Toon posts:

[Event] Back to the Mac 20 oktober 2010

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 21.189 views

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:43
Oh boy. New Air? Verizon iPhone? Jobs grows a huge beard? Probably not. Apple wants to talk about "what's new for the Mac," which could mean some hardware -- but the company definitely wants to talk software too. See that lion sneaking around behind the logo? Apple is bringing the media out to Cupertino to discuss (amongst other things) the next version of OS X. That's right -- a non-mobile product. If you think it's too early for 10.7, don't worry -- last time we did this dance, the company previewed Snow Leopard about a year before it hit your screens.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• souljah1h
  • Registratie: november 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Mac OSX 10.7 ( Lion?) Macbook Air refresh? :) ben benieuwd! word er ook gestreamed?

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wanneer is dit event?

39

• msr911NL
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 05-06-2016
Volgende week, 20 oktober om 10:00 uur PST dus 19:00 uur hier. Hoop dat het weer live te volgen is op de Apple website.

 MacBook Pro 17" |  iPad mini Retina |  iPhone 6 Plus

• CoiLive
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-09 02:14
Nieuwe iLife! Nieuwe MacOS! Misschien iets van nieuwe Macs of echt toffe updates?
Ik heb er zin in. De Apple Fanboy in me is weer wakker ;)

• MoietyMe
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 21-09 10:12

MoietyMe

zij/haar

Oe das al weer snel. OS X 10.7 met meer touch ondersteuning denk ik. En natuurlijk iLife 11 en iWork 11!

• Hoite
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19:47

Hoite

Goed verhaal

Gezien dat beest achter dat logo ga ik ervanuit dat er in ieder geval een nieuwe versie komt van OS X, en dan ligt 10.7 inderdaad voor de hand.
Over de rest van het plaatje zit ik nog te twijfelen..

* Hoite gokt een nieuwe iMac unibody

Lekker kort.

• Rivanov
Het is een erg dunne Apple. Dus dat wijst naar een nieuwe MacBook Air?
De leeuw is natuurlijk OS X 10.7 Lion.
Misschien het material van Liquid Metal?

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• harrald
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-07 14:31
  • osx 10.6.5 final
  • eerste blik op osx 10.7
En dat is het dan denk ik. Denk niet dat er ook nog iets van een mbp upgrade komt op dit event. :)

edit: en ilive, iwork natuurlijk :P maar niks van hardware op dit event is mijn gok.

[Voor 21% gewijzigd door harrald op 13-10-2010 19:29]

• OkselFris
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:31

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Een eerste blik op 10.7 zou mooi zijn, maar het mag wat mij betreft nog wel even duren voor ze dat uitbrengen.
Ik zit meer te wachten op een nieuwe versie van iLife en vooral iWork. Vooral die laatste zou mooi zijn, een paar dagen voor de release van Office 2011 en een flinke update van iWork kan echt geen kwaad.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• harrald
  • Laatst online: 22-07 14:31
OkselFris schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:48:
Een eerste blik op 10.7 zou mooi zijn, maar het mag wat mij betreft nog wel even duren voor ze dat uitbrengen.
Ik zit meer te wachten op een nieuwe versie van iLife en vooral iWork. Vooral die laatste zou mooi zijn, een paar dagen voor de release van Office 2011 en een flinke update van iWork kan echt geen kwaad.
Het kan ook nog gerust een jaar duren voordat 10.7 daadwerkelijk word uitgebracht natuurlijk.

• renedingelstad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-05-2012
nice, hopelijk nu een nieuwe MPB13inch, dan kan ik hem eindelijk aanschaffen

• jmxd
  • Niet online
Ben wel benieuwd, hoop dat we wat te zien krijgen van 10.7. Ben alleen bang dat ze helemaal de touch kant op gaan en weinig mooie features introduceren voor "normaal" gebruik.

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Gezien het feit dat de MBA niet meer te bestellen is zou het niet onaannemelijk zijn om een vervanger te verwachten. Zeker als je de tijd sinds de laatste update van de MBA in overweging neemt.

Het leeuwtje lijkt ook inderdaad te duiden op een update van het OS, een sneak preview wellicht?

Maarja, dit is allemaal speculatie! Ik hoor het volgende week wel!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• - Robbert
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 05-11-2010
Póg mo Thóin schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:34:
Gezien het feit dat de MBA niet meer te bestellen is zou het niet onaannemelijk zijn om een vervanger te verwachten. Zeker als je de tijd sinds de laatste update van de MBA in overweging neemt.

Het leeuwtje lijkt ook inderdaad te duiden op een update van het OS, een sneak preview wellicht?

Maarja, dit is allemaal speculatie! Ik hoor het volgende week wel!
Opzich kan ik nog gewoon een MacBook Air bestellen. Maar ben het met je eens dat een update wel waarschijnlijk aan het worden is.

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:35
Ik denk
  • Preview van OS X 10.7
  • iLife 11, iWork 11
  • Nieuwe MBA (11.6" v 13")
Ik hoop heel erg maar verwacht het niet
  • nieuwe 13" MBP
Ik zou graag willen dat ze de superdrive schrappen en dus plek maar voor een betere processor, grafische kaart en accu. Daarnaast zou USB 3.0 leuk zijn.

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:50

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn gedachten liggen vooral bij het OS en bijbehorende apps. Het Back to the Mac verwijst mogelijk naar twee dingen:

Back to Basics
Back to (my) Mac, iets met Mobile Me/Cloud diensten?

Nieuwe hardware verwacht ik niet echt, zeker niet bij de Macbook lijn, die is net vernieuwd toch? De Macbook Air is wel een lastige klant, met de iPad en de Macbook pro er omheen.

• Plankton
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-05 17:54
Nieuwe Final Cut Studio misschien?

Anoniem: 170122

Nieuwe hardware lijkt me sterk, en als ze het al aankondigen zal het maar een klein gedeelte zijn van de presentatie lijkt me. Apple heeft het afgelopen jaar bijna alle hardware upgrades gewoon bekend gemaakt via de Apple Store.

Ik hoop dat iLife/iWork '11 direct beschikbaar zijn, en een hele hoop demos van 10.7 :) Maar dat is vooral wishfull thinking.

• Pimzm
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-07 23:28
sebastius schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:40:
Mijn gedachten liggen vooral bij het OS en bijbehorende apps. Het Back to the Mac verwijst mogelijk naar twee dingen:

Back to Basics
Back to (my) Mac, iets met Mobile Me/Cloud diensten?
Het lijkt me dat ze, na alle aandacht voor de iPhone en iPad even duidelijk willen maken dat ze ook nog aardige computers maken. Ik hoop ook op een nieuwe iLife en iWorks, nieuwe MacOS ligt gezien de afbeelding inderdaad voor de hand.

• Fusajiro_x
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14:47
Ik denk dat een nieuwe MacBook Air wel getoond wordt, om de volgende redenen:

- "Back to Mac"
- Het filterdunne Apple-logo
- Het feit dat het geheel uit een trackpad bestaat :)

OS X 10.7 met multitouch ondersteuning, omdat de leeuw onder het trackpad ligt!

Zou ook kunnen dat de beruchte kantelbare iMac die van OS X naar iOS switched op het moment dat je hem plat legt, gezien er op de poster een kanteling van de Apple plaatsvindt, waardoor je met je vinger op het trackpad de leeuw kan besturen :p

Allemaal pure speculatie natuurlijk maar het blijft leuk :)

• aramdin
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-04 21:01
Ben benieuwd, ben inmiddels ook een fanboy met al mn gear :p
Jobs grows a huge beard? Probably not
lol!

ND-Photo.nl (Portfolio) / Ducked.nl (Blog)

• XO101
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:26
zou OS X 10.7 "lion" dan de laatste katachtige versie zijn, ze zijn dan een beetje klaar met alle grote katachtige, en de leeuw is ook zo'n beetje de koning onder de dieren. Zou men hierna naar os 11 gaan?

vragen....., trouwens ook al de steve jobs kloon gezien ?

http://www.engadget.com/2...earance-in-hong-kong-vid/

• SquareOne
XO101 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:50:
zou OS X 10.7 "lion" dan de laatste katachtige versie zijn, ze zijn dan een beetje klaar met alle grote katachtige, en de leeuw is ook zo'n beetje de koning onder de dieren. Zou men hierna naar os 11 gaan?

vragen....., trouwens ook al de steve jobs kloon gezien ?

http://www.engadget.com/2...earance-in-hong-kong-vid/
haha lachen, Steve zou patent op zichzelf aan moeten vragen 8) . Alleen Steve mag een presentatie geven in een zwarte (col)trui en blauwe jeans, haha.

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:12

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Anoniem: 170122 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 00:05:
Nieuwe hardware lijkt me sterk, en als ze het al aankondigen zal het maar een klein gedeelte zijn van de presentatie lijkt me. Apple heeft het afgelopen jaar bijna alle hardware upgrades gewoon bekend gemaakt via de Apple Store.
Misschien, maar de MacBook Air is al enige tijd aan een refresh toe en de MacBook (Pro) reeks begint ook wat verouderd te worden. En als ze een refresh klaar hebben staan kunnen ze die net zo goed tijdens het event aankondigen, meer aandacht en dan gaat het tenminste niet alleen over software.

Wat verwachten jullie van 10.7 Lion? Ik denk in ieder geval resolution independence, dat wordt al enige tijd aangekondigd en nu het effectief al in iOS zit denk ik dat Mac OS X niet achter kan blijven. Verder heb ik geen verwachtingen maar vooral wensen :P (Zoals een db-gebaseerd filesystem en, eventueel als onderdeel van iLife, een Mac App Store..)

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• ZpAz
  • Laatst online: 16:17
Jobs grows a huge beard?
Been there, done that.

Ik denk in ieder geval resolution independence, dat wordt al enige tijd aangekondigd en nu het effectief al in iOS zit denk ik dat Mac OS X niet achter kan blijven.
Wat bedoel je daarmee? Je kan Apps al 'mee' laten schalen aan de hand van de resolutie.

[Voor 45% gewijzigd door ZpAz op 14-10-2010 10:51]

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Ik denk dat hij vector UI bedoelt.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

ZpAz schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:50:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Je kan Apps al 'mee' laten schalen aan de hand van de resolutie.
En wat bedoel jij daar dan weer mee? ;) Als je 'inzoomt' met Ctrl-Scroll schaalt er niets mee in ieder geval.

Maar ik bedoel inderdaad dat de GUI niet meer afhankelijk is van pixels, zodat je in de toekomst Macs met een 'retina display' kan krijgen, zodat je op een high-dpi scherm een haarscherpe GUI kan krijgen waar 40 x 40 pixels worden gebruikt om een UI-element van 10 x 10 points te tekenen.

Zie ook dit stukje (en negeer het 'confirmed in Leopard'-gedeelte ;) )

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 17:57
- Nieuwe macbook Air.. (misschien wel een Tablet Air, kijkend naar het draaiende appeltje)
- OSX 10.7 Lion (Met multitouch-ontsteuning, als in het beeldscherm)
- iLife '11

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

mikevdzanden schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:37:
- OSX 10.7 Lion (Met multitouch-ontsteuning, als in het beeldscherm)
Dat vraag ik me af. Het scherm van een iMac of MacBook rechtsreeks aanraken is een erg onhandige manier van een UI bedienen. Het ziet er erg cool uit, maar het is enorm onpraktisch. Hetzelfde geldt voor dat patent met het kantelbare scherm: ziet er leuk uit, maar ga je dat echt doen met een iMac van minimaal 21,5"? Een Magic Trackpad is een veel betere manier om dat aan te pakken. Het zou kunnen dat een aantal dingen die nu in BetterTouchTool zitten standaard in 10.7 komen, maar Touch-ondersteuning voor beeldschermen zie ik niet zo snel ingebouwd worden.

• Pimzm
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-07 23:28
Toch zie ik het Apple wel in een MacBook inbouwen (alhoewel ik daar zelf geen voorstander van ben).

Anoniem: 134660

Zou de nieuwe Air niet een laptop met afneembaar scherm worden? Een soort iPad, maar dan krachtiger als je hem weer op z'n toetsenbord vastzet. Ik zeg het omdat dat logo van het event ook zo 'losklikt'.

• hansje28
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09-09 11:49
Anoniem: 134660 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:57:
Zou de nieuwe Air niet een laptop met afneembaar scherm worden? Een soort iPad, maar dan krachtiger als je hem weer op z'n toetsenbord vastzet. Ik zeg het omdat dat logo van het event ook zo 'losklikt'.
apple kennende lijkt me dat niet passend bij apple, te complex. ik kan het eventueel ook mis hebben, ik werk er tenslotte niet :p.

ik denk nieuwe osx, bijna 100% zeker. zal wel geen presentatie zijn, maar een preview.
denk trouwens dat osx 11 pas compleet touchscreen word. ze willen dit vast eerst compleet uittesten en dat bij een nieuw osx(11) bekend maken.
denk dat gelijktijdig de imac met touchscreen bekend zal worden gemaakt als het zover is.

• jmxd
  • Niet online
hansje28 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:36:
[...]

apple kennende lijkt me dat niet passend bij apple, te complex. ik kan het eventueel ook mis hebben, ik werk er tenslotte niet :p.

ik denk nieuwe osx, bijna 100% zeker. zal wel geen presentatie zijn, maar een preview.
denk trouwens dat osx 11 pas compleet touchscreen word. ze willen dit vast eerst compleet uittesten en dat bij een nieuw osx(11) bekend maken.
denk dat gelijktijdig de imac met touchscreen bekend zal worden gemaakt als het zover is.
je weet dat de X in OS X voor 10 staat he?

• Tijn89
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18:20
Ik verwacht net als anderen een preview op osx 7; lion. Kleine update in de laptop-lijn en nieuwe air.

Hoop:
Een transitie van snow Leopard naar clouded Leopard.
MacBook air met 1 groot touchpad ipv 'klein' touchpad en toetsenbord. En tegelijk met onemorething voor de rest van de laptops.

• Whieee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 21:02

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mijn verwachting: MBP13" en MBA versmelten tot 1 produkt. Voor de ultrathin-en-niet-zo-krachtig is de iPad een voor Apple normen prima alternatief, en voor de rest kan de nieuwe MBP13" uitkomst bieden. En als ze bij Apple een beetje lef hebben, komt er in de MBP13":

-geen optical drive
-16:9 IPS scherm (1366x768)
-hi-res optie (1600x900)
-matte optie zoals bij de 15/17" modellen (waarschijnlijk niet, maar hopen mag altijd ;) )
-Core i3/i5/i7 cpu
-dedicated ATi Graphics

Verder wordt de MBP iets dunner, iets kleiner (vanwege het 16:9 scherm), en iets lichter, namelijk 1.8kg. :)

* Whieee gaat vast sparen :+

[Voor 3% gewijzigd door Whieee op 14-10-2010 20:32]

Launching containers into space

• SquareOne
Whieee schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:30:
Mijn verwachting: MBP13" en MBA versmelten tot 1 produkt. Voor de ultrathin-en-niet-zo-krachtig is de iPad een voor Apple normen prima alternatief, en voor de rest kan de nieuwe MBP13" uitkomst bieden. En als ze bij Apple een beetje lef hebben, komt er in de MBP13":

-geen optical drive
-16:9 IPS scherm (1366x768)
-hi-res optie (1600x900)
-matte optie zoals bij de 15/17" modellen (waarschijnlijk niet, maar hopen mag altijd ;) )
-Core i3/i5/i7 cpu
-dedicated ATi Graphics

Verder wordt de MBP iets dunner, iets kleiner (vanwege het 16:9 scherm), en iets lichter, namelijk 1.8kg. :)

* Whieee gaat vast sparen :+
Hoop dat je wensen uitkomen!

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-09 15:11

Underworld

+1 Inzichtvol

harrald schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:02:
[...]

Het kan ook nog gerust een jaar duren voordat 10.7 daadwerkelijk word uitgebracht natuurlijk.
Eerder dit jaar waren er al 'rumors' dat 10.7 op WWDC 2011 kan worden gepresenteerd.

Ben erg benieuwd, wat 10.7 voor ons te bieden heeft.
Overigens hoeft er van mij niet veel meer veranderd te worden aan het OS. Buiten dat ik de touch functie ook erg mis, zou zo mooi zijn.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Awoodentree
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
Ik hoop een nieuwe Macbook Pro :)

• Chibi2k
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-09 17:55

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

OSX 10.7 / Mac book air 11 inch met One more Thing iPad 7inch . Dit is allemaal gebaseerd op laatste nieuws, die Mac book air zal echt wel komen deze keer volgens velen is deze al een tijdje in productie namelijk

[Voor 55% gewijzigd door Chibi2k op 14-10-2010 23:11]

Radical Birds

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik denk trouwens dat iCal ook een update gaat krijgen in 10.7 Lion, naar aanleiding van dit bericht. Geen groot nieuws, maar toch :P

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Underworld schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:41:
[...]
Overigens hoeft er van mij niet veel meer veranderd te worden aan het OS. Buiten dat ik de touch functie ook erg mis, zou zo mooi zijn.
Ik zou wel wat leuke verbeteringen weten. Zoals bijvoorbeeld een Library waarin Muziek, Films, Photo's, etc staan. Nu moet je alles met behulp van iTunes, iMovie of iPhoto zelf inrichten. Hoe makkelijk zou het niet zijn als er een soort database komt waarin alles snel te vinden is en welke tevens heel makkelijk met iOS devices uit te wisselen is? Een soort Mac to Mac en Mac to iOS Airplay, alle content makkelijk te delen is.

Verder zou een App Store ook mooi zijn en Touch of wellicht dingen van het iOS terug te vinden zijn in OSX. De bediening van bijvoorbeeld systeem instellingen onder iOS is echt geweldig. Wellicht zien we dat soort dingen ook terug in OSX.

http://www.xbmcfreak.nl/

• tomtommie
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:14

tomtommie

Alaaf!

Mooi hoor dit soort speculaties!
Ik denk dat je vrij weinig hardware gaat zien, hooguit een Air update, de rest van de macbook lijn zal via de store gebumped worden met wat nieuwe specs.
Ben wel benieuwd naar 10.7, waarschijnlijk voor developers allerlei nieuwe mogelijkheden zoals nog beter gebruik van de gpu en multi core.

Hmm en iets met "the cloud" zal waarschijnlijk ook toegevoegd gaan worden... gratis mobileme en/of uitgebreidere mogelijkheden om de brug tussen iOS en OSX te verkleinen? Apple heeft niet voor niets zo'n gigantisch serverpark gebouwd...

[Voor 26% gewijzigd door tomtommie op 15-10-2010 17:45]

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:33
Apple gaat MobileMe heus niet gratis maken. Hooguit een gedeelte daarvan ! Dan zal bijvoorbeeld Syncen van iCal en FindMyiPhone gratis worden. Het zou te zot zijn als iedereen een @me.com adres kan aanmaken voor noppes ;). dat is zo niet-apple :+

gewoon nee.

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Erhnam schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:19:
[...]

Ik zou wel wat leuke verbeteringen weten. Zoals bijvoorbeeld een Library waarin Muziek, Films, Photo's, etc staan. Nu moet je alles met behulp van iTunes, iMovie of iPhoto zelf inrichten. Hoe makkelijk zou het niet zijn als er een soort database komt waarin alles snel te vinden is en welke tevens heel makkelijk met iOS devices uit te wisselen is? Een soort Mac to Mac en Mac to iOS Airplay, alle content makkelijk te delen is.
iTunes?

• TlighT
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15-09 14:56
Heb ik net een complete reinstall gedaan van 10.6, kan ik het volgende week voor 10.7 hetzelfde doen.

Ik hoop dat 10.7 nu compleet resolutie-onafhankelijk wordt zodat ik op m'n tv alle schermelementen groter kan maken zonder de resolutie lager te hoeven zetten.

• diotav
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-09 23:58
10.7 laat waarschijnlijk nog wel een jaar op zich wachten.

dion.im

• jmxd
  • Niet online
Sources: Apple to unveil revamped 11.6-inch MacBook Air next week

Apple next Wednesday will unveil its latest bid to cater to consumers in the market for a true sub-notebook with the introduction of a smaller, 11.6-inch MacBook Air redesigned from the ground up, AppleInsider has been able to confirm from several independent sources.

The first models, which are certain take the form of an 11.6-inch notebook, have been in rolling off Apple's Taiwanese manufacturing lines for at least a week now, placing their availability on or shortly thereafter their introduction next Wednesday at the company's "Back to the Mac" special event, according to person with a proven track record of pinpoint accuracy.

Though further details from that source were not reported, a second person believed to be familiar with the product says the most significant change outside of the smaller form factor -- the current MacBook Air is based around an 13.3-inch display -- will come in the form of enhanced disk storage components.

According to this person, the new models will do away with existing options of a conventional hard-disk drive (HDD) or solid state drive (SSD) in favor something described as an "SSD Card" that lacks a traditional drive enclosure and more closely resembles a stick of RAM, yet is not easily user-replaceable.

If accurate, AppleInsider believes the component may be an proprietary SSD drive alternative designed by Apple be integrated in Macs in a similar manner to the way flash memory is embedded in iPods, iPhones and iPads. This approach would be less expensive than a standard package intended to fit the shape of conventional HD devices, allowing the company to drive down costs and pass the savings on to the consumer.

Standardizing the new Air around flash storage could also see the notebook sport incredibly fast boot times and "instant-on" capabilities when waking up from sleep, similar to iPhones and iPads. Although the existing Air is offered with a SSD drive, the base model includes an HDD, impeding Apple's ability to offer such technology across its inaugural design of the notebook.

Externally, all indications point to the new Air sporting an enclosure that largely resembles that of existing 13.3-inch model, but scaled down to fit to the new 11.6-inch screen. However, a third person who claims to have caught a glimpse of one of the prototypes says the edges appear more defined than curved and that the side profile of the unit is slightly more wedge-shaped.

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:19

Bossie

PSN = Patje_b_

Ik hoop 10.7, maar verwacht dat de geruchten rondom de nieuwe air bevestigd worden.

Persoonlijk had een hardware update voor de huidige air mijn voorkeur gehad dan het 11.6 formaat.
netbooks zijn nou eenmaal ./sigh

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• aschja
Een 11.6" Macbook Air zo ik persoonlijk raar vinden.. Zeker als deze naast de huidige 13" komt te staan! De 13" begint bij een prijs van 1399,-.. De witte macbook heeft een prijs van 999,-.. Daar zal ie dan tussen komen te staan.. Ik weet het niet.. Het klinkt gewoon niet logisch.. Mr. Jobs heeft altijd gezegd dat netbooks not-done zijn.

Ik hoop op een kick-ass innovatie a la Apple!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

TLRnZ schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:30:
Ik hoop 10.7, maar verwacht dat de geruchten rondom de nieuwe air bevestigd worden.
Kan best beide. Die leeuw lijkt me een vrij duidelijke indicatie voor OS X Lion, in ieder geval. Maar ik zou er niet van uit gaan dat 10.7 ook per direct beschikbaar wordt, tussen de eerste blik op 10.6 en de release zat ook bijna een jaar. Het zal waarschijnlijk een samenvatting/vooruitblik van een aantal functies worden.
mikevdzanden schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:40:
Een 11.6" Macbook Air zo ik persoonlijk raar vinden.. Zeker als deze naast de huidige 13" komt te staan! De 13" begint bij een prijs van 1399,-.. De witte macbook heeft een prijs van 999,-.. Daar zal ie dan tussen komen te staan..
Sterker nog:
The exact final price isn’t known right now, but it will be “significantly lower” than the current $1,499 starting price, said a source familiar with the event’s agenda.
http://www.9to5mac.com/30...dia-mcp89-chipset-cheaper

Waarmee de Air inderdaad van een ultraportable in het Netbook-gebied terechtkomt. Misschien willen ze de Air herpositioneren, tussen de iPad en de MacBookPro in? Alleen kom je dan inderdaad 'in de knoei' met de MacBook, qua prijs..

• sjun
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-09 18:36
Dan kunnen die lelijke plastic dingen toch gewoon uit het assortiment verdwijnen?

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19:37
<azijnpissersmodus> Wat ik apart vind, is dat er bovenin dit topic, bij de verwante producten, OSX 10.5 (Leopard) genoemd wordt. Moet dus zijn OSX 10.6 Snow Leopard? </azijnpissersmodus>

Overigens zou ik ook verbaasd zijn als er een 11.6" MBA uitkomt.. Het zou wel tegen de filosofie van Apple zijn want een netbook past niet in de lijn der producten.

• SquareOne

• Siebelouis
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-09 20:08
Ik hoop zo dat er naast de 11,6 inch macbook air een 13,3" variant blijft bestaan! 11,6" is echt te klein voor me!

• Gusev
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:00
msr911NL schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:58:
Volgende week, 20 oktober om 10:00 uur PST dus 19:00 uur hier. Hoop dat het weer live te volgen is op de Apple website.
Is er wellicht al meer bekend over het al dan niet live kunnen volgen van het event?

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:52

Bosmonster

*zucht*

Hertog schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:49:
[...]

Kan best beide. Die leeuw lijkt me een vrij duidelijke indicatie voor OS X Lion, in ieder geval. Maar ik zou er niet van uit gaan dat 10.7 ook per direct beschikbaar wordt, tussen de eerste blik op 10.6 en de release zat ook bijna een jaar. Het zal waarschijnlijk een samenvatting/vooruitblik van een aantal functies worden.
OS X Lion lijkt me een zekerheid gezien de visual. Dat ie voorlopig niet uitkomt lijkt me ook een zekerheid. Eerst 10.6.5 maar eens :P

Ik hoop wel heel erg op TRIM support in 10.7. Verder boeit het me niet zo. 10.6.5 vind ik ook al prima.

• jmxd
  • Niet online
Ik hoop eigenlijk dat er wel gelijk een developersbuild te downloaden is hoor :P

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bosmonster schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:08:
[...]

OS X Lion lijkt me een zekerheid gezien de visual. Dat ie voorlopig niet uitkomt lijkt me ook een zekerheid. Eerst 10.6.5 maar eens :P

Ik hoop wel heel erg op TRIM support in 10.7. Verder boeit het me niet zo. 10.6.5 vind ik ook al prima.
Mwah, Snow Leopard (of eigenlijk OS X in het algemeen) kent wel zo zijn beperkingen. Door de jaren heen gehoord/gezien zijn:
- De finder, die op dit moment zwaar onder de maat is. Dingen zoals tabbed browsing zouden inmiddels wel van Apple verwacht mogen worden. Groot voorbeeld is m.i. Linux, waar dat soort dingen gemeengoed zijn.
- Quicktime X was leuk, maar ook heel erg inleveren qua features. Hier moet nog veel op verbeterd worden.
- Zelfde geldt voor iTunes, maar dan de andere richting op. iTunes was ooit een programma om muziek af te spelen en te kopen, tegenwoordig is wordt het ook gebruikt als softwarelibary, bestandsbeheer (iPad/iPhone), zelfs als sociaal netwerk. Het programma is echt te log geworden en moet m.i. gewoon opgeknipt worden in een aantal onderdelen: Muziek, software en bestandsbeheer. Wellicht valt hier e.e.a. te doen met de Finder.
- Safari kan qua ontwikkelingssnelheid niet op tegen Chrome en loopt daardoor op dit moment achter. Ik ben niet bekend met de bijdrage van Google aan Webkit, maar ook hier kan e.e.a. bijgeschaafd worden.
- Op bedrijfsgebied kan er nog wel wat verbeterd worden, zeker nu Apple iOS steeds meer positioneert als telefoon voor bedrijven en deze ook als zodanig gebruikt wordt. Iets als Active Directory is domweg niet aanwezig (Remote desktop en Bonjour lossen dat ook niet op) en wel heel gewenst. Apple moet hier m.i. sowieso nog heel veel stappen maken. Mail, iCal en Address book zijn domweg geen goede alternatieven van Outlook. iWork moet nog heel veel werk verzetten om op bedrijfsmatig niveau mee te komen met Microsoft. Daar liggen komende jaren de kansen voor Apple.
- Daarnaast moet Apple veel meer gaan nadenken over de cloud. Het datacentrum (kosten: 1 miljard) wat ze nu bouwen moet bijzonder efficiënt zijn wil dat voor alle cloud-zaken gebruikt kunnen worden en zelfs dan: een Europees datacentrum is echt noodzakelijk voor een Europese doorbraak. MobileMe is domweg te traag om in Europa op grote schaal bruikbaar te zijn. Ook hierin geldt: Google is beter en daardoor ook de beste optie. Daarnaast zijn de Google Apps gratis. Daarnaast is de privacy gegarandeerd als er betaald wordt. Google biedt keuze, dat is prettig.

Verder mis ik persoonlijk een winkel a la de App Store en de linux repository voor Mac OS X software. Ik denk dat dit voor softwareontwikkelaars een grote winst kan betekenen: digitale distributie en een grote database met alle software: overzichtelijk, duidelijk en daardoor minder kosten voor marketing.

Uiteindelijk denk ik dat Mac OS X 10.7 vooral een versie wordt om de concurrentie van Google het hoofd te bieden en in beperkte mate Microsoft. Desalniettemin ben ik heel benieuwd wat Apple zal bieden: ongetwijfeld hebben ze weer een compleet verrassende feature. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west)

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 22:23
Waar ik persoonlijk het meest op hoop, is een nieuwe versie met iWork die wél 100% compatible is met Office-documenten. Ik heb echt een ongelofelijke hekel aan Office for Mac (2011 included).

• Rivanov
@Krisp: Goed stuk! :)

• ZpAz
  • Laatst online: 16:17
De puntjes die ik denk:

- Verbeterde MBA, (11" when hell freezes over.)
- OSX 10.7 preview / developers beta misschien
- Nieuw iLife pakket (misschien, de eerdere twee lijken me realistischer)
- Misschien updates voor 'professionele' pakketten ala Aperture e.d.

[Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 16-10-2010 15:17]

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• jmxd
  • Niet online
iLife komt echt wel hoor, de laatste iLife was '09 en voor die tijd kwam er elk jaar een nieuwe versie uit.

Lijkt me sterk dat Apple nóg een jaar wacht met een nieuwe versie.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Krisp schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:04:
[...]

- Quicktime X was leuk, maar ook heel erg inleveren qua features. Hier moet nog veel op verbeterd worden.
Dat is ook het plan :) QuickTime was een grote verzameling APIs waarvan sommige stukken nog uit OS 9 of eerder stamden, QuickTime X is een complete herontwikkeling van alles, maar dit kost tijd. Op dit moment gebruikt de QT X Player voor sommige dingen nog de oude QT APIs, het is de bedoeling dat langzamerhand steeds meer functies door de QT X-API gedaan worden. Zie http://arstechnica.com/ap...09/08/mac-os-x-10-6.ars/6
- Op bedrijfsgebied kan er nog wel wat verbeterd worden, zeker nu Apple iOS steeds meer positioneert als telefoon voor bedrijven en deze ook als zodanig gebruikt wordt. Iets als Active Directory is domweg niet aanwezig (Remote desktop en Bonjour lossen dat ook niet op) en wel heel gewenst. Apple moet hier m.i. sowieso nog heel veel stappen maken. Mail, iCal en Address book zijn domweg geen goede alternatieven van Outlook. iWork moet nog heel veel werk verzetten om op bedrijfsmatig niveau mee te komen met Microsoft. Daar liggen komende jaren de kansen voor Apple.
Ik denk dat ze hier ook al mee bezig zijn. 10.6 kwam al met Exchange-ondersteuning en het zou me niets verbazen als ze hierin verder gaan. Bij Active Directory kan ik me nog licensing-problemen voorstellen maar ik denk zeker dat op die weg verder gaat.

In het algemeen: mooie analyse, kan me in alle punten ook wel vinden :)

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hertog schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:42:
[...]

Dat is ook het plan :) QuickTime was een grote verzameling APIs waarvan sommige stukken nog uit OS 9 of eerder stamden, QuickTime X is een complete herontwikkeling van alles, maar dit kost tijd. Op dit moment gebruikt de QT X Player voor sommige dingen nog de oude QT APIs, het is de bedoeling dat langzamerhand steeds meer functies door de QT X-API gedaan worden. Zie http://arstechnica.com/ap...09/08/mac-os-x-10-6.ars/6
Goed dat je dit opmerkt en ik hoop het echt. Wel denk ik dat de ondersteuning oudere codecs (in het verhaal wordt de Sorenson video codec, ofwel h.263 genoemd) niet meer ontwikkeld wordt. Dat is ook niet erg: de wereld gaat momenteel hard in de richting van h.264 (video), mp3 en AAC (audio). Dit zijn ook features die Apple bekend kan maken: tenslotte is het concurrentievoordeel hier niet noodzakelijkerwijs aanwezig.
[...]

Ik denk dat ze hier ook al mee bezig zijn. 10.6 kwam al met Exchange-ondersteuning en het zou me niets verbazen als ze hierin verder gaan. Bij Active Directory kan ik me nog licensing-problemen voorstellen maar ik denk zeker dat op die weg verder gaat.
Het maakt mij niet uit of Apple Active directory overneemt of dat het een eigen standaard ontwikkelt, die erop aansluit. Ik ben zelf niet bekend met de stof, maar ik begreep dat een Mac ook in een Active Directory op te nemen is. Dan is het alleen een kwestie van het doorontwikkelen van Bonjour, Remote Desktop en Workgroup manager (user manager in Mac OS X).
In het algemeen: mooie analyse, kan me in alle punten ook wel vinden :)
Dank (ook aan Rivanov). :) Ik vergat echter nog een ding: de introductie van xCode 4. De preview is beschikbaar en ik vermoed dat de officiële introductie op 20 oktober plaatsvindt. :)

Edit: in de review die je aanhaalt staat nog een interessante passage:
Despite all of the above, I'd still call Snow Leopard merely the penultimate step in Mac OS X's journey to be 64-bit from top to bottom. I fully expect Mac OS X 10.7 to boot into the 64-bit kernel by default, to ship with 64-bit versions of all applications, plug-ins, and kernel extensions, and to leave even more legacy and deprecated APIs to fade away in the land of 32-bit.
Misschien krijgen we dus ook iTunes in 64-bit. :)

[Voor 12% gewijzigd door Krisp op 16-10-2010 20:10]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west)

• aschja
Mike denkt ook dat de witte macbook "history" is en word vervangen door de nieuwe Macbook Air!

[Voor 3% gewijzigd door aschja op 17-10-2010 10:26]

• StephaN900
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Siebelouis schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:01:
Ik hoop zo dat er naast de 11,6 inch macbook air een 13,3" variant blijft bestaan! 11,6" is echt te klein voor me!
Ik weet het nog niet, vind persoonlijk 11,6" wel een mooi formaat. Maar is voor mij vooral afhankelijk van de resolutie, op macrumors staat nu dat er waarschijnlijk 2 modellen komen waarvan de 13" duurder is en wellicht met een 1440x900 res.
Op mijn 14" dell heb ik die resolutie ook en dat vind ik persoonlijk wel weer een stuk fijner dan de 1200x800 res. Eerst maar even afwachten wat ze echt gaan presenteren en wat de prijzen zijn, maar ik ben zeer geinteresseerd in de nieuwe air en de verwachte prijsverlaging.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Krisp schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:30:
[...]

Dank (ook aan Rivanov). :) Ik vergat echter nog een ding: de introductie van xCode 4. De preview is beschikbaar en ik vermoed dat de officiële introductie op 20 oktober plaatsvindt. :)
Ik betwijfel of ze dat op het event gaan doen. Het is toch meer een developer-iets en lang niet iedere Mac-gebruiker is ook developer. Dit event is ook niet zoals WWDC op developers gericht. Het zou goed kunnen dat het ergens in de komende weken uitkomt, misschien zelfs woensdag, maar ik denk niet dat het aandacht krijgt tijdens het event zelf.
Edit: in de review die je aanhaalt staat nog een interessante passage:

[...]

Misschien krijgen we dus ook iTunes in 64-bit. :)
Dat zou ook goed kunnen ja, goede vondst :)

• TTD
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09-10-2020
hoop zelf op een 13inch MBP update
- i3/i5
- Nvidia GT435m/GT445m/Ati HD5650

• SquareOne
TTD schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:52:
hoop zelf op een 13inch MBP update
- i3/i5
- Nvidia GT435m/GT445m/Ati HD5650
lijkt me vrij onmogelijk tenzij ze de optische drive eruit halen.

• Jesse
  • Laatst online: 21-09 14:34
Brm-G schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:14:
[...]

lijkt me vrij onmogelijk tenzij ze de optische drive eruit halen.
De kans lijkt me ook nul dat de 13" versie betere specs zou krijgen dan de grotere modellen. Ik denk niet dat er een update komt voor de mbp.

[Voor 8% gewijzigd door Jesse op 17-10-2010 14:23]

• Dafut
  • Laatst online: 08-09 08:16

Dafut

David

Als de geruchten rond de 13" MBA kloppen en deze inderdaad een resolutie van 1440*900 mee krijgt hoop ik stiekem dat ze dit ook doorvoeren in de MBP 13". Verder verwacht ik geen i3/i5's in de 13" MBP aangezien dat (vooralsnog) gewoon niet past icm een losse nvidea grafische kaart, of Apple moet zoals eerder gezegd de optische drive skippen, of terug gaan naar de IGP's van Intel. Beide opties zie ik voorlopig niet gebeuren.

=]

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hertog schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 13:18:
[...]

Dat zou ook goed kunnen ja, goede vondst :)
Toch ben ik er niet van overtuigd. Ik vermoed namelijk dat Apple moeite heeft om iTunes naar 64-bit te converteren, omdat ze dan met de Windows-versie in de clinch terecht komen. Waar Safari nog een op zichzelf staand programma is, is iTunes -ook op Windows- een programma waar hele volksstammen al dan niet prehistorische iPods, iPhones en iPads aan hangen, evenals Motorola telefoons (remember?). iTunes is op dit moment echt groot, ingewikkeld en bloated. Maar 10.7 zou wel het moment zijn, of eigenlijk mag het niet later komen.

Sowieso wordt het hoofdstuk 64-bit voor Mac OS X interessant. Buiten iTunes kunnen alle andere meegeleverde programma's (Grapher, Front Row, en DVD Player) kunnen relatief eenvoudig herschreven worden (misschien aan de hand van Lowtide?). Dan is het nog wachten op third-party apps. In tegenstelling tot de overgang naar Universal Apps zijn Adobe en Microsoft nu wel op de goede weg. Dan zijn er nog vele kleine applicaties, widgets en plug-ins, die herschreven moeten worden. Applicaties die bij mij nog in de 32-bit modus draaien zijn Spotify, Airfoil, Socialite, Things en Shovebox. Dat soort applicaties moeten binnen afzienbare tijd herschreven worden, vermoedelijk voordat 10.8 komt. Ik acht de kans aanwezig dat vanaf 10.8 de ondersteuning van 32-bit applicaties wordt afgebouwd. Om even de plaatsjes van Ars Technica te gebruiken:

De eerste is Tiger, de tweede is Leopard en de derde is Snow Leopard. Goed om te weten is dat de kernel in Snow Leopard voor de meeste systemen nog in de 32-bit modus opstart. Ik verwacht dat bij OS X 10.7 het 64-bit system default zal zijn, wellicht is de 32-bit kernel niet eens aanwezig. Dat zou wel eens het einde kunnen betekenen van de ondersteuning voor Core Duo systemen (Macbook en iMac early 2006). In OS X 10.7 wordt Carbon dan nog ondersteund, maar daarna lijkt de ondersteuning mij twijfelachtig. Apple is altijd vrij sturend geweest in nieuwe ontwikkelingen en stoot vrij snel oude omgevingen af. Dit lijkt me weer een goede kandidaat.

• Common.Sense
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 07-07-2016
Ik hoop op een MBA inclusief touchscreen. Scherm draaien en je hebt een tablet met iOs achtige bediening.

• koentjuh1987
  • Laatst online: 22-09 22:02
ik verwacht een aankondiging van 10.7 (lion) maar de echte release zal nog wel enige tijd op zich laten wachten
verder is er de afgelopen jaren altijd een ilife/iwork editie gepresenteerd en zie graag een nieuwe iwork komen ;)

grote updates ten aanzien van de huidige macbooks zie ik zo snel niet komen. Het gerucht van de air heeft nog de meeste draagkracht denk ik aangzien het al een hele tijd geleden is dat er een update op is geweest.

misschien dat apple toch komt met een update voor de ipad (softwarematig) en misschien wel met aantal nieuwe aansluitingen zoals die de afgelopen weken voorbij zijn gekomen.

Maar ik wacht het allemaal af wat Steve Jobs te vertellen heeft :)

...

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Krisp schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Toch ben ik er niet van overtuigd. Ik vermoed namelijk dat Apple moeite heeft om iTunes naar 64-bit te converteren, omdat ze dan met de Windows-versie in de clinch terecht komen. Waar Safari nog een op zichzelf staand programma is, is iTunes -ook op Windows- een programma waar hele volksstammen al dan niet prehistorische iPods, iPhones en iPads aan hangen, evenals Motorola telefoons (remember?). iTunes is op dit moment echt groot, ingewikkeld en bloated. Maar 10.7 zou wel het moment zijn, of eigenlijk mag het niet later komen.
Bedoel je nu dat iTunes waarschijnlijk niet of juist wel overgaat naar 64-bit..? Hoe dan ook, het zou natuurlijk kunnen dat ze voor een QuickTime X-achtige oplossing gaan: iTunes naar 64-bit en voor 'ouderwetse' dingen terugvallen op 32-bit libraries, althans voorlopig.

• Bartaz
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43

Bartaz

Likes cookies!

MacRumors.com geeft aan dat de Macbook Pro aan het eind van z'n cyclus is.
Zou er dan toch een update komen aangezien dit vaker in de herfst is gebeurd bij de Pro lijn?

• Jesse
Bartaz schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 17:15:
Zou er dan toch een update komen aangezien dit vaker in de herfst is gebeurd bij de Pro lijn?
Approaching the end of a cycle. ;)

Ik zou zeker niet eerder dan februari 2011 op nieuwe mbp's rekenen.

• JelmerHT
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-07-2013
Bartaz schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 17:15:
Ik vermoed het niet echt, zou niet weten wat ze veranderen..

Ik denk dat het Event vooral om de nieuwe MBA/MB zal gaan. Misschien een zicht op de nieuwe iPad? Weet niet echt wanneer de vorige is aangekondigd.

Verder verwacht ik uiteraard ook het nieuwe OS, aan het logo te zien.. Misschien verder ook een specifieke datum voor iOS 4.2.

Hoop dat het live te volgen valt, zal het zeker doen!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Hertog schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:37:
[...]

Bedoel je nu dat iTunes waarschijnlijk niet of juist wel overgaat naar 64-bit..? Hoe dan ook, het zou natuurlijk kunnen dat ze voor een QuickTime X-achtige oplossing gaan: iTunes naar 64-bit en voor 'ouderwetse' dingen terugvallen op 32-bit libraries, althans voorlopig.
Ik hoop het wel, maar ik vrees van niet. ;) Ik vrees dat iTunes ook het grootste gebrek wordt van OS X 10.7. De Quicktime X-methode is een goede: in Windows is Quicktime ook nog de oude versie.

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:14

rammes

koekebakker 1e klas

Common.Sense schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:52:
Ik hoop op een MBA inclusief touchscreen. Scherm draaien en je hebt een tablet met iOs achtige bediening.
dat zie ik niet gebeuren het minimalistische ontwerp van apple ;)

Ik zou het doen!

• merauder
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 20:54
Ik verwacht een MBA en 10.7, en gezien de trackpad van het plaatje verwacht ik ook op gebied van interface iets, maar heb geen idee wat.

• Raween
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08-09 23:43
Verwachting:
- Aankondiging van OSX 10.7 (had ik eigenlijk al op het WWDC verwacht).
- FaceTime for Mac
- nieuwe MBA
- Datum voor iOS4.2

Hopen:
- Nieuwe MBP, ik ben namelijk toe aan een nieuwe :P

• arda4
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-03 11:28
Raween schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:53:
Verwachting:
- Aankondiging van OSX 10.7 (had ik eigenlijk al op het WWDC verwacht).
- FaceTime for Mac
- nieuwe MBA
- Datum voor iOS4.2

Hopen:
- Nieuwe MBP, ik ben namelijk toe aan een nieuwe :P
FaceTime voor Mac, dat zou echt cool zijn. Nu heb ik bijna niks aan die frontcamera op me iphone 4, bijna niemand heeft hem nog...

• Trunksmd
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-08 10:35
Krisp schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Sowieso wordt het hoofdstuk 64-bit voor Mac OS X interessant. Buiten iTunes kunnen alle andere meegeleverde programma's (Grapher, Front Row, en DVD Player) kunnen relatief eenvoudig herschreven worden (misschien aan de hand van Lowtide?). Dan is het nog wachten op third-party apps. In tegenstelling tot de overgang naar Universal Apps zijn Adobe en Microsoft nu wel op de goede weg. Dan zijn er nog vele kleine applicaties, widgets en plug-ins, die herschreven moeten worden. Applicaties die bij mij nog in de 32-bit modus draaien zijn Spotify, Airfoil, Socialite, Things en Shovebox. Dat soort applicaties moeten binnen afzienbare tijd herschreven worden, vermoedelijk voordat 10.8 komt. Ik acht de kans aanwezig dat vanaf 10.8 de ondersteuning van 32-bit applicaties wordt afgebouwd. Om even de plaatsjes van Ars Technica te gebruiken:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
De eerste is Tiger, de tweede is Leopard en de derde is Snow Leopard. Goed om te weten is dat de kernel in Snow Leopard voor de meeste systemen nog in de 32-bit modus opstart. Ik verwacht dat bij OS X 10.7 het 64-bit system default zal zijn, wellicht is de 32-bit kernel niet eens aanwezig. Dat zou wel eens het einde kunnen betekenen van de ondersteuning voor Core Duo systemen (Macbook en iMac early 2006). In OS X 10.7 wordt Carbon dan nog ondersteund, maar daarna lijkt de ondersteuning mij twijfelachtig. Apple is altijd vrij sturend geweest in nieuwe ontwikkelingen en stoot vrij snel oude omgevingen af. Dit lijkt me weer een goede kandidaat.
Mogelijk niet alleen de Core Duo systemen, maar ook vele core2duo systemen draaien nog steeds onder een 32 bit kernel in Snowleopard, hoewel vele programmas in 64 bit draaien. Ookal zijn core2duo systemen 64 bit compatible, zover ik weet is er voor een hoop systemen tot 2008-2009 geen goede 64 bit kernel ondersteuning. Daarbij is de 64 bit kernel alleen in de Xservers default geactiveerd.
http://support.apple.com/kb/HT3770

• Rivanov
merauder schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:41:
Ik verwacht een MBA en 10.7, en gezien de trackpad van het plaatje verwacht ik ook op gebied van interface iets, maar heb geen idee wat.
Waarom trackpad van het plaatje? Dat is gewoon aluminium!

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:44

HaterFrame

Well... Poo came out!

Rivanov schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 07:33:
[...]

Waarom trackpad van het plaatje? Dat is gewoon aluminium!
Is er ook een highress versie van? Vind hem wel erg mooi als wallpaper maar kan hem nergens vinden

I am the great Cornholio!

• Rivanov
Background maken met die kleur en dan dat plaatje in het midden plaatsen. Voila.

• Tha BasZ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 02-07 17:09

Tha BasZ

- niks -

En de Touch-iMac waar we al een tijdje patenten van zien?

Touchpad -> Touch -> Touch-iMac...

Plaatje zelf heeft meer weg van een Magic Trackpad (ronde hoeken en rechte hoeken).

Zie:

[Voor 49% gewijzigd door Tha BasZ op 18-10-2010 09:34]

• Rivanov
Die ronde hoeken zegt niets:

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Trunksmd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 01:31:
[...]

Mogelijk niet alleen de Core Duo systemen, maar ook vele core2duo systemen draaien nog steeds onder een 32 bit kernel in Snowleopard, hoewel vele programmas in 64 bit draaien. Ookal zijn core2duo systemen 64 bit compatible, zover ik weet is er voor een hoop systemen tot 2008-2009 geen goede 64 bit kernel ondersteuning. Daarbij is de 64 bit kernel alleen in de Xservers default geactiveerd.
http://support.apple.com/kb/HT3770
Heb even gekeken naar mijn late 2007 Macbook en die mist inderdaad een 64-bit kernel (extensies). Hardwarematig zou dat gewoon moeten kunnen, wellicht ontbreekt er iets in de EFI1 of in de drivers2. Hopelijk herstelt Apple dat, want het zou een behoorlijk balen zijn als er zo arbitrair gerekend wordt. De Late 2007 verschilt om een punt van de early 2008: het gebruik van SSE4.1 extensies. Op het moment dat Apple daar de grens legt, krijgen ook de meeste Hackintoshers een probleem: AMD ondersteunt geen SSE4.1. Alle AMD-systemen vallen daardoor af. :P

1Na het uitvoeren van deze code: "ioreg -l -p IODeviceTree | grep firmware-abi" in de terminal blijkt dat de Macbook 3.1 ook 64-bits EFI heeft.
2Uit deze link blijkt dat de graficsdrivers niet zijn bijgewerkt. Raar, want early 2008 doet het wel, met dezelfde GMA X3100...

[Voor 15% gewijzigd door Krisp op 18-10-2010 15:05]

• Vitruvius
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-09 16:13
Ik hoop op de nieuwe iLife met wat meer HD ondersteuning en dat Lion mag volgende zomer wel komen. Ben blij dat ik m'n iMac 27" fall 2009 heb, dat is toch wel 't hoogtepunt geweest als ze nu met een touch iMac komen. Ik ga in ieder geval 't ergens volgen. ;-) En hopelijk FaceTime. :)

[Voor 4% gewijzigd door Vitruvius op 18-10-2010 10:21]

• tomk94

tomk94

Developer

Ik hoop geen nieuwe imac:P Heb sinds zaterdag een nieuwe.

Ik verwacht OSX 10.7 lion, en heel misschien een nieuwe macbook pro. Met misschien multitouch beeldscherm...

weet iemand trouwens of er net zoals bij het vorige event weer een live stream van apple beschikbaar komt?

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

tomwebfreak schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:03:
Ik hoop geen nieuwe imac:P Heb sinds zaterdag een nieuwe.

Ik verwacht OSX 10.7 lion, en heel misschien een nieuwe macbook pro. Met misschien multitouch beeldscherm...

weet iemand trouwens of er net zoals bij het vorige event weer een live stream van apple beschikbaar komt?
Dat weet niemand, dat zullen we op de dag zelf wel zien :)

• tomk94

tomk94

Developer

Good Fella schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:20:
[...]

Dat weet niemand, dat zullen we op de dag zelf wel zien :)
Ok, dan wacht ik maar even af :)

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-09 22:29

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Jesse schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 17:27:
[...]

Approaching the end of a cycle. ;)

Ik zou zeker niet eerder dan februari 2011 op nieuwe mbp's rekenen.
Ja nog 20 dagen en dan zit ie op de gemiddelde cyclus.

Verder zegt Macrumors:
Apple has established a pattern of updating its notebook models in the October-November timeframe, with the MacBook specifically seeing refreshed models debut in November 2006, November 2007, October 2008, and October 2009.

Maar aangezien ik geen enkel gerucht heb gezien over nieuwe 13" MBPs acht ik de kans erg klein dat er weonsdag iets gebeurt.

[Voor 10% gewijzigd door Philflow op 18-10-2010 13:52]

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Philflow schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:49:
[...]

Verder zegt Macrumors:
Apple has established a pattern of updating its notebook models in the October-November timeframe, with the MacBook specifically seeing refreshed models debut in November 2006, November 2007, October 2008, and October 2009.

Maar aangezien ik geen enkel gerucht heb gezien over nieuwe 13" MBPs acht ik de kans erg klein dat er weonsdag iets gebeurt.
Of gewoon een speed/storagebump, zonder een nieuw ontwerp voor de case is er verder ook weinig om te lekken.

• Jesse
Philflow schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:49:
[...]

Dat gemiddelde is nog wel incl een aantal extreem korte cycli in/rond 2002 en 2006, waar ik niet meer mee zou rekenen.

[Voor 54% gewijzigd door Jesse op 18-10-2010 14:06]

• Póg mo Thóin
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Underworld schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 22:41:
Buiten dat ik de touch functie ook erg mis, zou zo mooi zijn.
Tja, ik zie de toegevoegde waarde niet van een touchinterface. Totaal niet praktisch toch? Hoeveel success hebben de Windows touch based PCs van HP en Sony eigenlijk?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Philflow
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-09 22:29

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Jesse schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:01:
[...]

Dat gemiddelde is nog wel incl een aantal extreem korte cycli in/rond 2002 en 2006, waar ik niet meer mee zou rekenen.
Is waar. Aan de andere kant: het gebeurt niet vaak (nooit?) dat Apple in haar Macbook Pro lijn dusdanig verouderde technologie verkoopt (Core 2) terwijl de hele markt al over is op Core i.
Póg mo Thóin schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:08:
[...]
Tja, ik zie de toegevoegde waarde niet van een touchinterface. Totaal niet praktisch toch? Hoeveel success hebben de Windows touch based PCs van HP en Sony eigenlijk?
Ik zie het ook niet als een voordeel, maar er zijn nu zo veel fabrikanten die dergelijke modellen maken dat het haast wel moet verkopen.

[Voor 33% gewijzigd door Philflow op 18-10-2010 14:15]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee