[Event] Back to the Mac 20 oktober 2010

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 21.930 views

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik denk hetzelfde als iedereen.

Maar vrijwel zeker is de Macbook 3D die nooit gaat komen, but it's so cool! :P

[ Voor 44% gewijzigd door Remko.me op 20-10-2010 10:10 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:12
3D met een brilletje hoeft van mij niet. Mja :)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
ZpAz schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:06:
3D met een brilletje hoeft van mij niet. Mja :)
Van mij ook niet, zonder bril FTW! Maar ehh, het design vind ik wel aardig. ;-)

Bekijk mijn site: Remko.me

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:17
22 oktober organiseert Apple in Nederland een media-event!
Eindelijk films/series in iTunes Store?!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:12

Flappiewappie

Hier nog meer

Rivanov schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:27:
ooeee interresting, of release van iPhone voor de andere telcos?

Hier staat wat

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Rivanov schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:27:
Bron?

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-01 22:50

tomk94

Developer

Ik denk dat ie het hier vandaan heeft: http://www.onemorething.n...en-nederlands-media-event maar daar is ook geen duidelijke bron gegeven. Er word verwezen naar het iPhoneclub twitter account, maar daar kan ik niks op terugvinden...

• Rivanov
Van de Twitter van iPhoneclub inderdaad.
Maar het is niets bijzonders naar het schijnt.

Zoals altijd..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Dachten jullie dat Jobs even langskwam voor wat film licenties :P

Anyway, er komt een nieuwe iLife want de oude hebben ineens van die onwijs lange besteltijden weet je wel.

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-01 12:07
FerdiV schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 23:14:
Dachten jullie dat Jobs even langskwam voor wat film licenties :P

Anyway, er komt een nieuwe iLife want de oude hebben ineens van die onwijs lange besteltijden weet je wel.
Ja, het duurt gewoon 24 uur voordat je iLife binnen hebt tegenwoordig :P

• FerdiV
fabianspoelman schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:01:
[...]

Ja, het duurt gewoon 24 uur voordat je iLife binnen hebt tegenwoordig :P
Ja maar niet overal.
http://store.apple.com/uk/product/MB966Z/A/iLife-09

• jmxd
  • Niet online
Unverified report claims Mac OS X 10.7 to adopt iOS interface elements
An unconfirmed source says Mac OS X 10.7 will incorporate a number of iOS interface elements, such as scroll bars and scrolling behavior, a new report claims.

A "reliable source familiar with the matter" has leaked details of the upcoming OS, claiming that "iOS influence is visible in the new OS user interface," according to a MacStories report. However, the report remains unverified, as MacStories has no track record with insider information.

"Apple took some elements from iOS and applied them to OS X, trying to blend everything nicely," the report suggests. The biggest change is that Mac OS X 10.7 will reportedly abandon its current Aqua scroll bars in favor of the "more minimal look" of iOS scroll bars and scrolling behavior. The scroll bars may also adopt "rubber band" elastic scrolling from iOS devices and a native "pull to refresh" feature. Author Federico Viticci is unsure whether the new scrolling features will be turned on by default.

According to the source, the Mac OS X QuickLook technology may receive an overhaul as well. Instead of translucent black, the QuickLook UI in 10.7 will be white and include support for popovers in the Spotlight menu, wrote Viticci.

Bron: http://www.appleinsider.c...s_interface_elements.html

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Krisp schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:04:
[...]
- Op bedrijfsgebied kan er nog wel wat verbeterd worden, zeker nu Apple iOS steeds meer positioneert als telefoon voor bedrijven en deze ook als zodanig gebruikt wordt.
Dan hebben ze nog een lange weg te gaan. Om te beginnen de mogelijkheid om tasks te synchroniseren met Exchange of CalDAV.
Iets als Active Directory is domweg niet aanwezig (Remote desktop en Bonjour lossen dat ook niet op) en wel heel gewenst. Apple moet hier m.i. sowieso nog heel veel stappen maken. Mail, iCal en Address book zijn domweg geen goede alternatieven van Outlook. iWork moet nog heel veel werk verzetten om op bedrijfsmatig niveau mee te komen met Microsoft. Daar liggen komende jaren de kansen voor Apple.
Outlook is geen onderdeel van Windows en iWork is geen typische enterprise office suite, maar is gericht op thuisgebruiker en SoHo. Mail, iCal en Address Book zijn prima alternatieven voor Windows Live Essentials Mail (de opvolger van Outlook Express), met als zeer welkome toevoeging Exchange-support.
Wat mijn betreft komt er een enterprise versie van iWork, met daarin de huidige programma's en daarbij een professionele pim- en mailapplicatie.
Verder mogen inderdaad de Finder en wat preference panes wel een update krijgen. Na de achterkant (opnieuw opgebouwd in Cocoa) is nu de voorkant van Finder wel aan de beurt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Wat missen jullie eigenlijk ik Finder? Ik hoor vaker dat mensen dingen missen, maar lees nooit wat er dan echt gemist wordt. Ik kan prima overweg met Finder en mis eigenlijk nooit iets.

• jmxd
  • Niet online
Er is eigenlijk maar één ding wat ik wel handig zou vinden, namelijk als ik zoekactie opsla in de sidebar dan geeft hij inderdaad alle bestanden weer maar zou ook graag willen zien in welke map die bestanden staan zonder ze te selecteren.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://min.us/icCNpM/Schermafbeelding%202010-10-19%20om%2016.31.33.png

Nu moet ik de titel selecteren om te zien bij welke serie de aflevering hoort.
Het zou fijn zijn om gelijk te zien waar die bij hoort.

Sowieso zou meer media integratie in de Finder wel fijn zijn, zoals Windows 7 dat heeft bijvoorbeeld met muziek :Y

En misschien tabs :P

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Good Fella schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:27:
Wat missen jullie eigenlijk ik Finder? Ik hoor vaker dat mensen dingen missen, maar lees nooit wat er dan echt gemist wordt. Ik kan prima overweg met Finder en mis eigenlijk nooit iets.
Ermee overweg kunnen gaat prima, maar het is niet de meest efficiente interface vind ik. Ik wil gewoon meerdere keren klikken op de finder zodat ik meteen meer windows open heb staan en een meer en duidelijkere disk-structuur zou ook prettig zijn. Meerdere views in 1 finder om kopieren makkelijk te maken, etc. Tenzij ik nu vanalles opnoem wat standaard kan maar waar ik de switch niet van heb gezien, mis ik o.a. die.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
browsen met tabbladen zoals total finder mogelijk maakt (maar dan iets overzichtelijker). Wat ikzelf erg mis is de mogelijkheid om twee vensters naast elkaar te openen zoals in muCommander. Dat is veel overzichtelijker files beheren en verbinding maken met servers/ftp etc.

• jmxd
  • Niet online
Meerdere vensters openen kan makkelijk doormiddel van CMD (⌘) - N

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik mis ook niet echt iets, maar de preferences en overige menu-items kunnen wat consistenter en overzichtelijker. De Finder preferences zijn erg beperkt en veel opties zitten niet in de preferences maar in menu's. Sommige settings kun je alleen wijzigen met terminal commando's of third party tools zoals Onyx, TinkerTool, Mac Pilot of iets vergelijkbaars.

Tabs hoeven van mij niet. Ik werk in Finder liever met losse windows naast elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 19-10-2010 16:41 ]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Canaria schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:06:
[...]

Dan hebben ze nog een lange weg te gaan. Om te beginnen de mogelijkheid om tasks te synchroniseren met Exchange of CalDAV.
Amen to that. ;) Sowieso is taken en Apple een combinatie die er niet is. De takenfunctie in iCal/Mail is zwaar onder de maat, je kunt slechts met moeite tijden invoeren en een rangschikking gaat al helemaal niet.
[...]

Outlook is geen onderdeel van Windows en iWork is geen typische enterprise office suite, maar is gericht op thuisgebruiker en SoHo. Mail, iCal en Address Book zijn prima alternatieven voor Windows Live Essentials Mail (de opvolger van Outlook Express), met als zeer welkome toevoeging Exchange-support.
Wat mijn betreft komt er een enterprise versie van iWork, met daarin de huidige programma's en daarbij een professionele pim- en mailapplicatie.
De kracht van Apple is juist dat de applicaties die standaard aanwezig zijn, zeer uitgebreid zijn. Persoonlijk zou ik het jammer vinden als de mail.app voorbij wordt gestreefd. Dat is m.i. ook niet de doelstelling van Apple, die zit namelijk veel meer in de hoek van 'hardware verkopen door goede software.' iWork mag overigens wel een grote update krijgen, aangezien de suite nog te beperkt is. Met name Excel is vele malen beter.

Update: Arstechnica heeft vandaag een interessant artikel gepubliceerd over Apple, of eigenlijk de nadelen van Apple. Veel trolling (zo is het artikel ook opgezet), maar een ding viel mij op: het gebrek aan ondersteuning voor OpenGL 4.0, zelfs onderdelen van OpenGL 3.0. Zouden die opgelost worden in 10.7? Met de komst van o.a. Steam naar Mac OS X zou het wel wenselijk zijn, verwacht ik. Daarnaast wil Apple zich meer gaan richten op games (iig op de iOS) en deze code zou eenvoudig ook in iOS gebruikt kunnen worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Krisp op 19-10-2010 19:27 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Taskmanagement met de programma's die Apple levert is inderdaad niet te doen. Gelukkig is er Things nog :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

SirLenncelot schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:36:
[...]

browsen met tabbladen zoals total finder mogelijk maakt (maar dan iets overzichtelijker). Wat ikzelf erg mis is de mogelijkheid om twee vensters naast elkaar te openen zoals in muCommander. Dat is veel overzichtelijker files beheren en verbinding maken met servers/ftp etc.
Tabbladen hoeven van mij juist niet. Zie het nut ook niet. Als je 2 vensters wilt doe je ⌘N en zet je ze naast elkaar zodat je ook kunt drag/droppen.

Als je dat soort functionaliteit wilt, gebruik je toch die tools die je noemt? Een normale gebruiker heeft dat allemaal helemaal niet nodig.

Enige app die voor mij achterloopt is Safari. Die interface kan anno 2011 echt niet meer dalijk.

@Krisp: Ik verwacht wel op z'n minst volledige 3.2/3.3 ondersteuning. 4 weet ik niet. Over het algemeen loopt Apple altijd wel iets achter wat dat betreft en 4 is nog wel heel jong en onbewezen. Zou wel mooi zijn als ze direct de stap naar 4 nemen natuurlijk.

Met alle focus die er momenteel ligt op de graphics performance (ook met 10.6.5) kan ik me ook best voorstellen dat ze dat wat meer pushen. Zal ook best helpen met de performance van een eventuele vector interface.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 19-10-2010 18:38 ]

• ezeedijk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-01 19:36
Twylight schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:37:
Meerdere vensters openen kan makkelijk doormiddel van CMD (⌘) - N
Wel grappig dat je dit zegt. Ik ben een paar jaar geleden ook overgestapt van Windows naar een Mac voor privé gebruik, maar vind de Finder toch wel enigzins onder doen voor Windows Explorer. Er missen gewoon zaken die daar wel met een paar kliks zichtbaar zijn. Nu weet ik wel dat je eigenlijk alles erg snel kan bereiken door toetscombinaties, maar Apple is juist altijd zo trots op z'n perfecte interfaces. Daar vind ik toetsencombinaties leren niet echt helemaal bijhoren.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

ezeedijk schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:18:
[...]

Wel grappig dat je dit zegt. Ik ben een paar jaar geleden ook overgestapt van Windows naar een Mac voor privé gebruik, maar vind de Finder toch wel enigzins onder doen voor Windows Explorer. Er missen gewoon zaken die daar wel met een paar kliks zichtbaar zijn. Nu weet ik wel dat je eigenlijk alles erg snel kan bereiken door toetscombinaties, maar Apple is juist altijd zo trots op z'n perfecte interfaces. Daar vind ik toetsencombinaties leren niet echt helemaal bijhoren.
Apple heeft m.i. vooralsnog niet echt een goede toepassing voor filemanagement in OS X en iOS. iOS heeft in het geheel geen filemanager en OS X heeft met de Finder ook geen wereldwonder. Daarnaast is het onderliggende filesystem in de basis ruim 20 jaar oud, met bijbehorende technieken. Niet dat het filesystem slecht is, maar het kan beter.

Overigens heeft apple prima oplossingen in huis. iPhoto en Aperture gebruiken bijvoorbeeld een eigen database die van buitenaf toegankelijk is. Dat is mooi overzichtelijk voor mijn foto's en geeft Apple ook vrijheid om de bestanden op hun manier in te delen. Daarnaast kan ik mijn bestanden op veel manieren weergeven. Die synergie -meer ruimte voor developer en end user- zou bij uitstek door Apple benut kunnen worden.

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Krisp schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:44:
[...]

Apple heeft m.i. vooralsnog niet echt een goede toepassing voor filemanagement in OS X en iOS. iOS heeft in het geheel geen filemanager en OS X heeft met de Finder ook geen wereldwonder. Daarnaast is het onderliggende filesystem in de basis ruim 20 jaar oud, met bijbehorende technieken. Niet dat het filesystem slecht is, maar het kan beter.

Overigens heeft apple prima oplossingen in huis. iPhoto en Aperture gebruiken bijvoorbeeld een eigen database die van buitenaf toegankelijk is. Dat is mooi overzichtelijk voor mijn foto's en geeft Apple ook vrijheid om de bestanden op hun manier in te delen. Daarnaast kan ik mijn bestanden op veel manieren weergeven. Die synergie -meer ruimte voor developer en end user- zou bij uitstek door Apple benut kunnen worden.
Inderdaad, na een korte gewenning van alles in een database-achtige omgeving te doen (iPhoto, iTunes, etc) kan ik niet anders zeggen dan dat het goed werkt. Hierdoor is minder gerommel in de bestanden zelf nodig. Zelf moet ik nog de stap zetten om al mijn foto's (ik heb al mijn foto's al digitaal) in iPhoto te zetten maar dat is een stap die komen gaat. Hier hoeft voor mij dus niet veel te veranderen in OSX.7

Ik zou wel een wat uitgebreidere Timemachine configuratie willen zien (niet elk uur meer, standaard bladeren door de backup, instellingen voor twee locaties zonder handmatig aan te moeten geven dat de backup even daar heen moet gaan [USB schijf die normaal op andere locatie staat en naar NAS thuis]) maar ik denk dat ik daarmee niet echt in het standaard profiel van Apple val.

Ik verwacht ook een introductie van OSX.7, geen iPad 7" en een nieuwe iLife kan eigenlijk niet meer uitblijven. iWork mag van mij ook meer een databasevorm krijgen (bestanden in een door OSX beheerde structuur ala iPhoto) incl goed syncen naar iPad.

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:05
Ik verwacht dat ze wat gaan vertellen over Mac OS X 10.7. Daarnaast weet ik en waarschijnlijk ook wel andere zo goed als zeker dat er een nieuwe MacBook Air komt. Ik ben best wel benieuwd naar de specs en de features van deze MacBook Air. Aangezien je met de "dunste laptop" tegenwoordig niet heel erg ver meer komt?!

Voor de rest nog wat kleine updates aan andere Macs, maar voor de rest geen grote.

Just do it.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bosmonster schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:34:
Enige app die voor mij achterloopt is Safari. Die interface kan anno 2011 echt niet meer dalijk.
Als het gerucht wat nu rondzwerft klopt, zou Safari ook meer richting iOs kunnen gaan. Klinkt dat beter?
@Krisp: Ik verwacht wel op z'n minst volledige 3.2/3.3 ondersteuning. 4 weet ik niet. Over het algemeen loopt Apple altijd wel iets achter wat dat betreft en 4 is nog wel heel jong en onbewezen. Zou wel mooi zijn als ze direct de stap naar 4 nemen natuurlijk.

Met alle focus die er momenteel ligt op de graphics performance (ook met 10.6.5) kan ik me ook best voorstellen dat ze dat wat meer pushen. Zal ook best helpen met de performance van een eventuele vector interface.
Wil je echt meedraaien met games, dan kun je nu niet 'bewezen techniek' gebruiken. Apple moet met 10.7 de komende 2 tot 3 jaar de markt op en OpenGL4.0 bestaat nu ruim een half jaar. Dat zou voldoende moeten zijn, zeker als Apple nog bijna een jaar neemt om alles uit te ontwikkelen.
erikafoort schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:35:
[...]

Inderdaad, na een korte gewenning van alles in een database-achtige omgeving te doen (iPhoto, iTunes, etc) kan ik niet anders zeggen dan dat het goed werkt. Hierdoor is minder gerommel in de bestanden zelf nodig. Zelf moet ik nog de stap zetten om al mijn foto's (ik heb al mijn foto's al digitaal) in iPhoto te zetten maar dat is een stap die komen gaat. Hier hoeft voor mij dus niet veel te veranderen in OSX.7
Dat databasebeheer moet dus doorgezet worden. Het lijkt mij goed om een database te hebben voor documenten (iWork), muziek (ik heb nu nog alle bestanden in mapjes staan), foto's (iPhoto) en video (iMovie). IPhoto doet het goed, iMovie weet ik niet. De finder in OS X 10.7 zou die database doorzoekbaar kunnen maken op verschillende criteria (chronologie, thema, tags) en daarin ook een verkennermodus kunnen bieden. Dit is overigens slechts fantasie, maar wel een vurige. ;)
Ik zou wel een wat uitgebreidere Timemachine configuratie willen zien (niet elk uur meer, standaard bladeren door de backup, instellingen voor twee locaties zonder handmatig aan te moeten geven dat de backup even daar heen moet gaan [USB schijf die normaal op andere locatie staat en naar NAS thuis]) maar ik denk dat ik daarmee niet echt in het standaard profiel van Apple val.
Kijk wat betreft die termijnen even op internet: ik meen dat daar een aanpassing voor is, via de terminal.

[ Voor 26% gewijzigd door Krisp op 20-10-2010 00:02 ]

• FerdiV
Het lijkt er op dat er veel van iOS naar OS X gaat komen, zoals die scroll balken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Krisp schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Toch ben ik er niet van overtuigd. Ik vermoed namelijk dat Apple moeite heeft om iTunes naar 64-bit te converteren, omdat ze dan met de Windows-versie in de clinch terecht komen.
Nope, het probleem is dat iTunes zeer zwaar leunt op Quicktime (de originele, niet Quicktime X) en dat is niet 64-bit en gaat 't niet worden ook. Windows hééft een 64-bit iTunes namelijk.
Ik verwacht dat bij OS X 10.7 het 64-bit system default zal zijn, wellicht is de 32-bit kernel niet eens aanwezig.
Dat lijkt me sterk. Eigenlijk is de absoluut enige reden dat dat nu niet al gebeurt de ondersteuning van third-party kernel extensions. Daar zijn er best nog een aantal van voor verschillende doeleinden en die zijn nog lang niet allemaal 64-bit. En aangezien een 64-bit kernel geen 32-bit code extensions kan laden, zitten we nog even vast aan 32-bit. Voor 10.8 heb ik goede hoop, echter.

That said kan het wel, als morgen de aankondiging komt dat dat het geval gaat zijn en de daadwerkelijke release pas over een jaar of iets is. Dat is imo genoeg tijd om tegen developers te zeggen: 'zorg dat je 't fixt, of vanaf dat moment heb je boze klanten'.

Een andere optie is dat de 64-bit kernel default wordt, maar dat op het moment dat je een 32-bit extension geinstalleerd hebt, er teruggevallen wordt op de 32-bit kernel, zodat die geladen kan worden.
Dat zou wel eens het einde kunnen betekenen van de ondersteuning voor Core Duo systemen (Macbook en iMac early 2006).
Dat zeker niet. De useful life van een Mac is echt wel iets langer dan 4 jaar.
In OS X 10.7 wordt Carbon dan nog ondersteund, maar daarna lijkt de ondersteuning mij twijfelachtig. Apple is altijd vrij sturend geweest in nieuwe ontwikkelingen en stoot vrij snel oude omgevingen af. Dit lijkt me weer een goede kandidaat.
Ook dat zie ik niet zomaar gebeuren. Apple deprecate dergelijke dingen wel betrekkelijk snel inderdaad, maar echt verdwijnen is iets dat niet snel gebeurt; tenzij dat niet echt anders kan (denk aan Classic op Intel macs). Ook in Snow Leopard is Quickdraw nog steeds te gebruiken, bijvoorbeeld. Maar ze stoppen dan vervolgens niet echt nieuw werk in die legacy frameworks. Quickdraw en 64-bit bijvoorbeeld is een no-go.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 20-10-2010 03:11 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Krisp schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:32:
[...]
Dat databasebeheer moet dus doorgezet worden. Het lijkt mij goed om een database te hebben voor documenten (iWork), muziek (ik heb nu nog alle bestanden in mapjes staan), foto's (iPhoto) en video (iMovie). IPhoto doet het goed, iMovie weet ik niet. De finder in OS X 10.7 zou die database doorzoekbaar kunnen maken op verschillende criteria (chronologie, thema, tags) en daarin ook een verkennermodus kunnen bieden. Dit is overigens slechts fantasie, maar wel een vurige. ;)
Volgens mij is de Apple-filosofie nou juist dat je je niet met bestanden bezig hoeft te houden, maar met muziek, foto's, video's etc. en dan wel in de applicaties die daarvoor bedoeld zijn. Een database (feitelijk alleen een xml met metadata over de bestanden - de database zelf kan best monolitisch en ontoegankelijk zijn) ontsluiten via Finder levert andere problemen op. Wat gebeurt er als je iTunes weer opstart nadat je met Finder metadata van een bestand hebt veranderd? Zijn de tags van de desbetreffende track dan ook gewijzigd? Moet het mogelijk zijn om met Finder de playcount van een track op te hogen? Of de locatie van een foto? Krijg je ook de gegenereerde thumbs te zien van foto's in je iPhoto library? Deze 'database' zijn namelijk al prima ontsloten door middel van de applicaties zoals iTunes en iPhoto, die fungeren als de front-end voor de databases.

Het is niets meer dan een paradigm shift van data naar informatie. Data = bestanden, informatie = bestanden + metadata + ontsluiting. Een Finder is in dat opzicht op zich al verouderd. Het is wel zo dat de ontsluitende applicaties wat meer geintegreerd zouden mogen worden. En dat in bijvoorbeeld iTunes de library-, afspeel- en shopfunctionaliteit wat meer worden gescheiden.

[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 20-10-2010 10:06 ]

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:14
Als ze de iTunes database nou eens gaan normaliseren en ervoor zorgen dat redundantie te verkleinen is, dan hebben ze mijn zegen. Voorbeeld: mijn iTunes library is zo rond de 300 GB groot. Daar komen best een aantal dezelfde nummers in voor. Bijvoorbeeld nummers die je een keer los hebt gedownload en dan ook nog eens terugkomen in een "best of", "greatest hits" of op een verzamelaar. Waarom dan niet 1 maal dat nummer opslaan met 3 verwijzigen ernaartoe. Dit leidt tot een hoop besparing qua ruimte.

Tuurlijk heb je met wat meer zaken rekening te houden (bv of het bestand in een mix zit waardoor begin en eind anders is), maar een dergelijke relationele muziekdatabase heb ik wel oren naar!

PSN: Sluuz

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02 21:09
CyBeR schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 03:06:
Dat zeker niet. De useful life van een Mac is echt wel iets langer dan 4 jaar.
Dat zou je hopen ja. Maar als je bv een dikke powermac G5 hebt dan laat Apple je nu gewoon keihard stikken. 10.6 doet het niet, en om up to date software te draaien heb je een up to date os nodig.

Heel veel meer dan 4 jaar is het dus niet.

• ezeedijk
Canaria schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

Volgens mij is de Apple-filosofie nou juist dat je je niet met bestanden bezig hoeft te houden, maar met muziek, foto's, video's etc. en dan wel in de applicaties die daarvoor bedoeld zijn. Een database (feitelijk alleen een xml met metadata over de bestanden - de database zelf kan best monolitisch en ontoegankelijk zijn) ontsluiten via Finder levert andere problemen op. Wat gebeurt er als je iTunes weer opstart nadat je met Finder metadata van een bestand hebt veranderd? Zijn de tags van de desbetreffende track dan ook gewijzigd? Moet het mogelijk zijn om met Finder de playcount van een track op te hogen? Of de locatie van een foto? Krijg je ook de gegenereerde thumbs te zien van foto's in je iPhoto library? Deze 'database' zijn namelijk al prima ontsloten door middel van de applicaties zoals iTunes en iPhoto, die fungeren als de front-end voor de databases.

Het is niets meer dan een paradigm shift van data naar informatie. Data = bestanden, informatie = bestanden + metadata + ontsluiting. Een Finder is in dat opzicht op zich al verouderd. Het is wel zo dat de ontsluitende applicaties wat meer geintegreerd zouden mogen worden. En dat in bijvoorbeeld iTunes de library-, afspeel- en shopfunctionaliteit wat meer worden gescheiden.
Precies, het is allemaal even wennen, maar ik heb nu al mijn foto's over gezet van Lightroom naar Aperture 3. De library binnen Aperture is toch wel erg prettig. Geen rondzwervende foto's meer, gewoon 1 database waar je een backup van maakt.

• ezeedijk
FerdiV schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:02:
Het lijkt er op dat er veel van iOS naar OS X gaat komen, zoals die scroll balken.
Ik ben echt erg benieuwd. Ik hoop wel dat Apple vast houdt aan een uniforme OSX look. Die nieuwe iTunes waar de venster knoppen nu boven op elkaar staan slaat echt helemaal nergens op.

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hertog schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:42:
[...]

Dat is ook het plan :) QuickTime was een grote verzameling APIs waarvan sommige stukken nog uit OS 9 of eerder stamden, QuickTime X is een complete herontwikkeling van alles, maar dit kost tijd. Op dit moment gebruikt de QT X Player voor sommige dingen nog de oude QT APIs, het is de bedoeling dat langzamerhand steeds meer functies door de QT X-API gedaan worden. Zie http://arstechnica.com/ap...09/08/mac-os-x-10-6.ars/6

[...]

Ik denk dat ze hier ook al mee bezig zijn. 10.6 kwam al met Exchange-ondersteuning en het zou me niets verbazen als ze hierin verder gaan. Bij Active Directory kan ik me nog licensing-problemen voorstellen maar ik denk zeker dat op die weg verder gaat.

In het algemeen: mooie analyse, kan me in alle punten ook wel vinden :)
Voor active directory hebben ze prima alternatieven te gebruiken: LDAP. Windows server biedt standaard al ondersteuning daarvoor.

Tijdmachine | Nieuws trends

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ezeedijk schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:28:
[...]

... iTunes ... slaat echt helemaal nergens op.
Fixed :P

• jdverolme
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
ezeedijk schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:28:
[...]

Ik ben echt erg benieuwd. Ik hoop wel dat Apple vast houdt aan een uniforme OSX look. Die nieuwe iTunes waar de venster knoppen nu boven op elkaar staan slaat echt helemaal nergens op.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Als men dit wil doorvoeren betekend dat we boven balken weer groter worden (mits de titel wordt weggehaald net als wat Chrome doet). Ook heb ik het idee dat die knoppen kleiner zijn geworden.

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 13:56
Jesse schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:18:
[...]

Dat zou je hopen ja. Maar als je bv een dikke powermac G5 hebt dan laat Apple je nu gewoon keihard stikken. 10.6 doet het niet, en om up to date software te draaien heb je een up to date os nodig.

Heel veel meer dan 4 jaar is het dus niet.
Tja, Apple kan best zorgen dat je computer 6, 8 of zelfs 10 jaar lang softwarematig up to date blijft, maar door dat te doen rem je in feite de ontwikkeling.

Over de aankondigingen van vanavond: ik hoop echt dat de MacBook Pro een update krijgt. Core i3 zou mooi zijn, desnoods een iets dunnere MBP zonder SuperDrive. Of het gaat gebeuren weet ik niet... het lijkt er in ieder geval wel op dat de Air een update krijgt. We zullen het vanavond wel zien he!

Zijn er trouwens al livestreams bekend? Ik kon gister niks vinden (livestream van het daadwerkelijke event bedoel ik dan)

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-02 21:09
Mj2sL schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:07:
[...]

Tja, Apple kan best zorgen dat je computer 6, 8 of zelfs 10 jaar lang softwarematig up to date blijft, maar door dat te doen rem je in feite de ontwikkeling.
Dat is natuurlijk zo, en dat is in zekere zin ook goed. Het ging mij meer om de stelling dat de zinvolle levensduur (veel) langer dan vier jaar zou zijn. Zulke claims zie je in apple forums wel vaker langskomen, waarmee naar mijn mening onjuiste verwachtingen gewekt worden.
Ik zou zo zeggen dat het ongeveer vier jaar is. Vooropgestelt natuurlijk dat je enigszins state-of-the-art software wilt blijven gebruiken, maar dat kan je wel als uitgangspunt nemen als je bv. een powermac koopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Jesse op 20-10-2010 12:17 ]

• Rivanov

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56
zou apple ooit nog komen met NTFS ondersteuning?? ik hoop het wel want nu kan ik nooit een bestand groter dan 4gb (ofzo) verplaatsen tussen windows of mac. of mis ik nu een optie?? en programma's zoals tuxera zijn te duur voor iemand die leeft op zakgeld....

• Rivanov
NTFS 3G is gratis

• spork
bedankt!!
maar toch denk ik dat het slim is als apple dit inbouwt dit verkleind de stap tussen mac en windows. vooral voor mensen die een mac kopen omdat het makkelijk is.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

spork schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:22:
bedankt!!
maar toch denk ik dat het slim is als apple dit inbouwt dit verkleind de stap tussen mac en windows. vooral voor mensen die een mac kopen omdat het makkelijk is.
Dan moeten ze een licentie afnemen bij Microsoft, want het is hun gepatenteerde filesysteem dat niet zomaar te gebruiken is. Ik geloof dat sommige third-party oplossingen ook gebaseerd zijn op een vorm van reversed engineering.

• jmxd
  • Niet online
spork schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:22:
bedankt!!
Zou fijn zijn als Windows ook HFS inbouwt of hoeft dat niet? ;)

• spork
Twylight schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:29:
[...]
ja kan ook, maar dan zou juist microsoft de stap verkleinen dus dat zou echt über dom zijn (dus nog best mogelijk :P)

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Twylight schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:29:
[...]
Absoluut. Wat voor Apple geldt, geldt voor Microsoft net zo goed. Het is lastig dat ik niet native mijn Linux (ext3) partitie kan benaderen vanuit Windows. Net zoals dat het lastig is dat ik moet kiezen tussen NTFS of HFS+ voor de indeling van een externe harde schijf en met tooltjes als MacDrive of NTFS-3G de gaten op moet vullen.
Ik denk dat Apple, zeker omdat ze niet zo groot zijn, er goed aan doet om support voor NTFS in OS X in te bouwen om er zo voor te zorgen dat het makkelijker mee om te gaan is in combinatie met windows computers. Helaas is dit tegen de Apple filosofie in, aangezien ze alleen bezig zijn dat hun eigen producten goed op elkaar af te stemmen en niet echt om de rest geven. Dit is hun goed recht, maar maakt het voor de gebruiker onnodig lastig.

[ Voor 5% gewijzigd door tarlitz op 20-10-2010 15:05 ]

• Rivanov
Vier uur voordat het Back to the Mac evenement begint komt Apple met goed nieuws. Het evenement zal live te volgen zijn via een webstream. Vanaf 19 u. kan de stream gevolgd worden op apple.com. Hiervoor heb je wel een Mac met Mac OS X 10.6 nodig of een iOS apparaat (iPhone, iPod touch of iPad) met iOS 3.0 of hoger.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zelfde als vorige keer dus. Mooi, dat werkte toen wmb erg goed.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Rivanov
Dat werkt gewoon super. Hoop dat ze de traditie na jaren weer echt gaan voortzetten! Kijkt vele malen prettiger dan Engadget, Gizmodo en OMT refreshen! :P
Waarbij je daarna nog een keer de videostream terug ging kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 20-10-2010 15:17 ]

• jmxd
  • Niet online
Goede zaak!

• Jannis
  • Laatst online: 01-02 21:23
Naast de iLife '11 en nieuwe MBA subfora staat er nog eentje zonder indicatie waar het om gaat op http://discussions.apple.com/category.jspa?categoryID=277 ("Reserved 10 20")

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:16:
Dat werkt gewoon super. Hoop dat ze de traditie na jaren weer echt gaan voortzetten! Kijkt vele malen prettiger dan Engadget, Gizmodo en OMT refreshen! :P
Waarbij je daarna nog een keer de videostream terug ging kijken.
Toch is het volgen van die blog's ook altijd wel leuk "steve komt op het podium" "steve bukt" "steke pakt iets van onder een laken" enz

Dit is alleen wel wat handiger want anders deed ik altijd de Blog's volgen en de volgende dag ook de Podcast nog 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rivanov
Ja precies. Dit is wat efficiënter. :+
Nu zie je de presentatie meteen, en ben je klaar.

[ Voor 40% gewijzigd door Rivanov op 20-10-2010 15:26 ]

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:26:
Ja precies. Dit is wat efficiënter. :+
Nu zie je de presentatie meteen, en ben je klaar.
Gelukkig weer een last van me schouders.
vind alleen 19:00 wat vroeg voor bier.

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Volgende dag gewoon de recap lezen :z

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Event wordt ook op iTunes geplaatst.
Weet iemand hoelang het normaal duurt totdat dit beschikbaar is?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Rivanov
Die staat vannacht/morgen online.

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 20-10-2010 16:51 ]

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Dus we kunnen bijna met zekerheid gokken dat er geen refresh of iets dergelijks komt op de Macbook Pro?
Wat denken jullie?

Geniet maar tweak met mate

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n livestream van een event gevolgd of zelfs een keynote teruggekeken.
Toen ik nog APL mod was, had ik het ook nog veel te druk met alle topics die uit enthousiasme geopend werden in goede banen leiden :+
Wel geniaal dat een bedrijf het voor elkaar krijgt om zo veel mensen wereldwijd een productintroductie te laten volgen.

• jmxd
  • Niet online
Tja, bij Apple worden nieuwe producten ook pas daadwerkelijk gepresenteerd tijdens de keynote. Bij veel andere bedrijven lekken ze vaak al vantevoren uit en is het niet meer zo bijzonder

• Donstil
  • Niet online
RJ schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:53:
Dus we kunnen bijna met zekerheid gokken dat er geen refresh of iets dergelijks komt op de Macbook Pro?
Wat denken jullie?
Nou een (grote) Design verrandering verwacht ik zeker niet. Misschien een cpu/geheugen/anderkleine nutteloze update (bv SD voor 17")

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Donstil schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:58:
[...]

Nou een (grote) Design verrandering verwacht ik zeker niet. Misschien een cpu/geheugen/anderkleine nutteloze update (bv SD voor 17")
Tja, dan hoop ik dat gewoon wat leuke dingen voor 15" inschieten die het wachten op januari/februari 2011 (dan wel een grote refresh gok ik) niet de moeite waard maken waardoor ik gewoon straks toch een 15" kan aanschaffen. Heb mijn zinnen er al erop gezet maar wilde toch event afwachten :)

Geniet maar tweak met mate

• Philflow

Philflow

RJ schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:53:
Wat denken jullie?
Er is wel een kansje op Core i3 of i5 CPUs voor de 13"...

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-01 18:34
probeer de apple store te openen en kreeg:
We'll be back soon.
We're busy updating the store for you and will be back shortly

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/r/store/backsoon/title_backsoon1.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Thmz159 op 20-10-2010 17:33 ]

Verwijderd

Is er ook ergens een livestream voor niet-bezitters van een mac? :)
Koop men macbook pas volgend jaar maar volg toch al wel een hele tijd alles.

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Thmz159 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:33:
probeer de apple store te openen en kreeg:
We'll be back soon.
We're busy updating the store for you and will be back shortly

[afbeelding]
Website doet het gewoon bij mij :) .nl & .com
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:36:
http://live.twit.tv/

[ Voor 40% gewijzigd door souljah1h op 20-10-2010 17:41 ]

• Philflow

Philflow

Verwijderd

Geloof dat je ook op een iPod, iPhone of iPad kan kijken.

Update: Stream link
Streaming video requires Safari 4 or 5 on Mac OS X Snow Leopard or Safari on iOS 3 or later.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 18:09 ]

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Was een beetje dom 8)7 zat gewoon op apple.com en niet op de 'store' website

• Donstil
  • Niet online
RJ schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:14:
[...]

Tja, dan hoop ik dat gewoon wat leuke dingen voor 15" inschieten die het wachten op januari/februari 2011 (dan wel een grote refresh gok ik) niet de moeite waard maken waardoor ik gewoon straks toch een 15" kan aanschaffen. Heb mijn zinnen er al erop gezet maar wilde toch event afwachten :)
Ja is maar wat je een "grote" refresh noemt.

Ik verwacht voor 2011 bv ook geen nieuw Design. Dit design is nog keurig modern en het oude is ook een aantal jaar mee gegaan.

Een Cputje hier en een gputje daar zal het de komende maanden wel worden (ook in 2011).

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 13:02
Je kunt ook even de stream van OMT volgen: http://www.ustream.tv/cha...hing.nl/live/&medium=3185

Work hard & be brave.

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Deze zou ook moeten werken!

http://www.ustream.tv/cha...se-at-work&medium=6016035

Bron: http://www.9to5mac.com/31...estream-for-those-at-work

[ Voor 18% gewijzigd door souljah1h op 20-10-2010 18:38 ]

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

De pagina voor het event is ook online: http://events.apple.com.e...oeiuryfg/event/index.html

• ZpAz
Heuj, ben er klaar voor, met een opgezwollen wang dat wel :'( 2 kiezen laten trekken gisteren.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

ZpAz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:50:
Heuj, ben er klaar voor, met een opgezwollen wang dat wel :'( 2 kiezen laten trekken gisteren.
Even door de zure appel bijten ;)

• ZpAz
Heb er gelukkig niet echt last van, geen pijn ofzo, enkel kauwen gaat wat lastig, en het ziet er niet uit.. :/ Nja :)

Hij is er ! :) woot

[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 20-10-2010 18:53 ]

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Ik lig lekker in mijn bedje, laptopje op schoot, ben er helemaal klaar voor! Vind het altijd erg leuk zo'n apple event, tevens ook nog educatief. Hoe meneer Jobs zijn presentatie's weggeeft, daar kunnen nog heeeel wat CEO's wat van leren. Jobs staat zo rustig en bekwaam zijn verhaal te vertellen, waardoor het net lijkt of hij alles heeft bedacht. Erg knap hoor.

Tip: Mochten er andere CEO's op het podium komen, vergelijk ze maar eens met Steve

• Donstil
  • Niet online
Stream loopt

• ZpAz
Ja, bijvoorbeeld Steve Ballmer, DEVELOPERS DEVELOPERS DEVELOPERS 'insert shitload of zweet hier' DEVELOPERS DEVELOPERS DEVELOPERS...

:)

• jmxd
  • Niet online
:9~

* jmxd heeft er zin in!

Ik hoop dat er na de keynote al gelijk een developers build te downloaden valt van 10.7 :9

• jmxd
  • Niet online
Hoeveel mac mini's zouden ze hebben draaien om die stream online te houden? ;)

edit:

Oeps, dubbelpost

[ Voor 18% gewijzigd door jmxd op 20-10-2010 19:00 ]

• ZpAz
Twylight schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:59:
:9~

* ZpAz heeft er zin in!

Ik hoop dat er na de keynote al gelijk een developers build te downloaden valt van 10.7 :9
/Agree, maar daar moet je toch een OSX developers account voor te hebben? Volgens mij werkt dat niet met m'n iOS account.

en ik hoor geklap, the croud goes crazy! :)

• Philflow

Philflow

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04:18
@Philflow, die gebruik ik ook, thnx :)

• Donstil
  • Niet online
Het begin doet me nooit zoveel

Edit: ik hoop nog op een flinke update voor Aperture. Vind 3 eigenlijk totaal niet beter dan 2

[ Voor 62% gewijzigd door Donstil op 20-10-2010 19:10 ]

• jmxd
  • Niet online
numbers, numbers, numbers...

Gimme the CANDY! :9~ !!!

:P

De stream is trouwens echt lekker snel :9

[ Voor 27% gewijzigd door jmxd op 20-10-2010 19:07 ]

• SquareOne
  • Laatst online: 12:22
Kom net thuis van de open dag van de uni van Tilburg, precies op tijd thuis:D

• ZpAz
Die winkels zijn er altijd zo sweet uit :)

• jmxd
  • Niet online
Steve gaat er al vanuit dat iedereen een iPhone heeft met z'n "flip the silencer" :P

• Rivanov
Nieuwe iLife! :+

• SquareOne
  • Laatst online: 12:22
Je kunt de link van de site ook in VLC bekijken met windows las ik ergens? does anyone know how?

• jmxd
  • Niet online
Fullscreen lijkt op iOS interface :o

• Donstil
  • Niet online
De stream is trouwens echt lekker snel :9
[/quote]

valt op de iPad wat tegen. Loopt ruim een minuut achter. Nu maar naar de Mac geswitcht waar het in HD lijkt te zijn.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

iPhoto valt vooralsnog tegen. Full screen ondersteuning, wat meer slideshows, meer facebookintegratie en makkelijker e-mailen. Echt vernieuwende features zitten er niet in.

• Donstil
  • Niet online
Krisp schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 19:14:
iPhoto valt vooralsnog tegen. Full screen ondersteuning, wat meer slideshows, meer facebookintegratie en makkelijker e-mailen. Echt vernieuwende features zitten er niet in.
Nee idd. Van die nieuwe slideshows kan ik niet echt warm worden. Beetje van die "laat je 1 x aan vrienden zien" features.

• Rivanov
Wat verlang je nog meer dan van iPhoto?

• jmxd
  • Niet online
Wel vet trouwens dat de stream in HTML5 is :9
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.