TNT: telefoon + abbo gestolen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar relevante dingen:

1) Verzending is voor risico van verzender, tenzij zeer concreet een afwijkend van standaard aflevermethode wordt gekozen (eg. je oom haalt het op, jij regelt een koerier). Dit kan je ook terugzien in dat TNT bijvoorbeeld alleen de verzender de mogelijkheid geeft een onderzoek in te stellen.

2) Een winkel heeft wettelijk 30 dagen de tijd iets te leveren. Daarna mag je de koop ontbinden. Als je nu op enkele dagen zit, en een ingebrekestelling wil sturen dan ben je rijkelijk te vroeg. Best kans dat het onderzoek ook makkelijk binnen die tijd is afgerond en het is opgelost. Het feit dat er nu iets mis lijkt te zijn geeft je niet ineens meer rechten. (Voor Moso: dit is voor jou dus al wel van toepassing)

Dus, wat te doen?

Sit back, relax. Stress gaat de situatie niet veranderen, en het is slecht voor je hart. Is het vervelend? Ja. Verandert het iets? Nee.

Stel een aangetekende brief op dat je je bij voorbaat beroept op je recht op ontbinden als de leveringstermijn van 30 dagen overschreden wordt. Doe je dat niet, kan het als redelijk gezien worden pas na verstrijken een ingebrekestelling te versturen met redelijke termijn. Het is een kwestie van indekken, en een kwestie van aantonen bij leverancier dat ze er niet met half werk vanafkomen (maanden slepende zaak).

Indien je al een abo / chip hebt gekregen, stuur dan een kopie ook naar die provider zodat ze op de hoogte zijn. De kans is groot dat ze anders volledig rechtmatig abokosten op een gegeven moment gaan incasseren. Ook al is het in principe de verantwoording van de tussenpersoon, scheelt het je gezeik ook nog eens die kant op later mochten ze gaan incasseren. Jij hebt namelijk een enkel product afgenomen (bundelaanbieding). Het een staat niet los van het ander - sterker nog, zonder foon heb je niks aan abo en andersom. Dat jouw verkoper dat dan onderverdeelt is leuk, en waarschijnlijk biedt het mogelijkheden voor de partijen om zich leuk achter elkaar te verschuilen. Veilig is dus alle partijen informeren over de situatie en hoe je daar tegenaankijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coyote1980 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:11:
1. Stel ze schriftelijk (aangetekende brief) in gebreke voor het niet nakomen van de wettelijke levertermijn van 30 dagen (niet werkdagen) en geef aan dat je het totale aankoopbedrag inclusief alle tot dusver gemaakte abonnementskosten geretourneerd wilt.

Misschien een jurust die hier even naar kan kijken?

2. Verder deugen hun eigen voorwaarden niet, ze bieden de mogelijkheid dat wanneer binnen 30 werkdagen niet geleverd is de klant kostenloos mag ontbinden. De Wet koop op Afstand biedt de consument de mogelijkheid tot ontbinding wanneer binnen 30 dagen niet geleverd is. Dat het abonnement volgens hun voorwaarden is uitgesloten van ontbinding is liev >:) , maar ik vraag me echt af of dat wel kan.

3. Heb je trouwens een rechtsbijstandsverzekering?

O, leuk leesvoer: klik

Als ik het een beetje goed doorgrond mag de dienst niet op grond van de bedenktermijn worden ontbonden mits deze reeds is ingegaan met toestemming van de consument. In dit geval zou de totale koop ontbonden moeten kunnen worden op grond van het overschrijden van de wettelijke levertermijn ipv op basis van de zichttermijn. Ik zou die weg in elk geval inslaan.
1. Die aangetekende brief ga ik inderdaad schrijven, maar daarin die vraag als zij de kosten op zich gaan nemen. Ik verwacht minimaal een vergoeding. Ook voor het feit dat ik meerdere malen heb moeten bellen terwijl ze het ook zelf konden nakijken.

2. De meeste mensen zullen inderdaad een abonnement + telefoon aanvragen op die site. Dan kan je eigenlijk niets doen.

3. Nee.
Nextron schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:15:
Het abonnement ga je niet aan met Belnu, maar met de provider. Hier zal je ook wel een contract voor hebben ondertekend en opgestuurd/gemaild hebben. In dat contract staat waarschijnlijk ook niets over een telefoon die erbij hoort. Vanuit de provider is de dienst dus geleverd en geldt ook geen wet koop op afstand.

De koop ontbinden zou dus betekenen dat Belnu het hele contract moet overnemen, waar ze waarschijnlijk niet echt op zitten te wachten.

Half ontbinden werkt ook niet, dus contract houden en telefoon achterwege laten. Dan zit je met een soort sim-only abo terwijl je wel de volle mep betaald.
Ik heb één contract ondertekend via Belnu. Daar staat over de telefoon en het abonnement in.
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:33:
Een paar relevante dingen:

1) Verzending is voor risico van verzender, tenzij zeer concreet een afwijkend van standaard aflevermethode wordt gekozen (eg. je oom haalt het op, jij regelt een koerier). Dit kan je ook terugzien in dat TNT bijvoorbeeld alleen de verzender de mogelijkheid geeft een onderzoek in te stellen.

2) Een winkel heeft wettelijk 30 dagen de tijd iets te leveren. Daarna mag je de koop ontbinden. Als je nu op enkele dagen zit, en een ingebrekestelling wil sturen dan ben je rijkelijk te vroeg. Best kans dat het onderzoek ook makkelijk binnen die tijd is afgerond en het is opgelost. Het feit dat er nu iets mis lijkt te zijn geeft je niet ineens meer rechten. (Voor Moso: dit is voor jou dus al wel van toepassing)

Dus, wat te doen?

Sit back, relax. Stress gaat de situatie niet veranderen, en het is slecht voor je hart. Is het vervelend? Ja. Verandert het iets? Nee.

Stel een aangetekende brief op dat je je bij voorbaat beroept op je recht op ontbinden als de leveringstermijn van 30 dagen overschreden wordt. Doe je dat niet, kan het als redelijk gezien worden pas na verstrijken een ingebrekestelling te versturen met redelijke termijn. Het is een kwestie van indekken, en een kwestie van aantonen bij leverancier dat ze er niet met half werk vanafkomen (maanden slepende zaak).

Indien je al een abo / chip hebt gekregen, stuur dan een kopie ook naar die provider zodat ze op de hoogte zijn. De kans is groot dat ze anders volledig rechtmatig abokosten op een gegeven moment gaan incasseren. Ook al is het in principe de verantwoording van de tussenpersoon, scheelt het je gezeik ook nog eens die kant op later mochten ze gaan incasseren. Jij hebt namelijk een enkel product afgenomen (bundelaanbieding). Het een staat niet los van het ander - sterker nog, zonder foon heb je niks aan abo en andersom. Dat jouw verkoper dat dan onderverdeelt is leuk, en waarschijnlijk biedt het mogelijkheden voor de partijen om zich leuk achter elkaar te verschuilen. Veilig is dus alle partijen informeren over de situatie en hoe je daar tegenaankijkt.
Ik heb het abonnement op 4 september besteld en de verlenging is op 15 september ingegaan. Dus ik zit al ruim over de 30 dagen en dat wordt alleen maar langer gezien het onderzoek van TNT. De eerste twee abonnementskosten worden op 25 oktober geïncasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het geheel dus als één product besteld, en de levertermijn is overschreden. De aflevering is hun verantwoordelijkheid, en jij hebt niets met de perikelen tussen TNT en de webwinkel te maken. Aantekenen dus een een termijn geven waarin het opgelost dient te zijn en dat je verwacht eventuele abonnementskosten over de periode dat je er geen beschikking over hebt gehad naar rato terugverwacht.

Als je meer eist dan wat je betaald hebt voor wat je niet hebt kunnen gebruiken, dan zal je schade moeten kunnen aantonen. Je maakt je positie daar wat moeilijker mee. Met abo-kosten naar rato zal niemand kunnen stellen dat wat je vraagt niet redelijk of billijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:49
Heb gisteren een mailtje richting studentmobiel gestuurt, er werd op geantwoord:
Beste xxxxx ,

Wij hebben bericht ontvangen vanuit de TNT en zullen u een nieuw toestel versturen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Studentmobiel.nl
I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff nog steeds niets gehoord van belnu. Telefonisch kan er niets gezegd worden en op e-mails wordt in eerste instantie geen goed antwoord gegeven en als ik dan om een duidelijk antwoord vraag komt er geen reactie ook na 2 keer mailen.Heb afgelopen maandag maar een brief gestuurd naar hun, maar de 2 weken onderzoeksperiode van TNT moet nu allang voorbij zijn. Ik wacht nu al bijna twee maanden op mijn telefoon!

Ik raad echt iedereen aan om nooit iets te bestellen bij belnu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:49
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:46:
Pfff nog steeds niets gehoord van belnu. Telefonisch kan er niets gezegd worden en op e-mails wordt in eerste instantie geen goed antwoord gegeven en als ik dan om een duidelijk antwoord vraag komt er geen reactie ook na 2 keer mailen.Heb afgelopen maandag maar een brief gestuurd naar hun, maar de 2 weken onderzoeksperiode van TNT moet nu allang voorbij zijn. Ik wacht nu al bijna twee maanden op mijn telefoon!

Ik raad echt iedereen aan om nooit iets te bestellen bij belnu!
Ik hoop dat je het snel geregeld krijgt. Ik heb zelf mogen ervaren hoe frustrerend het is. Sterkte.

Ik heb inmiddels mijn toestel binnen. Dit keer was alles goed gegaan. Gelukkig was alles in de doos, maar ben niet echt tevreden over Studentmobiel. Je wordt dus niet op de hoogte gesteld van iets, je moet overal zelf achterna. En medewerkers aan de tel zijn niet echt vriendelijk. Ga ik er ooit nog eens bestellen? Nooit van mijn leven.

Nog iets. Op emails werd er nauwelijks gereageerd. Je kon mailen tot je erbij neervalt, er word niet gereageerd, mail je met een vraag als een potentiele klant, dan krijg je wel antwoord 8)7 Toen kwam ik erachter dat het een dochterbedrijf is van Gsmwijzer.nl. Of misschien wel zelfde bedrijf. Hun gelijk gemaild, en meteen reactie, vriendelijke mensen. Iets professioneler en er kwam gelijk schot in de zaak, sterker nog, toestel werd volgende dag verstuurd. Top _/-\o_

Dus aan iedereen die problemen heeft met Studentmobiel, bespaar je de hoofdpijn en neem gelijk contact op met Gsmwijzer.
Pagina: 1 2 Laatste