Ik ben op zoek naar een Gbit switch met vlan ondersteuning welke ook nog fanless is i.v.m met het geluid. Nu kan ik op internet wel uitzoeken welke switches voor mij voldoen qua vlan en gbit ondersteuning alleen staat er vaak niet bij of ze nu wel of geen ventilator bezitten. Ook de pricewatch heeft deze informatie niet.
Ik moet dus op zoek naar ervaringsdeskundige
Ik heb de volgende wensen:
- Gbit switchpoorten
Voor de snelheid tussen mn MediaCenter en de NAS
- VLAN ondersteuning
Zodat ik op mn Linux router gebruik kan maken van VLAN interfaces omdat ik maar 1 fysieke ethernet aansluiting heb en geen pci/pci-e of wat voor sloten. Ik heb 2 internet verbindingen bij 2 verschillende providers en die wil ik in aparte vlans naar router forwarden. Zelfde geld voor een hotspot en voicevlan
Fanless
Ik wil niet dat irritante geluid van een 40x40 ventilator hebben, ik heb maar een 2 kamer appartementje en het ding hangt naast mn TV dus het moet allemaal zo stil mogelijk zijn (zonder te moeten dremelen)
Managed
Omdat het anders niet mogelijk is om vlan ondersteuning te beheren
Minimaal 8 poorten
Ik heb nu een 3com 8 poorts gbit switch en een speedtouch 780 welke ik ook als switch gebruik en hier heb ik net voldoende aan. Ik wil dan ook de nieuwe switch hier aan toe voegen om zo op 15 poorten te komen (speedtouch eruit)
Eventueel aangevuld met:
POE
Omdat ik beschik over een aantal telefoons en een access-point welke via POE gevoed kunnen worden
Qos op basis van VLANs
Omdat het kan, en mn telefoons het leuk vinden
Interne voeding
Heel vervelend om steeds stekkerblokken te moeten plaatsen voor al die adapters
Rackmountable/Wallmount
Want dan kan hij tegen de muur zonder klitteband of tyraps
Als budget dacht ik aan 10 euro per poort voor een non POE variant
Ik heb de volgende switches gevonden tot nu toe:
Linksys SLM2008 - Ik vermoed dat hij fanless is maar ik zie geen compoort
SRW224G4 - Is manageble, heeft 4 x gbit, maar ook een 40x40 fan
(ligt hier naast me te blazen op het moment)
Iemand nog meer voorbeelden?
Ik moet dus op zoek naar ervaringsdeskundige
Ik heb de volgende wensen:
- Gbit switchpoorten
Voor de snelheid tussen mn MediaCenter en de NAS
- VLAN ondersteuning
Zodat ik op mn Linux router gebruik kan maken van VLAN interfaces omdat ik maar 1 fysieke ethernet aansluiting heb en geen pci/pci-e of wat voor sloten. Ik heb 2 internet verbindingen bij 2 verschillende providers en die wil ik in aparte vlans naar router forwarden. Zelfde geld voor een hotspot en voicevlan
Fanless
Ik wil niet dat irritante geluid van een 40x40 ventilator hebben, ik heb maar een 2 kamer appartementje en het ding hangt naast mn TV dus het moet allemaal zo stil mogelijk zijn (zonder te moeten dremelen)
Managed
Omdat het anders niet mogelijk is om vlan ondersteuning te beheren
Minimaal 8 poorten
Ik heb nu een 3com 8 poorts gbit switch en een speedtouch 780 welke ik ook als switch gebruik en hier heb ik net voldoende aan. Ik wil dan ook de nieuwe switch hier aan toe voegen om zo op 15 poorten te komen (speedtouch eruit)
Eventueel aangevuld met:
POE
Omdat ik beschik over een aantal telefoons en een access-point welke via POE gevoed kunnen worden
Qos op basis van VLANs
Omdat het kan, en mn telefoons het leuk vinden
Interne voeding
Heel vervelend om steeds stekkerblokken te moeten plaatsen voor al die adapters
Rackmountable/Wallmount
Want dan kan hij tegen de muur zonder klitteband of tyraps
Als budget dacht ik aan 10 euro per poort voor een non POE variant
Ik heb de volgende switches gevonden tot nu toe:
Linksys SLM2008 - Ik vermoed dat hij fanless is maar ik zie geen compoort
SRW224G4 - Is manageble, heeft 4 x gbit, maar ook een 40x40 fan

Iemand nog meer voorbeelden?