Nope, het probleem is dat iTunes zeer zwaar leunt op Quicktime (de originele, niet Quicktime X) en dat is niet 64-bit en gaat 't niet worden ook. Windows hééft een 64-bit iTunes namelijk.
Ik verwacht dat bij OS X 10.7 het 64-bit system default zal zijn, wellicht is de 32-bit kernel niet eens aanwezig.
Dat lijkt me sterk. Eigenlijk is de absoluut enige reden dat dat nu niet al gebeurt de ondersteuning van third-party kernel extensions. Daar zijn er best nog een aantal van voor verschillende doeleinden en die zijn nog lang niet allemaal 64-bit. En aangezien een 64-bit kernel geen 32-bit code extensions kan laden, zitten we nog even vast aan 32-bit. Voor 10.8 heb ik goede hoop, echter.
That said
kan het wel, als morgen de aankondiging komt dat dat het geval gaat zijn en de daadwerkelijke release pas over een jaar of iets is. Dat is imo genoeg tijd om tegen developers te zeggen: 'zorg dat je 't fixt, of vanaf dat moment heb je boze klanten'.
Een andere optie is dat de 64-bit kernel default wordt, maar dat op het moment dat je een 32-bit extension geinstalleerd hebt, er teruggevallen wordt op de 32-bit kernel, zodat die geladen kan worden.
Dat zou wel eens het einde kunnen betekenen van de ondersteuning voor Core Duo systemen (Macbook en iMac early 2006).
Dat zeker niet. De useful life van een Mac is echt wel iets langer dan 4 jaar.
In OS X 10.7 wordt Carbon dan nog ondersteund, maar daarna lijkt de ondersteuning mij twijfelachtig. Apple is altijd vrij sturend geweest in nieuwe ontwikkelingen en stoot vrij snel oude omgevingen af. Dit lijkt me weer een goede kandidaat.
Ook dat zie ik niet zomaar gebeuren. Apple deprecate dergelijke dingen wel betrekkelijk snel inderdaad, maar echt verdwijnen is iets dat niet snel gebeurt; tenzij dat niet echt anders kan (denk aan Classic op Intel macs). Ook in Snow Leopard is Quickdraw nog steeds te gebruiken, bijvoorbeeld. Maar ze stoppen dan vervolgens niet echt nieuw werk in die legacy frameworks. Quickdraw en 64-bit bijvoorbeeld is een no-go.
[
Voor 10% gewijzigd door
CyBeR op 20-10-2010 03:11
]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.