Toon posts:

Extreme Game PC commentaar

Pagina: 1
Acties:
  • 741 views

• popolskuprosze
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 27-04-2011
Goedendag,

Ik ben bezig met het samenstellen van een extreme game PC van ongeveer 2000 euro.

Nu heb ik ongeveer het volgende samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD203WI, 2TB€ 102,03€ 102,03
1Chieftec Dragon DX-01 Zwart€ 64,40€ 64,40
1Asus BR-04B2T (4x, SATA-300, dual-layer, Zwart)€ 55,44€ 55,44
1Tagan PipeRock Series TG1300€ 234,00€ 234,40
1OCZ RevoDrive PCI-EXPRESS SSD 120GB€ 281,-€ 281,-
1GeIL Black Dragon GB38GB1600C8QC€ 162,50€ 162,50
1AMD Phenom II X6 1090T€ 228,68€ 228,68
1Gigabyte GA-890FXA-UD7€ 200,-€ 200,-
1Gigabyte GV-R597D5-2GD-B€ 566,24€ 566,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1894,29

Wat ik er eigenlijk alleen maar op wil doen is gamen.

Ik vraag me af of jullie nog problemen en of complicaties zien?
Of iets wat ik vergeten ben.

Volgens mij heb ik nu een goed systeem samengesteld. Maar ik wil toch even de zekerheid hebben.

Wat denken jullie ervan

Heel erg bedankt.

Po prostu Polak w Holandii

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 18:48
Waarom een Phenom X6 terwijl een Core i5 beter presteert. Neem niet zo'n duur moederboard heeft heel weinig meerwaarde ten opzichte van goedkopere planken.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

• ev1ltje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 30-04-2018

ev1ltje

euh.. proper?

Waarom neem je er geen geluidskaart bij? Als je alleen wilt gamen dat is de stap vooruit, die een geluidskaart met zich mee brengt, in mijn ogen zeker zijn geld waard.

(Ik denk dan bv aan een Creative X-Fi Extreme Gamer oid)

Specsels ♦♦♦ 5D Mark II + wat mooi glaswerk en lichtjes

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Termi schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:07:
Waarom een Phenom X6 terwijl een Core i5 beter presteert. Neem niet zo'n duur moederboard heeft heel weinig meerwaarde ten opzichte van goedkopere planken.
voor single thread afhandeling, wat belangrijk is voor games, is een hoge kloksnelheid interessant. deze amd is unlocked en daarmee zeer geschikt. intel equivalent is onbetaalbaar.

wat ontbreekt:
blue ray lezer/dvd brander combo drive
wifi kaartje met bgn-ondersteuning
ik zou 2x 1,5tb schijf in raid0 overwegen ipv een single 2tb drive

[Voor 15% gewijzigd door JJ Le Funk op 09-10-2010 13:12]

~

• TFDev
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-09 22:36
Zelf heb ik deels een upgrade gedaan (dingen zijn nog onderweg) maar dat was toch wel wat goedkoper.

Een asus P7P55D heb je voor 103 nieuw
Een i5 760 voor 172 nieuw (en sneller dan een AMD X6 1090), misschien een I7 860 overwegen voor tzelfde geld als de X6?
En 4 gig (2x2) corsair 2000mhz C9 geheugen voor 88 euro.

Dat maakt met jou wensen 451 voor die onderdelen ipv 590! en is nog sneller ook. Nadeel van het moederbord is alleen dat je dan geen CF/SLI kan gebruiken van wat ik gelezen heb, maar dat is met een 5970 als graka ook niet nodig. En als voordeel ook nog eens heerlijk te océn wat ik gelezen heb! Evt wel een goede koeler aanschaffen a +/- 40 euro, maar dat zou je evt ook bij de X6 moeten doen wil je daar wat meer uithalen

@ hierboven, blu-ray speler staat in zijn lijstje, en een I5 760 schijnt ver zat te océn zijn dat die X6 hem niet bijhoud, en is nog zuiniger ook?

[Voor 18% gewijzigd door TFDev op 09-10-2010 13:16]

• hugoy
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:45
Het kan aan mij liggen, maar zo'n systeem verbruikt geen 1300 Watt, en volgens mij ook geen 1000 Watt. http://hothardware.com/Ar...alGPU-Powerhouse/?page=11 daar een systeem dat 400 watt gebruikt onder load met een 5970 en een i7 965. Het is nog wel een High end systeem wat jij hebt, maar een goeie 800 Watt 80+ gold voeding (pricewatch: Corsair AX850 bijvorobeeld) heb je voor minder geld een uitmuntende voeding die jou systeem echt wel draaiende houdt.

• - J.W. -
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-09 13:14
Qua videokaart kun je beter een setje Radeon 5870 in crossfire draaien, wel paar tientjes duurder maar wel de moeite (als je dan toch grof geld aan videokaarten uit geeft..)

Voeding van 1300 W lijkt me overdreven.

[Voor 30% gewijzigd door - J.W. - op 09-10-2010 13:21]

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:01
Termi schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:07:
Duur moederbord kan altijd een meerwaarde hebben, betere condensatoren betere layout meerdere aansluitingen.
Het is wel een belangerijk component in je pc, liever wat duurder en stabiel en meer aansluitingen dan cheap en de helft minder. ( al valt het zoiezo mee bij alles boven de 100euro)

• Krentenbol
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 13:19

Krentenbol

Prutz0r

Goedkopere moederborden kunnen ook prima stabiel zijn, hoor. Zoals je zelf al zegt, in de categorie €100,- + sowieso. Ik zou het wel weten :)
offtopic:
Wat ziet die doos van die videokaart er goedkoop uit :X

[Voor 20% gewijzigd door Krentenbol op 09-10-2010 13:25]

• Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

• sinner2stroke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Ik zou eerder voor de nieuwe Ph2 970 gaan en Intel links laten liggen

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 18:48
Mektheb schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:19:
[...]

Duur moederbord kan altijd een meerwaarde hebben, betere condensatoren betere layout meerdere aansluitingen.
Het is wel een belangerijk component in je pc, liever wat duurder en stabiel en meer aansluitingen dan cheap en de helft minder. ( al valt het zoiezo mee bij alles boven de 100euro)
Qua performance is er weinig verschil het zijn feautures, maar gebruik je ooit alle features, nee. Over het algemeen zitter ongeveer 4 tot 6 usb-apparaten aan en heeft ieder moederboard minimaal zoveel aansluitingen. Als het goed is moet ieder moederboard een pc stabiel kunnen draaien anders zou het nooit in de winkel liggen. Het verschil tussen een plank van laten we zeggen 80 en 200 euro is nihiel.

Ik pak even wat reviews op de core i5 want merk toch dat men voor de AMD kiest, maar als ik de feiten zie:
http://www.techspot.com/r...090T-and-1055T/page8.html
http://www.xbitlabs.com/a.../core-i5-760_4.html#sect0

Die websites gaan zo maar door waarom dan toch Phenom 2 terwijl nu duidelijk is dat het nog geen meerwaarde heeft. Niemand kan in een glazenbol kijken en weten wat de toekomst brengt. Natuurlijk kan het zijn dat sixcores effectiever benut worden maar tot nu toe is dat nog niet het feit bij spellen. Je ging er toch mee gamen?

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

• Arrim
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:54
Waarom kies je geen i7 950? Die lijkt me sneller dan een phenom II. Zelf zou ik nog even wachten met de aanschaf, want AMD lanceert over een week of twee de 6xxx serie. Om dan nu nog een paar honderd euro uit te geven aan 5xxx kaarten vind ik zonde van je geld.

• popolskuprosze
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 27-04-2011
MrJayMan schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:10:
[...]

voor single thread afhandeling, wat belangrijk is voor games, is een hoge kloksnelheid interessant. deze amd is unlocked en daarmee zeer geschikt. intel equivalent is onbetaalbaar.

wat ontbreekt:
blue ray lezer/dvd brander combo drive
wifi kaartje met bgn-ondersteuning
ik zou 2x 1,5tb schijf in raid0 overwegen ipv een single 2tb drive
Heh, je hebt nog gelijk ook.
Heb hem bij Azerty onder het rijtje Blue Ray fikkers vandaan.
Ik heb wel goede ervaringen met ASUS dus ik klikte op blue ray brander. ASUS + Sata. Prima. (zoals ik altijd nogal nonchalant ben met DVD spelers en branders uitkiezen.)

Dank je!!

Betreffende AMD.
In dit geval gaat mijn voorkeur uit naar AMD. Vandaar dat ik een AMD oplossing kies.

Betreffende de Graka
Misschien is het dan idd zoals ik al wist dat die spoedig uit kwam. Maar niet twee weken.
Verstandig om een twee weken te wachten.

Betreffende de HD
Heb liever geen Raid 0 voor mijn opslag schijf. Heb twee hele fijne spellen die ik veel speel.
WOW & IL2 Sturmovik. En die zet ik op de SSD.
Films e.d. zet ik op de gewone HD.

Extra geluidskaart
Zou een extra geluidskaart werkelijk zo'n verschil maken? Daar dit bordje ook een aardige geluidskaart heeft.
Met een dedicated geluidschip. En ik geen audiofiel ben.

Processor
Hmmzz ik ga eens kijken naar die 3,5GHz quadcore.
Hoewel ik soms wel in het extreme multitask.

Huppa filmpje bewerken. Goed de pc is nu bezig.
Hmmzzz ik start wel een spelletje terwijl ik wacht. En vandaar de Hexacore.

[Voor 32% gewijzigd door popolskuprosze op 09-10-2010 17:00]

Po prostu Polak w Holandii

• aap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:46
Zoals al eerder gezegd, die voeding is echt overkill. Met de helft van dat vermogen doet je pc het ook wel.

Als je veel WOW speelt, zou ik die 5970 heroverwegen. WOW gaat niet lekker om met dual GPUs.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Termi schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Ik pak even wat reviews op de core i5 want merk toch dat men voor de AMD kiest, maar als ik de feiten zie:
http://www.techspot.com/r...090T-and-1055T/page8.html
http://www.xbitlabs.com/a.../core-i5-760_4.html#sect0
Als je feiten wil neem dan wel de goede feiten, dus ga reviews lezen van moderne games niet de oude met slechte multicore ondersteuning. Geen reviews lezen met lage instellingen en resolutie want dat gebruikt ook niemand en er moet ook minimale fps worden mee genomen.
En dan is dit dus een goede review: http://www.tweaktown.com/..._six_core_cpu/index9.html
En in de twee moderne games (MW2 en BC2) worden de concurrerende Intel CPU's toch best ingemaakt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica