Toon posts:

What to choose?

Pagina: 1
Acties:
  • 798 views

• bamiblok
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-10-2010
Hier ben ik weer en heb 2 laptops gevonden voor game gebruik namelijk:

Alienware 11'' 11X (899 euro bij dynabite)
Schermformaat 11''
Intel(R) Core(TM) 2 Duo Processor SU7300 1.3 GHz:Processor
4096 MB (2x 2048 MB):Geheugen
320 GB 7200 rpm:Harddisk
1024 MB nVidia GeForce GT 335M:Videokaart
ja Draadloze :netwerkkaart
1.3 MP Webcam:Webcam
ja:Bluetooth
8Aantal: Accucellen
Windows 7 Home Premium 64 bits:Besturingssysteem
onboard:Geluidskaart

of

Asus X77JQ-TY003V (999 euro bij bol.com)
Schermformaat: 17.3''
Processor : Intel Core i7 - Intel Core i7 720QM
Kloksnelheid : 1.6 GHz
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium - 64 bit
Intern geheugen : 4096 MB DDR3 (1066 MHz) 2 x 2048 MB
Max. intern geheugen : 4096 MB
Harde schijf : 500 GB (5400 RPM Serial ATA)
Videokaart : ATI Mobility Radeon HD 5730
Videokaartgeheugen : 1024 MB
Batterij : 6-cels

Schermgrootte maakt me niet te veel uit het gaat mij vooral om de prestaties( voor games!)
Geef jullie mening aub, jullie hebbe wer toch net wat meer verstand van dan mij.
Alvast bedankt.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Net als in je vorige topic: gewoon gaan vergelijken, benchmarks opzoeken, etc. Zelf aan de slag gaan, want dit is geen afhaalchinees (ondanks je nickname ;) ).

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

nieuw topic openen is niet nodig
dit zijn wel 2 heel verschillende notebooks.
Puur voor prestaties de onderste

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Lol de ene netbook is 11 inch, de andere laptop 17,3 ? Dat is toch geen vergelijk? 8)7

[Voor 10% gewijzigd door XeNeRgY op 12-10-2010 19:38]

• bamiblok
de grootte maakt me opzich niet zo veel uit(tenzij ik daardoor sommige games niet kan spele ofc)

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17-09 17:35
Je vergelijkt een 11" netbook met een 17" gaming laptop en vraagt dan welke beter geschikt is voor gaming?

Onderste is natuurlijk veel beter voor games.

Dit topic verdient gewoon een toffe vraag award.

[Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 12-10-2010 19:40]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• bamiblok
Ik heb zelf gezocht en deze 2 vond ik ze hebbe allebei pros en cons etc ik wou gewoon jullie mening weten

• Gamebuster
bamiblok schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:39:
Ik heb zelf gezocht en deze 2 vond ik ze hebbe allebei pros en cons etc ik wou gewoon jullie mening weten
Ze hebben allebei pros en cons?

Het is nog net geen appels met peren vergelijken. Het zijn 2 totaal andere computers. De 1e is een klein dingetje dat niets kan, de 2e is een game laptop.

Die 1e heeft alleen maar cons, behalve dat-ie kleiner is en 100 euro goedkoper is.

Persoonlijk zal ik wel voor een 15" met 1440x900 resolutie gaan. 17" is zo lomp.

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-09 22:35

NeoMe

#Addict

Ik zou een ipad kopen, kost de helft en je kunt er ook op gamen !

Serieus het is een vergelijking van niks, dus maak even gebruik van de Pricewatch hier op tweakers.net en maak voor jezelf een selectie. Die kun je hier eventueel neerzetten als er nog wat kleine verschillen zijn waar je zelf niet uit komt en gebruik dan eerst google. Laat zien wat je zelf al hebt onderzocht en vergelijken op bijvoorbeeld een site met benchmarks zoals notebookcheck.nl ofzo

succes en welkom op het forum!

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• XeNeRgY
  • Niet online
Je vorige identieke topic van 2 dagen terug is overigens al dicht gegaan omdat je totaal geen moeite steekt in het uitzoeken van een laptop. Gebruik dus de tips uit je vorige topic zou ik zeggen....

• wimjongil
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Gamebuster schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:42:
[...]

Ze hebben allebei pros en cons?

Het is nog net geen appels met peren vergelijken. Het zijn 2 totaal andere computers. De 1e is een klein dingetje dat niets kan, de 2e is een game laptop.

Die 1e heeft alleen maar cons, behalve dat-ie kleiner is en 100 euro goedkoper is.

Persoonlijk zal ik wel voor een 15" met 1440x900 resolutie gaan. 17" is zo lomp.
Euh.... :X

• bamiblok
ik heb er wel wat mee gedaan tbh en ben langs winkels gegaan etc en die mensen bij dynabite raadde mij die 11'' ook aan dus...
Maarja dan wordt het gewoon die 17'' denk ik maar bedankt voor die ''subtiele''keuze met uitleg:P

• Gamebuster
Met een 1.3GHz dual core kom je niet ver.

• bamiblok
met die i7 720QM/1,6GHz wel dan?:)

• XeNeRgY
  • Niet online
Vergeleken met een desktop niet nee :)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik zeg Turbo Boost :+

• bamiblok
zit die turbo boost er al op?

• Mini Poeper
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20-03-2019
bamiblok schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:48:
...mensen bij dynabite raadde mij...
:F

• NeoMe

NeoMe

#Addict

bamiblok schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:48:
ik heb er wel wat mee gedaan tbh en ben langs winkels gegaan etc en die mensen bij dynabite raadde mij die 11'' ook aan dus...
Maarja dan wordt het gewoon die 17'' denk ik maar bedankt voor die ''subtiele''keuze met uitleg:P
Weet niet wat jij daar boven hebt zitten, maar als het evenveel als je naam is dan zou ik toch echt nog even wachten met die aankoop. Je kunt je beter nog even 'slechts' een paar uurtjes in verdiepen voordat je een aankoop doet waar je later eventueel spijt van krijgt. Voor €1.000,- kun je echt wel een betere game laptop kopen dan die je daar boven hebt neergezet. Kijk anders even hier bij de 'Best Buy Guide's onder Complete Systemen.

Je hebt nu een leuk systeem, maar je kunt méér vermogen hebben voor je geld. Als je daar een paar uurtjes voor wilt 'werken' dan zou ik dat zeker doen want dat is het wel waard.

Veel laptops krijgen de stempel 'game' laptop terwijl je er amper op kunt gamen. Ja gaat wel alles op low en dan happert het lekker, ik neem aan dat je op high wilt gamen en lekker soepel beeld wil. Misschien moet je even je spellen erbij vermelden, dan weten we ongeveer wat nodig is. Verder is je budget dus €1.000 als ik het goed heb, ik zou ook een knoop doorhakken of je nou een 15'' of een 17'' wil. Als je veel onderweg bent zou ik een 15'' nemen en als je vaak thuis bent dan zou ik een 17'' nemen.

[Voor 21% gewijzigd door NeoMe op 12-10-2010 20:12]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• bamiblok
Ja hehe moet toch iemand gelovenXD ik dacht dut hun eerlijk zouden zijn en niet alleen geld in hun zak wilde steken.

• Gamebuster
bamiblok schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:56:
met die i7 720QM/1,6GHz wel dan?:)
Die 1.6GHz quad core heeft -als het goed is- zo'n loadbalance ding die de clocksnelheid van 1/2 cores kan verhogen terwijl de anderen uitgezet worden, voor games die niet zo goed met meerdere cores zijn.

Als deze quadcore dat idd doet kan je er wel gewoon de meeste games mee draaien. De videokaart kan er ook wel mee door van die 17".

[Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 12-10-2010 20:13]

• Gamebuster
bamiblok schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:10:
Ja hehe moet toch iemand gelovenXD ik dacht dut hun eerlijk zouden zijn en niet alleen geld in hun zak wilde steken.
zelfs als ze eerlijk zijn weten ze meestal nog voor geen centimeter waar ze over lullen.

• bamiblok
Ik zal er ff onderzoek naar doen!

• navi24
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 06-09 02:40
Niet zo moeilijk doen, die onderste is het beste.
Maar als je toch veel gaat lannen, is compacter (de bovenste) toch wel handiger.

• Gamebuster
navi24 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:12:
Niet zo moeilijk doen, die onderste is het beste.
Maar als je toch veel gaat lannen, is compacter (de bovenste) toch wel handiger.
Valt op zich mee, het gaat meer om de reis.

Lannen met een 11" scherm is ook niet alles, dan maar een 17" :P

Natuurlijk het liefst een 15", waarmee je nog normaal door een trein/bus kan lopen.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

bamiblok schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:10:
Nee, je moet niet mensen geloven, maar zelf op onderzoek uitgaan. Het is jouw geld, dus ga eens aan de slag?

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

bamiblok schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:11:
Ik zal er ff onderzoek naar doen!
Maakt niet uit, de meeste komen hier zo binnen waaien maar gaat toch om iets wat redelijk ingewikkeld is en zeker als je er helemaal niks vanaf weet. Lees mijn bovenstaande post nog maar een keer en dan zien we de antwoorden wel verschijnen.

Dus maak voor jezelf duidelijk een lijstje met eisen das voor ons makkelijker matchen.

Bijvoorbeeld:
- min. i5 cpu
- min. 4 gb ram
- min 15,6''
- min. 1gb videokaart
/ Budget € 1.000,-

• bamiblok
Ja ok ik zoek ook 15.6'' het liefste maar leip tege deze aan en die was toch ook wel erg goed qua specs, maarja wel beetje groot idd. Ben atm nog ff aan het doorzoeken etc als ik niks beters vind dan word het die waarschijnlijk!

• Gamebuster
NeoMe schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:15:
[...]

Maakt niet uit, de meeste komen hier zo binnen waaien maar gaat toch om iets wat redelijk ingewikkeld is en zeker als je er helemaal niks vanaf weet. Lees mijn bovenstaande post nog maar een keer en dan zien we de antwoorden wel verschijnen.

Dus maak voor jezelf duidelijk een lijstje met eisen das voor ons makkelijker matchen.

Bijvoorbeeld:
- min. i5 cpu
- min. 4 gb ram
- min 15,6''
- min. 1gb videokaart
/ Budget € 1.000,-
het aantal geheugen op een videokaart is niet echt van belang. Gaat meer om de snelheid. Liever een snelle met 256mb dan een trage met 1024mb. Het is handig zoiets te benadrukken omdat laptopbakkers vaak shared geheugen voor videokaart erbij plakken waardoor het lijkt dat een intel GMA met 1024MB (shared) video geheugen beter is dan een GTX250 met 256MB of 512MB dedicated videogeheugen.

http://www.alternate.nl/html/product/468705

Dit is pas een mooi dingetje, alleen wel 200 euro duurder. (1200) Hierop kan je de meeste moderne games wel op hoogste settings draaien en het is een 15" 17". Bovendien ook nog eens een goed merk.

[Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 12-10-2010 20:23]

• bamiblok
NeoMe hoe groot het scherm is maakt me niet zo veel uit en ook niet hoe zwaar, maar ik wil gewoon beste prestaties die ik kan krijge qua games. Maar ik ga nu ff bestbuy guides doorlezen.

• bamiblok
@NeoMe hoe groot het scherm is maakt me niet zo veel uit en ook niet hoe zwaar, maar ik wil gewoon beste prestaties die ik kan krijge qua games. Maar ik ga nu ff bestbuy guides doorlezen.

• bamiblok
woeps dubbel:)

• bamiblok
1GB ATI® Radeon™ HD 565v graphics
of
ATI Mobility Radeon HD 5730
?

• wimjongil
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Gamebuster schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:50:
[...]

Klopt helemaal! Als je naar gigaherzen kijkt zie je meteen hoe goed een processor is, dit is altijd al een representatief gegeven geweest voor de gameprestaties van een processor.

Komop man :O

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-09 20:53
Zucht...
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Kijk en vergelijk...

Verder, die edit-knop is er niet voor niets... 4x achter elkaar aan posten en dan nog tussendoor ook nog een onnozele spam post 8)7

En tevens zijn dit soort topics niet toegestaan. Lees de NBBG's en ook vooral eens het beleid dat geldt: *LET OP* - Wat moet ik kopen. We hebben de [NBBG Aanschaf]-topics voor dit soort advies, maar dat had ik je de vorige keer ook al gemeld... Post dan ook in [NBBG Aanschaf] Special: Gamenotebook juni 2010, de plek waar dit thuis hoort.

En ik wil de rest aanraden om hier niet meer te posten en het bij een TR te laten in afwachting van een slotje. Zie ook Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

• Frietjemet
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15-12-2015
Die alienware is al te duur voor wat je krijgt, en die asus is ook nog eens dik 200 euro te duur.
De vriend van mij zusje heeft zich een lenovo laptop uitgezocht met dezelfde cpu en gpu als de asus, alleen met iets minder geheugen, voor 750 euro. Zat alleen geen windows op maar dat heeft hij goedkoop kunnen afhandelen via school :)

En windows 7 home premium is toch zeker wel genoeg voor een laptop denk ik zo, dan ben je nog steeds ruim goekoper uit, en die nieuwste asus laptops hebben nogal veel isseus, als ik zo mijn klasgenoten met zo'n laptop hoor...

edit# Sry GENETX, ik was al aan het tikken voor jouw post...

[Voor 6% gewijzigd door Frietjemet op 12-10-2010 20:58]

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Klopt, liever 512 snel dan 1 gb traag maar was maar een begin.

Het maakt je wel uit hoe groot je scherm is, want 11'' is te klein om op te gamen want past dan minder in zon mini ding dan in eens standaard 15'6. Een 17'' is groot en lomp om mee te sjouwen maar je hebt net wel dat beetje extra ruimte.

Op dell.nl kun je ook kijken wat je ongeveer kunt krijgen, meestal kun je die config aanhouden en ergens anders nog een net iets betere krijgen voor hetzelfde geld. Ik zou gaan voor een goed merk, bijvoorbeeld Asus want die hebben ook prima garantie ( 2 jaar standaard )

Post anders even welke games je wilt spelen.

*warning nog niet gelezen, was niet zo ver met f5'en.

[Voor 4% gewijzigd door NeoMe op 12-10-2010 21:54]

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gamebuster schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:50:
[...]

juist wel, met een veel langere accuduur kom je verder. ;) lijkt me nogal een pro voor een atom/SU aangezien ze daar voor zijn ontworpen.

offtopic:
Oh, ook sorry GENETX, niet alle posts doorgelezen, ik lees selectief posts om op te reageren. :+ tevens staat er in het beleid nog steeds niet echt duidelijk wat je moet doen met een TR-kwalificatietopic waar je alsnog inhoudelijk op een topicwaardige opmerking wilt reageren. :P

[Voor 31% gewijzigd door bwerg op 12-10-2010 23:54]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Gamebuster
bwerg schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:51:
[...]

juist wel, met een veel langere accuduur kom je verder. ;) lijkt me nogal een pro voor een atom/SU aangezien ze daar voor zijn ontworpen.

offtopic:
Oh, ook sorry GENETX, niet alle posts doorgelezen, ik lees selectief posts om op te reageren. :+ tevens staat er in het beleid nog steeds niet echt duidelijk wat je moet doen met een TR-kwalificatietopic waar je alsnog inhoudelijk op een topicwaardige opmerking wilt reageren. :P
De TS wilt gamen. Tenzij hij Rise of Nations, Sim City 4, Counterstrike of andere pre-2006 games gaat spelen komt hij niet ver met een 1.3GHz dual core lijkt mij, tenzij die dual core ook ondersteuning heeft om 1 core sneller te laten lopen terwijl hij de andere uitzet, zoals de i# CPU's.

• Steephh
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20-09 22:12
bamiblok schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:23:
NeoMe hoe groot het scherm is maakt me niet zo veel uit en ook niet hoe zwaar, maar ik wil gewoon beste prestaties die ik kan krijge qua games. Maar ik ga nu ff bestbuy guides doorlezen.
Waarom een laptop trouwens? Moet ie mee naar school of is het 'cool' om een laptop te hebben? Most bang for bucks krijg je, wanneer je wilt gamen, bij de aanschaf van een PC.

_@/'

• Nobby
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19-09 23:02

Nobby

Nuts!

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:44

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica