geval niet toereikend. In je resultaten staat juist dat het moeilijk te verkrijgen is...

• Afvalzak
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 19-04 21:21

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Sterker nog dit topic staat nu op 1 bij google als je er op googlet.

Last.fm | Code Talks

• User
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17:07
Heb je hier iets aan?

• Carpento
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online
Wat is de meerwaarde van zo zuivere isopropanol ten opzichte van 96% alcohol ?

Wees in geen ding bezorgd

• FireAge
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 07:50
Ik heb nog wel 5 liter in de schuur staan, mag je gratis komen tappen :)
Geen garantie dat het nog steeds 99.9% is aangezien de fles al een tijdje open is.

• Matthew
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-04 20:30

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Je zou ook Arctic Silver ArctiClean kunnen gebruiken.

iMac: nope, MBP: nope, iPhone: nope, iPad: nope, MBA: nope, Apple Watch: nope

• Mr.Joker
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
Drogist.
Die van mij had ook van die flesjes 94/96% staan ( 2.50 voor 120ml )

• Rollo
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-04 17:33
je kan ook gewoon wasbenzine/aceton gebruiken, maakt geen reet uit behalve dat er een beetje vet in wat je er zo af dept met een schoon doekje of servetje zodra de alcohol verdampt.

Rollo wijzigde deze reactie 02-03-2010 20:20 (10%)

• Kawaii
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Gedenatureerde alcohol van 90% of meer is prima. Het 99.9% (of nog zuiverder) is pure "overkill". Zelfs met dingen als wasbenzine krijg je jouw cpu meer dan schoon genoeg.

• GreyGhost
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08-04 20:56

GreyGhost

Het is een spook

quote:
Caelorum schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:40:
Waarom niet gewoon wasbenzine? werkt erg goed en is wat makkelijker te verkrijgen dacht ik zo :)
Lagere alcoholen (alcohol, isopropanol) hebben als voordelen t.o.v. wasbenzine (en aceton) dat ze nauwelijks plastics oplossen (b.v. je moederbord) en dat ze beter verdampen. Wasbenzine heeft een hoger kookpunt waardoor het in de minuscule groeven op je core achter kan blijven, terwijl je daar juist je koelpasta wilt hebben.

GreyGhost wijzigde deze reactie 02-03-2010 20:28 (2%)
Reden: Typo's

For I am grey, between the darkness and the light

• Polonaise
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 08-11-2010

• Mr. Blonde
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:17
quote:
Je bent me net voor. Ik gebruik hetzelfde product. (gratis op het werk.)
Werkt erg goed

• Trucker Her

Trucker Her

Topicstarter
Is inderdaad ook niet zo gek duur. Maar hoe werkt het precies? Kan je het gewoon erop spuiten terwijl ie op je mobo zit?

Gestoord word je toch...

• Mr. Blonde
Ik spuit meestal wat op een doekje en wrijf zachtjes alle koelpasta weg.
Als je gaat spuiten dan gaat er nogal veel naast en het kan wat wit uitslaan.

• Trucker Her

Trucker Her

Topicstarter
Hmm dat is inderdaad slimmer denk ik. En wat voor doekjes gebruik je?

Gestoord word je toch...

• Mr. Blonde
Dat zijn ook doekjes van isoclene daar heb je droge en natte van. Ze noemen het SafeWipes geloof ik.
Maar het soort doek maakt niet zo heel veel uit. Als het maar schoon wordt.

Ik gebruik ook weleens een stuk keukenrol of iets anders wat in de buurt aanwezig is.

• Tweak-Freak
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-04 12:00

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

ik gebruik normaal gewoon spiritus en watteschijfjes. Werkt prima.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
quote:
Trucker Her schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:30:

Euh, wou je je gasten vermoorden? Dat spul is zwaar giftig!

zcflevo.nl

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-04 15:34

DexterDee

I doubt, therefore I might be

quote:
mcDavid schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:09:
[...]

Euh, wou je je gasten vermoorden? Dat spul is zwaar giftig!
Zwaar giftig is overdreven, het is niet zo giftig als bijvoorbeeld methanol, dat om die reden aan spiritus toegevoegd wordt. Desalniettemin zou ik er geen shotjes van uitserveren ;)

Klik hier om mij een DM te sturen

• User
quote:
DexterDee schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:23:
[...]

Zwaar giftig is overdreven, het is niet zo giftig als bijvoorbeeld methanol, dat om die reden aan spiritus toegevoegd wordt. Desalniettemin zou ik er geen shotjes van uitserveren ;)
99,9% = 1 theelepeltje en je adem stopt domweg.

• Picaroon
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 20:10
Nagellak remover is ook prima spul. Even napoetsen met een schone droge doek en de koeler kan er op

• barzi
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
quote:
Trucker Her schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:30:
Hoi,

Ik wil mijn processor reinigen van koelpasta, dit wil ik gaan doen dmv schoonmaken met 99,9% alcohol. Nou was ik hiervoor naar de drogist geweest en daar hadden ze het niet.
Naar de apotheek. Daar hadden ze het wel maar in 1 liter flessen? :S Is er ergens een plek waar het te verkrijgen is in kleinere flesjes?
Isopropanol is niet hetzelfde als "alcohol" he (alcohol zoals je het kent van dranken).

barzi wijzigde deze reactie 02-03-2010 22:03 (3%)

• User
quote:
barzi schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:02:
[...]

Isopropanol is niet hetzelfde als alcohol he.
Jawel.
Elke -ol vorm is een alcohol.

• Dark
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 19-04 22:27

Dark

who tweaked the light?

kan je niet beter zoiets als een arctic cleaning setje halen? kost maar een paar euro en is speciaal voor dat doel...

http://azerty.nl/producte...ic-silver-arcticlean.html

edit: en ook zit je niet gelijk met liters.

Dark wijzigde deze reactie 02-03-2010 22:08 (10%)

»Asus-M5G »I5-2500K-D2-3148C059-4700M-1.36V »ScytheMugen2Rev.B »16G[4x4G-Samsung M378B5273DH0-CH9 1333 @ 2133] »SeasonicM12D/850W »2x 27" Korean IPS »Asus-GTX660-Ti-2G »Samsung840-120G, etc.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:40

Boudewijn

omdat het kan

Isopropanol\isopropylalcohol ofwel IPA is gewoon bij elektroboer te krijgen. In naamloze (of HQ) spuitbussen of van Kontakt (meen nummer 60).
Veel goedkoper dan het spoul bij arctic silver scoren ;).

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19-04 15:34

DexterDee

I doubt, therefore I might be

quote:
User.tmp schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:56:
[...]

99,9% = 1 theelepeltje en je adem stopt domweg.
Je gaat niet dood van 1 theelepeltje. Een volle theelepel bevat ongeveer 5 gram aan isopropanol. Vanaf 15 gram begint het toxisch te worden voor een doorsnee volwassene indien onbehandeld. Dodelijke hoeveelheden zijn een veelvoud van een theelepel.

bron: http://msds.chem.ox.ac.uk/PR/2-propanol.html

Klik hier om mij een DM te sturen

• User
quote:
DexterDee schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:09:
[...]

Je gaat niet dood van 1 theelepeltje. Een volle theelepel bevat ongeveer 5 gram aan isopropanol. Vanaf 15 gram begint het toxisch te worden voor een doorsnee volwassene indien onbehandeld. Dodelijke hoeveelheden zijn een veelvoud van een theelepel.

bron: http://msds.chem.ox.ac.uk/PR/2-propanol.html
Ok, my bad.

Op school hadden we ooit eens een keer een vraag op een scheikunde repetitie en 1 som ging over een bepaalde drank. Die drank was iets van 92%, met 2 theelepels stopt je adem.

• Freaky_Revolt
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02-02 12:09

Freaky_Revolt

I Block ø

Zoek een drukkerij in de omgeving op, die hebben zat.

• Blord
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17:02

Blord

Hello Kitty !

Ga naar een andere apotheek. Je bent wel gek om meteen 1 liter alcohol te kopen.
Mijn lokale apotheek verkoop die in kleine bruine flesjes van 100ml. Weliswaar geen 99% maar 90%. Voor schoonmaken en ontsmetten ( daarvoor worden die dingen eigenlijk verkocht ) ruim voldoende.

Zelf gebruik ik aceton van de Brico of Gamma voor schoonmaken van de koeler en de cpu. Wel oppassen dat je geen plastic meeveegt of zoiets. Na schoonmaken nog even met een schoon doek/tissue erover en het ziet uit als nieuw.

Intel i7-2600k ~ Gigabyte GA-P67A-UD5 ~ OCZ 4x2GB DDR3 ~ Cosmos S ~ Seasonic X-750 ~ Gigabyte GTX 460 ~ Samsung 840PRO ~ WD Green 2x2TB ~ Dell P2715Q ~ MegaWorks 650D 6.1~ Logitech Performance MX

• Flying Bobman
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17-07-2016
quote:
User.tmp schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:03:
[...]

Jawel.
Elke -ol vorm is een alcohol.
Letterlijk wel. Maar barzi zegt er netjes bij dat hij dat hij alcohol bedoeld zoals uit drank. En pure alcohol is gewoon vergif, je gebruikt het niet voor niks om mee te steriliseren. CPU schoonmaken gaat prima met de alcohol die je bij de drogist kan kopen, hoeft niet zo zuiver te zijn. En een beetje drogist heeft normale hoeveelheden (kleine flesjes).

• Picaroon
't is maar net hoe je het bekijkt... alcohol in bier is ook vergif, want het moet afgebroken worden door de lever.

Maar in deze context is pure alcohol geen vergif, het zijn de toevoegingen zoals methanol, pyridine die het giftig maken zodat lagere tot geen belastingheffing betaald hoeft te worden.

• Stef_Venner
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 10:42
Alcohol is echt niet giftig in zo'n hoge concentraties hoor!
Ikzelf heb van een Pool een keer een fles Spiritous (drinkspiritus) gekregen, 96% alcohol.
Is prima puur te drinken (lees: niet meer dan een paar druppeltjes) en in mixen is het een goedkope manier om dronken te worden:)

@picaroon: Dit is waar, maar voor sommige
van die toevoegingen zijn niet goed voor in je PC te gebruiken;)

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Stef_Venner schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:47:
Ikzelf heb van een Pool een keer een fles Spiritous (drinkspiritus) gekregen, 96% alcohol.
Is prima puur te drinken (lees: niet meer dan een paar druppeltjes) en in mixen is het een goedkope manier om dronken te worden:)

Tsja ethanol niet nee, althans je kunt alsnog dood gaan door er teveel van te drinken, of je hersenen ermee verneuken ;).

Maar methanol, wat soms ook nog wel eens in homebrew spullen zit is aardig dodelijk.

• mcDavid
  • Nu online
quote:
Stef_Venner schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:47:

't gaat niet om de hoge concentratie, het gaat om de sóórt alcohol. Er is er maar eentje die je kunt drinken zonder al teveel schadelijke gevolgen (ethanol), de rest varieert van giftig tot dodelijk. Voor feestjes ga je dus gewoon naar de slijterij, en níét naar de apotheek.

mcDavid wijzigde deze reactie 03-03-2010 12:26 (5%)

zcflevo.nl

• lredev
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-04 16:35
Nagenoeg elke stof is toxisch bij een bepaalde hoeveelheid..

Ik gebruik meestal terpentine op een stukje keukenpapier en daarna nog ff met een wattenstaafje (watjes in mij vingers is een no-go :P).. Werkt tot nu toe erg goed... Ik laat het altijd wel een tijdje luchten. Gewoon voor de zekerheid.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

quote:
Picaroon schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:37:
't is maar net hoe je het bekijkt... alcohol in bier is ook vergif, want het moet afgebroken worden door de lever.
Water moet ook verwerkt worden en vanaf bepaalde hoeveelheden gaat je lever daar ook stuk van, dus dat het door de lever verwerkt moet worden lijkt me niet zo'n criterium :z

Over de 99,9% alcohol: waarom, wat maakt het uit als er wat water/iets anders doorheen zit om het te verdunnen, van een druppel water gaat een CPU niet stuk :). "geconcentreerd" klinkt cooler dan het functioneel is (uitzonderingen daargelaten, in practica bijvoorbeeld maar voor schoonmaken klopt het).

bwerg wijzigde deze reactie 03-03-2010 13:47 (3%)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 10:07

superwashandje

grofheid alom

quote:
Flying Bobman schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:28:
[...]

Letterlijk wel. Maar barzi zegt er netjes bij dat hij dat hij alcohol bedoeld zoals uit drank. En pure alcohol is gewoon vergif, je gebruikt het niet voor niks om mee te steriliseren. CPU schoonmaken gaat prima met de alcohol die je bij de drogist kan kopen, hoeft niet zo zuiver te zijn. En een beetje drogist heeft normale hoeveelheden (kleine flesjes).
Desinfecteren lijkt me een beter woord. steriliseren met alcohol lukt je niet.
+ pure alcohol word daar ook nooit voor gebruikt. 70-80% blijkt het beste te werken.

iets meer ontopic.: om van je koelpasta af te komen lijkt me een algemeen oplosmiddel net zo goed ipv met de meest exotische alcoholen te willen werken.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Picaroon
En als je het echt goed wil schoonmaken, gebruik je thinner... Dat is echt rare zooi.

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

AlexanderB

I void warranties!

lol, ja, dat is/bevat tolueen. ;)

96% alcohol zoals bij iedere drogist te halen in kleine flessies (voor imho nog teveel geld) werkt prima :)

"Since there is no ending quote mark, everything after this is part of my quote. -Randal Munroe

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

quote:
Caelorum schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:40:
Wasbenzine is een olierafinaat en laat sporen van vettigheid achter ;)
Het verdampt vziw niet 100% iig.
Uiteraard zou je het na de wasbenzine nog met spiritus na kunnen poetsen. Dan is het imho schoon genoeg. Werkt hier altijd perfect iig.

Als het hier niet direct lukt met spiritus gaat het met wasbenzine en dan napoetsen met spiritus.

Retro IBM boeken te koop! - En meer!
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• Powrskin
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
Ik doe het altijd met alcoholische handen ontsmetter, werkt veel beter als wasbenzine in elk geval en lost zelfs die harde rommel goed op die je standaard van op moederborden en videokaarten aantreft (hard geworden arctic silver 5, maar dan slechte :P ).

Nukezone FTW

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Zit daar niet ook glycerine enzo in? Lijkt me ook niet handig ;).
Iig zit er spul in dat het dik maakt, en ik weet niet of daar een residu van achter blijft als het verdampt.

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

quote:
Picaroon schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:59:
Nagellak remover is ook prima spul. Even napoetsen met een schone droge doek en de koeler kan er op
Inderdaad, wel even controleren of er geen "verzorgende" bestanddelen aan de nagellakremover zijn toegevoegd :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Dark

Dark

who tweaked the light?

dat arctic clean kitje is zo gek nog niet hoor... zit je iig geen giftige rommel in de ademen en het heeft nog een paar andere voordeeltjes ook... http://www.arcticsilver.com/arcticlean.htm

»Asus-M5G »I5-2500K-D2-3148C059-4700M-1.36V »ScytheMugen2Rev.B »16G[4x4G-Samsung M378B5273DH0-CH9 1333 @ 2133] »SeasonicM12D/850W »2x 27" Korean IPS »Asus-GTX660-Ti-2G »Samsung840-120G, etc.

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
Picaroon schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:45:
En als je het echt goed wil schoonmaken, gebruik je thinner... Dat is echt rare zooi.
Thinner is echt nare rotzooi. Naast dat het simpelweg door je huid heen trekt (dus handschoenen dragen!) inhaleer je het heel makkelijk (dus goed ventileren en liefst een masker met koolstoffilters). Als het eenmaal in je bloedbaan zit gaat het zonder moeite door je bloed-hersenbarriëre om vervolgens los te gaan op je hersencellen.

Het betekent min of meer dat alle natuurlijke verdedigingsmechanismen die je lichaam heeft nutteloos zijn bij thinner. Altijd goede bescherming dragen dus en liever niet gebruiken tenzij absoluut noodzakelijk.

Ik was altijd vrij nonchalant met 't spul, maar dat heeft me al eens dagenlange hoofdpijn opgeleverd. Sinds onze werkplaatsassistent uitgelegd heeft hoe snel het extreem schadelijk kan zijn kan ik alleen maar raden welke schade het al aangericht heeft. Bovendien zijn thinner en de dampen daarvan ook nog eens bijzonder brandgevaarlijk.

Ik realiseer me dat dit verhaal wellicht wat dramatisch klinkt, maar probeer eerst alternatieven voor je thinner gaat gebruiken. Het is beter voor jou en beter voor je omgeving.

Persuader of bytes.

• mhindrik
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17-04 14:19
Nagellak remover zou ik niet adviseren, naast de methanol die er in zit, zit er ook meestal andere bestandsdelen in die de methonal "vervuilt". Daarnaast lost het plastic op en dat is ook niet handig.

Noobmeter

• mcDavid
  • Nu online
quote:
Magic schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:39:
[...]

Inderdaad, wel even controleren of er geen "verzorgende" bestanddelen aan de nagellakremover zijn toegevoegd :)
Dan is het gewoon aceton.

Wat overigens ook een prima reinigingsmiddel is ;)

zcflevo.nl

• Ghost Dog
  • Laatst online: 10-04 13:28

Ghost Dog

Paranoid Android

quote:
bwerg schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:32:
[...]
Water moet ook verwerkt worden en vanaf bepaalde hoeveelheden gaat je lever daar ook stuk van, dus dat het door de lever verwerkt moet worden lijkt me niet zo'n criterium :z
Nee, water wordt in de dunne en dikke darm opgenomen, en gefilterd en uitgescheiden door de nieren. Je lever heeft hier niets mee te maken. Als je te veel water drinkt wordt je bloed te veel verdund, waardoor de osmotische waarde van je bloed daalt en je cellen hierdoor veel water gaan opnemen, waardoor ze opzwellen. Als ze teveel opzwellen (dit gebeurt bij meer dan 3 liter water per uur) is zwellen je hersenen op en worden bloedvaten dichtgedrukt en kan je uiteindelijk overlijden aan bijvoorbeeld hersenoedeem.

ontopic:
ik heb momenteel geen reiniger voor oude koelpasta. Heb het de laatste keer gewoon even goed afgeveegd met keukenpapier. De koelpasta (Arctic Cooling MX-2) die erop zat zat er ook nog maar een paar maanden op, en de nieuwe koelpasta is ook MX-2. :)

Ghost Dog wijzigde deze reactie 04-03-2010 13:11 (13%)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• michaelmou
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:13
Op zich kun je het ook via een school of universiteit krijgen.
Gewoon ff aan je leraar of de beheerder van het practicumlokaal vragen.
Tenminste, zo doen wij het.

michaelmou wijzigde deze reactie 04-03-2010 21:20 (9%)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

quote:
Ghost Dog schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:10:
[...]

Nee, water wordt in de dunne en dikke darm opgenomen, en gefilterd en uitgescheiden door de nieren. Je lever heeft hier niets mee te maken. Als je te veel water drinkt wordt je bloed te veel verdund, waardoor de osmotische waarde van je bloed daalt en je cellen hierdoor veel water gaan opnemen, waardoor ze opzwellen. Als ze teveel opzwellen (dit gebeurt bij meer dan 3 liter water per uur) is zwellen je hersenen op en worden bloedvaten dichtgedrukt en kan je uiteindelijk overlijden aan bijvoorbeeld hersenoedeem.
offtopic:
Ah, doh, nu je het zegt was het een tamelijk stom verhaal van me :P het klopt in ieder geval dat een grote hoeveelheid water giftig is, was ik een beetje mee in de war...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Trucker Her

Trucker Her

Topicstarter
Oke, sorry voor mij late reactie erg druk gehad laatste paar dagen.
Maar als ik 99,9% wil is het eigenlijk overbodig puur, en met 96% zou het dus ook kunnen.?

Gestoord word je toch...

• Kawaii
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Ja met alles boven de 90% gaat het makkelijk.

• Powrskin
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
quote:
Boudewijn schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:35:
Zit daar niet ook glycerine enzo in? Lijkt me ook niet handig ;).
Iig zit er spul in dat het dik maakt, en ik weet niet of daar een residu van achter blijft als het verdampt.
neej die dunne (oude) rommel die ik heb heeft dat soort dingen allemaal niet, das gewoon pure alcohol achtige zooi, is in elk geval super spul om je koelpasta mee te verwijderen, daar kan echt geen thinner etc tegenop.

Grappig detail heb er ook eens mijn plexi glas reservoir mee schoongemaakt, deze vond dat niet zo leuk en barstte uiteen in 1000 stukjes :P

Nukezone FTW

• SMSfreakie
  • Niet online
k vraag me nu ff af.. k heb hier een 939 cpu liggen..en daar is koelpasta tussen de pootjes beland.. :/

k zit nu te bedenken hoe ik t daar t beste uit kan krijgen?

k dacht zelf aan alcohol en een spuitje om t schoon te spuiten :?
maar andere suggesties zijn zeker welkom :D

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• Ghost Dog
  • Laatst online: 10-04 13:28

Ghost Dog

Paranoid Android

Wat voor koelpasta is het?
Als het bijvoorbeeld Arctic Silver is moet het inderdaad weg, maar MX-2/3 geleidt niet, dus maakt het niet zoveel uit.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• chocolade-reep
  • Laatst online: 29-12-2017
quote:
Dit werkt idd erg goed.

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
Ghost Dog schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:02:
Wat voor koelpasta is het?
Als het bijvoorbeeld Arctic Silver is moet het inderdaad weg, maar MX-2/3 geleidt niet, dus maakt het niet zoveel uit.
tis van dat witte spul.. geen idee welk merk enzo :)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

• matje98
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18-03 09:44
gerbuik de flesjes van de kruitvat, 96 procent volgensmij,

zijn ook niet zo duur dat kan ook

• Qaatloz
  • Laatst online: 12:41
Iso-propanol is zo giftig niet. LDlo (laagst dodelijke dosis) voor een mens is gerapporteerd op +-3 g/kg. Dus voor een gemiddelde man van 70 kilo heb je minstens 210 mL iso-propyl alcohol opgenomen in het lichaam nodig. Dan moet je toch nog aardig je best doen om zover te komen. In een geventileerde ruimte gebruiken is misschien geen gek idee, want irritatie is wel mogelijk.

In het lab gebruiken we 2-propanol gewoon uit een spuitfles, dus het theelepetjes verhaal gaat zeker niet op voor deze stof.

• sjaakwortel
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:25

sjaakwortel

Give-A-Fuck-O-Meter

quote:
matje98 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:26:
gerbuik de flesjes van de kruitvat, 96 procent volgensmij,

zijn ook niet zo duur dat kan ook
Ik vermoed dat na 5 jaar zijn cpu wel schoon is hoor, volgende keer even opletten hoe oud een topic is als je hem kickt :P.

• matje98
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18-03 09:44
quote:
sjaakwortel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:51:
[...]

Ik vermoed dat na 5 jaar zijn cpu wel schoon is hoor, volgende keer even opletten hoe oud een topic is als je hem kickt :P.
mag het wel hopen voor hem, zag het ook pas nadat ik poste :P

• Dark

Dark

who tweaked the light?

't topic kwam me al zo bekend voor...

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Mooie necro-kick dit. De volgende keer even checken hoe oud een topic is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True