Toon posts:

AMD Phenom ii x4 955 + GTX480 funtioneerd niet optimaal?

Pagina: 1
Acties:

• jmjap
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 27-06 14:55
Hey,
Ik heb op 3d mark 06 een veel lagere score met mijn GTX 480 (ook nog eens overclocked tot 875 mhz) dan zou moeten ( 19500 terwijl normaal al rond de 2600 zou moeten krijgen zonder overclocken)

Processor AMD Phenom ii x4 955 Black edition 3.5 Ghz
Videokaart GTX 480
4096 mb Ram geheugen ( OCZ) 1333
Powersuply 600 Watt OCZ

Zou iemand mij kunnen vertellen waar dit aan ligt?

MvG

• souljah1h
  • Registratie: november 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Kan wel van alles gaan zeggen, maar wat heb je zelf al geprobeerd?

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 18:33
9 van de 10 keer een driver probleem.

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• Herman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:36
Idd driverprobleem of de temps. Voor de driverinstall eerst driversweeper installeren. Vervolgens alle oude GPU-drivers deinstalleren. Reboot in safemode en dan Driversweeper laten lopen. Vervolgens de nieuwste drivers installeren. Zijn de chipsetdrivers en bios up to date?
Hoe warm wordt het systeem? Een goede airflow?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• jmjap
zal het eens proberen met die drivers
(goede airflow GTX 480 wordt max 65 graden (overclocked) )

hoe kun je kijken of de chipset drivers up to date zijn? misschien programma voor ofso?

alvast bedankt

• loliepop
  • Laatst online: 25-06-2015
denk dat je cpu ook aardig bottelneck op 3.5ghz
weet dat ik 4ghz nodig heb om 2x gtx 470 niet te botelnecken probeer je cpu eens te ocen tot 3.8ghz

• jmjap
ja maar jij hebt 2 gtx 470 denk dat dat veel meer eist van je pc dan 1 gtx 480 of zie ik dit fout?

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

hoe kom je er bij dat 26000 normaal is? wat voor vergelijkingsmateriaal gebruik je?
je cpu is vermoedelijk een bottleneck.. daarnaast is 3dmark06 erg cpu afhankelijk en niet representatief meer voor hedendaagse performance meting. gebruik liever 3dmark vantage, download deze eens en post je scores hier.

Hardware.info Overclock Team

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Of gewoon een in-game benchmark, een game als metro 2033 of crysis (ja, dat is grafisch nog steeds zwaar) zal je CPU echt niet in bottlenecken. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• jmjap
ik ga het morgen proberen,.. net toen ik 3d mark vantage aan t draaien was viel hij uit ( teweinig watt voeding :( ) dus laat morgen meer weten

vergeel met anderen op het internet..

wat houdt bottlenecken trouwens in?

• Yamaha301
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 01-06-2020
Kun je geneens zelf de moeite te doen om op te zoeken wat een bottleneck is...?
Luie draak...

[Voor 114% gewijzigd door Yamaha301 op 12-10-2010 22:25]

• jmjap
ben beetje oververmoeid geraakt door hele dag aan pc te zitten ***

Heb vantage gedraaid op standaard ( zonder wat dan ook te overclocken)
dus processor is dan op 3.2 ghnz ipv 3.5

GPU score 17444 CPU score47183

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09-09 10:25

Niks mis mee dus.

• jmjap
daar ben ik al blij mee :P pfhoe

maar hoe komt het dan dat hij bij 3d mark06 onder de ''maat'' presteerd?

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Zucht... lezen is ook een vak:
je cpu is vermoedelijk een bottleneck.. daarnaast is 3dmark06 erg cpu afhankelijk en niet representatief meer voor hedendaagse performance meting. gebruik liever 3dmark vantage, download deze eens en post je scores hier.

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

Singular1ty

EV Evangelist

CPU bottleneck waarschijnlijk. Probeer 3,8Ghz, kom dan terug. Stock en 4Ghz maakte met mijn 1090T in 3Dmark 06 zeker 3000 punten verschil.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
jmjap schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:10:
ik ga het morgen proberen,.. net toen ik 3d mark vantage aan t draaien was viel hij uit ( teweinig watt voeding :( ) dus laat morgen meer weten
Een goede 600 Watt voeding is meer dan genoeg trouwens en doe niet zoals de meeste mensen een voeding kopen welke op het stickertje zoveel mogelijk watt staat, maar koop een kwaliteit met minder watt erop heb je 10 keer meer aan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jmjap
Singular1ty schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:53:
CPU bottleneck waarschijnlijk. Probeer 3,8Ghz, kom dan terug. Stock en 4Ghz maakte met mijn 1090T in 3Dmark 06 zeker 3000 punten verschil.
heb op het moment te weinig voeding maar zal het gaan proberen,

iedereen bedankt :)

• jmjap
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:53:
[...]

Een goede 600 Watt voeding is meer dan genoeg trouwens en doe niet zoals de meeste mensen een voeding kopen welke op het stickertje zoveel mogelijk watt staat, maar koop een kwaliteit met minder watt erop heb je 10 keer meer aan.
hij viel uurtje geleden uit omdat ik te weinig watt had.. dus moet wel ( als ik wil overclocken)

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee als het de voeding is moet je gewoon een goede voeding kopen en geen slechte, want zelfs een echt goede 500 Watt voeding is al genoeg. Zoals ik probeer duidelijk te maken is het totaal niet van belang hoeveel watt erop het stickertje staat.

AMD Nieuwsdiscussie

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:34
jmjap schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:57:
[...]

hij viel uurtje geleden uit omdat ik te weinig watt had.. dus moet wel ( als ik wil overclocken)
Zozo, geeft jou voeding aan dat hij watt te weinig heeft? Wat voor voeding heb je?

• jmjap
Craven87 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:01:
[...]

Zozo, geeft jou voeding aan dat hij watt te weinig heeft? Wat voor voeding heb je?
ALS HIJ UITVALT WEL JA als je net vantage hebt opgestart en het wordt ineens zwaarder,

@ the mask, ik heb nu 600 watt van OCZ maar de GTX 480 heeft al een power consumptie van 450 watt ( heb zelfs 514 gezien op internet ) http://www.tomshardware.c...orce-gtx-480,2585-15.html

en dat verklaart ook waarom mijn pc ineens uitviel toen hij volledig gebruikt werdt tijdens vantage

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je beter kijkt zie je dat je naar het verbruik van een heel systeem kijkt

AMD Nieuwsdiscussie

• Willie Billie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 15:38
Dat is van de hele pc die ze testen....
Verder is voor een AMD cpu je 3dmark score meer dan ok.
Als je een i5-i7 heb dan is die score al vele malen hoger, maar daar heb je niets aan.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

• jmjap
-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:08:
Als je beter kijkt zie je dat je naar het verbruik van een heel systeem kijkt
bedoelde daar mee dat er weinig watt overbllijft voor de rest van het systeem ( CPu neemt als ik me niet vergis 135 wat in, fans tussen de 3 a 5 watt per stuk ( heb er 4) als je dan door blijft rekenen zit je rond de 600 watt zonder dat ik wat dan ook overclocked heb, en als je overclocked gaat de enegerpercentage ook weer omhoog met 10 procent,

Dus heb eigenlijk een voeding van 700 watt minimaal nodig ( en een goed merk natuurlijk liefst ocz)

grtjs

• -The_Mask-
  • Niet online
jmjap schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:16:
Dus heb eigenlijk een voeding van 700 watt minimaal nodig ( en een goed merk natuurlijk liefst ocz)
Nee je hebt geen voeding nodig van minimaal 700 Watt en als je een echt goede voeding wil en het liefst een OCZ stel je een beetje een onmogelijke eis...

AMD Nieuwsdiscussie

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

-The_Mask- schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:27:
[...]

Nee je hebt geen voeding nodig van minimaal 700 Watt en als je een echt goede voeding wil en het liefst een OCZ stel je een beetje een onmogelijke eis...
denk niet dat hij het gaat snappen..

OCZ is geen goed merk van voedingen.. koop liever een voeding van corsair.

nogmaals, die 5** watt die jij hebt gelezen is het verbruik van een totaal systeem, hier komt dus niets meer bij.. icm met jouw cpu ga je hier nooit aan komen..

Hardware.info Overclock Team

• mieJas
  • Registratie: april 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

jmjap schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:16:
[...]
Als je gaat overklokken is een zware voeding een must. Al eens gekeken naar de 1000 Watt modellen? Zijn iets duurder, maar des te meer stabiel.

I like to take things apart further than I'm supposed to

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
mieJas schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:48:
[...]

Als je gaat overklokken is een zware voeding een must. Al eens gekeken naar de 1000 Watt modellen? Zijn iets duurder, maar des te meer stabiel.
[ergernis modus] Bijkomend voordeel van een overklokked systeem met een voeding van 1000 watt die ook daadwerkelijk tegen de 1000 watt verbruikt, is dat je geen verwarming in je kamer meer nodig hebt. Want 1000 watt aan warmte (meeste watt van computerverbruik gaat naar warmte produktie) is een heel aardig straalkacheltje.

Zit zelf nu in de caravan met een straalkachel van 400 watt, en het blijft net warm genoeg hierbinnen, de computer is een laptop, dus die doet niet echt mee.

• FastFred
  • Laatst online: 22:13
jmjap schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:05:
[...]

ALS HIJ UITVALT WEL JA als je net vantage hebt opgestart en het wordt ineens zwaarder,

@ the mask, ik heb nu 600 watt van OCZ maar de GTX 480 heeft al een power consumptie van 450 watt ( heb zelfs 514 gezien op internet ) http://www.tomshardware.c...orce-gtx-480,2585-15.html

en dat verklaart ook waarom mijn pc ineens uitviel toen hij volledig gebruikt werdt tijdens vantage
Voor de duidelijkheid, en zoals velen hier al zeggen. Een goeie A-merk voeding van 500Watt is meer dan voldoende. Daarnaast waar jij gezien hebt dat het ding 514Watt gebruikt, dat is wat de gehele computer op dat moment verbruikt, dus ook de processor, hardeschijven erbij gerekend. Een GTX480 heeft onder 100% belasting een verbruik van iets minder dan 300Watt. Blijft er 300Watt over voor de rest van je pc, en dat is meer dan genoeg.

Echter, zoals TheMask al zegt, OCZ is geen A-merk voeding. Dat is een B-merk. Geen goeie kwaliteits voedingen dus. Alles beter dan Sweex of Trust, maar OCZ is geen eerste klas merk als het aan komt op voedingen ;)

EDIT: Dat mieJas je aanraad om een 1000Watter te kopen, moest ik hard om lachen. Met een 1000Watter (geen OCZ natuurlijk, maar Corsair ofzo) kun je 2 GTX480's mee van stroom voorzien ;) Compleet niet onderbouwde en belachelijke reactie als je het mij vraagt

EDIT2: @ Reepje, je bent [/ergernis mode] vergeten

[Voor 11% gewijzigd door FastFred op 13-10-2010 18:21]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Toettoetdaan
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-09 22:09
Als jij er echt zo zeker van wilt zijn dat je voeding niet genoeg power kan leveren, probeer dan eens vantage te draaien met minimaale onderdelen.

Dus CD drives, hardeschijven die je niet nodig hebt, geluidskaart, geheugen reepjes, en case fans loshangen.
Als je met minimale hardware (cpu@stock speed, mobo, één reepje mem en gpu) wel door vantage heen komt zou het aan je voeding kunnen liggen.

Zo niet, probeer dan eens je kast meer lucht te geven een 480GTX heeft de ruimte nodig om uit te ademen...

• FastFred
  • Laatst online: 22:13
Je bedoelt inademen, want warme lucht 'uitademen' doet een GTX480 meestal aan de achterkant ;)

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Toettoetdaan
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-09 22:09
FastFred schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:54:
Je bedoelt inademen, want warme lucht 'uitademen' doet een GTX480 meestal aan de achterkant ;)
Wel eigenlijk bedoel ik dat ook, want om de een of andere rede heb ik het gevoel dat deze snugger TS de kast ergens in een bureau heeft gestopt waar die pot dicht zit aan de achterkant :P

• DaLoona
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 11:49

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Wattage zegt helemaal nul komma nul niets vandaag de dag.
Het gaat om het aantal amperages wat je +12V lijn kan leveren.
Als jij een 600W voeding hebt met maar 25A op de +12V lijn, zal die voeding het never nooit gaan trekken al die hardware.
Zoals gezegd een degelijke 500W voeding, die netjes ~40A levert op de +12V lijn, moet genoeg zijn.
Ga je SLi draaien, dan is 650W ~50A / 750W ~60A voldoende.
Lees hier voor goede reviews van voedingen:
http://www.jonnyguru.com/index.php
mieJas schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:48:
[...]

Weet niet wat jij hebt, maar das zwaar overkill, zelfs met 3 480GTX of zit je om warmte verlegen?

[Voor 18% gewijzigd door DaLoona op 14-10-2010 11:46]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C14-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• jmjap
Toettoetdaan schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:40:
Als jij er echt zo zeker van wilt zijn dat je voeding niet genoeg power kan leveren, probeer dan eens vantage te draaien met minimaale onderdelen.

Dus CD drives, hardeschijven die je niet nodig hebt, geluidskaart, geheugen reepjes, en case fans loshangen.
Als je met minimale hardware (cpu@stock speed, mobo, één reepje mem en gpu) wel door vantage heen komt zou het aan je voeding kunnen liggen.

Zo niet, probeer dan eens je kast meer lucht te geven een 480GTX heeft de ruimte nodig om uit te ademen...
dat heb ik ook gedaan heb alle overclocks uitgezet en flink wat fans uitgezet deed het toen wel maar heb ondertussen al nieuwe voeding gekocht en daarmee doet hij het ook met overclocken enz goed dus lag wel degelijk aan de voeding

en nee mijn pc staat niet potdicht onder mijn bureau ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee