Toon posts:

Hoe Hardeschijf benaderen? Na het gebruik van DISKPART

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:46
Ik zit sinds vandaag met een nogal vrij groot probleem....

Ik wou vandaag mijn Windows 7 installatie opnieuw installeren. Aangezien ik geen lege DVD's heb betekent het kloten met USBsticks. Tot nu toe al vaker gedaan dus eigenlijk zou het geen probleem meer mogen zijn.

Ik heb net zoals de vorige keer deze tutorial gevolgd om met een USB stick een mooie installatie "CD" te maken.

Nou heb ik dus DE grote fout gemaakt in het instellen van de drives... In plaats van het "cleanen" van de juiste disk heb ik per ongeluk de verkeerde disk "gecleaned" Ik kan wel door de grond omdat ik die data gewoon echt nodig heb omdat er belangrijke data opstaat van zowel school als andere dingen.

Namelijk mijn 2TB disk waarop ik netjes al mijn backups heb neergezet. Zowel van mijn laptop als van mijn Desktop omdat ik die beide net helemaal aan het was voorzien van nieuwe installaties... Dus ik heb bijna niets meer :X

Nu wil ik alleen een makkelijke manier hebben om erbij te komen. Vanuit Linux is hij niet te benaderen en ook vanuit windows is hij niet normaal te benaderen.

Ik heb al gegoogled op meerdere onderwerpen maar ik kom telkens of ontzettend dure programma's tegen of programma's waarvan ik niet het vertrouwen heb dat het werkt omdat de website zo shady of verouderd is dat ik bijna denk dat het fake is... Ook enkele dingen die alleen op XP werken en laat ik nou toevallig dat OS nergens hier in huis hebben :/

Ik draai nu in ieder geval "recover my files" en ik kan bij een groot deel van mijn dingen voorzover ik dat kan zien omdat hij nu nog aan het scannen is.Nadeel is dat alles door elkaar staat en hij nog maar op 10% is.... Wat dus betekent dat hij eigenlijk nog niets heeft gevonden :/

Nou wil ik dus eigenlijk een gemakkelijke en het liefste gratis/legale manier om weer bij mijn HD te komen. Ik heb geen 2e 2TB schijf waarop ik tijdelijk een recover kan maken dus eigenlijk valt die optie ook al af. Ik zit nu echt met de handen in mijn haar want ik had eigenlijk vanmiddag al overal bij moeten kunnen ivm school :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Ik zou eens beginnen met deze als ik jou was: Thematopic: Datarecovery Daar staan in ieder geval genoeg tools in die je wellicht kunnen helpen.

Desktop | Server | Laptop

• Touchdomex
Ik heb gekeken en eigenlijk staat er weinig tools in die ik nog niet had gevonden op enkele linux dingen en bootCD's na.... Ik ga nu nog eventjes proberen om te kijken of ik de partities terug kan vinden... Deze indeling is namelijk weg want de rest van de data lijkt gewoon beschikbaar.... Ik ga nog eventjes wat dingen proberen en kijken hoever ik kom...

Ondertussen mochten mensen nog suggesties hebben ik hoor het graag!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:14

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Met http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk heb ik goede ervaringen in het terughalen van zowel partities als bestanden

Specs

• Touchdomex
DeBolle schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:14:
Met http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk heb ik goede ervaringen in het terughalen van zowel partities als bestanden
Die had ik al eventjes snel geprobeerd maar die zag mijn HD niet... Alleen mijn externe USB stick... Maar dat is niet de bedoeling :/ Ik ga eens kijken hoe dat programma precies werkt

• Touchdomex
Testdisk heb ik uiteindelijk nog 2x gedraaid.... Omdat hij niet goed werkte :X Maar ondertussen heeft hij wel mijn partitie gered! :D Alles is dus teruggehaald! Stond op de wiki gewoon een hele handleiding van mijn probleem en dus ook de oplossing. Moest wel enkele dingen aanpassen en anders instellen omdat mijn systeem iets anders in elkaar steekt dan normaal maar het werkte dus wel

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:49
Volgende keer: gewoon de IDE/SATA stekker lostrekken van de schijf die je *ZEKER* niet wil wipen...

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
DiedX schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:52:
Volgende keer: gewoon de IDE/SATA stekker lostrekken van de schijf die je *ZEKER* niet wil wipen...
qft

• Nightspirit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2014
Of de Windows 7 USB tool gebruiken, maak je zo'n fout niet zo makkelijk
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee