• Mithrildor
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:11
Beste Tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig met mijn PC.

Dit zijn mijn specs:

Asus EAH5570/DI/1GD3(LP)
Corsair CMPSU-650TX
Intel® Core™ i7-860
Asus P7P55 LX
Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit

Nu wou ik wat meer performance op het gebied van graphics. Ik heb mijn 5570 al geOCd, maar ik wil toch nog wat extras. Dus dacht ik eraan om nog een keer de 5570 aan te schaffen en ze in Crossfire X te draaien. Ik heb gezien dat dit een flinke boost oplevert (vergleken met 1 5570) en de prijs is niet zo duur. Nu heb ik even gekeken in de alternate PC builder of dit mogelijk was (Ik kan namelijk zelf mijn pc in elkaar zetten, maar voor de rest heb ik niet al te veel verstand van PCs bouwen) en kreeg met die setup deze error:

Conflict
Grafische kaart (PCIe) - Voeding

De gewenste grafische kaarten vereisen een voeding met twee aparte 12 volt circuits. Selecteert u alstublieft een andere voeding of verwijder één van de grafische kaarten.

Betekent dit dus dat als ik 2 5570 kaarten wil draaien ik een nieuwe voeding moet aanschaffen of kraamt de website van alternate onzin uit?

Alvast bedankt,

Tom

EDIT: Plaatje boven in klopt niet, moet de versie van Asus zijn die gewoon een actieve koeling heeft inplaats van passief

[Voor 5% gewijzigd door Mithrildor op 12-10-2010 20:27]

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Mithrildor
Hartelijk bedankt voor de snelle reactie :D

Ik heb goed gezocht in dit topic, maar ik kan alleen aanwijzingen vinden dat dit niet zal gaan lukken, maar ik weet het nog steeds niet zeker.

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Je voeding heeft een SLI certificaat, dus die heeft waarschijnlijk wel 2x een PCI-E 6 pin. Maar waarom zou je een 2e 5570 willen? Presteert 1 5770 niet net zo goed? Deze is tegenwoordig te krijgen voor 110 euro.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Batsgeit schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:28:
Maar waarom zou je een 2e 5570 willen? Presteert 1 5770 niet net zo goed? Deze is tegenwoordig te krijgen voor 110 euro.
Ben ik het volledig mee eens, verkoop je HD5570 (maar verwacht niet een prijs in de richting van de 70,- van de nieuwprijs, ik denk dat er niet heel veel animo voor is) en leg die 40 euro die je er (schat ik) wel voor kunt krijgen erbij om een HD5770 te kopen aangezien die in zijn eentje al sneller is dan twee HD5570's. Een HD5750 zal dat al zijn vermoed ik. ;)

En ja, dat de alternate pc-builder aangeeft dat het niet kan ligt meer aan de alternate pc-builder dan aan je voeding. Een dikke SLI-certified voeding die geen twee low-end kaarten met een verbruik van 40W aan kan die niet eens extra power connectors nodig hebben, ammehoela. :+

[Voor 7% gewijzigd door bwerg op 12-10-2010 19:47]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Mithrildor
Oke, hardstikke bedankt voor de goede en snelle reacties :D
Ik heb even rondgekeken en zo'n 5770 kost toch meer dan een extra 5570. De andere GPU verkopen is inderdaad een optie, maar ik doe dat liever niet aangezien mijn 5570 door overklokken mischien al schade heeft gehad en ik het liefst zo min mogelijk stroom gebruik (woon nog bij mijn ouders en mijn ma is al niet zo blij met mijn energie verbruik). En als twee keer een 5570 kan, waarom niet?

• Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

Omdat het zonde is van de ruimte? De 5570 is niet echt bedoeld voor het draaien in CF opstellingen en een HD5770 levert, zoals al gezegd, dezelfde performance in 1 kaart. Bespaart ruimte en kwa vermogen zal het echt niet veel meer zijn dan een tweede 5570 erbij zetten. Tevens snap ik de combinatie i7-860 en 5570 niet helemaal...

• Adramalech
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 17:24
Gebruiken 2 5570 OC'ed niet meer stroom dan 1 5770?

• Mithrildor
@Blue-Tiger:

Geld was op, maar had toch al nieuwe computer nodig omdat mijn oude Pentium D half-kapot is (en ik de traagheid compleet beu was). Ik was eigenlijk toen van plan om nog een 5570 te kopen en ze dan in CF te zetten, maar ik lees dus nu dat ik beter een 5770 kan kopen.

@Adramalech:

Een 5570 gebruikt 42 watt dus als ik een rekensommetje maakt zouden 2 5570's 84 watt gebruiken (Ik weet alleen niet of je dit rekensommetje wel zo kunt maken). En de 5770 volgens mij 120.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een HD5750 doet het waarschijnlijk ook al (iets) beter dan twee HD5570's met hetzelfde verbruik. Je bent dan ook niet meer afhankelijk van crossfire-ondersteuning, als crossfire in een game niet zo goed schaalt dan maakt één snellere kaart gehakt van twee half zo snelle kaarten.

Overigens zorgt die overklok er dus wel voor dat het verbruik van je kaarten over de 42 heen kan gaan. Veel zal het in ieder geval niet schelen, die 10-20W zorgt er voor dat een uur gamen even veel energie kost al 5 minuutjes een lampje aanzetten. ;)

[Voor 11% gewijzigd door bwerg op 12-10-2010 20:36]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Mithrildor
Oke, hardstikke bedankt, dan zal ik de 5570 proberen te verkopen en een 5750/5770 kopen.

Hardstikke bedankt voor al jullie hulp :D !

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee