Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-02-2013
Het lijkt wel alsof er een vloek op mijn computer heerst, want ik heb weer een probleem. Vandaag heb ik een nieuwe videokaart gekocht en in mijn computer gezet. Het gaat om de Sapphire HD5670 512 MB GDDR5. In het begin toen ik Mafia II speelde merkte ik al dat het beeld soms stopte, terwijl het geluid gewoon door bleef gaan. Na eventjes te hebben gewacht kon ik weer verder spelen.

Vervolgens heb ik geprobeerd GTA IV te spelen met dit ding. Is verschrikkelijk schokkerig gegaan. Nog erger dan mijn oude HD 3650 die ik eerst in mijn computer had zitten. Tijdens het spelen van Stronghold 2 liep de computer zelfs vast. Althans, het beeld liep vast. De muis e.d. kon ik niet bewegen terwijl de computer wel netjes door bleef "ratelen".

Nu merk ik ook nog eens dat als ik een simpel filmpje afspeel, het beeld ook al vastloopt. Het is gewoon prima, maar het beeld dus niet. Wie o wie kan me helpen? Ik heb nu al zoveel problemen met mijn computer gehad dat ik de neiging krijg om dat ding het raam uit te gooien.

-edit- alle nieuwste drivers zijn gedownload en geïnstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door airbornefreak op 08-10-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

post ff je specs, besturingssysteem e.d. Heb je driversweeper geprobeerd?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Moederbord: Asrock M3N78D
CPU: AMD Phenom II X4 905e
GPU: Sapphire HD5670 512 MB GDDR5
Geheugen: OCZ Geheugen Gold DDR3,1333-4GK

Tot mijn grote ergernis blijkt mijn Norton Internet Security abonnement nu ook al te zijn verdampt terwijl ik nog tot begin volgend jaar had. :S

-edit- Net geprobeerd weer een filmpje af te spelen. De eerste minuut ging zonder problemen. Daarna kreeg ik onderstaand beeld en reageerde m'n computer weer nergens op:

Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u264/airbornefreak/ProbleemmetHD5670.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door airbornefreak op 08-10-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGDB
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-08 23:25
Heb je de nieuwste drivers er wel op? Ik raad je aan om even Ati catalyst 10.9 te installeren.

Ai, ik moet leren lezen :+

[ Voor 14% gewijzigd door JGDB op 08-10-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Wat Epic_gram al aangaf: Eerst Driversweeper installeren. Vervolgens alle ati drivers deinstalleren. Vervolgens pc in safemode opstarten en driversweeper alle restjes laten weghalen. Probeer het dan nogmaals.

Daarnaast is het ook goed om de laatste chipset-drivers te installeren.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Ok, dit is echt superfrustrerend. Mijn computer loopt nu zó snel vast dat ik niet eens de gelegenheid krijg om Drivesweeper te installeren. Zojuist is mijn computer op een extra rare manier vastgelopen. Bij het vastlopen hoorde ik een raar trilgeluid uit de kast komen. Iets wat de computer héél af en toe doet bij het vastlopen. De meeste keren loopt de computer vast zonder een raar geluid te maken en klinkt het alsof de computer nog gewoon goed draait. Hieronder een filmpje waarin je het rare trilgeluid kunt horen:

YouTube: Raar tikgeluid.AVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Laatst online: 21:11
Ben ik nou gek of klinkt dat als een overspringende vonk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbornefreak
Nog meer rare taferelen. Zojuist toen ik op het inlogscherm van Windows 7 terechtkwam kreeg ik een eerst twee trillende piepjes van de interne speaker te horen en daarna de lange pieptoon zoals hier te zien en te horen is :S:

YouTube: Piep interne speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGDB
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-08 23:25
Als ik jou was zou ik die kaart snel RMA sturen want lijkt me sterk dat dit een driver probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 16-09 00:25

epic_gram

undercover moderator

JGDB schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:06:
Als ik jou was zou ik die kaart snel RMA sturen want lijkt me sterk dat dit een driver probleem is.
Of het eerst met een andere graka proberen, kijken of het probleem dan nog speelt. Of deze graka in een andere pc proberen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1