Toon posts:

Laptop van +- 6 jaar oud doet het plotseling niet meer

Pagina: 1
Acties:

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:46
Wel, het zit zo, mijn laptop van +- 6 jaar oud doet het niet meer sinds dat de harde schijf vervangen is door eentje die precies van hetzelfde merk/snelheid/capaciteit heeft.
toen pastte op die laptop nog een volledige XP versie, maar dan (met de nieuwe harde schijf) moest ik een soort van "mini" XP gebruiken.
Nadat die "mini" XP ook gecrasht was (BSOD waarvan ik de code niet meer weet) stak ik er nog een nieuwe in, ditmaal is het eentje van een sony vaio, ik weet niet meer wat er mis is, maar is de laptop het nog waard om een nieuwe harde schijf erin te gooien of is het verloren moeite?
Nu stop ik er Win98 op.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• thaan
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:17
CDA441 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:21:
ik weet niet meer wat er mis is
Ik ook niet :)

Maar even serieus, hoe moeten wij dat dan plotseling wel weten? Het is een beetje vaag verhaal, zonder specs en/of feiten waaruit een conclusie kan worden getrokken.

"laptop van +- 6 jaar oud" kan nu €40 waard zijn, en duurder dan de harde schijf die je erin stopt. Nee, economisch gezien is het dan verloren moeite. Maargoed, zonder zekerheid weten we niks.

• stftweaker
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-09 09:08
Definieer doet het niet meer.

How are you doing?

• V-Power
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22-09 14:31
Win98 .... dat wil je niet ;w
Gewoon andere HDD regelen...

[Voor 3% gewijzigd door V-Power op 11-10-2010 19:30]

• CDA441
BSOD, wachtwoorden vergeten, niet meer een besturingssysteem installeren

specs:
Pentium 3 stock
256 MB RAM
het is een oude Toshiba Satellite van m'n pa: serienummer: X1593245G
Er zit wel een deuk in het toetsenbord, maar het typt nog wel, Daarna was de HDD vervangen.

EDIT:
Het is een Toshiba Satellite S3000- 514.

[Voor 6% gewijzigd door CDA441 op 11-10-2010 19:41]

• thaan
Sorry, maar met die specs, wordt het niet eens tijd voor iets uit deze eeuw?

• Japperrrr
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:05
Deuk in het toetsenbord. Laat me raden... Daar zit ook nog hardware onder? _/-\o_

• CDA441
Japperrrr schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:39:
Deuk in het toetsenbord. Laat me raden... Daar zit ook nog hardware onder? _/-\o_
jup, maar daar was niet echt zo'n grote deuk hé :p 2 mm ofzo :D
hij werkte nog na die deuk, maar er moest wel een andere HDD in.

• Japperrrr
Als er nadat die deuk erin kwam een andere HDD in moest kan er best meer hardware stuk zijn dan alleen die HDD. Weggooien dus :>

• CDA441
Japperrrr schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:51:
Als er nadat die deuk erin kwam een andere HDD in moest kan er best meer hardware stuk zijn dan alleen die HDD. Weggooien dus :>
dammit, ik wou juist die laptop meenemen naar mijn oma om daar mijn tijd te verdrijven :(
nouja, dan maar geen HDD meer kopen en een netbookje oid kopen :o

• KillerZero86
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-09 14:43
En even die gekochte HDDs testen, als je ze nog hebt, want als ze niet kapot zijn kun je er mooi nog iets voor vangen ;)

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:36

MsG

Forumzwerver

Laat je niet meteen stoppen door 1 advies. Wie weet is de hardware helemaal niet stuk.

Probeer eens een Ubuntu live CD'tje ofzo en kijk eens of dat wél blijft draaien.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• CDA441
MsG schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:03:
Laat je niet meteen stoppen door 1 advies. Wie weet is de hardware helemaal niet stuk.

Probeer eens een Ubuntu live CD'tje ofzo en kijk eens of dat wél blijft draaien.
Uubuntu draait wel, en nog zeer goed zelfs, maar als ik een windows versie erop wil draaien werkt het niet...
Oplossingen? (alweer?)

• brute51
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:54
Wat bedoel je dan met "werkt het niet meer"? Dit is veel te vaag, zo kan niemand iets nuttigs bijdragen. Beschrijf desnoods per seconde wat er gebeurd op het scherm nadat je de laptop aan zet.

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Japperrrr
Ubuntu is een zeer licht besturingssysteem. Dat zal de reden zijn dat Ubuntu wel werkt en Windows niet. Als je videokaart defect is kun je in een boel gevallen nog gewoon wat simpele taken uitvoeren, maar gamen komt er niet meer van. Zie hier voor een voorbeeld.

• CDA441
brute51 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:17:
Wat bedoel je dan met "werkt het niet meer"? Dit is veel te vaag, zo kan niemand iets nuttigs bijdragen. Beschrijf desnoods per seconde wat er gebeurd op het scherm nadat je de laptop aan zet.
BSOD, wachtwoorden vergeten, niet meer een besturingssysteem installeren
net geschreven...

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
De vraag is dus: WELKE BSOD's etc. ? Wat gaat er mis bij welk besturingssysteem installeren? Wat voor jou 'werkt niet meer' is, is voor mensen met meer kennis wellicht gemakkelijk te verklaren.

[Voor 8% gewijzigd door XeNeRgY op 11-10-2010 20:31]

• CDA441
XeNeRgY schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:31:
[...]

De vraag is dus: WELKE BSOD's etc. ? Wat gaat er mis bij welk besturingssysteem installeren? Wat voor jou 'werkt niet meer' is, is voor mensen met meer kennis wellicht gemakkelijk te verklaren.
CDA441 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:21:
Wel, het zit zo, mijn laptop van +- 6 jaar oud doet het niet meer sinds dat de harde schijf vervangen is door eentje die precies van hetzelfde merk/snelheid/capaciteit heeft.
toen pastte op die laptop nog een volledige XP versie, maar dan (met de nieuwe harde schijf) moest ik een soort van "mini" XP gebruiken.
Nadat die "mini" XP ook gecrasht was (BSOD waarvan ik de code niet meer weet) stak ik er nog een nieuwe in, ditmaal is het eentje van een sony vaio, ik weet niet meer wat er mis is, maar is de laptop het nog waard om een nieuwe harde schijf erin te gooien of is het verloren moeite?
Nu stop ik er Win98 op.

• CDA441
Ok, update: de windows 98 installatie was gelukt, maar ik kon niet op internet. Nu probeer ik weer normale XP.

• thaan
Een BSOD kan komen door een driver probleem, of doordat je boot.ini opgefokt is. Er is niet maar 1 BSOD, en "een BSOD" zegt dus niks. Volgende keer dus wel de code opschrijven.

• CDA441
files die niet gekopieerd kunnen worden:
oembios.bin
dan bluescreen:

• SilencerNL
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:48

SilencerNL

No remorse

Heb je die stop code al door google gehaald?

Don't dream your life, live your dreams!

• 247pro
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-03-2017

247pro

Wat ? CAD !

Bad pool caller is niet zo erg, het advies luidt om het apparaat opnieuw op te starten en als het er dan nog is, even een live CD erin steken en kijken of je werkgeheugen nog naar behoren werkt.

Warum später machen wenn es auch jetzt kann ? | Steam: 247pro

• CDA441
247pro schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:23:
Bad pool caller is niet zo erg, het advies luidt om het apparaat opnieuw op te starten en als het er dan nog is, even een live CD erin steken en kijken of je werkgeheugen nog naar behoren werkt.
gerestart en andere files konden niet gekopieerd worden

• SilencerNL
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:48

SilencerNL

No remorse

Als je nou eerst even googled op die stop-code, dan lees je in de eerste hit dat het zeer waarschijnlijk aan je geheugen ligt:
BAD_POOL_CALLER                              (0xC2)

De huidige thread voert een verkeerd geheugenverzoek uit.  Dit heeft doorgaans 
te maken met een onjuist IRQL-niveau, met een zelfde geheugenlocatie die 
tweemaal is vrijgegeven, enzovoort.

1 - type geheugenschending waaraan de aanroeper schuldig is.
6 - het vrij te maken geheugenadres is al vrij.
7 - het vrij te maken geheugenadres is al vrij.
8 - parameter 2 is de IRQL van de toewijzing en parameter 3 is het type geheugen
9 - parameter 2 is de IRQL waar het geheugen wordt vrijgemaakt en parameter 3 is het type geheugen

Parameter 1 = 0x1, 0x2 of[b] [u]0x4[/u][/b] : [b][u] Geheugen-header is beschadigd[/u][/b]
   Parameter 2 = Pointer naar de geheugen-header
   Parameter 3 = Eerste gedeelte van de inhoud van de geheugen-header
   Parameter 4 = 0

Don't dream your life, live your dreams!

• SuperFrank
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16-08 12:47
Doe dus eerst een geheugentest met bijvoorbeeld memtest86....

• CDA441
SuperFrank schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:38:
Doe dus eerst een geheugentest met bijvoorbeeld memtest86....
En hoe doe je dat? :?

• Picaroon
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 12:31
Door te google'n

• pientertje
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
dat staat op de ubuntu livecd (tenminste op de oude versies geloof sinds 10.04 niet meer) En anders even dit http://www.memtest86.com/

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gooi hem weg en koop een goedkoop netbookje ipv een harddisk. Dan heb je ook weer garantie, het is een stuk sneller en een toetsenbord zonder deuk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• CDA441
Marzman schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:58:
Gooi hem weg en koop een goedkoop netbookje ipv een harddisk. Dan heb je ook weer garantie, het is een stuk sneller en een toetsenbord zonder deuk.
Die is goed, maar ik moet ng ff sparen, maar de laptop werkt met Windows 98 maar niet met XP,
dan zou ik maar liever een netbookje hebben met windows 7 erop :D

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee