Toon posts:

amd phenom II x6 + RAM ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Haribo112
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 08:11
Hey,
Hoeveel GB Ram zouden jullie koppelen aan een AMD Phenom II X6 1035T processor? Het zit namelijk zo; mn broertje krijgt een nieuwe PC, een Acer Aspire X5400, en daar zit die hexacore processor in, met 4GB RAM. Dit lijkt me wat weinig, aangezien mijn Pentium Dual Core met dezelfde hoeveelheid draait, terwijl de Phenom II veel sneller is.
Dus, mijn feitelijke vraag:
Moet er nog meer dan 4 GB Ram in om de hexacore lekker te laten lopen?

mvg,
Harold

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De snelheid van je CPU staat los van je geheugen hoor. Als jij genoeg hebt aan 4GB, waarom zou je er dan meer instoppen?

PMG FAQ

30" monitor te koop

• Haribo112
Terw_Dan schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:53:
De snelheid van je CPU staat los van je geheugen hoor. Als jij genoeg hebt aan 4GB, waarom zou je er dan meer instoppen?

PMG FAQ
dat weet ik ook wel, maar je geeft een Core i7 toch ook geen 256MB RAM??

• Black_Adder
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:37
Haribo112 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:54:
[...]

Nee daar stop je inderdaad ook 4GB in als je 4GB nodig hebt

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Wat heeft de snelheid van de processor dan met je geheugengebruik te maken? Als je broertje alleen op internet zit dan heb je minder nodig dan wanneer je 3 games tegelijk wilt opstarten. Oftewel: hoeveel RAM je nodig hebt bepaal je aan de hand van je gebruik.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Haribo112 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:54:
[...]

Waarom niet?

Stel dat jij een applicatie hebt die heel erg leuntop CPUpower, maar niet maar dan 256MB nodig heeft, waarom zou je er dan meer in gaan proppen?

Natuurlijk is dat wel een extreem voorbeeld, 256MB is te weinig voor de meeste moderne applicaties als er ook nog een OS naast moet draaien, maar het punt is, waarom zou je 8GB in een bak stoppen, als je er maar 4 nodig hebt? Alleen omdat de oude dat ook had en je nu meer 'moet' hebben?

30" monitor te koop

• catfish
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11-09 09:33
de eerste vraag is, waarom heeft jouw broertje een X6 gekocht?
wat voor programma's gaat hij gebruiken?
op basis van wat je wil doen met de pc, moet je alle onderdelen aanpassen
het is dus niet de bedoeling om de onderdelen aan te passen op elkaar of zo (al moet het natuurlijk allemaal compatibel zijn)

• Haribo112
catfish schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:17:
de eerste vraag is, waarom heeft jouw broertje een X6 gekocht?
wat voor programma's gaat hij gebruiken?
op basis van wat je wil doen met de pc, moet je alle onderdelen aanpassen
het is dus niet de bedoeling om de onderdelen aan te passen op elkaar of zo (al moet het natuurlijk allemaal compatibel zijn)
ja ok daar zit natuurlijk wat in. Maar neem van mij aan dat hij er niet alleen mee gaat internetten. Hij gaat er op gamen. Nu heb je voor de meeste games niet zo'n hele snelle processor nodig, maar als de boel een beetje vlot opstart is dat natuurlijk leuk...
Maar goed, 4 GB is dus prima als je een beetje games wil spelen?

• loliepop
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 25-06-2015
heb zelf een 1090t
4gb meer dan genoeg ik draai elke game..

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Denk dat je je beter kan afvragen welke videokaart erin zit en welke voeding in het geval het een game-pc gaat worden, want al heb je er 24 Gb in en je videokaart is maar bv een Ati 5670 als voorbeeld, zal je nooit van zijn leve je cpu ook optimaal kunnen benutten.

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-09 19:24

epic_gram

undercover moderator

Roel1966 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:30:
Denk dat je je beter kan afvragen welke videokaart erin zit en welke voeding in het geval het een game-pc gaat worden, want al heb je er 24 Gb in en je videokaart is maar bv een Ati 5670 als voorbeeld, zal je nooit van zijn leve je cpu ook optimaal kunnen benutten.
IDD, er zit een 5570 in met 1GB VRAM. Voor gamen kan je beter voor een goedkopere CPU gaan en dat dan in combinatie met een betere grafische kaart. Een 5770 met een X4 oid. Bovendien is 1 GB voor een 5570 sowieso overkill, misschien leuk voor crossfire maar anders niet.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee