Toon posts:

Welke Router moet ik aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

• PeerJ
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08-11-2010
Beste Tweakers,

Is er iemand die mij kan helpen met het volgende vraagstuk.

Ik ga een kantoor betrekken waar een 100Mb glasvezel internetaansluiting binnenkomt. nu moet ik een router aanschaffen die via een fysiek netwerk 4 pc's van internet moet voorzien.

Ook dient er Wifi te zijn waarop 4 laptops en wat iphones e.d. fatsoenlijks moeten kunnen werken.

heeft er iemand een advies welke router ik zou moeten kopen?

Groet,

Peer

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09-07 20:54
Welkom op GoT!

Wat heb je zelf al gevonden?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
Je eisen zijn erg vaag. Moet je router alleen address translaten, of ook ergens tussen routeren? Moet hij ook een firewall zijn? Wie gaat het beheren? Jij zelf? Weet je er wel iets vanaf?

En bedenk zo zelf nog maar een paar dingen die handig kunnen zijn in het zoeken naar je antwoord.

• PeerJ
  • Laatst online: 08-11-2010
ah, bedankt voor de snelle reactie!

Het wordt een raw internetverbinding, ik moet het mac-adres van de router doorgeven aan de provider.

Dat is de info. Blijkbaar heb ik ook wat advies nodig, alle advies is welkom, hoe zouden jullie zo'n netwerk inrichten?

• cpusaparts
  • Laatst online: 29-04-2012
Om welke internet provider gaat het? Is het een ADSL verbinding dan heb je al voldoende aan een switch.

Je kan wel het beste gewoon een draadloze router kopen en de DHCP vervolgens uitschakelen. Dan verzorgd het modem voor de routering binnen je netwerk.

Er zijn enkele merken waar je eens naar kan kijken waar ik goede ervaringen mee heb.

Eminent (goede ondersteuning, snel met firmware updates, 5 jaar garantie)
LinkSys (goed ontvangst draadloos, eigen firmwares inladen) dat laatste zal voor jouw niet van toepassing zijn!
een router die 100mbit kan routeren en dat zijn er niet zo heel veel

zie hier een overzicht van routers met hun routeer snelheid

http://nl.hardware.info/r...en-wan--g-lan--lan--g-lan

ik zou vanuit deze resultaten voor de Netgear WNDR3300 gaan

CISSP! Drop your encryption keys!

• Sosabowski
cpusaparts schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:55:
Om welke internet provider gaat het? Is het een ADSL verbinding dan heb je al voldoende aan een switch.
lezen is ook een kunst:
100Mb glasvezel
Eminent (goede ondersteuning, snel met firmware updates, 5 jaar garantie)
LinkSys (goed ontvangst draadloos, eigen firmwares inladen) dat laatste zal voor jouw niet van toepassing zijn!
Linksys is de home divisie van cisco. Heeft dus weinig in een kantoor te zoeken.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Gravit0n
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Sosabowski schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:58:
[...]

lezen is ook een kunst:

[...]
Er staat anders nog steeds niet om welke provider het gaat. :P

Maar ik zou er eerst een firewall achter hangen, in combinatie met een Cisco router.

Die configs kom ik het meeste tegen op mn werk.

• jimbo123
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 02-09 20:23
Juniper heeft wel een aantal goede opties hiervoor... wel prijzig!

• Gravit0n
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
jimbo123 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:25:
Juniper heeft wel een aantal goede opties hiervoor... wel prijzig!
Alle opties voor dit soort connecties zijn prijzig.

1 gigabit internet kost je ook zat, dus mag een routertje geen probleem vormen.

• jimbo123
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 02-09 20:23
Geniusz schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:41:
[...]
1 gigabit internet kost je ook zat, dus mag een routertje geen probleem vormen.
Behalve dan dat hij 100Mbit heeft..

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:41
100/100 Mbps verbinding is natuurlijk wel 200Mbps simultane WAN router snelheid voor nodig.

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-09 16:48
Advies: Schakel een bedrijf is. Als je er bedrijfsmatig gebruik van wilt maken ga je tegen een hoop problemen aanlopen. Als je niet weet wat je moet kopen dan denk ik ook niet dat je weet hoe je het moet installeren en configureren. Dan nog de beveiliging, want te doen bij down-time, opslag, virussen? enz. enz..

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:59
Met Battler.

Weet niet wat TS zijn business is waarvoor hij dat kantoor gaat betrekken (doet er ook niet toe), maar laat ieder doen waar hij of zij goed in is.

En goedkope oplossingen willen in bedrijfsomgevingen nog wel eens erg duur uitpakken.

Abort, Retry, Quake ???

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
Ja, om eerlijk te zijn zou ik ook gewoon bij een bedrijf een firewall/router bestellen met support contract.
Tenzij je zelf mensen in huis hebt die weten hoe zoiets werkt, zul je support nodig hebben.
Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat firewall support niet iets is wat je op een tech forum kunt vragen, het gaat hier om de beveiliging van je bedrijf. Je zal dus een vertrouwde partij nodig hebben.

Persoonlijk (professioneel, dus eigenlijk) heb ik uitstekende ervaringen met de ASA firewall appliance van Cisco. Die zorgt voor uitstekende beveiliging en kan tevens als router dienen in een kleine omgeving als de jouwe.
Ik geloof wel dat je dan een 5510 nodig zult hebben, de kleinste variant (de 5505) heeft geloof ik de capaciteit niet voor een lijn als de jouwe. De 5510 is met de kleinste licentie-mogelijkheid al voor een euro of 1800 te krijgen, naar ik meen.

Natuurlijk zijn er ook een aantal concurrerende aanbieders, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Als laatste optie kun je zelf een PC neerzetten met een software firewall/router er op. Dat werkt ook en is aanzienlijk goedkoper, maar kost wederom kennis, die vermoedelijk niet aanwezig is.

• mklcln
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-09 23:15
Of zie smallnetbuilder voor throughput van wan naar lan.
Je wilt immers die 100mbit eruit halen.
Linkje

[Voor 12% gewijzigd door mklcln op 16-10-2010 15:40]

• Sosabowski
mklcln schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:39:
Of zie smallnetbuilder voor throughput van wan naar lan.
Je wilt immers die 100mbit eruit halen.
Linkje
Misschien is die 100mbit helemaal geen prioriteit voor de TS. Misschien wil die wel juist een hele goede firewall. MAW zoals TS niks zinnig te zeggen heeft over zijn wensen en eisen kunen wij weinig zinnigs adviseren.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee