Er mist een sluitingstag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 11:19
Beste,

ik ben bezig met een WP-site. Nu heb ik een titel voor mijn pagina gemaakt. Deze pagina heb ik laten testen door de W3C Validator en krijg de volgende error:
The construct <foo<bar> is valid in HTML (it is an example of the rather obscure “Shorttags” feature) but its use is not recommended. In most cases, this is a typo that you will want to fix. If you really want to use shorttags, be aware that they are not well implemented by browsers.
het gaat over deze regel code:

code:
1
<h1 class="blog-title"><a href="<?php bloginfo('home') ?>/" title="<?php echo wp_specialchars( get_bloginfo('name'), 1 ) ?>" rel="home"><?php bloginfo('name') ?></a></h1>

Ik zit er al een poosje naar te kijken, maar zie maar niet welke tag niet gesloten wordt. Misschien dat een blik van een ander mij kan helpen.

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Oke, maar wat is de output van die code? Want dat is wat die validator checkt, niet de php code zelf. Of gooi je deze source code (zonder dat het geparsed wordt door php) door de validator? Want die snapt waarschijnlijk de php code niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vette kans dat er een unescaped " in zit (wat &quot; zou moeten zijn). Maar het zou inderdaad wel handig zijn als we de output zagen; met deze code blijft het koffiedik kijken.

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 12-10-2010 10:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
ik dacht dat het iets kleins was ;)

@triet, ik ben eigenlijk niet zo'n php wonder dus weet niet precies wat je bedoelt.
@robll

hier is de website waar het over gaat http://www.ruunerwold.nl/bas/vissen/ (ik dacht dat het niet nodig was om deze te laten zien, omdat het een klein haakje ergens was, hoopte ik eigenlijk op ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 16:59

André

Analytics dude

HTML:
1
2
3
4
<div id="header">
        <div id="header-info"

<h1 class="blog-title"><a href="http://www.ruunerwold.nl/bas/vissen/" title="a new theme" rel="home">a new theme</a></h1>

Tja, waar zou het fout gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:31
De validator van W3 geeft toch de diverse hints zou ik zeggen. Als je trouwens in Firefox rechtsklikt en kiest voor Pagina-bron bekijken, zie je dat de highlighter van Firefox de fout al rood en vetgedrukt weergeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door dvdheiden op 12-10-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-07 20:13

Aganim

I have a cunning plan..

Dus de code is:

HTML:
1
<h1 class="blog-title"><a href="http://www.ruunerwold.nl/bas/vissen/" title="a new theme" rel="home">a new theme</a></h1>

De fout wordt echter veroorzaakt door een niet afgesloten tag daarboven. Ga maar eens even in je broncode kijken.

offtopic:
Weer net te laat dus.. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Aganim op 12-10-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
André schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:41:
HTML:
1
2
3
4
<div id="header">
        <div id="header-info"

Tja, waar zou het fout gaan ;)
ooow shit! 8)7

en ik maar in de regel van de h1 kijken! super bedankt, ik dacht dat de W3C Validator de h1 regel bedoelde, vandaar dat ik mij daar op gefocust had.

Maar nogmaals bedankt aan iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is alvast een belangrijke les :). Veel parsers merken pas net na de fout dat er iets mis is. De div is nog steeds compleet valide HTML, maar pas wanneer de parser bij de h1 aankomt kan hij de < niet helemaal meer plaatsen (hij verwacht immers een attribuut of een sluittag).

Zodra je dus ergens een parse error krijgt, kijk dan op de gegeven regel en de regels ervoor!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
Janoz schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:51:
Dat is alvast een belangrijke les :).
idd :)
Pagina: 1