• kevinr1
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:04
Hallo mensen,

1ste topic hier, dus rustig aan (:
Als dit niet de juiste plaats is waar deze topic moet komen, verplaats het a.u.b. niet. Anders zoek ik mij rot waar ik hem moet vinden. Vertel liever waar deze dan wel moet.

Maar mijn geval:

Ik heb veel internet sites opgezocht om een goede router te vinden.
Thuis downloaden wij met 2MB.
Hebben een oude router, toe aan vervanging dus.

Wat ik zoek in een router is:
- ZEER groot / sterk bereik. [ De router van nu heeft 3 antennes en komt met moeite bij de zolder ]
- Met meerdere mensen op het internet zonder lagg of andere vaage toestanden. [ Als mijn broertje COD 6 speelt heb ik af en toe geen internet meer .. .. .. ]

De rest ( zoals beveiliging ) interesseert mij niet zo.

Wil het liefst een Linksys router omdat je hierop je 'eigen' firmware op kan zetten. En daarmee het bereik ook nog is kan vergroten
Mijn oog is gevallen op de LINKSYS WRT320N
( http://www.databyteshop.nl/WRT320N-EW?ref=kieskeurig )

Iemand ervaring met deze router?
Dit is overigens ook een Draft-N router. Mijn vader heeft dan een hele oude laptop zonder N ondersteuning.
Zal dit dan mogelijk voor hem zijn om hierop ook op internet te kunnen?

Bij voorbaat dank!

Life is meant to be experienced

• JPS
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
TP-Link TL-WR1043ND, met DD-WRT heel veel opties voor weinig geld

* goedkoop
* 4 poorts Gigabit switch, draft-N wireless
* custom firmware goed mogelijk, zoals DD-WRT (ik draai build 14896 naar alle tevredenheid)

Enne, trek een kabeltje als je lekker wil gamen. Werkt beter dan welke draadloze verbinding ook.

• Vanx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 01:00
netgear WNDR3700, stapje beter en sterker dan die TP-link

Ook met DD-WRT

WRT320N zou ik niet doen, valt in het niet bij deze twee opties.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Ik kan ook Netgear aanbevelen. Goed bereik, altijd meteen via WIFI verbonden en nog nooit hoeven resetten in een jaar tijd.

• kevinr1
Bedankt voor de reacties!
Mijn budget ligt namelijk wel rond de 60 euro ( exc. BTW )
En kabel is een no-go.

ik hoef ook geen Gigabit kabel. RJ-45 voldoet. :*)

Maar mijn vader zou überhaupt wel op de 320N kunnen ( Draft N zonder N kaart )
Jullie zelf ervaringen met deze router dan ?

Natuurlijk zet ik er DD-WRT op. Maar moet nog even puzzelen hoe dat moet.

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:12
kevinr1 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:43:
Bedankt voor de reacties!
Mijn budget ligt namelijk wel rond de 60 euro ( exc. BTW )
En kabel is een no-go.

ik hoef ook geen Gigabit kabel. RJ-45 voldoet. :*)

Maar mijn vader zou überhaupt wel op de 320N kunnen ( Draft N zonder N kaart )
Jullie zelf ervaringen met deze router dan ?

Natuurlijk zet ik er DD-WRT op. Maar moet nog even puzzelen hoe dat moet.
RJ-45 is de stekker die aan een netwerkkabel zit, dat heeft niks met gigabit of iets te maken. Een netwerkkabel heeft altijd een RJ-45 connector, anders past hij niet in je computer/laptop ;)

De meeste N routers ondersteunen ook B en G (de 'oude' standaarden) dus je vader zal er gewoon op kunnen werken.

[Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 06-10-2010 16:47]

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Luuk1983 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:46:
[...]

RJ-45 is de stekker die aan een netwerkkabel zit, dat heeft niks met gigabit of iets te maken. Een netwerkkabel heeft altijd een RJ-45 connector, anders past hij niet in je computer/laptop ;)

De meeste N routers ondersteunen ook B en G (de 'oude' standaarden) dus je vader zal er gewoon op kunnen werken.
Er moeten dan wel 2 radio's inzitten die tegelijk gebruikt kunnen worden, anders valt het hele netwerk terug naar B/G i.p.v. N.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• DukeBox
  • Laatst online: 22:05

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

^ dat is niet waar, middels een soort van multiplexing behoud je nog steeds (bijna) N snelheden

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• alex3305
  • Laatst online: 22-09 16:46
Als je N en G beiden wilt gaan gebruiken zou ik aanraden om twee aparte routers daarvoor te nemen. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met D-Link. Deze routers zijn veelal goedkoop te krijgen en doen hun werk goed (na wat tweaks). In mijn thuissituatie heb ik dan ook een 300N router staan met alleen N-enabled, waarnaast er een 150N router staat welke N en G enabled hebben. Dit leidde bij mij tot de snelste en beste resultaten qua bereik. Natuurlijk zitten deze routers wel op verschillende draadloze kanalen.

Overigens is het 'bereik vergroten' met DD-WRT niet altijd even handig. In mijn ervaring kwam er namelijk meer ruis op de verbinding toen ik mijn bereik wilde vergroten door middel van het verhogen van het wattage. Hierdoor werd mijn verbinding dus wel langzamer en zat er meer lag op de verbinding.

Als laatste zou je ook nog kunnen kijken naar de antenne welke aan je computer hangt. Laatst had ik bijvoorbeeld een paar Sitecom antenne's die bagger bereik haalden ten opzichte van mijn stock Broadcom antenne. De Sitecom antenne's waren overigens wel langer, dus dat zegt ook niet altijd wat!

@DukeBox, ja het kan inderdaad wel, maar dan moet ook de netwerkadapter het ondersteunen, en dat is vaak niet het geval.

[Voor 5% gewijzigd door alex3305 op 06-10-2010 17:01]

• DukeBox
  • Laatst online: 22:05

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dat is transparant voor de adapter. Alleen de router maakt dat uit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• BHQ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:44
Eens. Kost redelijk wat geld, maar je hebt dan wel een apparaat dat niet al te snel bezwijkt onder bijvoorbeeld torrentverkeer.

Kijk eens welke routers door OpenWRT ondersteund worden en baseer daar je keus op. Ben persoonlijk niet zo'n fanaat van DD-WRT.

• JPS
  • Niet online
is openWRT ook goed te bedienen via een webinterface (GUI); ik heb weinig trek in een CLI voor configuratie.

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
waarom pak je niet gewoon een simpele router en van die powerline adapters.

pricewatch: MSI Homeplug ePower 200AV KIT Version II €60,- 200mbit
pricewatch: Sweex Powerline Ethernet Adapter 200 Mbps Twinpack €56,- 200mbit
pricewatch: Netgear Powerline XAVB101 Ethernet Adapter Kit €50,- 200mbit

met die dingen kun je een bekaabeld netwerk maken zonder extra kabels te trekken.
als je spelletjes wilt spelen zou ik dit doen.

bij sommige kun je er een netwerk van maken dus 4powerlines op het net en dus 3 computers. enzovoort

[Voor 26% gewijzigd door Proxx op 07-10-2010 09:54]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Netgear WNDR3700, zie mijn review productreview: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band review door Exorcist. DD-WRT zou ik er (nog) niet op loslaten, daar er Wifi problemen kunnen ontstaan. Daarentegen werkt het ding meer dan prima out of the box, en als ik jouw eisen zo lees heb je de geavanceerdere opties van DD-WRT niet nodig.

• alex3305
  • Laatst online: 22-09 16:46
Proxx schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:44:
waarom pak je niet gewoon een simpele router en van die powerline adapters.

pricewatch: MSI Homeplug ePower 200AV KIT Version II €60,- 200mbit
pricewatch: Sweex Powerline Ethernet Adapter 200 Mbps Twinpack €56,- 200mbit
pricewatch: Netgear Powerline XAVB101 Ethernet Adapter Kit €50,- 200mbit

met die dingen kun je een bekaabeld netwerk maken zonder extra kabels te trekken.
als je spelletjes wilt spelen zou ik dit doen.

bij sommige kun je er een netwerk van maken dus 4powerlines op het net en dus 3 computers. enzovoort
Zelf heb ik ook van die simpele powerline adapters van Zyxel, maar lager dan 20 - 30ms ping naar mijn router kom ik niet. Dat blijkt dan ook echt per huis verschillend te zijn.

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Zat zelf aan de D-Link DIR 665 te denken, hoe staat die tegenover de genoemde TP Link en Netgear?

Heb een 100MBit full duplex lijn hier en wil ook wireless media gaan streamen.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
De 655 is eveneens een prima router :)

• Norge10000
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 24-12-2010
Welke routers zijn 't meest installatievriendelijk (plug & play) tot 60 euro ?

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Hm, misschien iets om ook nog even rekening mee te houden is IPv6.

Lang niet alle routers kunnen daar (al) mee omgaan en vanaf medio 2011 gaan we dat toch merken als IPv6 steeds meer uitgerold wordt en de IPv4 op gaan raken.

• kevinr1
Toch de WRT320N gekocht.
Geen problemen mee. Heerlijk dingetje.

Tevreden met mijn aankoop.
/lock topic ?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
Locken doen we hier niet echt dacht ik :) Maar het topic is nu al weer informatief voor andere mensen met dezelfde vraag, dus ik kan me voorstellen dat er een voortgezette discussie komt.

• NoE
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 21:09

NoE

Que?

Ik zit in het zelfde schuitje, heb een Linksys wrt54G met tomato firmware welke naar behoren functioneert.

Graag zou ik nu ook naar een N omgeving & gigabit willen... ik begrijp dat z'on E3000 router van linksys nog niet echt om te katten is?

We love the smell of innovation in the morning!

• André 1
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08-03-2013
Ik heb me bijkans een ongeluk zitten inlezen, omdat mn vrouw zo nodig een laptopding wil, da's ook wel weer prettig want dan kan ze beneden lekker freecell spelen:)
Ik heb werkelijk alles gelezen omtrent routers en zeker vwb de minpunten zoals niet acceptabele warmte ontwikkeling, lijkt mij een hot item. Na alle binnenlandse en buitenlandse reviews te hebben doorgenomen, kost je slechts 2 weken, gekozen voor de Netgear WNDR3700.
Ding vanmiddag geinstalleerd, vreesde het ergste, temeer daar vanuit verschillende fora mensen elkaar een beetje zitten op te naaien. Dingetje aangesloten, naar zolder, cd erin, vond geen ethernet connectie !
Hmm, dan maar even naar Netgear, 192.1...etc en zelf doen.
Draait als een tiet, no proplem at all, moest nog wel even wat tcp/udp poortjes openzetten voor mn games maar dit is werkelijk zeer simpel.
Ook nog even pw veranderd, wel zo belangrijk ;)
Tot op dit moment, 7 uur later, geen enkel probleem ondervonden sterker, inloggen op een eigen dedicated game server gaat zelfs sneller dan voorheen met enkel modem ...
Wellicht is deze router een beetje overkill voor slechts 1 desktop en 1 notebookje maar als je de keus hebt tussen goedkoop en duurkoop dan lijkt mij mijn keuze duidelijk..

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Nu online

Equator

Crew Council

Bowmore & Laphroaig fan

Dus schop je een willekeurig topic om je verhaal kwijt te kunnen:?

Daarvoor is nou de NT Kroeg v0.1 juist in het leven geroepen..

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee