Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:57

beany

Meeheheheheh

En wat moet ik hier precies zien? Dit is niks meer dan de AV van een bedrijf. Nergens zie ik staan dat deze voorwaarden gevalideerd zijn door een onafhankelijke partij of de CA of wat dan ook.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207828

Topicstarter
Nooit ge-overclocked, dat durf ik niet aan met de magere koeling die erop zit.

Bovendien heb ik het systeem het laatste jaar nauwelijks gebruikt (i.v.m. universiteit & bijbehorend smerig goedkope "superlaptop")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
SCIxX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:49:
Het lastige is dat jij zelf ook invloed hebt op de verwachte levensduur van het product. De ene persoon gebruikt zijn pc vaker dan de ander, wellicht ziet iemand zijn pc op de grond waardoor deze meer stof vangt. Ik vermoed dan ook dat er vanuit wordt gegaan van een verwachte levensduur "onder normale omstandigheden", wat dit dan ook mogen zijn. Heb je zelf de kaart nooit overclocked oid?
er word inderdaad gesproken over een bepaalde levensduur bij normaal gebruik.. Wat normaal gebruik is nergens gedefinieerd. Ga er maar vanuit dat de meeste tweakers hier niet binnen vallen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Kriebelkous op 12-10-2010 15:05 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 16:31
Luuk1983 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:37:..... Voor mijn gevoel komt het er gewoon op neer: waar heeft de winkel zin in .....
Om gekeerd geld dit natuurlijk ook merk ik in dit topic. De consument vind ook dat hij overal recht op heeft. Dit resulteert er in dat ondernemers geen zin meer hebben in die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14
Rieverst schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:53:
[...]
Om gekeerd geld dit natuurlijk ook merk ik in dit topic. De consument vind ook dat hij overal recht op heeft. Dit resulteert er in dat ondernemers geen zin meer hebben in die handel.
Dat is niet raar natuurlijk. Als iets voor interpretatie vatbaar is, dan wil iedereen wat het beste is voor hem/haar.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
Rieverst schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:17:
Valt mij iets op. Is het dan zo dat als je de videokaart als onderdeel van je computer hebt gekocht de verwachte levensduur 3 jaar is en als je hem los koopt 2 jaar? Even afgaande op de lijst van Dynabyte.
Nog even terug komend op mijn eigen post, het maakt blijkbaar uit of het een losse kaart is of dat hij onderdeel van de PC is. Is dit in het voordeel van de TS?
edit:
Ik lees er zelf uit dat hij een losse kaart besteld heeft. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Rieverst op 12-10-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kaart was indertijd onderdeel van een compleet systeem besteld bij azerty. Overigens denk ik niet dat het wat uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveyK
  • Laatst online: 10-02 13:00
Anoniem: 207828 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:17:
Kaart was indertijd onderdeel van een compleet systeem besteld bij azerty. Overigens denk ik niet dat het wat uitmaakt?
is het systeem ook gebouwd door azerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Negative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveyK
dan maakt het niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
Maakt dat wat uit voor de verwachte levensduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:57

beany

Meeheheheheh

Rieverst schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:25:
Maakt dat wat uit voor de verwachte levensduur?
Wel volgens dynabyte :X

Je zou kunnen stellen dat het zelf inbouwen schadelijker is voor de apparatuur dan wanneer een medewerker van de winkelier dat doet ?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveyK
beany schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:26:
[...]

Wel volgens dynabyte :X

Je zou kunnen stellen dat het zelf inbouwen schadelijker is voor de apparatuur dan wanneer een medewerker van de winkelier dat doet ?
whql certificering verlengd de levensduur met een jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Luuk1983 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:45:
[...]

offtopic:
Mocht je 'm nog hebben: zoek eens op internet hoe je je kaart in de oven moet bakken :P Hij doet het niet meer omdat bepaalde solderingen niet meer goed zijn. In de oven heb je kans dat die contacten het weer doen. Wel moet je natuurlijk eerst de kaart strippen tot alleen de printplaat voordat je dat doet. Het is dat ik nog garantie had, anders had ik dat met mijn 8800GTS ook geprobeerd. Bedoel: hij doet het toch niet en je kan er dus ook niks mee verliezen!
offtopic:
Thanx, ik heb het topic over de overleden kaarten ook gelezen maar de mijne doet helemaal niets meer dus heb niet het idee dat een bak-actie zel helpen, desondanks kan ik het altijd nog wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil daar aan toevoegen dat de bouwkwaliteit van de de door Azerty geleverde systemen twijfelachtig is. Twee vrienden van mij hadden hetzelfde systeem besteld en beiden hadden ze een scythe mugen. Bij 1 lag de scythe gewoon los in de kast met wat foam eromheen gepropt. En een briefje wat neerkwam op "doen jullie het maar" En bij de andere zat het ding maar vast met 2 pinnetjes v.d. 4.... If anything zou het de levensduur verkorten.... Was wel weer netjes dat we een gratis scythe mugen kregen opgestuurd omdat Azerty de pinnetjes kapot had gedrukt tijdens de (klungelige?) montage.

@Ocdaan
Ik zou die kaart gewoon bakken :) Kost je een half uurtje totaal. Ik ga het iig doen als hier niks meer mee te beginnen is :) Schijnt veel mensen (tijdelijk?) te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveyK
Anoniem: 207828 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:33:
Ik wil daar aan toevoegen dat de bouwkwaliteit van de de door Azerty geleverde systemen twijfelachtig is. Twee vrienden van mij hadden hetzelfde systeem besteld en beiden hadden ze een scythe mugen. Bij 1 lag de scythe gewoon los in de kast met wat foam eromheen gepropt. En een briefje wat neerkwam op "doen jullie het maar" En bij de andere zat het ding maar vast met 2 pinnetjes v.d. 4.... If anything zou het de levensduur verkorten.... Was wel weer netjes dat we een gratis scythe mugen kregen opgestuurd omdat Azerty de pinnetjes kapot had gedrukt tijdens de (klungelige?) montage.
i'm confused..
is het systeem nu wel of niet door azerty gebouwd? aangezien je aangeeft dat 2 vrienden hetzelfde systeem hadden... of hebben hun hem wel laten bouwen en jij de losse parts besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor m'n maten heeft Azerty de pc's in elkaar gezet. Ik heb mijn systeem zelf gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175869

My brain is a bit drained from a long day, so I hope you guys don't mind some English. (I do speak and read Dutch but my writing is somewhat slower and imperfect.) As some of you may know I work at a motherboard factory here in NL and have worked at 2 others previously as a support tech/rma tech. As such I am very familiar with the situation regarding warranties.

To understand our current laws in the Netherlands and why they can be so controversial (like in this case of the OP vs Azerty) we need to go back a bit to when the EU attempted to introduce blanket legislation on this matter. A general guideline of 2 years was proposed and most EU states at the time took it as the law. The guideline was binding and EU countries were required to adopt it. The Netherlands, however, was in a somewhat different position. As one of the most developed and stable economies in the EU the 2 year guideline was seen as inferior. It was felt that it might actually be a negative thing. For example if Miele "Witgoed" had a Warranty of 5 years, and the intended legislation only required 2, the fear was that such companies would reduce the warranty (or wierdly enough they might be forced to).

As a result The Netherlands was able to satisfy the demand for a 2 year minimum by stating that they would actually "enforce" warranty for the expected life span of products purchased by consumers in this country. To be honest if we look at all the goods sold in The Netherlands ranging from Barbie dolls to washing machines this "superior" dutch law works great. It offers a reasonable warranty on many items that had little or no warranty before this time. At the time everyone in this country cheered and was happy with what was ratified with the best of intentions.

Fast forward 10 years later to where we are now. It still works great and for the bulk of products functions as a superior system, but along the way a few problems have shown up. One of the biggest being IT products. I'll use motherboards as the example as I know them best. To start with what are the criteria for defining the "expected lifespan" on something like a motherboard. The technology changes so fast that it defies definition on a board type by board type basis. What is the legal community to do? The solution was to assess the situation and establish some baselines.

This is where things start to fall apart thou. In the case of laptops and motherboards they used polls and "studies" from certain well established computer magazines that indicated a rough lifespan. The entire "verwachte levensduur verhaal" is based on nothing more than the findings of some 3rd parties. It is a weak legal construction that only exists on paper in this one small country in Europe. Everyone else around us observes set periods, but NL had to be different. So does anyone really think that factories will go to extra effort to provide expected lifespans for products to be imported to The Netherlands while they don't have to do it anywhere else? Do the factories in Asia even realize such laws exist? Do they even care? The answer is no. The Dutch government doesn't even require factories to state "expected lifespans" of products shipped into this country.

The truth of the matter is that this legislation is weak and somewhat detrimental to the IT market as it throws people into a grey area often. It works well for simple things, but it fails to regulate complicated technology like a motherboard. It has actually backfired somewhat as no factory will co-operate with requests from any party to provide "expected lifespans" on paper. Lets be honest as soon as I, as a factory, must say that this board has an expected lifespan of X months I will be directly hurting my chances of making a sale when my competitors claim their board with the same chipset lasts longer. Worse still I am opening myself up to public criticism as many less informed people will take this as an admission that the product is expected to fail after this time. It is one of those things that is well meant, but has back fired for some products. IT products being the big one. As a motherboard maker we in no way accept any unqualified 3rd party like a computer magazine defining the lifespan of our products, And furthermore would resist such definition if the courts tried to impose it. That is why legislators have never asked factories to define periods. It therefore remains a weak law that can be useful sometimes, but can often fail in it's intended purpose of offering greater consumer protection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:14

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263922

Anoniem: 207828 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:33:
Die pinnen zijn zowieso brak, je kunt al blij zijn dat door het vervoer van de post niks kapot is gegaan (of heb je hem opgehaald?) Scythe heeft sinds kort een schroefbevestiging met backplate bij hun koelers geleverd, maar dan nog vind ik het minder dat ze hem dan los in de kast leggen. Ik heb zelf een goede ervaring met azerty, wel nooit een systeem laten assembleren door hun.

Wat je met je videokaart zou kunnen proberen is contact opnemen met het merk van jouw videokaart, met een beetje geluk sturen ze je een gelijkwaardige of een nieuwe 4870x2 toe. Een paar maanden terug zat een vriend van mij ook met een kapotte 4870x2, die kaarten worden onnoemelijk heet, en lijden dan ook aardig veel slijtage, zeker als hij na regelmatig gebruik wat stoffig is.

Hij heeft nu een 5870 gekocht, hij wou al langer een nieuwe kopen, maar ik zou zeker eens proberen de kaart op te sturen. Bij azerty zal je weinig bereiken aangezien je nét buiten de garantietermijn zit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Is Azerty niet aangesloten bij een of andere geschillencommissie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:04
http://www.ictwaarborg.nl/

Jazeker, ICT waarborg heeft een geschillencommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik zo eens in de zoveel tijd (heeeeeeel soms) ook nog wel 'ns Don Quichotte wil zijn. Gewoon, omdat ik de persoon of kwestie 'n keer door 'n rechter beoordeeld wil hebben. Kost 'n hoop tijd en moeite (en soms ook geld), maar je doet het (over het algemeen) niet alleen voor jezelf: er zijn altijd meer mensen die ervan profiteren en op dezelfde manier hoop (en weet) ik dat ik profiteer van andere processen die anderen gevoerd hebben: schijnbaar om niets, maar wel genoeg om in het vervolg te gebruiken.

Soms moet je gewoon zoiets doen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Probeer het dan gewoon bij de Geschillencommissie eens, dat is een stuk goedkoper en eenvoudiger dan naar de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Azerty zelf benaderen is hopeloos, het word nu de geschillencomissie / rechtsbijstand :)

Wij hanteren in deze de garantie termijn die helaas op een paar dagen na is verstreken. Wij hebben geinformeerd bij de fabrikant of zij toch enige coulance konden betrachten maar zij wilden hierin niet meewerken. Hierdoor kunnen wij ook geen uitzondering voor u maken en uw product niet retour nemen onder garantie.

Makkelijk doorschuiven.... :)

ill keep you updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik vraag me dan af, waarop wordt die verwachtte levensduur dan wèl gebaseerd, als het niet op 3rd-party niet-juridische uitspraken is? Een computermagazine of sites als GoT hebben daar toch veel meer inzicht in dan een rechter?

Zo zou ik van de HD4870x2 nog niet zo zeker zijn wat ik als verwachtte levensduur zou moeten geven, het is toch de meest high-end kaart van de serie die met zijn hoge verbruik vaak langskomt in het forum omdat hij na een jaar of twee defect gaat. No way dat een rechter/rechtsbijstand/wat dan ook hier maar ìets over weet. Wat is dan "de verwachtte levensduur", is dat de tijdspanne waarin 95% van die producten nog werkt? 99%? 50%? Of heeft het een totaal andere definitie?

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 16-10-2010 12:53 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:04
Probleem is dat werkelijk niemand daarover een goede uitspraak kan doen, waardoor het allemaal natte vinger werk is en blijft. Heeft een 30 euro kaartje van club3d dan net zo'n 'verwachte levensduur' als een sapphire van 600 euro? Ik kan je nu al op een briefje geven dat die club3d het over 15 jaar perfect zal doen, terwijl die sapphire 10 jaar eerder al in de prullenbak zal verdwijnen.... Maar goed, deze discussie is inmiddels al zo vaak geweest. Ik gok erop dat de rechtsbijstand van TS de boel niet in behandeling zal nemen wegens een te laag schadebedrag, of dat men een uitkering doet om verdere kosten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Zomaar een vraagje tussendoor: heeft TS ook Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten eens doorgenomen? Dit is weer een 13-in-een-dozijn-topic waar velen op basis van 'een keer meegemaakt' of 'iemand zei' menen te weten hoe de wet werkt. Sterker nog, dat een topargument vinden om meerdere juristen met hun jurisprudentie en quote van wetteksten te vertellen dat ze voor niets naar school zijn geweest.

Dingen zijn vaak verschillend in nuance, maar de hoofdlijnen blijven gelijk. Laat mensen eerst eens die handleiding doornemen, dat voorkomt mogelijk ook een hoop discussie die ook al tig keer is gevoerd.
Pagina: 1 2 Laatste