TNT: telefoon + abbo gestolen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 11:34
Via tweakers kwam ik op deze leuke actie van Studentmobiel. Een HTC Desire, gratis met een Vodafone abbo.

Aangezien ik toch op zoek was naar een nieuwe Tel, maar besteld op zaterdag. Alles opgestuurd, en maandag netjes email van studentmobiel dat het pakketje was verzonden met Track en Trace nummer. Ik dacht het pakketje dinsdag wel te ontvangen. Maar goed diezelfde avond nog gecheckt, stond erbij dat pakket was ontvangen en werd gesorteerd of iets dergelijks.

Volgende morgen even snel gekeken en ze waren stapje verder, maar nog niet in de buurt. Nou ging ik ervan uit dat het pas woensdag werd bezorgd, maar keek toch nog op track en trace, en toen zag ik tot mijn verbazing dat pakketje vermist werd. Het was een Engelse bericht. Kan me niet meer precies herinneren wat er stond. Vond het raar, en besloot om in de late avond nog een keer te kijken, en hij was er weer, gelukkig, ergens dus van een band ofzo gevallen, en hij was weer terecht.

Nou de woensdag dus. Komt chauffeur aan, ik teken netjes (speciaal vrije dag gepakt omdat er niemand thuis was). Ga lekker kopje koffie zetten en maak het pakketje open. Meteen valt me op dat doosje van de htc beetje vies uitzag, het leek wel of het ergens in stoffige ruimte was geweest. Ik zag ook dat de seal van HTC doosje verbroken was, ik ging toen meteen uit van het ergste. Maar ergens hield ik nog de hoop dat misschien studentmobiel pakketjes controleert voor ze worden verzonden. Of alles erin zit enzo.
Ik trek doosje open, en je raadt het al, telefoon is er niet :( :( . Voor de rest wel alles, Accu, lader, usb kabel enzo. Alleen geen telefoon. Nog voor de zekerheid even de doos controleren, en helemaal niks. Ook vodafone abbo was foetsie.

Meteen studentmobiel maar gebeld om abbo te blokkeren (want tja weet niet eens mijn nieuwe nummer) en die zouden onderzoek starten bij TNT. Iets zegt me dat ik nog lange avontuur gaat worden. Ik heb best vaak dingen met TNT opgestuurd en ontvangen en eigenlijk nooit problemen. Maar hier wordt je niet vrolijk van.

Nou denk ik zelf dat op moment dat ie "vermist" werd, er iemand was die hem van de lijn had gehaald en effe in gekeken en daarna weer afgeplakt en weer terug legde op de band.

Iemand enige ervaring met zulke situaties? Pakket was uiteraard verzekert. Heb beetje gezocht op tweakers en vond alleen berichten van medetweakers die onverzekerd hadden.

[ Voor 3% gewijzigd door elmoro20 op 14-10-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-06 09:03

SeatRider

Hips don't lie

Verzekering is per kilo, dus die dekt hooguit enkele tientjes. Wel is dit het risico voor de verzender, hopelijk kun je bovenstaande dus aannemelijk maken bij Studentmobiel...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zou nu direct foto's maken van de situatie en die doorsturen naar StudentMobiel. Dan heb je in ieder geval bewijs.

Wat je voor de rest moet doen weet ik niet, ik heb geen ervaring met dit soort zaken (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Hopelijk dat je je geld terug hebt gekregen. Er wordt als ratten gestolen bij de TNT, ik heb al meedere pakketjes leeg zien aankomen. Enige wat je kan doen is nog aangifte doen bij de politie dat vind TNT niet zo fijn omdat ze dan een echt onderzoek moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
ThinkPadd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:02:
Ik zou nu direct foto's maken van de situatie en die doorsturen naar StudentMobiel. Dan heb je in ieder geval bewijs.

Wat je voor de rest moet doen weet ik niet, ik heb geen ervaring met dit soort zaken (gelukkig).
Ja ik heb meteen foto's gemaakt en opgestuurd naar studentmobiel. Trouwens wat ik wel raar vond was. Ik vond een nieuwe seal van HTC in het doosje, je kon het er zo op plakken, en dan leek doosje ongeschonden. Maar de seal was niet gebruikt
Megamind schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:02:
Hopelijk dat je je geld terug hebt gekregen. Er wordt als ratten gestolen bij de TNT, ik heb al meedere pakketjes leeg zien aankomen. Enige wat je kan doen is nog aangifte doen bij de politie dat vind TNT niet zo fijn omdat ze dan een echt onderzoek moeten starten.
Bedankt voor de tip :) . Ga vandaag of morgen na werk gelijk aangifte doen. Mijn hele week is verpest :(

Foto van de gebroken seal en de wat 'vieze' doosje, IMEI laat ik erbij staan, want tja hij is toch gestolen, straks wordt ie hier nog op vraag en aanbod gezet:

[ Voor 41% gewijzigd door elmoro20 op 14-10-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06

Sick Nick

Drop the top!

Die seals zijn standaard bij htc, dat is juist voor gebruik in winkels om na controle gesealed op te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Moet de TS in dit geval wel aangifte doen? De winkel is immers verantwoordelijk en ik neem aan dat die dan ook aangifte dient te doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-03 20:02
elmoro20 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

[...]

Bedankt voor de tip :) . Ga vandaag of morgen na werk gelijk aangifte doen. Mijn hele week is verpest :(
Dat kan tegenwoordig online ;) http://www.politie.nl/aangifte/

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan zal je telefoon gejat zijn toen hij "van de band gevallen" was. De dief zal hem wel ergens neergegooid hebben waarna hij weer opnieuw in het verzendproces kwam.

Wel kut, ik weet ook niet wat je er tegen kunt doen. Op zich is studentenmobiel verantwoordelijk maar dit lijkt me ook erg ingewikkeld met bewijslast enzo,

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:15
Hm, tja. Je hebt wel getekend dat je alles zonder problemen ontvangen hebt. Ik vrees dat dat nog wel eens een probleem kan worden eigenlijk...

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Laatst online: 03-06 09:17
ach je hebt al correct gehandeld : je moet de verzender op de hoogte stellen dat het mis is gegaan... Je moet met de verzender afspraken maken hierover : zij hebben niet geleverd wat was afgesproken...
Dat het toestel mogelijkerwijze door een derde partij is verloren geraakt is niet jouw verantwoordelijkheid, sterker nog alleen 1 partij kan dat verhalen bij TNT en dat is de verzender, niet de ontvanger...
Dus zolang je van de verzender precies hoort hoe ze het willen aanpakken en dat jij of datgene krijgt wat is afgesproken of alles kan annuleren dan handelen jullie beide correct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maverick schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:18:
Hm, tja. Je hebt wel getekend dat je alles zonder problemen ontvangen hebt. Ik vrees dat dat nog wel eens een probleem kan worden eigenlijk...
Dat lijkt me niet, je kan immers het pakket niet in ontvangst nemen zonder tekenen en je mag hem dan ook niet openen zonder te tekenen. Dus je kan niet constateren of er iets ontbreekt voordat je hem in ontvangst neemt en dus voordat je hem tekent.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:29
Probeer jij maar eens aan de deur het pakje te controleren. Daar wachten ze dan echt niet op.
Je moet tekenen voordat je iets met het pakje mag doen. Alhoewel ik moet zeggen dat ik het pakje meestal eerst in handen krijg en daarna pas hoef te tekenen, maar dat gaat meestal zo snel dat je echt niet kan kijken.
Geen idee of je het wel kan eisen van ze? Heb me er nooit mee bezig gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je tekent voor het feit dat je het pakket ontvangt, niet voor de staat waarin de inhoud zich bevindt.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nee hoor, je moet tekenen voor ontvangst. Je mag voor tekenen niet de verpakking openen, dus dat is gelukkig voor TS geen argument.

OT: naar voor je. Idd aangifte doen, wellicht met pakketje en al naar bureau.

Sterkte ermee!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 12:00
Daarom wil ik dus altijd een Blanko verpakking :).
gebeurd zo vaak dat dit gebeurd.

Dus een doosje in een blanko doos bv zonder etiket erop wat erin zit.
als ik zelf iets naar een tweaker stuur zorg ik ook er helemaal niks aan de buitenkant te zien is wat het is.
zodra ze dat weten krijg je dit soort dingen.

O leuk een telefoon en daar ga je

[ Voor 61% gewijzigd door Mektheb op 14-10-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik snap ook niet dat de verzender er niet een gewoon doosje omheen heeft gedaan.
Dit is vragen om problemen.

/Edit: Wat Mektheb zegt dus.

[ Voor 12% gewijzigd door DeeJee op 14-10-2010 12:28 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
hhmm jah, maar het gaat TNT niet of de inhoud wel goed is, zij laten jou een ONTVANGSTBEWIJS tekenen... je hebt het pakje ontvangen, dat is hun taak, van A naar B brengen.. Het is bij B aangekomen, dat kunnen ze bewijzen met je handtekening (leuke kanttekening btw : ze gebruiken jouw handtekening als bewijs dat je iets hebt aangenomen, het tegenovergestelde (dus dat jij handtekening gebruikt om aan te tonen dat het pakje niet is geleverd, bijv iemand die een vals handtekening plaatst) geldt bij hun niet als geldig bewijs)) dus zij hebben hun taak gedaan...
hehe, ik heb hier nogal wat ervaring mee, ze hebben bij mij al 3 keer een waardevolle (en in 2 situaties verzekerde) pakket verloren en geen enkele keer heb ik recht gekregen...
Ikzelf heb 20 jaar in italie geleefd, en daar werkt een soortgelijke organizatie : de mafia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
En volgens mij heb jij niks met TnT te maken het is een probleem van de webwinkel vs TnT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-06 21:21

DataGhost

iPL dev

Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Je tekent inderdaad om aan te geven dat het pakket in goede staat ontvangen is. TNT heeft verder helemaal niks met de inhoud te maken en kan nu hard maken dat jij de telefoon er zelf uit hebt gehaald aangezien je hebt aangegeven dat de verpakking geen schade had bij het overhandigen. Zo gaat die vlieger volgens mij ook op voor studentmobiel dus ik denk dat die ook niet meer veel voor je hoeven te doen.

Enige wat rest is inderdaad aangifte van diefstal maar daar heeft TNT noch studentmobiel wederom niks mee te maken.

edit:
whoa, topic gaat snel
Tsurany schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:23:
[...]

Dat lijkt me niet, je kan immers het pakket niet in ontvangst nemen zonder tekenen en je mag hem dan ook niet openen zonder te tekenen. Dus je kan niet constateren of er iets ontbreekt voordat je hem in ontvangst neemt en dus voordat je hem tekent.
Arunia schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:23:
[...]

Probeer jij maar eens aan de deur het pakje te controleren. Daar wachten ze dan echt niet op.
Je moet tekenen voordat je iets met het pakje mag doen. Alhoewel ik moet zeggen dat ik het pakje meestal eerst in handen krijg en daarna pas hoef te tekenen, maar dat gaat meestal zo snel dat je echt niet kan kijken.
Geen idee of je het wel kan eisen van ze? Heb me er nooit mee bezig gehouden.
CodeCaster schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:24:
[...]

Je tekent voor het feit dat je het pakket ontvangt, niet voor de staat waarin de inhoud zich bevindt.
Je tekent inderdaad niet voor de staat van de inhoud maar wel voor de staat van de doos waarin het verzonden is. Als de zegel al verbroken was kon je dat zien voor het tekenen en had je dus ook niet moeten tekenen. Idem voor andere verdachte zaken aan de verzenddoos. Komt er dus op neer dat TS tegen TNT heeft verklaard dat de zegel in kwestie dus niet verbroken was bij ontvangst en dat hij die dus zelf verbroken zal moeten hebben.

Maar nu na het opnieuw lezen van de TS lijkt het wel een beetje alsof de telefoondoos in een andere doos zat. Kan je dat bevestigen? Het wordt dan namelijk een ander verhaal, natuurlijk afhankelijk van de uiterlijke staat van de verzenddoos en eventuele seals die daar op zijn aangebracht.
edit:
ah ok hieronder dus.

[ Voor 73% gewijzigd door DataGhost op 14-10-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
Er zat gewoon een bruin doosje omheen. Bij de naam stond STUDENTM. Lijkt me dat je dan bekent bent met het bedrijf, of al eerder zoiets hebt gedaan zodat je weet da thet Studentmobiel is. Maar inderdaad doosje was van "telefoon formaat", dus makkelijk weg te stoppen. Andere doos eromheen kon geen kwaad.

Bedankt voor de reacties. Het lucht wel op om erover te praten. Ik hoop dat diegene die het heeft gedaan, nog gebruik heeft gemaakt van abonnement op de dinsdag, of in ieder geval voor dat ik het heb ontvangen, dan kan ik makkelijk bewijzen dat pakje open is geweest.

Verder las ik in een vorige topic, dat TNT gewicht van pakjes registreert op moment dat pakjes worden gescand. Dan kan je in principe makkelijk achterhalen waar het fout is gegaan. Het gebeurde denk ik op moment van de "vermissing". Dus even de logs erbij pakken, gewicht voor het incident en gewicht erna. En je weet het zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door elmoro20 op 14-10-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 19:51

NoFearCreations

3DPrint the world!

Als ik dit leest krijg ik steeds meer zin om een keer een verfbom in een pakketje te doen, waar duidelijk op staat dat er Iphone 4 inzit of iets dergelijks...

Ben ook regelmatig auto onderdelen kwijt geraakt via TNT...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359528

hopen dat die dief met jou abbo belt :)

Kunnen ze wel mooi achterhalen vanwaar en wie die heeft gebeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 10:29
NoFearCreations schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:37:
Als ik dit leest krijg ik steeds meer zin om een keer een verfbom in een pakketje te doen, waar duidelijk op staat dat er Iphone 4 inzit of iets dergelijks...
Ik vind dat eigenlijk wel een hele mooie om een te doen. Maar goed. Wishful thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mektheb schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:30:
En volgens mij heb jij niks met TnT te maken het is een probleem van de webwinkel vs TnT.
Dat klopt, daarom snap ik ook niet dat TS aangifte zou moeten doen, dat is geheel de zaak van de webwinkel. Sterker nog, de TS heeft niks met de TNT te maken. Webwinkel laat TNT versturen dus webwinkel heeft TNT ingehuurd voor iets waar de TNT niet aan voldaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-06 12:56

Flappiewappie

Hier nog meer

Anoniem: 359528 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:45:
hopen dat die dief met jou abbo belt :)

Kunnen ze wel mooi achterhalen vanwaar en wie die heeft gebeld
Net alsof ze dat gaan doen...

TS mag wel flink bewijs gaan voeren dat hij zelf de telefoon niet meer heeft. Ik zou proberen aangifte te doen bij de politie en dan via je verzekering iets terug te krijgen. Als jij tekent voor dat pakketje is het namelijk niet meer "van" TNT maar geheel je eigenlijk verantwoordelijkheid.

Ik verstuur iig niks meer duurder dan 150,- euro via TNT, want zelfs als het verzekerd is (bewijst dit maar weer ns) heb je er bar weinig in.

Of anders hopen dat studentmobiel coulant is.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Flappiewappie schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:50:
Net alsof ze dat gaan doen...

TS mag wel flink bewijs gaan voeren dat hij zelf de telefoon niet meer heeft. Ik zou proberen aangifte te doen bij de politie en dan via je verzekering iets terug te krijgen.
Waarom? Waarom moet hij aangifte doen en zijn verzekering inschakelen? Studentmobiel levert niet wat TS zou moeten krijgen.
Als jij tekent voor dat pakketje is het namelijk niet meer "van" TNT maar geheel je eigenlijk verantwoordelijkheid.
Onzin, je kan immers het pakket niet controleren voordat je het in ontvangst neemt.
Of anders hopen dat studentmobiel coulant is.
Waarom? Zij moeten leveren wat besteld is, dat doen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-06 12:56

Flappiewappie

Hier nog meer

Tsurany schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:53:
[...]

Waarom? Waarom moet hij aangifte doen en zijn verzekering inschakelen? Studentmobiel levert niet wat TS zou moeten krijgen.

[...]

Onzin, je kan immers het pakket niet controleren voordat je het in ontvangst neemt.

[...]

Waarom? Zij moeten leveren wat besteld is, dat doen ze niet.
Ben het helemaal met je eens hoor, maar over het algemeen is het allemaal niet zo makelijk.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Flappiewappie schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:55:
[...]

Ben het helemaal met je eens hoor, maar over het algemeen is het allemaal niet zo makelijk.
Zeg dan gewoon niks... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
met alle respect, gebaseerd om mijn ervaringen met verloren pakketten : het is normaal dat je voor elke argument een logische tegenargument probeert aan te kaarten maar ik kan je verzekeren de regels die TNT gebruikt hoeven totaal niet logisch in je oren te klinken !
Het feit is dat zij regels bepalen (logisch of onlogisch) en dat de verzender daarmee akkoord gaat bij het verzenden van een pakket, deze regels staan immers in de Algemene Voorwaarden en die dien je zelf te kennen, zo niet : jouw probleem, had je maar de 30 blz handleiding moeten lezen voordat je iets verzond...
Hoe dan ook je gaat ermee akkoord op het moment dat je gebruik maakt van hun dienst...

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER79 op 14-10-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Maar dat is dus een probleem voor de verzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-06 21:00

M_V

Ik vind het trouwens wel HEEL VAAG dat batterij en lader niet gestolen zijn. Stel dat een dief iets met dit ding wil, moet hij minimaal 60-70 euro investeren om alles weer een beetje compleet te maken, terwijl hij in 10 seconden de batterij had kunnen snaaien.

Is het niet gewoon toch mogelijk dat er bijv. bij studentmobiel zelf een fout gemaakt is (even snel een nieuwe telefoon uit een doosje halen om een kapotte te vervangen en dan vervolgens het doosjes als nieuw verkopen oid.).

Overigens, voor de schuldvraag is het heel simpel: studentmobiel moet dit fixen en hoe ze dat doen, dat moeten ze zelf maar uitzoeken....is niet jouw probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door M_V op 14-10-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Rudy_V schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:07:
Ik vind het trouwens wel HEEL VAAG dat batterij en lader niet gestolen zijn. Stel dat een dief iets met dit ding wil, moet hij minimaal 60-70 euro investeren om alles weer een beetje compleet te maken, terwijl hij in 10 seconden de batterij had kunnen snaaien.

Is het niet gewoon toch mogelijk dat er bijv. bij studentmobiel zelf een fout gemaakt is (even snel een nieuwe telefoon uit een doosje halen om een kapotte te vervangen en dan vervolgens het doosjes als nieuw verkopen oid.).

Overigens, voor de schuldvraag is het heel simpel: studentmobiel moet dit fixen en hoe ze dat doen, dat moeten ze zelf maar uitzoeken....is niet jouw probleem.
Onzin, je kan een telefoon tegenwoordig aan een webwinkel of ander bedrijf verkopen zonder lader accu etc en er toch 100 200 euro voor krijgen puur vanwege de onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
Ja in principe is de verzender dan akkoord gegaan met de voorwaarden. Maar goed dat terzijde, als je je pakketje niet mag inzien voordat je ervoor tekent, dan is het eigenlijk vrij spel voor mensen die bij TNT werken?

Ik bedoel die houden er dan een aardig zakcentje aan over, als TNT er niks aan doen. Dan neem je toch elke keer wat mee. Iets wat niet wordt bestraft wordt onbedoeld aangemoedigd als er resultaten zijn voor de schuldige, dit keer begint ie met telefoon, volgende keer denkt ie, heb nog een tv nodig :p Alhoewel het vrij moeilijk is om ongemerkt mee naar huis te nemen. Maar het gaat om het idee
Rudy_V schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:07:

Vond het ook al raar. Waarom niet de tel en op zijn minst nog de accu. Laders heb je op ebay al voor paar eurootjes. Het kan idd bij studentmobiel fout zijn gegaan, er is nog geen duidelijkheid op dit moment, misschien weet ik over paar dagen meer

[ Voor 45% gewijzigd door elmoro20 op 14-10-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 30-06 20:47
Zo lastig is het denk ik niet om de dader terug te vinden als het klopt dat hij verloren is gegaan tijdens pakket vermist. In dat geval kan TNT kijken wie van zijn medewerkers aanwezig was in die ruimte waar het pakket werd gesorteerd. Ik heb geen idee hoe groot zo een ruimte is maar dat maakt de selectie in ieder geval zeer beperkt.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

elmoro20 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:11:
Ja in principe is de verzender dan akkoord gegaan met de voorwaarden. Maar goed dat terzijde, als je je pakketje niet mag inzien voordat je ervoor tekent, dan is het eigenlijk vrij spel voor mensen die bij TNT werken?
Ja
Ik bedoel die houden er dan een aardig zakcentje aan over, als TNT er niks aan doen. Dan neem je toch elke keer wat mee. Iets wat niet wordt bestraft wordt onbedoeld aangemoedigd als er resultaten zijn voor de schuldige, dit keer begint ie met telefoon, volgende keer denkt ie, heb nog een tv nodig :p Alhoewel het vrij moeilijk is om ongemerkt mee naar huis te nemen. Maar het gaat om het idee
Je moet je mensen toch vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-06 21:00

M_V

Mektheb schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:10:
[...]

Onzin, je kan een telefoon tegenwoordig aan een webwinkel of ander bedrijf verkopen zonder lader accu etc en er toch 100 200 euro voor krijgen puur vanwege de onderdelen :)
Geen onzin, je kan er 300 voor krijgen met, waarom zou je het dan nalaten....

En de toon mag wel wat netter....

[ Voor 4% gewijzigd door M_V op 14-10-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Rudy_V schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:14:
[...]

Geen onzin, je kan er 300 voor krijgen met, waarom zou je het dan nalaten....

En de toon mag wel wat netter....
Niks niet netjes aan, en waarom zou je het laten?, misschien moest het snel ?.
Maar ik denk eerder er een fout is begaan bij de winkel.

Heb ook wel is gehad een pakketje om 10:00 wel te vinden was om 11:00 niet en om 12:00 weer wel.
Gebeurd wel is vaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Laatst online: 03-04 19:54
Aangezien de Desire een veel verkocht toestel is, kan je er ook wel van uitgaan dat de dief misschien zijn eigen toestel heeft gesloopt en deze heeft gepakt ter vervanging. Met het terug leggen van het kapotte toestel neemt hij te veel risico (vingertafdrukken ed.), maar hem zo uit de doos snaaien is eigenlijk een eitje als je weet wat er één in het pakje zit. Ik wens de TS veel succes met het beloop van de rest.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 09:22
Rudy_V schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:14:
[...]

waarom zou je het dan nalaten....
Omdat je enorm veel haast hebt omdat je op de werkvloer een pakketje aan het openbreken bent lijkt me.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
DeeJee schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:13:
[...]

Ja

[...]

Je moet je mensen toch vertrouwen.
Uiteraard. Lijkt me niet dat TNT medewerkers het doen. Lijkt me sterk. Denk eerder uitzendkrachten die weekje of 2 werken en weer weg zijn. Mits het inderdaad is gestolen en niet fout is gegaan bij studentmobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
elmoro20 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:22:
[...]

Uiteraard. Lijkt me niet dat TNT medewerkers het doen. Lijkt me sterk. Denk eerder uitzendkrachten die weekje of 2 werken en weer weg zijn. Mits het inderdaad is gestolen en niet fout is gegaan bij studentmobiel
Nou er zijn meerdere topic's geweest over TNT, ook over pakketjes achterlaten en zelf tekenen.
Of pakketjes 5straten verder op leveren en geen briefje in de deur doen.
Heb ook al is iemand voorbij zien komen met een set van LCD tv + 7.1 Surround set van 2999 ofz, dat verdwenen was.
Waar mensen werken kan er opgelicht worden, en ja er moet vertrouwen zijn maar helaas zijn er altijd appels die het verpesten voor de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:10

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

TS: zoals al aangegeven wordt het pakje gewogen. Kan je het nawegen, als het inderdaad lichter is weet je dat het probleem in het verzendtraject ligt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
Hehe zo naïef was ik vroeger ook ;)
Ik heb zelfs gehad dat er een pakket naar mij toe is "verzonden" maar dat deze kwijt was geraakt. De verzender is naar het postkantoor gegaan, heeft het pakje ingeleverd en heeft er een bon van gekregen. Vervolgens bleek bij T&T dat er wel degelijk een code was aangevraagd maar het pakketje nooit is aangeboden. Oftewel de persoon bij de balie heeft het gewoonweg gejat. Pakketje aangenomen, de klant laten betalen, de bonnetje geven, en daarna het pakketje niet opsturen. Toen we hiermee aankwamen werd ons gewoonweg aangegeven dat als het zo in het systeem staat dat het zo is : het pakje is nooit aangeboden. En natuurlijk zijn al onze medewerkers heilger dan heiligen en die zouden nooit, te nimmer, never iets jatten....
De kans is groter dat de klant (die notabene heeft betaald EN een bonnetje heeft gekregen) een leugenaar is en niet te vertrouwen is dan de kans dat er in jouw eigen duizenden man tellende organisatie een aantal rotte appels tussen zitten. Vroeger, toen ik nog naief was, gelde er een uitspraak " de klant is koning"... vandaag de dag : "de klant is er, en je moet hem compleet uitzuigen en daarna zonder pardon uitspuwen"...

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER79 op 14-10-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 30-06 20:47
Ik had trouwens ook eens wat leuks meegemaakt met post bedrijf 'Chrono Post'. Een bedrijf dat spoed leveringen doet. Ik had 2 amBX setjes van Philips gekocht bij Pixmania en zou binnen 2 dagen via Chrono Post worden geleverd. Ik was dus op het werk en krijg een telefoontje van mijn moeder dat er 2 grote dozen waar Philips amBX opstaat bij ons in de tuin bij de voordeur stonden.

Lekker dan, neem je zo een dure spoed levering smijten ze het gewoon in de voortuin zonder een handtekening te vragen. Tevens ook stom dat die winkel niet iets om de orginele dozen doet. Mag ik nog blij zijn dat niemand de Philips dozen uit de tuin heeft gejat.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209360

[...]

Natuurlijk zijn het niet de uitzendkrachten. Die werken er veel te kort om te kunnen bepalen wanneer het risico nihil is.

Overigens is dit het probleem van Studentmobiel. Zij moeten maar met een fatsoenlijke koerier werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 209360 op 14-10-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
Nextron schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:42:
TS: zoals al aangegeven wordt het pakje gewogen. Kan je het nawegen, als het inderdaad lichter is weet je dat het probleem in het verzendtraject ligt.
Dankje voor je tip. Stond er niet bij stil.
Wat er op de TnT track en trace site staat: Gewicht (gr.): 445

Net even op zon keuken weegschaal gezet, niet de meest nauwkeurige (afwijking van 20 gram per KG). Lees ik af: 440 Gr !!! Nou weegt zo'n telefoon zonder accu toch al gauw 90 a 100 Gr !! Ook al houd ik rekening mee met de afwijking, is het gewicht veel te zwaar. Nou wil ik niet te snel conclusies trekken maar morgen eens maar met studentmobiel bellen.

Is er eigenlijk een kans dat gewicht wordt ge update tijdens het verloop proces bij TNT? Lijkt me onlogisch. Dus het gewicht wat er staat is gewoon wat er is afgewogen bij TNT?

Hier een screenshot van track en trace:

Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/8413/tntx.png

[ Voor 3% gewijzigd door elmoro20 op 14-10-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 23:35

painkill

Pain(k)(ill)

Dan weet je genoeg toch?
Gewicht word trouwens 1x gewogen bij TNT, dan komt er een stickertje op en dan weet TNT wat voor pakketje het is.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
Update:

2de weegschaal erbij gepakt. Gewicht: 440 Gr !

@ painkill

Dus het gewicht kan niet worden gereset bijvoorbeeld? Op een distributie centrum. En dan opnieuw inchecken (na vermissing), dat gewicht wordt geupdate? Want in dat geval is de zaak al duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-06 20:50
Je moet er ook ernstig rekening mee houden dat die er al niet in zat voordat die bij de TNT kwam en gewoon iemand in het magazijn niet heeft opgelet, dat de telefoon is opgestuurt naar de htc voor garantie, en het doosje is blijven liggen.
Magazijn medewerker X was half in slaap gevallen en heeft gewoon dat doosje naar jou op gestuurt.

Je hebt namelijk wel het doosje waarop het imei nummer staat als het goed is, dus jij of studentmobiel kunnen zo aangifte doen, zou wel een hele stomme dief zijn, zo stom als het achtereind van een koe als die alleen het toestel zou jatten, of die sticker moet al van het doosje af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Denk inderdaad het gewoon om een vergissing gaat.

Heb ook wel is gehad met een abbo uitzoeken de medewerker met een geopend doosje kwam, en ik hem verzocht een dicht doosje te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
bastian433 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:45:
Je moet er ook ernstig rekening mee houden dat die er al niet in zat voordat die bij de TNT kwam en gewoon iemand in het magazijn niet heeft opgelet, dat de telefoon is opgestuurt naar de htc voor garantie, en het doosje is blijven liggen.
Magazijn medewerker X was half in slaap gevallen en heeft gewoon dat doosje naar jou op gestuurt.

Je hebt namelijk wel het doosje waarop het imei nummer staat als het goed is, dus jij of studentmobiel kunnen zo aangifte doen, zou wel een hele stomme dief zijn, zo stom als het achtereind van een koe als die alleen het toestel zou jatten, of die sticker moet al van het doosje af zijn.
Inderdaad, dat lijkt nu de meest aannemelijke optie. Zal ze morgen gelijk bellen en kijken hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06 12:55
Als medewerker bij TNT kan ik je wel antwoord geven:

Gewicht wordt bepaald bij het afleveren van een object bij een collectiepunt. Aan de hand daarvan wordt ook de prijs bepaald die de klant moet betalen. Wat er vervolgens gebeurt is dat de post (incl. pakketten) wordt opgehaald bij het collectiepunt door een chauffeur van TNT of een huurkracht (koerier). Vervolgens wordt als het goed is alles afgeleverd bij een sorteercentrum waarbij de pakketten weer gescand worden voor track en trace en vervolgens komen de pakketten in het sorteerproces. Dit sorteren gebeurt een aantal keer totdat het pakket in de juiste regio terecht komt.

Tot hier weet ik het, rest heb ik geen ervaring mee.

Ik heb ook een tijd in een sorteercentrum gewerkt en kan me niet voorstellen dat hier gestolen wordt... Er wordt te hard doorgewerkt namelijk om even in dozen te kunnen kijken. Ook zijn er altijd collega's en teamcoaches in de buurt dus kans om gepakt te worden is vrij groot. Pakketten worden altijd op grote rolcontainers geplaatst dus daar even iets tussen uitpakken is ook vrij onmogelijk...

Ik ga verder niet met vingers wijzen naar mogelijke "daders" als die er al zijn. Echter sommigen hier beweren dat er aan de lopende band dingen gestolen worden bij TNT, terwijl dit vrijwel onmogelijk is. Tuurlijk, het is een gigantisch bedrijf en er zal zo nu en dan wel eens wat gebeuren, maar zo veel als sommigen suggereren... Lijkt mij nogal erg stug

Tot zover het productieproces :). Maar even wat meer ontopic... Is het niet mogelijk dat de doos bij aflevering al niet goed afgesloten was en dat de telefoon eruit is gevallen? Zou namelijk niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt. Ik zou in ieder geval goed doorzeuren bij studentmobiel, het is hun verantwoordelijkheid. Laat ze maar proberen aan te tonen dat de doos dicht was bij versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Als je een telefoon koopt zit daar idd een IMEI bij. Als je die van de sticker hebt kan de telefoon op IMEI geblokkeerd/getraceerd worden. (Behalve als de dief ook een hacker is en het IMEI verandert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
Lukosje schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:04:

Gewicht wordt bepaald bij het afleveren van een object bij een collectiepunt. Aan de hand daarvan wordt ook de prijs bepaald die de klant moet betalen. Wat er vervolgens gebeurt is dat de post (incl. pakketten) wordt opgehaald bij het collectiepunt door een chauffeur van TNT of een huurkracht (koerier). Vervolgens wordt als het goed is alles afgeleverd bij een sorteercentrum waarbij de pakketten weer gescand worden voor track en trace en vervolgens komen de pakketten in het sorteerproces. Dit sorteren gebeurt een aantal keer totdat het pakket in de juiste regio terecht komt.

Tot hier weet ik het, rest heb ik geen ervaring mee.

Ik heb ook een tijd in een sorteercentrum gewerkt en kan me niet voorstellen dat hier gestolen wordt... Er wordt te hard doorgewerkt namelijk om even in dozen te kunnen kijken. Ook zijn er altijd collega's en teamcoaches in de buurt dus kans om gepakt te worden is vrij groot. Pakketten worden altijd op grote rolcontainers geplaatst dus daar even iets tussen uitpakken is ook vrij onmogelijk...

Ik ga verder niet met vingers wijzen naar mogelijke "daders" als die er al zijn. Echter sommigen hier beweren dat er aan de lopende band dingen gestolen worden bij TNT, terwijl dit vrijwel onmogelijk is. Tuurlijk, het is een gigantisch bedrijf en er zal zo nu en dan wel eens wat gebeuren, maar zo veel als sommigen suggereren... Lijkt mij nogal erg stug

Tot zover het productieproces :). Maar even wat meer ontopic... Is het niet mogelijk dat de doos bij aflevering al niet goed afgesloten was en dat de telefoon eruit is gevallen? Zou namelijk niet de eerste keer zijn dat dit gebeurt. Ik zou in ieder geval goed doorzeuren bij studentmobiel, het is hun verantwoordelijkheid. Laat ze maar proberen aan te tonen dat de doos dicht was bij versturen...
Bedankt voor je reactie. Dit is wat ik nodig had. Een beetje 'insider' info van hoe het allemaal in zijn werk gaat. Nou weet ik zeker dat gewicht wat bij betalen is niet is verandert. Dan rest alleen nog, dat pakketje zonder toestel is opgestuurd. Aangezien Gewicht bij verzenden en gewicht nu, hetzelfde zijn.

Lijkt me stug dat het uit is gevallen. Doos was goed dicht. Htc doos, zat nog in bruine doosje. Dus onmogelijk dat het uit 2 doosjes valt 8)7 En dan netjes alles weer dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Lukosje schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:04:

Gewicht wordt bepaald bij het afleveren van een object bij een collectiepunt. (...)
Hoe gaat dit bij grotere aantallen pakketten? Ik neem aan dat Studentmobiel niet met een rolcontainer naar het lokale postagentschap ik de supermarkt gaat. Haalt TNT het dan bij de klant op? Wanneer wordt dan het gewicht bepaald?

TS kan de screenshot iig aan SM mailen en vragen of ze zelf even een compleet pakketje op de weegschaal willen liggen. Dan zien ze snel dat TS geen extra telefoon willen scoren.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375037

Erg jammer dat je hebt getekend. Hiermee heb je namelijk aangegeven dat je alles hebt ontvangen. Maak inderdaad foto's (hoewel je hier niet erg sterk mee staat) en noteer de namen van de medewerkers waar je mee hebt gesproken en stel een brief op. Kijk even op de site van de webwinkel welke garantie ze bieden. Vaak ben je als klant tot 48 uur na verzending verzekerd en krijg je gewoon een nieuwe telefoon. Denk dat ze anders nog weleens moeilijk zouden kunnen gaan doen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Waarschijnlijk worden die pakketten inderdaad opgehaald, maar men kan waarschijnlijk makkelijk 1 of meerdere rolcontainers vullen. We praten hier over een online webshop met behoorlijk goede prijzen. Zij zullen dus de lage marge goedmaken met volume!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:31

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Anoniem: 375037 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:33:
Erg jammer dat je hebt getekend. Hiermee heb je namelijk aangegeven dat je alles hebt ontvangen.
Wat moet je dan doen? eerst je pakketje openmaken en dan pas tekenen? Denk niet dat de postbode daar aan mee gaat werken.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Dat slaat idd nergens op, de koerier gaat heus niet staan wachten terwijl jij rustig de doos openmaakt, vervolgens de verpakking van de telefoon, etc. De koerier geeft het in je handen, je tekent, en binnen 20 seconden weer weg.

Waarom bel je gewoon niet met studentmobiel? Leg de situatie uit met het gewicht enzo, dan zou het zo geregeld moeten zijn.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
Royeboi schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:43:
Dat slaat idd nergens op, de koerier gaat heus niet staan wachten terwijl jij rustig de doos openmaakt, vervolgens de verpakking van de telefoon, etc. De koerier geeft het in je handen, je tekent, en binnen 20 seconden weer weg.

Waarom bel je gewoon niet met studentmobiel? Leg de situatie uit met het gewicht enzo, dan zou het zo geregeld moeten zijn.
Bedankt voor de input mensen. Inderdaad was ik van plan om ze morgen te bellen en uit te leggen. Het wegen was me helemaal ontgaan tot een mede-tweaker mij erop attendeerde. Helaas voordat ik thuis was en kon wegen, was het alweer 6 uur, wordt dus morgen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-06 08:07

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Laat ze bij studentenmobiel dan eenzelfde verpakking wegen en kijken hoe zwaar het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allemaal leuk en aardig maar Studentmobiel moet gewoon een nieuwe opsturen. Denk dat TS er nu al genoeg moeite in heeft gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom moeilijk doen met wegen? Studentmobiel levert niet, klaar. Boeit het waar het mis is gegaan? Jij hebt recht op een telefoon en die moet Studentmobiel gewoon leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
"Tuurlijk, het is een gigantisch bedrijf en er zal zo nu en dan wel eens wat gebeuren, maar zo veel als sommigen suggereren..."
Sorry, ik suggereer niets... Dat er bij mij 3 pakjes "verloren" zijn geraakt is een feit... Dat na tientallen keren bellen (en tientallen keren beloofd te krijgen gebeld te worden maar dat dan vervolgens structureel NIET te doen) ik eindelijk met iemand van de locale organisatie kon spreken, en deze toe gaf dat koeriers wel eens pakketten "laten verdwijenen" is een feit... Dat deze zelfde koeriers (die voor TNT werken) aangetekende pakketjes achterlaten bij buren of een onbekende voor laten tekenen (meegemaakt) is een feit !
Ik kan zo wel ff doorgaan hoor, maar ik suggereer niets, ik zeg wat er gebeurd op dagelijkse basis...
En tuurlijk doen ze tienduizenden pakketjes per dag en kan er eentje misgaan... En tuurlijk is het daadwerkelijk bij jou en je buurman afgeleverd omdat dat zo in het systeem staat... Alle smoesjes heb ik aangehoord hoor ;)
Van de andere kant, als jij via telebankieren 10 euro overmaakt naar je vriendin en er vervolgens 1500 euro naar een onbekende rekening wordt gestuurd : dan accepteer je natuurlijk ook het excuus van : jah meneer, er worden tienduizenden transacties per dag uitgevoerd, het kan wel eens bij eentje misgaan : oftewel, hou je mond en doe es niet zo moeilijk... je hebt gewoon pech vandaag.. owh jah, we bellen U wel terug over hoe we het gaan aanpakken... gniffel gniffell.....

[ Voor 31% gewijzigd door TIGER79 op 15-10-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

*snip* Dit draagt niet bij aan de discussie.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 15-10-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 09:16
Ik heb zelf een tijdje bij een grote webwinkel gewerkt. Als er een dergelijk geval bij ons plaats vond, dan werd er een nieuw toestel opgestuurd. Hier ging dan vaak wel, ism TNT, een onderzoek van een week of 2 aan vooraf.

Weeg inderdaad even zelf het pakje. Dat is het makkelijkst!

Mijn Desire inclusief accessoires en doosje weegt overigens 479 gram. Tel daar een simkaart, envelop en factuur bij op en je moet rond de 580 gram uitkomen.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
*snip* Nav andere modbreak deze ook even weg.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 15-10-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53
De tijd die je in dit topic hebt gestoken, had je beter in bellen met SM kunnen steken. dat is efficiënter en effectiever.

Het probleem is dat het allemaal zo moeilijk te bewijzen valt. Ik hoop dat SM netjes en coulant handelt en een nieuwe telefoon toestuurt. Het doet pijn als je wel een jaar mag betalen, maar niet de telefoon hebt.. ;(

[ Voor 30% gewijzigd door mcsluis op 15-10-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Volgens mij heeft hij bewijs dat hij hem zelf niet eruit heeft gehaald, aangezien hij het gewicht weet toen het pakketje in het sorteercentrum was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294712

Nu ik dit verhaal lees ben ik blij dat mijn telefoon tijdens/na het sortering proces is gestolen. Nu moet TNT wel onderzoek gaan doen.
Frankster schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:42:
Ik heb zelf een tijdje bij een grote webwinkel gewerkt. Als er een dergelijk geval bij ons plaats vond, dan werd er een nieuw toestel opgestuurd. Hier ging dan vaak wel, ism TNT, een onderzoek van een week of 2 aan vooraf.
Dan weet ik nu ook hoelang het ongeveer gaat duren aangezien de medewerker van belnu het had over een aantal dagen... Daar hoef ik dus sowieso niet vanuit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
Had net even contact met studentmobiel. Ze willen eigenlijk niks zelf ondernemen tot het onderzoek van TNT is afgerond. Vind het een tegenvaller :( Maar ik wacht het even af. Ben blij dat ik een meevaller heb met het gewicht, heb ik in ieder geval bewijs in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Laatst online: 06:59
elmoro20 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:06:
Had net even contact met studentmobiel. Ze willen eigenlijk niks zelf ondernemen tot het onderzoek van TNT is afgerond. Vind het een tegenvaller :( Maar ik wacht het even af. Ben blij dat ik een meevaller heb met het gewicht, heb ik in ieder geval bewijs in handen.
Dus samengevat komt het erop neer: SM is verantwoordelijk voor de levering en kiest ervoor dit uit te besteden. Ofwel SM danwel TNT heeft een fout *kuch* gemaakt maar SM weigert haar verantwoordelijkheid te nemen zolang de door haar ingeschakelde derde geen verslag uitbrengt?

Ik zou bij SM erop aandringen dat inmiddels duidelijk is dat de telefoon nooit afgeleverd is, en dat SM onafhankelijk van die uitkomst jou alsnog moet leveren.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Nu maakt SM van hun probleem, jouw probleem. Is je abonnement al actief? Des te meer reden om extra druk te zetten dat ze de levering voltooien.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
Nextron schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:02:
Nu maakt SM van hun probleem, jouw probleem. Is je abonnement al actief? Des te meer reden om extra druk te zetten dat ze de levering voltooien.
Geen idee of die actief is. Moet nog mijn "nieuwe"simkaart ontvangen. ik verwacht dat die vandaag ofzo binnen is.
coyote1980 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:24:
[...]

Dus samengevat komt het erop neer: SM is verantwoordelijk voor de levering en kiest ervoor dit uit te besteden. Ofwel SM danwel TNT heeft een fout *kuch* gemaakt maar SM weigert haar verantwoordelijkheid te nemen zolang de door haar ingeschakelde derde geen verslag uitbrengt?

Ik zou bij SM erop aandringen dat inmiddels duidelijk is dat de telefoon nooit afgeleverd is, en dat SM onafhankelijk van die uitkomst jou alsnog moet leveren.
Ze moeten inderdaad nieuwe toestel leveren ongeacht de uitkomst van TNT. Voor de rest moeten ze het zelf uitzoeken met TNT.

Update:

Net even tijdens de lunch snel naar een TNT point geweest om het voor de zekerheid te laten wegen. En inderdaad 447 Gr. Maar weer eens tudentmobiel bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door elmoro20 op 15-10-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

coyote1980 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:24:
[...]

Er valt niet zoveel te eisen hoor. Het lijkt me niet meer dan redelijk dat SM onderzoek doet voordat ze een nieuwe opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
Nogmaals contact met SM, willen op onderzoek wachten van TNT. Dat gewicht dat begrepen ze niet helemaal. Maar goed ik wacht wel die 2 weken af. Ik kreeg wel een beetje het gevoel van als het niet aan TNT ligt dan zal het wel aan u liggen, met andere woorden u probeert een 2de telefoon te scoren.

[ Voor 8% gewijzigd door elmoro20 op 15-10-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij nader inzien zou ik ze toch in gebreke stellen waarbij je eist dat ze binnen twee weken leveren. Lijkt me een redelijke termijn voor een telefoon die ze normaal binnen een dag leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06 19:53
elmoro20 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:27:
Nogmaals contact met SM, willen op onderzoek wachten van TNT. Dat gewicht dat begrepen ze niet helemaal. Maar goed ik wacht wel die 2 weken af. Ik kreeg wel een beetje het gevoel van als het niet aan TNT ligt dan zal het wel aan u liggen, met andere woorden u probeert een 2de telefoon te scoren.
Meteen vragen naar een meerdere aangezien deze situatie (En de feiten (Gewicht van pakket) etc) toch wel erg vervelend is (aangezien heb om een abonnement gaat).

Hun hebben verzuimd te leveren, stel ze in gebreke en verzoek ze binnen 7 dagen alsnog te leveren. Doen ze dit niet heb je natuurlijk altijd het recht om de koopovereenkomst op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
RedHat schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:33:
[...]

Meteen vragen naar een meerdere aangezien deze situatie (En de feiten (Gewicht van pakket) etc) toch wel erg vervelend is (aangezien heb om een abonnement gaat).

Hun hebben verzuimd te leveren, stel ze in gebreke en verzoek ze binnen 7 dagen alsnog te leveren. Doen ze dit niet heb je natuurlijk altijd het recht om de koopovereenkomst op te zeggen.
Is het niet zo dat je een telefoon abbo niet kan opzeggen als die eenmaal is afgesloten? Heb vandaag namelijk de nieuwe sim binnen, want wil hem voorlopig even niet activeren.

Ik had al een brief geschreven waarin ik ze in gebreken stel, maar wou even wachten tot na TNT onderzoek, stel dat er niks uitkomt dan stuur ik het op. Of is het dan al te laat (zou 2 weken duren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 30-06 19:53
Een telefoon abonnement valt daar uiteraard niet onder. Alleen elk weldenkend mens snapt wel dat het abonnement bijbehorend is aan het toestel en zolang je het toestel niet hebt je ook niet van je abonnement gebruik kan maken (In ieder geval niet in dat toestel); daar zullen hun dus ook een oplossing voor moeten verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met die ingebrekestelling moet je ze ook een redelijke termijn geven dus dat zou ik nu al doen anders wordt het zo 4 weken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voordat je ze in gebreken stelt zou ik nog even de moeite nemen om te proberen ze te motiveren een nieuw toestel toe te sturen door ze op hun verantwoordelijkheden te wijzen (goed onderbouwen). In gebreke stellen levert direct een hakken in het zand houding op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:07:
Voordat je ze in gebreken stelt zou ik nog even de moeite nemen om te proberen ze te motiveren een nieuw toestel toe te sturen door ze op hun verantwoordelijkheden te wijzen (goed onderbouwen). In gebreke stellen levert direct een hakken in het zand houding op!
Nieuwe toestel leveren willen ze absoluut niet doen, tot er uitslag is van TNT rapport |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:00

IEF

Why so serious?

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:07:
Die hakken in het zand-houding is er klaarblijkelijk al :) Dus om die reden, gewoon officieel in gebreke stellen.
Hoe eerder je dat doet, des te meer druk komt er op hun eigen afhandeling te staan.

Bovendien zullen ze dan eerder doorhebben dat je niet gewoon 'een geintje' probeert uit te halen (cq, 2e telefoon proberen te krijgen)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Uit de algemene voorwaarden van SM:
Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is
vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk
binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken.
In gebreke stellen is dus nog niet mogelijk, want ze houden zich tot nu toe aan de overeenkomst. Het is natuurlijk heel vervelend dat je twee weken moet wachten, ik zou er ook flink van balen, maar SB kan natuurlijk niet van iedere klant klakkeloos aannemen dat de telefoon door TNT is gestolen. Er zullen altijd klanten zijn die een tweede telefoon proberen te krijgen, twee weken lijkt mij geen onredelijke termijn om daar onderzoek naar te doen. Dat ze dat onderzoek uitbesteden aan een derde partij is niet relevant.
Ik zou twee weken wachten en dan weer contact met ze opnemen, dat is waarschijnlijk de efficiëntste methode om alsnog een telefoon te krijgen. Als zij bekend maken dat ze geen telefoon gaan leveren óf de 30 dagen zijn verstreken, dan moet je ze op een nette manier in gebreke stellen.

[ Voor 19% gewijzigd door -DarkShadow- op 16-10-2010 13:00 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
-DarkShadow- schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:54:
Uit de algemene voorwaarden van SM:

[...]

In gebreke stellen is dus nog niet mogelijk, want ze houden zich tot nu toe aan de overeenkomst. Het is natuurlijk heel vervelend dat je twee weken moet wachten, ik zou er ook flink van balen, maar SB kan natuurlijk niet van iedere klant klakkeloos aannemen dat de telefoon door TNT is gestolen. Er zullen altijd klanten zijn die een tweede telefoon proberen te krijgen, twee weken lijkt mij geen onredelijke termijn om daar onderzoek naar te doen. Dat ze dat onderzoek uitbesteden aan een derde partij is niet relevant.
Ik zou twee weken wachten en dan weer contact met ze opnemen, dat is waarschijnlijk de efficiëntste methode om alsnog een telefoon te krijgen. Als zij bekend maken dat ze geen telefoon gaan leveren óf de 30 dagen zijn verstreken, dan moet je ze op een nette manier in gebreke stellen.
Ik denk dat dat op dit moment de beste optie is. Ik wacht nog af tot de 2 weken zijn verstreken, gebeurt er dan nog niets, dan zal ik ze een brief sturen, weigeren ze nog steeds en komen we niet tot een overeenkomst, dan ben ik genoodzaakt juridische stappen te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt ook even vragen wat hun procedure is (dus zowel voor als het TNT onderzoek daadwerkelijk wat oplevert als dat het niets oplevert). Nu kan het nog beide kanten op en is de discussie wat meer op een academisch niveau te voeren, terwijl als straks blijkt dat men niks vreemds kan vinden de belangen direct in de weg staan. Tevens kun je dan nu al aangeven het wel of niet eens te zijn met hun procedure en wellicht een paar weken frustratie besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Laatst online: 29-06 03:37
Ik begrijp een aantal acties vanuit SM niet. Het pakket dat ontvangen is weegt hetzelfde als het pakket dat verstuurd is, aan de inhoud is dus niets veranderd. Waarom dan moeite doen met een TNT onderzoek.

Ik zou gewoon heel duidelijk zijn over het hele gewicht gebeuren, het is niet zo moeilijk om te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 21:12

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Dat gewicht toont wel aan dat de telefoon al weg was voor het gewogen is, maar is voor SM geen bewijs dat ze zelf fout zitten. Ze kunnen hooguit zelf het pakket met een andere telefoon wegen en daaruit concluderen dat ze nooit een telefoon opgestuurd hebben en dat ook toegeven, maar als ze die moeite niet nemen...

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

Er is nog een derde optie ,helaas. Als student mobiel hem uitleverd word deze opgehaald door een mannetje.
Deze gaat alles brengen naar het sorteer centrum.
Ergens tussen waar student mobiel het ding geleverd heeft ,en het moment waarop t.n.t de zending weegt is het fout gegaan.
Waarschijnlijk heeft zo`n vaag figuur *knip* het ontvreemd.
Of de persoon die het moest wegen.
Er zijn vele verdachten,toch?
(die melding dat het even zoek was ,is ook erg vreemd.
In die tijd zou het gebeurd kunnen zijn.)

In ieder geval heb jij het geluk dat je kan aantonen dat een leeg doosje gewogen is en dat jouw doosje nog steeds het zelfde weegt. :)
Dat zal uiteindelijk er toe wijzen dat je recht hebt op je geld terug of levering van toestel.
Dit wetende kan je proberen een zaak er van te maken en dat de verliezer de kosten moet betalen.
Als ze logies denken(student mobiel) zullen ze het niet zo ver laten komen.
Ik zou al mijn bevindingen op opschrijven en aangetekend versturen naar Student Mobiel..
Alleen de afzender kan bij tnt een onderzoek laten instellen,de ontvanger helaas niet.
Dat wil niet zeggen dat ze je brief niet lezen en/of wel of niet er iets mee doen

Suggestieve opmerkingen over andere postbedrijven mogen achterwege blijven.

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 16-10-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoro20
Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:59:
Je kunt ook even vragen wat hun procedure is (dus zowel voor als het TNT onderzoek daadwerkelijk wat oplevert als dat het niets oplevert). Nu kan het nog beide kanten op en is de discussie wat meer op een academisch niveau te voeren, terwijl als straks blijkt dat men niks vreemds kan vinden de belangen direct in de weg staan. Tevens kun je dan nu al aangeven het wel of niet eens te zijn met hun procedure en wellicht een paar weken frustratie besparen.
Wat ik ook tegen hun zei, ze konden me niks over de procedure vertellen. Het leek wel of de mensen aan de lijn precies zelfde verhaal moeten herhalen: Meneer we kunnen nu geen uitspraak over de procedure doen, pas na het onderzoek gaan we het proberen op te lossen. Proberen? Sorry?? Ik zit wel zonder toestel.
Black_Adder schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:01:
Ik begrijp een aantal acties vanuit SM niet. Het pakket dat ontvangen is weegt hetzelfde als het pakket dat verstuurd is, aan de inhoud is dus niets veranderd. Waarom dan moeite doen met een TNT onderzoek.

Ik zou gewoon heel duidelijk zijn over het hele gewicht gebeuren, het is niet zo moeilijk om te begrijpen.
Geloof me..voor sommige mensen was het moeilijk te begrijpen. Ik kreeg reacties als.. maar meneer, ze kunnen iets in pakketje hebben gestopt om het zwaarder te maken! 8)7
Daarvoor moet je ten eerste IETS in het pakketje leggen. Ten tweede moet het precies zelfde gewicht hebben als het toestel + SIM om op de 445gr te bereiken. Maar goed, er zat niks "verdachts" in het doosje. Was gewoon HTC doosje zelf en 1 kleine opvulling zodat pakketje niet ging bewegen (dit is me overigens door SM bevestigd dat het erin zat).

Oh en volgens de medewerker was 445 meer dan genoeg voor het geheel, alles moest erin zitten. En om het leuker te maken werd er ook nog zoiets gezegd, als: Ja maar Meneer, ik ken u niet en u kent mij niet, dus wie zegt dat we elkaar moeten vertrouwen |:( Stille hint? Of misschien toch niet zo stil.
Anoniem: 301785 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:45:
Er is nog een derde optie ,helaas. Als student mobiel hem uitleverd word deze opgehaald door een mannetje.
Deze gaat alles brengen naar het sorteer centrum.
Ergens tussen waar student mobiel het ding geleverd heeft ,en het moment waarop t.n.t de zending weegt is het fout gegaan.
Waarschijnlijk heeft zo`n vaag figuur het ontvreemd.
Of de persoon die het moest wegen.
Er zijn vele verdachten,toch?
(die melding dat het even zoek was ,is ook erg vreemd.
In die tijd zou het gebeurd kunnen zijn.)

In ieder geval heb jij het geluk dat je kan aantonen dat een leeg doosje gewogen is en dat jouw doosje nog steeds het zelfde weegt. :)
Dat zal uiteindelijk er toe wijzen dat je recht hebt op je geld terug of levering van toestel.
Dit wetende kan je proberen een zaak er van te maken en dat de verliezer de kosten moet betalen.
Als ze logies denken(student mobiel) zullen ze het niet zo ver laten komen.
Ik zou al mijn bevindingen op opschrijven en aangetekend versturen naar Student Mobiel..
Alleen de afzender kan bij TNT een onderzoek laten instellen,de ontvanger helaas niet.
Dat wil niet zeggen dat ze je brief niet lezen en/of wel of niet er iets mee doen
Daar gaan ze zelf ook vanuit. Dat het waarschijnlijk fout ging voor het afwegen. Aangezien ze hun staf volledig vertrouwden :P , moet het wel "the pickup guy" zijn, die de pakketen naar TNT brengt.

Ik heb al wat dingen bij elkaar geprint, Pdfje van TNT met gewicht en track en trace nummer, verder nog de mail van SM met track en trace nummer, met wat er in het pakket moest zitten. Ik zal alvast een uitgebreide brief schrijven, met een stap voor stap begeleiding om het gewicht na te gaan :P

Foto van de doos met wat erin zat, en dan mogen ze zelf uitzoeken, ik heb er eigenlijk teveel tijd en energie in gestoken, zij mogen wat initiatief tonen. Wat ben ik blij dat ik het gewicht kan bewijzen, anders kon het wel een lange grapje worden met SM.

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 18-10-2010 14:19 . Reden: quote van aangepast bericht ook maar even aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06 12:55
Nextron schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:27:
[...]

Hoe gaat dit bij grotere aantallen pakketten? Ik neem aan dat Studentmobiel niet met een rolcontainer naar het lokale postagentschap ik de supermarkt gaat. Haalt TNT het dan bij de klant op? Wanneer wordt dan het gewicht bepaald?

TS kan de screenshot iig aan SM mailen en vragen of ze zelf even een compleet pakketje op de weegschaal willen liggen. Dan zien ze snel dat TS geen extra telefoon willen scoren.
Klanten kunnen een contract afsluiten en dan wordt de post inderdaad opgehaald met een busje. Bij grote bedrijven (denk dat studentmobiel er ook onder valt) hebben ze vaak al rolcontainers staan. Hier worden dan de pakketten op geplaatst en die rolcontainers worden dan zo de busjes ingereden voor transport.
Sorry, ik suggereer niets... Dat er bij mij 3 pakjes "verloren" zijn geraakt is een feit... Dat na tientallen keren bellen (en tientallen keren beloofd te krijgen gebeld te worden maar dat dan vervolgens structureel NIET te doen) ik eindelijk met iemand van de locale organisatie kon spreken, en deze toe gaf dat koeriers wel eens pakketten "laten verdwijenen" is een feit... Dat deze zelfde koeriers (die voor TNT werken) aangetekende pakketjes achterlaten bij buren of een onbekende voor laten tekenen (meegemaakt) is een feit !
Ik kan zo wel ff doorgaan hoor, maar ik suggereer niets, ik zeg wat er gebeurd op dagelijkse basis...
En tuurlijk doen ze tienduizenden pakketjes per dag en kan er eentje misgaan... En tuurlijk is het daadwerkelijk bij jou en je buurman afgeleverd omdat dat zo in het systeem staat... Alle smoesjes heb ik aangehoord hoor
Van de andere kant, als jij via telebankieren 10 euro overmaakt naar je vriendin en er vervolgens 1500 euro naar een onbekende rekening wordt gestuurd : dan accepteer je natuurlijk ook het excuus van : jah meneer, er worden tienduizenden transacties per dag uitgevoerd, het kan wel eens bij eentje misgaan : oftewel, hou je mond en doe es niet zo moeilijk... je hebt gewoon pech vandaag.. owh jah, we bellen U wel terug over hoe we het gaan aanpakken... gniffel gniffell.....
Ja ik weet ook wel dat het gebeurt, ligt denk ik ook aan waar je woont... Maar even serieus, ik verstuur al pakketten met TNT zolang ik mij kan heugen en er is echt nog nooit wat verkeerd gegaan. Verder reikt mijn ervaring binnen het bedrijf alleen tot het sorteerproces en niet tot het uiteindelijke bezorgen. Daar is mijn bovenstaande verhaal op gebaseerd. Enige wat ik over de bezorging weet is dat er soms dingen poststukken in het proces verdwijnen door dat bijvoorbeeld handschriften niet gelezen kunnen worden door de machines, of omdat er een verkeerde code aan een pakket wordt toegediend. Ook weet ik dat er de laatste tijd (~1,5 jaar) er heel veel uitzendkrachten gebruikt worden omdat er een groot tekort is aan mensen die in deeltijd willen werken (dat zijn ook de problemen die je voornamelijk terug ziet in het nieuws de laatste tijd). Mede hierdoor is het aantal klachten ook wel explosief gestegen omdat het de uitzendkrachten 9/10 keer niet kan schelen of iets goed bezorgd wordt omdat het niet direct hun probleem is. Maar uiteindelijk is TNT natuurlijk wel verantwoordelijk

Maar goed, ben nu aardig aan het afdwalen... Wil alleen nog zeggen dat ik in dit soort zaken wel de laatste ben die partij gaat kiezen. Enige wat ik met het bovenstaande wil bereiken is opheldering over de gang van zaken omdat ik dacht dat er behoefte aan was. Dat dingen in het verleden fout zijn gegaan vind ik oprecht jammer maar ik denk verder dat dit soort verhalen weinig toevoegen aan deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een andere vraag. De telefoon die naar mij is opgestuurd is ook gestolen, maar bij mij is dat op track en trace duidelijk te zien. Het is bij het sorteringsproces gebeurd. Ik hebvorige week gebeld naar belnu.nl (waar ik de telefoon had besteld) en die gaven aan dat TNT een onderzoek aan het doen is. Ik zou later in de week daar nog over geïnformeerd worden. Dat is niet gebeurd en nu is mijn vraag wat voor invloed heeft die TNT onderzoek op mij? Die telefoon is gestolen dus hoe dan ook moet er een nieuwe telefoon naar mij gestuurd worden dus zijn ze dan niet verplicht dat meteen te doen? Nu ben ik ook al ruim over de afgesproken leveringstermijn van 30 en betaal ik voor iets dat ik nog niet ontvangen heb. Kan ik niet eisen dat zij zo snel mogelijk (vandaag) de telefoon mijn richting opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je al weer contact met ze opgenomen nadat ze dat niet met jou hadden gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Als de koopovereenkomst online gesloten is heeft de webwinkel volgens mij de plicht om te leveren (dus niet versturen!) binnen 30 dagen. Nu ze hier overheen zitten zou je de koop kostenloos kunnen ontbinden op grond van het niet tijdig leveren.

Ik zou contact met ze opnemen en vragen wanneer ze willen gaan leveren, en als dat niet voor vrijdag gebeurt dat je dan de koop ontbindt. Dan is het aan de winkel of ze de omzet willen mislopen of niet.

Ik moet bekennen dat wanneer er ook een telefoonabonnement meeverkocht is de zaak wellicht wat gecompliceerder is. Ik weet namelijk niet of een abonnement als "dienst" of als "product" moet worden beschouwd, en of dat consequenties voor je positie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:27:
Heb je al weer contact met ze opgenomen nadat ze dat niet met jou hadden gedaan?
Dat heb ik nu net gedaan. In eerste instantie werd de telefoon op de haak gegooid door een medewerker dus kon ik opnieuw bellen. Mij werd weer verteld dat zij wachten op het onderzoek omdat de telefoon uit het niets weer kan opduiken (yeah right). Als dan uit het onderzoek blijkt dat de telefoon toch is gestolen (wat mij vorige week al werd verteld) dan moet TNT een vergoeding overmaken aan belnu en kunnen zij de telefoon weer opsturen naar mij.
coyote1980 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:38:
Als de koopovereenkomst online gesloten is heeft de webwinkel volgens mij de plicht om te leveren (dus niet versturen!) binnen 30 dagen. Nu ze hier overheen zitten zou je de koop kostenloos kunnen ontbinden op grond van het niet tijdig leveren.

Ik zou contact met ze opnemen en vragen wanneer ze willen gaan leveren, en als dat niet voor vrijdag gebeurt dat je dan de koop ontbindt. Dan is het aan de winkel of ze de omzet willen mislopen of niet.

Ik moet bekennen dat wanneer er ook een telefoonabonnement meeverkocht is de zaak wellicht wat gecompliceerder is. Ik weet namelijk niet of een abonnement als "dienst" of als "product" moet worden beschouwd, en of dat consequenties voor je positie heeft.
Belnu heeft zo een leuke passage in hun voorwaarden: 4.1 Equito zal een leveringstermijn van maximaal 30 werkdagen overeenkomen. Wanneer de
overeengekomen leveringstermijn om welke reden dan ook wordt overschreden dan heeft
de opdrachtgever het recht de overeenkomst te ontbinden en worden eventuele gedane
betalingen binnen 30 dagen aan de opdrachtgever terugbetaald. De gesloten
overeenkomst(en) met de provider/netwerk kan niet worden ontbonden.

In andere woorden ik kan niets doen aangezien mijn abonnement met telefoon is afgesloten. Ik kan wel en de koop annuleren, maar dan zit ik het met het abonnement.

Mijn telefoon kan als ik geluk heb in de loop van volgende week geleverd worden, maar dan heb ik al dik een maand geen gebruik gemaakt van de internet die ik heb bij mijn abonnement. Een vergoeding is volgens belnu niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Ik zou proberen nadruk te leggen dat ze hun eigen leveringsvoorwaarden niet nakomen en dat het kwijtraken door TNT niet jou probleem is. Het half ontbinden van een koppelverkoop gaat denk ik nooit makkelijk zonder jou te benadelen. Als ze die ene maand al niet willen compenseren zullen ze dat met de aanvullende kosten voor het losse toestel bij een andere partij ook niet willen doen.

Misschien ook even met je nieuwe provider contact opnemen, ondanks dat het niet hun taak is om het probleem op te lossen. Zeg dat je toestel nog niet geleverd is, wellicht dat ze Belnu kunnen aanspreken of het abonnement kunnen pauzeren.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Stel ze schriftelijk (aangetekende brief) in gebreke voor het niet nakomen van de wettelijke levertermijn van 30 dagen (niet werkdagen) en geef aan dat je het totale aankoopbedrag inclusief alle tot dusver gemaakte abonnementskosten geretourneerd wilt.

Misschien een jurust die hier even naar kan kijken?

Verder deugen hun eigen voorwaarden niet, ze bieden de mogelijkheid dat wanneer binnen 30 werkdagen niet geleverd is de klant kostenloos mag ontbinden. De Wet koop op Afstand biedt de consument de mogelijkheid tot ontbinding wanneer binnen 30 dagen niet geleverd is. Dat het abonnement volgens hun voorwaarden is uitgesloten van ontbinding is liev >:) , maar ik vraag me echt af of dat wel kan.

Heb je trouwens een rechtsbijstandsverzekering?

O, leuk leesvoer: klik

Als ik het een beetje goed doorgrond mag de dienst niet op grond van de bedenktermijn worden ontbonden mits deze reeds is ingegaan met toestemming van de consument. In dit geval zou de totale koop ontbonden moeten kunnen worden op grond van het overschrijden van de wettelijke levertermijn ipv op basis van de zichttermijn. Ik zou die weg in elk geval inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

Het abonnement ga je niet aan met Belnu, maar met de provider. Hier zal je ook wel een contract voor hebben ondertekend en opgestuurd/gemaild hebben. In dat contract staat waarschijnlijk ook niets over een telefoon die erbij hoort. Vanuit de provider is de dienst dus geleverd en geldt ook geen wet koop op afstand.

De koop ontbinden zou dus betekenen dat Belnu het hele contract moet overnemen, waar ze waarschijnlijk niet echt op zitten te wachten.

Half ontbinden werkt ook niet, dus contract houden en telefoon achterwege laten. Dan zit je met een soort sim-only abo terwijl je wel de volle mep betaald.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Pagina: 1 2 Laatste