Toon posts:

Hardware conflicten met HD5870

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views

• Geo1984
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-02-2020
Beste Tweaker,

Ik heb volgend probleem waar ik maar niet uitgeraak. Ik heb me onlangs een HD5870 videokaart gekocht ter vervanging van mijn kapotte HD4870X2.

De oude drivers heb ik eerst gedeinstalleerd en dan pas de nieuwe hardware aangesloten. De videokaart geraakt perfect geïnstalleerd maar ik krijg allerhande conflicten.

De randapparatuur die in conflict komt is mijn audiokaart Razer barracuda AC-1 en mijn keyboard Logitech G19.
Windows herkent plots mijn audiokaart niet meer en mijn keyboard G19 wil niet werken.
Ook Windows doet meermaals moeilijk door niet meer af te sluiten.

Ik heb alle drivers meermaals gechecked of deze nog up to date zijn of niet.

Alle bovenstaande problemen had ik ook met mijn HD4870X2 maar omdat deze kapot was dacht ik alles hieraan te relateren.

Daarna heb ik een oude videokaart (Nvidea GS6800) gebruikt om te kijken of deze conflicten aanhouden. Blijkt dat na installatie van deze kaart alles naar behoren werkt. Dus de audiokaart wordt terug herkend en evenals het keyboard werkt terug perfect.

Zou dit soms te maken kunnen hebben met de voeding? Omdat de andere 2 videokaarten toch ineens heel wat meer stroom eisen dan die oude GS6800.

Ik heb volgend systeem en randapparatuur
Processor: X4 phenom 955
Koeler: Scythe mugen – 2
Moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
RAM: OCZ platinum 8 gigabyte
Videokaart: HD5870
Audiokaart: Razer barracuda AC-1
Bootschijf: Western Digital Velociraptor 300GB
5 interne harde schijven
2 DVD spelers
Voeding: Zippy 600 Watt

Ik gebruik Windows 7 64bit.

Ik ben echt out of options om dit op te lossen zonder hulp.
Heeft iemand van jullie een idee?

Alvast bedankt!
Geof

• joost600
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-02-2012
Mishien staat het geluid wel in het bootmenu ingesteld over de hdmi van de videokaart.

en je zou ook even het totale verbruik kunnen uitreken.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over videokaarten horen in Videokaarten & Beeldschermen en niet hier
2) Crossposten is op GoT nadrukkelijk niet de bedoeling, graag hier verder: Hardware conflict met HD5870

Soittakaa Paranoid!

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee