Hallo,
Ik weet heel weinig van computers maar dacht wel zelf een computer in elkaar te kunnen zetten.
Nadat dit gelukt was en windows een paar dagen draaide begonnen de blauwe schermen te komen.
Iets met "An attemd was made to write to read-only memory"
Al gegoogled enzo.... werd andere geadviseerd om Memtest-86 te draaien.
Dat heb ik dus verschillende keren gedaan... Ook met maar 2 geheugenstripjes er in en op verschillende manieren in de sloten. Maar elke keer kwamen er errors. Bij 3 geheugenstripjes draaide de test van windows zelf: Windows Memory Diagnostics" helemaal niet.
Nu heb ik 2 printscreens gemaakt (foto's) van de uitslagen: (1 bij 9,5 uur bij 3 geheugen stripjes en 1 bij 2,5 uur met 2 geheugenstripjes.
Kunnen jullie mij nu vertellen wat ik hier uit moet opmerken?
Is het geheugen kapot of kan het ook nog aan het moeder bord liggen?
Het betreft een MSI X58A-GD65 met 3x2GB geheugen van OCZ Platium 1333 CL7

Ik weet heel weinig van computers maar dacht wel zelf een computer in elkaar te kunnen zetten.
Nadat dit gelukt was en windows een paar dagen draaide begonnen de blauwe schermen te komen.
Iets met "An attemd was made to write to read-only memory"
Al gegoogled enzo.... werd andere geadviseerd om Memtest-86 te draaien.
Dat heb ik dus verschillende keren gedaan... Ook met maar 2 geheugenstripjes er in en op verschillende manieren in de sloten. Maar elke keer kwamen er errors. Bij 3 geheugenstripjes draaide de test van windows zelf: Windows Memory Diagnostics" helemaal niet.
Nu heb ik 2 printscreens gemaakt (foto's) van de uitslagen: (1 bij 9,5 uur bij 3 geheugen stripjes en 1 bij 2,5 uur met 2 geheugenstripjes.
Kunnen jullie mij nu vertellen wat ik hier uit moet opmerken?
Is het geheugen kapot of kan het ook nog aan het moeder bord liggen?
Het betreft een MSI X58A-GD65 met 3x2GB geheugen van OCZ Platium 1333 CL7