Beste lezers,
Na wat google over physx kwam ik een aantal dingen tegen. Een van die dingen is dat je SLI en Dedicated PPU twee verschillende dingen zijn. Wat zijn ze nou allebij?
SLI is het gebruik van twee of meer identieke nvidia videokaarten voor extra grafisch reken kracht. Met behulp van SLI chipset op moederboord en gebruik van een sli connector tussen de twee of meer grafisch kaarten.
Voorbeeld:
480GTX + 480GTX of 8800GTS + 8800GTS etc
Dedicated PPU daar in tegen hoeft niet met twee gelijken videokaarten maar wel moeten beide een nvidia GPU hebben. En moeten beide kaarten uit de 8 serie of hogere komen.
Verder weet ik niet of er een moederboord nodig is die dit specifiek ondersteunt. En hoe zoiets moet worden geinstalleerd.
Voorbeeld:
GPU: 480GTX en PPU: 8800GT
GPU: 480GTX en PPU: 450GT
Mijn vragen zijn dus:
Kan mijn systeem een dedicated PPU aan?
Wat zijn de eisen van een moederboord dat dedicated PPU aan kan?
Alles een upgrade mogelijk is. Hoe gaat dit in werking?
Hoe installeer ik nou zo'n extra video kaart? Computer uit voeding los, kast open klik PPU/extra GPU in vrij pci-e slot thats it??
Wat moet ik software maatig doen? drivers updaten, speciale drivers etc?
Als dit kan wat gebeurt er met de directx versie voor het gehele systeem, als ik een GPU heb die directx 11 ondersteunt en een PPU die 10.1 of lager ondersteunt?
Mijn systeem:
MSI pro-e bios 8.D (=8.13 bios datum 20-09-2010)
intel core i7 920
Zotax Amp! 480GTX (GPU die ik gebruik en ook zal gebruiken als GPU)
WDC velociraptor 300 (als OS en programma hdd)
OS Windows 7 64 professional
mogelijk PPU in het oog
9800GTX of 9800GTX+
280GTX of 285GTX
Na wat google over physx kwam ik een aantal dingen tegen. Een van die dingen is dat je SLI en Dedicated PPU twee verschillende dingen zijn. Wat zijn ze nou allebij?
SLI is het gebruik van twee of meer identieke nvidia videokaarten voor extra grafisch reken kracht. Met behulp van SLI chipset op moederboord en gebruik van een sli connector tussen de twee of meer grafisch kaarten.
Voorbeeld:
480GTX + 480GTX of 8800GTS + 8800GTS etc
Dedicated PPU daar in tegen hoeft niet met twee gelijken videokaarten maar wel moeten beide een nvidia GPU hebben. En moeten beide kaarten uit de 8 serie of hogere komen.
Verder weet ik niet of er een moederboord nodig is die dit specifiek ondersteunt. En hoe zoiets moet worden geinstalleerd.
Voorbeeld:
GPU: 480GTX en PPU: 8800GT
GPU: 480GTX en PPU: 450GT
Mijn vragen zijn dus:
Kan mijn systeem een dedicated PPU aan?
Wat zijn de eisen van een moederboord dat dedicated PPU aan kan?
Alles een upgrade mogelijk is. Hoe gaat dit in werking?
Hoe installeer ik nou zo'n extra video kaart? Computer uit voeding los, kast open klik PPU/extra GPU in vrij pci-e slot thats it??
Wat moet ik software maatig doen? drivers updaten, speciale drivers etc?
Als dit kan wat gebeurt er met de directx versie voor het gehele systeem, als ik een GPU heb die directx 11 ondersteunt en een PPU die 10.1 of lager ondersteunt?
Mijn systeem:
MSI pro-e bios 8.D (=8.13 bios datum 20-09-2010)
intel core i7 920
Zotax Amp! 480GTX (GPU die ik gebruik en ook zal gebruiken als GPU)
WDC velociraptor 300 (als OS en programma hdd)
OS Windows 7 64 professional
mogelijk PPU in het oog
9800GTX of 9800GTX+
280GTX of 285GTX