• raymonvdm
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11-10 13:00
Ik ben op zoek naar een Gbit switch met vlan ondersteuning welke ook nog fanless is i.v.m met het geluid. Nu kan ik op internet wel uitzoeken welke switches voor mij voldoen qua vlan en gbit ondersteuning alleen staat er vaak niet bij of ze nu wel of geen ventilator bezitten. Ook de pricewatch heeft deze informatie niet.

Ik moet dus op zoek naar ervaringsdeskundige

Ik heb de volgende wensen:

- Gbit switchpoorten
Voor de snelheid tussen mn MediaCenter en de NAS

- VLAN ondersteuning
Zodat ik op mn Linux router gebruik kan maken van VLAN interfaces omdat ik maar 1 fysieke ethernet aansluiting heb en geen pci/pci-e of wat voor sloten. Ik heb 2 internet verbindingen bij 2 verschillende providers en die wil ik in aparte vlans naar router forwarden. Zelfde geld voor een hotspot en voicevlan

Fanless
Ik wil niet dat irritante geluid van een 40x40 ventilator hebben, ik heb maar een 2 kamer appartementje en het ding hangt naast mn TV dus het moet allemaal zo stil mogelijk zijn (zonder te moeten dremelen)

Managed
Omdat het anders niet mogelijk is om vlan ondersteuning te beheren

Minimaal 8 poorten

Ik heb nu een 3com 8 poorts gbit switch en een speedtouch 780 welke ik ook als switch gebruik en hier heb ik net voldoende aan. Ik wil dan ook de nieuwe switch hier aan toe voegen om zo op 15 poorten te komen (speedtouch eruit)

Eventueel aangevuld met:

POE
Omdat ik beschik over een aantal telefoons en een access-point welke via POE gevoed kunnen worden

Qos op basis van VLANs
Omdat het kan, en mn telefoons het leuk vinden

Interne voeding
Heel vervelend om steeds stekkerblokken te moeten plaatsen voor al die adapters

Rackmountable/Wallmount
Want dan kan hij tegen de muur zonder klitteband of tyraps

Als budget dacht ik aan 10 euro per poort voor een non POE variant

Ik heb de volgende switches gevonden tot nu toe:

Linksys SLM2008 - Ik vermoed dat hij fanless is maar ik zie geen compoort
SRW224G4 - Is manageble, heeft 4 x gbit, maar ook een 40x40 fan |:( (ligt hier naast me te blazen op het moment)

Iemand nog meer voorbeelden?

• raymonvdm
kokkel schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:52:
Cisco Catalyst 3560 of een 2960
Heel graag maar die zijn absoluut niet fanless en zijn ook nog duur want ik moet dan de 3560G of 2960G hebben.

• raymonvdm
Volgens mij is deze wel fanless want bij accoustic staat ergens 0 db. Iets wat de 2920 niet heeft

http://h10144.www1.hp.com...G-PoE_Switch/overview.htm

Zojuist besloten dat de linksys switch weer weggaat, want ondanks het kleine beetje geluid maakt hij toch teveel geluid voor in de woonkamer :(

Maar ik zie nu dat ze voor 8 poortjes 880 euro durven te vragen. Dat is 100 euro per poort. Dat kost een 2610-pwr niet hoor per poort !

Misschien dan toch maar de SLM2008 bestellen voor 100 euri

[Voor 51% gewijzigd door raymonvdm op 11-10-2010 19:10]

• raymonvdm
Aha, maar een layer switch had ik dan weer verwacht te vinden met minimaal 24 poorten. Ik snap het nu niet van een kleine 8 poorts want volgens mij heb je voor hetzelfde geld een 16 of meer poorts (full managed layer2/3)

Ik ga binnenkort een SLM2008 proberen, hij is vandaag besteld. Kijken of ik daar genoeg aan heb. Voorlopig doe ik de POE dan wel met adapter zoals nu ook het geval is, want 100 euro per poort is het mij niet waard. Het moet wel hobby blijven.

• raymonvdm
Voorlopig gebruik ik de SLM2008 van linksys. Ding doet op dit moment wat het doen moet en lijkt zn geld tot nu toe waard te zijn.

• raymonvdm
Frogmen schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:42:
Als ik het zo lees snap ik niet helemaal wat je wilt kan je niet een netwerktekening maken. Want ik begrijp dat je een router wil gebruiken met maar 1 physieke poort om met meerdere vlan's te praten. Krijg het gevoel dat je niet helemaal thuis bent in router en de netwerk topologie. 1 switch met een VLan is volgens mij totaal nutteloos en niet nodig je kan namelijk gewoon gebruik maken van verschillende subnetten.
Elke vlan interface wordt gebruikt voor een andere ISP, verder heb ik nog een hotspot netwerk en natuurlijk mijn eigen lan. VLANs en RouterOnaStick is dus wel wenselijk.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee