Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ik ben op zoek naar een Gbit switch met vlan ondersteuning welke ook nog fanless is i.v.m met het geluid. Nu kan ik op internet wel uitzoeken welke switches voor mij voldoen qua vlan en gbit ondersteuning alleen staat er vaak niet bij of ze nu wel of geen ventilator bezitten. Ook de pricewatch heeft deze informatie niet.

Ik moet dus op zoek naar ervaringsdeskundige

Ik heb de volgende wensen:

- Gbit switchpoorten
Voor de snelheid tussen mn MediaCenter en de NAS

- VLAN ondersteuning
Zodat ik op mn Linux router gebruik kan maken van VLAN interfaces omdat ik maar 1 fysieke ethernet aansluiting heb en geen pci/pci-e of wat voor sloten. Ik heb 2 internet verbindingen bij 2 verschillende providers en die wil ik in aparte vlans naar router forwarden. Zelfde geld voor een hotspot en voicevlan

Fanless
Ik wil niet dat irritante geluid van een 40x40 ventilator hebben, ik heb maar een 2 kamer appartementje en het ding hangt naast mn TV dus het moet allemaal zo stil mogelijk zijn (zonder te moeten dremelen)

Managed
Omdat het anders niet mogelijk is om vlan ondersteuning te beheren

Minimaal 8 poorten

Ik heb nu een 3com 8 poorts gbit switch en een speedtouch 780 welke ik ook als switch gebruik en hier heb ik net voldoende aan. Ik wil dan ook de nieuwe switch hier aan toe voegen om zo op 15 poorten te komen (speedtouch eruit)

Eventueel aangevuld met:

POE
Omdat ik beschik over een aantal telefoons en een access-point welke via POE gevoed kunnen worden

Qos op basis van VLANs
Omdat het kan, en mn telefoons het leuk vinden

Interne voeding
Heel vervelend om steeds stekkerblokken te moeten plaatsen voor al die adapters

Rackmountable/Wallmount
Want dan kan hij tegen de muur zonder klitteband of tyraps

Als budget dacht ik aan 10 euro per poort voor een non POE variant

Ik heb de volgende switches gevonden tot nu toe:

Linksys SLM2008 - Ik vermoed dat hij fanless is maar ik zie geen compoort
SRW224G4 - Is manageble, heeft 4 x gbit, maar ook een 40x40 fan |:( (ligt hier naast me te blazen op het moment)

Iemand nog meer voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-05 16:43
Je zou kunnen kijken na de D-Link 1210 serie deze is fanless en heeft ondersteuning voor wat je vraagt uitgezonderd POE er is wel een POE variant maar die heeft een fan. De switch is er in 16 en 24 poorts uitvoering.

pricewatch: D-Link DGS-1210-24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hp 1810. Poe switches zonder fan zijn er bij mijn weten niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
De DGS-1210-10P (10 poorts PoE switch) heeft geen FAN. Ik ga zelf m'n DGS-1016D vervangen voor een DGS-1216-16 , enige is dat ipv6 support ontbreekt.. denk dat ik daar maar mee zal moeten gaan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09-2023

jhu

Zelf had ik dezelfde wensen en ben ik op de Netgear GS108T uitgekomen.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 17:57

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb zelf de Linksys SLM2008 gehad. Deze is fanless en te beheren via webinterface. Alleen ging ie opeens bij mij dood zonder aanwijsbare reden. Na wat googlen, hadden meer mensen daar last van, dus ik zou em niet nemen als ik jou was.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 09:11
Cisco Catalyst 3560 of een 2960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
kokkel schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:52:
Heel graag maar die zijn absoluut niet fanless en zijn ook nog duur want ik moet dan de 3560G of 2960G hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 17:49

BHQ

kokkel schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:52:
Lezen?

Maar ik sluit me aan bij de Procurve 1810. Voor dat geld imho de beste switch die je kan kopen, maar voldoet niet aan al je eisen. Vlans op dat ding gaan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-02 21:17
CyBeR schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:54:
Hp 1810. Poe switches zonder fan zijn er bij mijn weten niet.
Cisco heeft een 8 poorts POE 3560 met volgens mij gig poorten die ook nog eens passief gekoeld is. helaas wordt het ding redelijk warm door de mega heatsink op de achterkant

edit: geen gigabit blijkbaar:
• Cisco Catalyst 3560-8PC: 8 Ethernet 10/100 ports with PoE and 1 dual-purpose 10/100/1000 and SFP port; compact form factor with no fan
• Cisco Catalyst 3560-12PC: 12 Ethernet 10/100 ports with PoE and 1 dual-purpose 10/100/1000 and SFP port; compact form factor with no fan

[ Voor 31% gewijzigd door Pinooo op 11-10-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 17:49

BHQ

HP's 2610 is ook relatief stil zonder load, maar wederom geen gigabit en te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pinooo schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:37:
[...]

Cisco heeft een 8 poorts POE 3560 met volgens mij gig poorten die ook nog eens passief gekoeld is. helaas wordt het ding redelijk warm door de mega heatsink op de achterkant

edit: geen gigabit blijkbaar:
• Cisco Catalyst 3560-8PC: 8 Ethernet 10/100 ports with PoE and 1 dual-purpose 10/100/1000 and SFP port; compact form factor with no fan
• Cisco Catalyst 3560-12PC: 12 Ethernet 10/100 ports with PoE and 1 dual-purpose 10/100/1000 and SFP port; compact form factor with no fan
Ik moet mezelf ook verbeteren. Ze zijn er wel, getuige: http://h10144.www1.hp.com...G-PoE_Switch/overview.htm en http://h10144.www1.hp.com...eries/overview.htm#J9298A

Maar niet binnen het budget van TS (voor Gbit + managed + PoE + fanless).

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 11-10-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Volgens mij is deze wel fanless want bij accoustic staat ergens 0 db. Iets wat de 2920 niet heeft

http://h10144.www1.hp.com...G-PoE_Switch/overview.htm

Zojuist besloten dat de linksys switch weer weggaat, want ondanks het kleine beetje geluid maakt hij toch teveel geluid voor in de woonkamer :(

Maar ik zie nu dat ze voor 8 poortjes 880 euro durven te vragen. Dat is 100 euro per poort. Dat kost een 2610-pwr niet hoor per poort !

Misschien dan toch maar de SLM2008 bestellen voor 100 euri

[ Voor 51% gewijzigd door raymonvdm op 11-10-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 15:42
Heb je nou wel die DGS-1210-10P bekeken? Die voldoet aan (bijna) al je eisen en heeft een leuke prijs.. Enige is dat het dan geen cisco of HP is, maar ik zou daar persoonlijk niet al te zwaar aan tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

raymonvdm schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:53:
Volgens mij is deze wel fanless want bij accoustic staat ergens 0 db. Iets wat de 2920 niet heeft

http://h10144.www1.hp.com...G-PoE_Switch/overview.htm

Zojuist besloten dat de linksys switch weer weggaat, want ondanks het kleine beetje geluid maakt hij toch teveel geluid voor in de woonkamer :(

Maar ik zie nu dat ze voor 8 poortjes 880 euro durven te vragen. Dat is 100 euro per poort. Dat kost een 2610-pwr niet hoor per poort !
Een 2915 is dan ook een fully managed, layer 3, 10/100/1000 PoE-switch. Die vallen nooit binnen een budget van 10 euro per poort. Dan kom je niet verder dan een smart switch zonder PoE, en door PoE toe te voegen ga je er al overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Aha, maar een layer switch had ik dan weer verwacht te vinden met minimaal 24 poorten. Ik snap het nu niet van een kleine 8 poorts want volgens mij heb je voor hetzelfde geld een 16 of meer poorts (full managed layer2/3)

Ik ga binnenkort een SLM2008 proberen, hij is vandaag besteld. Kijken of ik daar genoeg aan heb. Voorlopig doe ik de POE dan wel met adapter zoals nu ook het geval is, want 100 euro per poort is het mij niet waard. Het moet wel hobby blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

raymonvdm schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:53:
Aha, maar een layer switch had ik dan weer verwacht te vinden met minimaal 24 poorten. Ik snap het nu niet van een kleine 8 poorts want volgens mij heb je voor hetzelfde geld een 16 of meer poorts (full managed layer2/3)
Ja maar dan zonder PoE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Voorlopig gebruik ik de SLM2008 van linksys. Ding doet op dit moment wat het doen moet en lijkt zn geld tot nu toe waard te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:36

TrailBlazer

Karnemelk FTW

SLM2008 hadden bij mij de neiging van dood te gaan. Ik gebruik nu switches van TP-Link. Goed te verkrijgen bij Duitse webshops.
http://www.tp-link.com/pr...tList.asp?class=switch#s1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 23:57

pistole

Frutter

Een Dell PowerConnect 5324 doet het ook prima zonder fans :+

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als ik het zo lees snap ik niet helemaal wat je wilt kan je niet een netwerktekening maken. Want ik begrijp dat je een router wil gebruiken met maar 1 physieke poort om met meerdere vlan's te praten. Krijg het gevoel dat je niet helemaal thuis bent in router en de netwerk topologie. 1 switch met een VLan is volgens mij totaal nutteloos en niet nodig je kan namelijk gewoon gebruik maken van verschillende subnetten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

nee hoor dit is een prima constructie ik doe zelf exact hetzelfde. Ik heb bijvoorbeeld mijn kabelmodem op de switch aangesloten en hier een apart vlan voor aangemaakt. Hierdoor hoef ik mijn router niet in de huiskamer te hebben staan.
Vroeger heel gebruikelijk in networking. Toen heette dit een router on a stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:47

rapture

Zelfs daar netwerken?

8 poorten is in mijn terminologie net niet genoeg voor een huishoudnetwerk, 16 poorten Gigabit switch heb ik als minimum. Liefst zonder ventilator, met VLAN's voor router on a stick en link aggregration voor een snelle verbinding met NAS als 2 desktops tegelijkertijd Gigabit willen voltrekken.

En de strakke betrouwbaarheid en prijs van TP-Link. TP-Link moet nog met kwaliteit ons overtuigen, terwijl de gevestigde orde verder dan de laatste cent eruit knijpt zodat routers, switches,... niet meer tegen een Vlaamse zomer kunnen.

[ Voor 28% gewijzigd door rapture op 23-10-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Laatst online: 29-11-2024
Even met filtertjes spelen (switch, bedraad, gbit, managed, prijs) en dan de resultaten langslopen...
5-10 minuten werk geeft:

100% muisstil volgens fabrikant:
pricewatch: Netgear GS108T ProSafe 8-Port Gigabit Smart Switch
pricewatch: HP Procurve 1810G-8

Fabrikant onduidelijk over geluidsniveau:
pricewatch: Linksys SLM2008 8-poort Gigabit Smart Switch
pricewatch: TP-Link TL-SG2109WEB

En voila je betaalbare opties die voldoen aan je eisen. Niet dat het kwaad kan om naar ervaringen daarmee te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Die Linksys en TP-LINK hebben beide geen fan dus nul geluid.
Ik heb 3 van die TP-Link dingen met alle drie 9 poorten. Een trunk tussen die switches met alle vlans er op en ik kan elk vlan beschikbaar maken op elk van mijn switches. Misschien wat overkill maar je bent netwerknerd of niet. Zeker met een Linksys wap200G waarbij je elke SSID aan een vlan kan mappen kan je dus leuk filteren.

wat ik van die tp-link nog een voordeel vind is dat de voeding intern zit.

[ Voor 9% gewijzigd door TrailBlazer op 23-10-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Frogmen schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:42:
Als ik het zo lees snap ik niet helemaal wat je wilt kan je niet een netwerktekening maken. Want ik begrijp dat je een router wil gebruiken met maar 1 physieke poort om met meerdere vlan's te praten. Krijg het gevoel dat je niet helemaal thuis bent in router en de netwerk topologie. 1 switch met een VLan is volgens mij totaal nutteloos en niet nodig je kan namelijk gewoon gebruik maken van verschillende subnetten.
Elke vlan interface wordt gebruikt voor een andere ISP, verder heb ik nog een hotspot netwerk en natuurlijk mijn eigen lan. VLANs en RouterOnaStick is dus wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 15:55
Ik heb nog 2 producten van Netgear aan de lijst toegevoegd die ook VLAN ondersteuning bieden (ook op basis van 802.1q). Het gaat om de modellen GS105E en GS108E. Ik heb van beide zelf een exemplaar en ook een review toegevoegd met name over de VLAN functionaliteit. Doe er je voordeel mee.

Let op dat je de juiste modellen hebt. De GS105GE en GS108GE nl. hebben GEEN VLAN ondersteuning en worden nagenoeg voor de zelfde prijs aangeboden of zelfs door elkaar gehaald.

[ Voor 23% gewijzigd door jbouwh op 17-07-2012 16:11 ]

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Pagina: 1