Toon posts:

Hardware conflict met HD5870

Pagina: 1
Acties:

• Geo1984
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-02-2020
Beste Tweaker,

Ik heb volgend probleem waar ik maar niet uitgeraak. Ik heb me onlangs een HD5870 videokaart gekocht ter vervanging van mijn kapotte HD4870X2.

De oude drivers heb ik eerst gedeinstalleerd en dan pas de nieuwe hardware aangesloten. De videokaart geraakt perfect geïnstalleerd maar ik krijg allerhande conflicten.

De randapparatuur die in conflict komt is mijn audiokaart Razer barracuda AC-1 en mijn keyboard Logitech G19.
Windows herkent plots mijn audiokaart niet meer en mijn keyboard G19 wil niet werken.
Ook Windows doet meermaals moeilijk door niet meer af te sluiten.

Ik heb alle drivers meermaals gechecked of deze nog up to date zijn of niet.

Alle bovenstaande problemen had ik ook met mijn HD4870X2 maar omdat deze kapot was dacht ik alles hieraan te relateren.

Daarna heb ik een oude videokaart (Nvidea GS6800) gebruikt om te kijken of deze conflicten aanhouden. Blijkt dat na installatie van deze kaart alles naar behoren werkt. Dus de audiokaart wordt terug herkend en evenals het keyboard werkt terug perfect.

Zou dit soms te maken kunnen hebben met de voeding? Omdat de andere 2 videokaarten toch ineens heel wat meer stroom eisen dan die oude GS6800.

Ik heb volgend systeem en randapparatuur
Kast: Corsair obsidian 800D
Processor: X4 phenom 955
Koeler: Scythe mugen – 2
Moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
RAM: OCZ platinum 8 gigabyte
Videokaart: HD5870
Audiokaart: Razer barracuda AC-1
Bootschijf: Western Digital Velociraptor 300GB
5 interne harde schijven
2 DVD spelers
Voeding: Zippy 600 Watt

Ik gebruik Windows 7 64bit.

Ik ben echt out of options om dit op te lossen zonder hulp.
Heeft iemand van jullie een idee?

Alvast bedankt!
Geof

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-09 21:03

Audione0

Strijdt der titanen

Probeer eens het andere PCI-e slot?

Kun je wel het bios in als de HD5870 erin zit.. of wordt het toetsenbord dan ook niet herkend? ik bedoel hiermee te zeggen dat het anders misschien een idee is om een herinstal van win 7 te doen omdat het misschien een driver conflict is, als windows geladen wordt

Maarja, en herinstal is dan wel een hele radicale oplossing (wat misschien ook niet werkt?)

Succes!

[Voor 23% gewijzigd door Audione0 op 13-10-2010 12:57]

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Geo1984
Ik heb de kaart nog niet in het andere PCI-e slot geprobeerd.
In de bios en nog voor de windows omgeving werkt het toetsenbord perfect. Enkel in de windows omgeving begint het display te trippen en werkt het na een korte tijd niet meer.

Ik probeer eerst alle andere pistes alvorens in tot een reinstall overga. Dit is dan inderdaad nog geen garantie op succes.

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Volgens mij idd windows probleem, dat nogal lastig op te lossen valt.
Reinstall lijkt mij toch de beste keuze voor je :/

Android developer & dürüm-liefhebber

• NovemberSierra
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:27
Misschien trekt je voeding het niet helemaal? Aangezien Zippi mij niet als een bekend merk in de oren klinkt zou dat de boosdoener wel is kunnen zijn.

• Geo1984
CreativeMind schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:54:
Misschien trekt je voeding het niet helemaal? Aangezien Zippi mij niet als een bekend merk in de oren klinkt zou dat de boosdoener wel is kunnen zijn.
Inderdaad, Zippy is niet meteen het meest bekende merk. Ik heb deze voeding indertijd moeten aanschaffen om een servermobo aan de praat te krijgen. Het zijn echter wel zeer kwaliteitsvolle voedingen dus daarmee dat het mij zou verbazen moest mijn systeem niet toekomen met pakweg 550watt.

Ik wacht nog een aantal reply's af en zal mijn verdere acties op basis van jullie input proberen uit te voeren.

Ik hoop iemand te vinden die misschien eenzelfde probleemsituatie heeft voorgehad.

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-09 00:12
Wat gebeurt er als je de geluidskaart eruit haalt (en de drivers ervan uninstalled), en de 5 schijven loskoppelt van de stroom, evenals de DVD spelers/ branders, en alleen de Velociraptor aangesloten laat?

Dus alles afkoppelen v/d stroom behalve mobo, graka, velociraptor? Er vanuitgaande dat de velo je bootschijf is.
Alle bovenstaande problemen had ik ook met mijn HD4870X2 maar omdat deze kapot was dacht ik alles hieraan te relateren.
En hoe heb je het probleem opgelost toen je nog de HD4870X2 had? Of heb je die in een ander systeem gebruikt?

[Voor 4% gewijzigd door Format-C op 13-10-2010 14:24]

Idle @ 23.6C, load @ 4850MHz -all core- 58C

• Geo1984
@ Format-C
De HD4870X2 was stuk. Dus alle navenante problemen heb ik niet meer gehad zodra ik die GS6800 erin stak. Ik moest lang wachten op reparatie en uiteindelijk hebben ze me een deel terugbetaald. Dus ik werkte nu probleemloos 3 maand met een oude videokaart.

Ik heb ondertussen de geluidskaart eruit gehaald en de drivers uninstalled. Ik heb dan nog steeds hetzelfde probleem met het toetsenbord.
Ik ga vanavond alle andere randapparatuur eens afkoppelen en zien wat resultaat dit geeft.

Geoffrey

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19-09 00:12
En? :) Al geprobeerd?

[Voor 55% gewijzigd door Format-C op 15-10-2010 12:10]

Idle @ 23.6C, load @ 4850MHz -all core- 58C

• Geo1984
@Format-C:
Ik heb dus format C gedaan :) en mijn Windows volledig reinstalled.
Resultaat:
- Audiokaart werkt nog steeds niet
- G19 logitech toetsenbord springt nog steeds aan-af-aan-af-aan-af
- Windows sluit nog steeds niet af en moet ik de powerknop dus altijd maar liggen indrukken.

=> me = desperate .....

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:28

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Dus wat je hebt gedaan:

CD Windows plaatsen tijdens opstarten -> Windows schoon geinstalleerd, de orginele windows partitie verwijderen en een nieuwe gemaakt -> In windows alle drivers geupdate.

Met name het gedeelte waar je de drivers opnieuw installeerd is belangrijk. (Niet vanaf de CD's die je erbij kreeg, gewoon de nieuwste van de site van hun maker afhalen -AMD/Logitech ect-)

[Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 27-10-2010 08:18]

• Geo1984
Windows clean install (dus eerst geformatteerd en daarna terug pas geinstalleerd)
Daarna inderdaad de nieuwste drivers van de manufacturer's website gedownload en geinstalleerd.

Ik heb me ondertussen al neergelegd dat mij audiokaart en mijn toetsenbord dan maar aan de kant moeten worden gelegd ... it's doomed ...

• Sokkiejjj
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12-09 18:33

Sokkiejjj

🍻Môh! Hèlemààl goud!🍻

Zelfs zonder drivers moet het G19 toetsenbord gewoon normale functionaliteit bieden.
Heb je de software van de G19 geinstalleerd? Zo ja, alles verwijderen.
Heb je ook andere USB poorten geprobeerd? Misschien heeft de HD5870 problemen met een bepaalde USB-bus, wie weet...

🧮AMD Threadripper 2950X 🧰Asus ROG Zenith Extreme 🎮Asus ROG Strix RX VEGA64 🧠G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14Q-64GTZR x2 💽Corsair MP510 960GB x2 🌡️CM ML360 RGB TR4 💼CM MC500M ⚡Asus ROG Thor 1200W 🖥️AOC AG322QC4 ⌨️Logitech G613 🖱️Logitech G703

• jbkappirossi
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-09 16:56
Je kunt hier even kijken; Start> zoeken ''type'', Apparaatbeheer. kijk eens als je ergens uitroeptekens bij ziet staan.

Maar het kan de voeding nog wel eens wezen. Want het lijkt me stug dat je tobo en geluidskaart beiden tegelijk kuren hebben.

[Voor 19% gewijzigd door jbkappirossi op 28-10-2010 16:57]

• Geo1984
@ All.

Probleem is opgelost! Blijkbaar kunnen geluidskaart EN toetsenbord flippen omdat je een "custom install" van ATI catalyst moet doen. Blijkbaar vinkt de quick installation een optie niet aan die nodig is om USB & Audiopoort te sturen ...

Hoe simpel het soms kan zijn ...

Greets
Geof
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee