Toon posts:

Garantie vraag Asus Adapter.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.679 views

Onderwerpen

• egelalexander
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11:33
Beste mede Tweaker,

Ik heb hier een Asus laptop liggen waar 2 jaar garantie op zit. De adapter is defect, dit heb ik laten controleren.

Nu heb ik inmiddels de adapter aangemeld bij het reparatie centrum van ASUS.

Nu krijg ik een mail met daar in dat er ook onderzoekskosten gelden wanneer het product buiten garantie valt en niet mag worden gerepareerd.

Heb geen zin om weer heel lang aan de telefoon te hangen (lange wachtrijen). Wellicht dat iemand mij antwoord kan geven op de volgende vraag.

Geeft Asus ook 2 jaar garantie op de adapter die bij werd geleverd ?

Alvast vriendelijk bedankt! :)

According to my calculations the problem doesn't exist.

• aZuL2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:03
Weet het niet, maar lijkt me 'onlosmakelijk' bij de laptop te horen.

Abort, Retry, Quake ???

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 26-09 15:31
Volgens mij word er officieel bij geen enkele fabrikant garantie gegeven op de adapter het is wettelijk volgens mij ook een beetje vaag omdat het core product nog gewoon werkt.

(in de zin van vga kabel kapot die bij monitor zat koop je gewoon een nieuwe en ga je er niet mee naar de fabrikant omdat de monitor nog gewoon werkt)

[Voor 30% gewijzigd door Shamalamadindon op 12-10-2010 11:18]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lijkt me dat een adapter wel gemaakt is om langer mee te gaan als 2 jaar. en het hoort bij het vaste product om het van stroom te voorzien, is je batterij leeg moet ie met behulp van adapter geladen worden.anders kun je het (hoofd product) niet gebruiken.

[Voor 55% gewijzigd door Hackus op 12-10-2010 11:21]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• egelalexander
Bij ASUS kan ik het niet vinden, dat is het vervelende. Als ik bijvoorbeeld naar de site van een andere leverancier ga zoals Acer, dan word het gewoon duidelijk gemeld. 1 jaar op alle artikelen en dan de accu uitgesloten. Als de accu niet meer oplaad na een jaar dan kan het ook door de gebruiker komen. Maar van de adapter verwacht ik wel dat het net zo lang werkt als de garantie die op de laptop word gegeven.

http://www.acer.nl/acer/s...x1.att21k=1&CRC=825073338

• egelalexander
Leo1010 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:17:
Volgens mij word er officieel bij geen enkele fabrikant garantie gegeven op de adapter het is wettelijk volgens mij ook een beetje vaag omdat het core product nog gewoon werkt.

(in de zin van vga kabel kapot die bij monitor zat koop je gewoon een nieuwe en ga je er niet mee naar de fabrikant omdat de monitor nog gewoon werkt)
Oke, dan begrijp ik. De laptop werkt nog prima. Als het een scherm was geweest, en de VGA kabel was defect, dan had ik voor een tientje wel een nieuwe gekocht en de fabrikant daar niet lastig mee gaan vallen.

Maar de adapter is geen tientje, eerder 70 euro ongeveer. En dat is toch wel een beetje jammer na 8 maanden. Ik ben er altijd netjes mee om gegaan.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zie hier dat er op een los te kopen adapter 12 maand garantie zit: http://shop.asus.nl/shop/...l-met-R2H,-R2E,-S121.aspx

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• egelalexander
Fred raket schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:33:
Ik zie hier dat er op een los te kopen adapter 12 maand garantie zit: http://shop.asus.nl/shop/...l-met-R2H,-R2E,-S121.aspx
Bedankt! Dan moet er op de adapter die bij de laptop zat ook gewoon 12 maanden garantie zitten.
Ik heb even de adapter opgezocht die bij de laptop hoort, en daar geven ze ook 12 maanden aan. Dus dan moet het goed zijn. Het zou beter zijn als ASUS dit gewoon duidelijk aan gaf op haar site.

http://shop.asus.nl/shop/...Serie,-K40-Serie.etc.aspx

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 26-09 15:31
Als ze dat zouden doen zouden ze veel meer adapters moeten vervangen :)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• egelalexander
Leo1010 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:45:
Als ze dat zouden doen zouden ze veel meer adapters moeten vervangen :)
Ik denk dat wanneer ik mijn adapter die er gewoon goed uit ziet opstuur dat het goed moet komen. De persoon van ASUS vertelde mij ook dat ik de adapter los kon opsturen, stom van mij dat ik niet heb gevraagd hoe lang de garantie daar op was.

Wanneer je een adapter opstuurt met kabel breuken en aanzienlijke schade, dan kraaien ze wel anders. Wat betekend volgens jou dan die 12 maanden garantie ? :)

[Voor 13% gewijzigd door egelalexander op 12-10-2010 11:58]

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:04
Zelfs als je zo'n ding met kabelbreuken opstuurt is het nog maar de vraag of het duurder uitvalt dan gewoon nieuwe kopen. Een vriendin van me heeft een keer een laptop opgestuurd naar Asus waarbij water over het toetsenbord heen was gegaan. Het beeldscherm zelf was stuk, daar heeft ze garantie op gekregen, maar moederbord en toetsenbord moest ze betalen. Als je dan ziet dat ze 15 euro voor het toetsenbord moest betalen, sta je gewoon te kijken van wat er gevraagd wordt voor losse spareparts die niet via de RMA-afdeling verkocht worden :X.

• jongerenchaos
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:32
Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met Asus. Ofwel ik zou het gewoon proberen , ze zijn vaak erg schappelijk

• KoffieNT
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 21:23

KoffieNT

banaan

Ik heb eenzelfde probleem. Een tijdje terug heb ik een Asus-netbook van iemand op Tweakers overgenomen, inclusief de bon. De netbook is op 28-03-2010 aangeschaft.
Helaas is de adapter van de netbook stukgegaan en wil ik daar graag garantie op krijgen.

Kort: Winkel geeft aan dat er 1 jaar garantie op de netbook zit, en waarschijnlijk korter op de adapter. Ze willen me doorsturen naar de fabrikant en geven aan dat er kosten in rekening kunnen worden gebracht door Asus.

Lang: Ik heb de winkel gemaild. Zij stuurden me eerst een formulier waarna ze de adapter zouden komen ophalen. Het formulier heb ik ingevuld en teruggestuurd.
Ik kreeg daarop een email met het advies contact op te nemen met Asus. Ik heb ze daarop weer gemaild dat ik garantie via de winkel waar het product gekocht is wil opnemen en niet via de fabrikant. (ook al weet ik dat dit soms sneller is, maar in dit geval wilde ik dat niet doen)
Daar heb ik 8 dagen later een email achteraan gestuurd of ik daar antwoord op kon krijgen. Vandaag, weer 5 dagen later, heb ik antwoord gekregen met daarin: Garantieperiode voor de netbook betreft 1 jaar, voor de adapter geldt mogelijk een kortere garantie.
Ze adviseren me met Asus contact op te nemen en omdat het product buiten garantie valt kunnen er mogelijk kosten in rekening gebracht worden.

Vraag: Het is me eigenlijk al jaren onduidelijk. Hoe lang heb ik nou garantie en waarom is de adapter een apart verhaal?
Europese wet is toch: 2 jaar garantie op elektronische producten? En de adapter is toch net zo goed onderdeel van het elektronische product wat er aangeschaft is?

Kan iemand me advies geven wat ik het beste kan doen :)?

:D

• Mandera
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:15
Op een adapter & accu zit bij Asus tegenwoordig altijd 1 jaar garantie! Op de rest van het apparaat zit 2 jaar. Netbooks zijn daar een uitzondering op, sommigen hebben maar 1 jaar garantie. Vaak zijn dat oudere modellen. Over de 1 jaar garantie op accu/adatper, slaat nergens op, maar het is gewoon zo. Ik heb er ook niet zomaar een verklaring voor.

Advies voor jou: netbook is op 28-03-2010 aangekocht, qua garantie kun je het zeker weten vergeten. Denk dat je beter even bij een handeltje op internet kunt kijken voor een nieuwe adapter. Meestal kosten die voor een netbookje een paar tientjes, bespaard een hoop tijd en gedoe!

Hoe weet je dat de adapter stuk is? Stomme vraag misschien, maar heb je hem ook even doorgemeten?

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Hmm het blijft voor mij altijd een vaag verhaal. Asus kan zeggen wat ze willen, de winkel ook, maar als er toch ergens in de (europese) wet staat dat je 2 jaar garantie hebt op elektronische producten, dan is dat toch zo?

Als het echt niet lukt koop ik idd wel een losse adapter :)

Ik heb de dag dat de adapter stuk ging meteen eenzelfde model laptop gekocht (nodig voor school), en de adapter die daar bij zit werkt wel. Ook even andersom geprobeerd en de losse stekkerkabel verwisseld, maar helaas doet de adapter het echt niet meer.

@_the_crow_: Heb je even geDMd voor de link :)

[Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 23-08-2011 12:45]

• _the_crow_
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 26-09 17:44

_the_crow_

Rare vogel

Ik zal geen schaamteloze reclame maken, maar een netbook adapter (40W/19V) is bij ons 20E. Dus dat valt reuze mee. ;)
Op een accu zit vaak minder garantie, omdat het een verbruiksartikel is. Geen idee hoe dat met de adapter geregeld is. Ga naar de winkel waar je het gekocht hebt en vraag het na. En anders gewoon voor een paar tientjes een universele adapter kopen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:36
Meeste Accu's en Opladers zitten 6maanden geloof ik.

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Dat een accu een verbruiksproduct is kan ik nog enigszins inkomen, maar een adapter is geen verbruiksproduct en moet naar mijn mening toch echt langer mee kunnen dan 6maanden-1jaar.

• _the_crow_
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 26-09 17:44

_the_crow_

Rare vogel

Mektheb schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:44:
ASUS-notebooks (geen netbooks?) hebben voor zover ik weet altijd 1jaar op de accu. In tegenstelling tot wat inderdaad, zoals jij zegt, op de meeste apparaten gegeven wordt.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Mandera
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:15
Mektheb schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:44:
1 jaar, op apparaat zelf 2 jaar.

• SanderDeJager
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 30-03-2014
Voor diegene met een laptop/netbook raad ik je aan om de accu eruit te halen nadat je de adapter in de stopcontact hebt ingestoken. Ik deed dat dus nooit met mn vorige laptop (2 jaar terug) en mn accu gaat nu minder dan 5 minuten mee.

Maja, nieuwe laptop nieuwe kansen ;)

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:04
En dan 1x de stroom uitvallen of een draadje dat losschiet en je niet-opgeslagen werk is weg. Nee, dan voel ik toch meer voor de oplossing van Lenovo: als de software detecteert dat je altijd aan de stroom werkt, geeft ie als suggestie om de batterij tot 50% op te laden.

• Tweaker24
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 29-01 03:36
*ik ben een vuile spammer*

[Voor 93% gewijzigd door NMe op 31-03-2013 15:08]

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 19:02
De mijne was stuk door eigen gebruik. Een nieuwe koste me 35 euro, en dat was de eerste winkel die ik bezocht. Ik denk dat je meer bespaart door een nieuwe adapter te kopen, dan de garantie in te gaan.

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Na 2 jaar een kick door iemand die spamt. Er mag een nieuwe discussie worden geopend als iemand anders eenzelfde probleem heeft ;)

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee