Toon posts:

Beste CPU Koeler voor game systeem??

Pagina: 1
Acties:

• christianreinds
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08-11-2014
Beste Tweakers,

Deze week komt mijn HD5850 binnen, en dan is mijn game systeem eerst even af :P
Nou heb ik alleen nog 1 vraagje.
Op dit moment heb ik gewoon de stock koeler op mijn Phenom 965 Black Edition zitten, maar dit moet natuurlijk beter!

Nou is mijn grote vraag: Wat is de beste CPU koeler?
En dan heb ik het niet over een koeler van 200 euro ;)

Mvg,
Christian

• ed800
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01:35
De Scythe Mugen II schijnt erg goed te zijn.

• mouzetc
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 00:32
Google is your friend? Wat heb je zelf gezocht? Wat is je budget? Wil je overclocken..

http://benchmarkreviews.c...=46&limit=1&limitstart=12

Eerste hit op google :)

Signature

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

christianreinds schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:07:

Op dit moment heb ik gewoon de stock koeler op mijn Phenom 965 Black Edition zitten, maar dit moet natuurlijk beter!
Want ?
Wat is het probleem met de koeler die je nu hebt ?
Nou is mijn grote vraag: Wat is de beste CPU koeler?
En dan heb ik het niet over een koeler van 200 euro ;)
Er is geen beste, er zijn wel verschillende goede, incl degene die je nu hebt.
Afhankelijk van wat je het belangrijkste vind, prijs/geluid/koelvermogen/formaat.

Dus wat wil je, en wat heb je zelf al uitgezocht ?

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• christianreinds
mouzetc schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:11:
Google is your friend? Wat heb je zelf gezocht? Wat is je budget? Wil je overclocken..

http://benchmarkreviews.c...=46&limit=1&limitstart=12

Eerste hit op google :)
Hoebedoel je wat heb je zelf gekocht?

• wâldpyk
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:23

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

mugen rev b. heb ik er ook op zitten 22c idle en heb hem nog niet boven de 40 uit zien komen

ook makelijk aan te passen
mugen rev b aanpassen

If water polo was easy, it would be called football

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

De Mugen II is een lekkere koeler voor nog geen 40 euro inclusief verzendkosten. Beetje kwaliteit koelpasta erbij (MX-3 of Arctic Silver 5) en je hebt een zeer groot koelvermogen.

Edit: Wat wil je er mee doen dan.. Overklokken, of gewoon je stock koeler vervangen?

[Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 11-10-2010 16:19]

• mouzetc
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 00:32
christianreinds schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:12:
[...]

Hoebedoel je wat heb je zelf gekocht?
gezocht..

Signature

• Nightspirit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2014
Ik heb een Revoltec PipeTower Pro op dat ding zitten. Lekker stil, mooi blauw licht en cool genoeg tijdens 100% belasting.
heuveltje schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:11:
[...]

Want ?
Wat is het probleem met de koeler die je nu hebt ?
Daar kan ik ook wel antwoord op geven: dat ding maakt een partij herrie waar je niet goed van wordt.

[Voor 41% gewijzigd door Nightspirit op 11-10-2010 16:29]

• gumbal696
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

De H50 dan. mooi gesloten systeem..koelt goed en is stil...

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

gumbal696 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:22:
De H50 dan. mooi gesloten systeem..koelt goed en is stil...
Prestatiewijze gelijk aan de Mugen II
Hoe het eruitziet boeit geen bal, de TS heeft denk ik geen zijraam
Koelt hetzelfde als de Mugen II. Is minder stil, en kost 20 euro meer...

Jaja :P .

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 27-09 15:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mugen II is goed, maar ik vind hem nogal lelijk.
Ik heb de Cooler Master V8 in mijn kastje zitten. Een HEL om te installeren in mijn xigmatek Utgard (het metaal moeten buigen met tang, om plaats voor de moertjes te maken), maar volgens mij is dit hetzelfde met de Scythe Mugen II (zelfde principe).
De V8 coolt wel lekker goed, TDW van 180W :)

Android developer & dürüm-liefhebber

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

@ hierboven, het is TDP niet TDW :P. Maaruh, bedenk wel even dat de V8 in een ander prijssegment zit (45 - 50 euro. Mugen II is 30 - 35 euro) en qua prestatie/prijsverhouding is de Mugen II nogsteeds een stuk beter, daarnaast is zoals je zelf al aangeeft. Het installeren gigantisch irritant (Ik heb zowel de V8 als de Mugen II geinstalleerd bij mensen, en de V8 is een stuk moeilijker (Alhoewel de Mugen II ook rottig is :P ).

• christianreinds
Ik had zelf ook de volgende koelers gevonden:
- Coolermaster V8
- Scythe Mugen 2
- Corsair H50
- Thermalright Venomous X

Maar als ik het goed begrijp zijn jullie het erover eens dat de Mugen 2 toch het beste is? :D

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

De VenomousX heeft een extra backplate nodig, welke je weer 10 euro meer kost. Uit dat rijtje koelt hij wel weer het beste.

Als je de beste prijs/prestatieverhouding wilt hebben zou ik voor de Mugen gaan :)

maar nogmaals: Wat wil je met je PC gaan doen.. overklokken, of gewoon de stock cooler vervangen?

[Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 11-10-2010 16:35]

• christianreinds
D4NG3R NL schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:35:
De VenomousX heeft een extra backplate nodig, welke je weer 10 euro meer kost. Uit dat rijtje koelt hij wel weer het beste.

Als je de beste prijs/prestatieverhouding wilt hebben zou ik voor de Mugen gaan :)

maar nogmaals: Wat wil je met je PC gaan doen.. overklokken, of gewoon de stock cooler vervangen?
Gewoon de stock koeler vervangen.
Heb een Phenom 965 Black Edition, dus die draait prima zonder overclocken toch? ;p

• The_Lonely
  • Laatst online: 19-11-2010
als je gewoon de stock koeler gaat vervangen en niet gaat overclocken ofzo kan je ook een coolermaster hyper plus 212. is weer zo'n tien euro goedkoper.

• christianreinds
The_Lonely schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:47:
als je gewoon de stock koeler gaat vervangen en niet gaat overclocken ofzo kan je ook een coolermaster hyper plus 212. is weer zo'n tien euro goedkoper.
Okee, maar nou hoorde ik al dat de meeste mensen niet zo fan zijn van een Coolermaster CPU koeler..

En die 10 euro verschil maakt mij niet zo uit, maar wat is het verschil in prestaties tussen de Mugen 2 en de Hyper plus 212?

• christianreinds
En hoe denken jullie over de ZALMAN CNPS10X ?? :$

• Nightspirit
christianreinds schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:56:
En hoe denken jullie over de ZALMAN CNPS10X ?? :$
We hoeven je toch niet alles voor te kouwen hè? Google is je vriend.

• christianreinds
NiGhTsPiRiT schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:50:
[...]

We hoeven je toch niet alles voor te kouwen hè? Google is je vriend.
Sorry hoor, dit is een forum, daar stel je vragen..
Als je alles op google moest opzoeken, was dit forum ook niet nodig hè ;)

• Nightspirit
christianreinds schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:08:
[...]

Sorry hoor, dit is een forum, daar stel je vragen..
Als je alles op google moest opzoeken, was dit forum ook niet nodig hè ;)
Dit forum is voor vragen die niet 1-2-3 via Google zijn te beantwoorden, niet om luiheid te promoten.

• rapture
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 26-09 22:40

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als Mugen II rev B bezitter raad ik deze koeler aan, maar zorg voor airflow naar de mosfets. De AMD stock koeler blaast over het geheugen en de mosfets, terwijl de airflow van een Mugen ver boven het geheugen en de mosfets blijft. De mosfets branden door en je mobo doet niks meer. Je kan dan een ventilator op de mosfets laten blazen of mosfet koeler erop zetten (als je mobo dat toelaat). Voor meer info: rapture in "Phenom II, Athlon II En Sempron Overcloc..."

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8

• christianreinds
rapture schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:19:
Als Mugen II rev B bezitter raad ik deze koeler aan, maar zorg voor airflow naar de mosfets. De AMD stock koeler blaast over het geheugen en de mosfets, terwijl de airflow van een Mugen ver boven het geheugen en de mosfets blijft. De mosfets branden door en je mobo doet niks meer. Je kan dan een ventilator op de mosfets laten blazen of mosfet koeler erop zetten (als je mobo dat toelaat). Voor meer info: rapture in "Phenom II, Athlon II En Sempron Overcloc..."
Okee, bedankt voor de tip!
Als ik de Mugen 2 in push/pull opstelling zet, dan brand er niks door toch?
De warme lucht word dan uit de Mugen 2 geblazen, en gaat gelijk naar buiten door de 2 achterste fans.
Ik heb een antec 1200, dus met 7 fans zie ik geen kans op kapotte mosfets ;)

Of denk jij hier anders over? :P

• Vimeo
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22-10-2017

Vimeo

ik heet Maxim (:

Die kans is bijna onbestaande,

Ga nu maar vlug je Mugen halen ! :D

Intel core i7-930 @ 4.3 Ghz // 3 x 2GB PNY DDR3 @ 1600 Mhz // Asus P6T // EVGA GTX 295 // Corsair H50 // Intel Postville X-25 40GB ssd // Seagate barracuda 1,5 TB // WD caviar 500 GB // WD green 2 TB // Corsiar 650D

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

NiGhTsPiRiT schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:15:
[...]

Dit forum is voor vragen die niet 1-2-3 via Google zijn te beantwoorden, niet om luiheid te promoten.
Of om inhoudelijke discussies te voeren ;)

• Nightspirit
Blue-Tiger schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:00:
[...]

Of om inhoudelijke discussies te voeren ;)
Eensch. Maar dit was gewoon vragen afvuren zonder zelf na te willen denken.

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:46
Als ik jou was zou ik eventjes kijken op alternate en verschillende coolers vergelijken...:p

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• systeemherstel
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11-12-2014
rapture schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:19:
Dat geld eigenlijk ook voor de h50 en alle watercoolings pc , ik had voor me E8400 een asus V70 koeler die verkocht wordt als aftermarket koeler voor intels , die erg veel lijkt op de amd koeler. Nadeel van die koeler is ook weer dat hoe warmer je cpu wordt hoe warmer de lucht is om de rest te koelen . Als het echt te warm met overclocken , lijkt het net een opgaande spiraal van warmte , met als piek een bsod :P

http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1237991157.jpeg

• PatrickH89
  • Laatst online: 21:29
D4NG3R NL schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:24:
[...]

Prestatiewijze gelijk aan de Mugen II
Hoe het eruitziet boeit geen bal, de TS heeft denk ik geen zijraam
Koelt hetzelfde als de Mugen II. Is minder stil, en kost 20 euro meer...

Jaja :P .
Niet mee eens, hij koelt een stukje beter dan de Mugen II. Daar staat wel tegenover dat het verschil het prijsverschil bij lange na niet rechtvaardigt (ik heb deze wel gekocht ipv de Mugen II, omdat ik het gewoon lekkerder vind om gewoon overal bij te kunnen in mijn PC).

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:15
christianreinds schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:51:
[...]

Okee, maar nou hoorde ik al dat de meeste mensen niet zo fan zijn van een Coolermaster CPU koeler..
Moet jij mij vertellen waar je dat gelezen hebt. Dat er wat mensen zijn in dit topic die, net als mij vinden, dat de V8 een beetje lastig is om te installeren maakt niets uit. Ik had de mijne er met 5 minuten opzitten.

Moet je natuurlijk wel zorgen dat hij fatsoenlijk in je kast past (en niet je kast moet aanpassen voor die moertjes die achterop zitten).

Coolermaster maakt naast de V8 ook meer koelers hoor ;)

[Voor 4% gewijzigd door FastFred op 12-10-2010 14:36]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• daantjer94
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:05

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

doe de V10, met peltier element, 70W voeding voor enkel de koeler :P
Nee, de beste luchtkoeler is de Noctua NH-DH14
maar waarom ga je niet aan de waterkoeling??

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• BGB4rn
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23-09 15:03

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

De promilatech Megahalems presteert op vrijwel alle vlakken beter dan de H50, als je wat meer budget hebt is dat de beste keuze.

Als je wat minder money in de pocket hebt of meer er in wil houden :+ kan je het beste de mugen kopen.

En nogmaals de H50 ziet er volgens sommigen erg leuk uit maar koelt niet beter dan de mugen, de H70 daarentegen koelt wat redelijker.

EDIT:

Ik heb de mugen 2 zelf ook gehad, prima stille koeler die fantastisch koelt voor zijn prijs, verders vond ik het uiterlijk ook helemaal de bom maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Conclusie, met de mugen 2 is niks mis tenzij je niet handig bent want je moet wel je moederbord loshalen als je een beetje pech hebt voor de backplate.

[Voor 31% gewijzigd door BGB4rn op 13-10-2010 09:30]

Signature

• Dramatic
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-09 18:57
BGB4rn schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:26:
De promilatech Megahalems presteert op vrijwel alle vlakken beter dan de H50, als je wat meer budget hebt is dat de beste keuze.

Als je wat minder money in de pocket hebt of meer er in wil houden :+ kan je het beste de mugen kopen.

En nogmaals de H50 ziet er volgens sommigen erg leuk uit maar koelt niet beter dan de mugen, de H70 daarentegen koelt wat redelijker.
De h70 produceert dan ook meer herrie dan de gemiddelde XFX kaart op 100% load

• BGB4rn
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23-09 15:03

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

daarom heb ik het ook over koelprestaties :P en wat heeft xfx er mee te maken eigenlijk :S

Signature

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee