Toon posts:

G19 Toetsenboord probleem

Pagina: 1
Acties:

• V1nke
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-07-2019
Sinds kort heb ik een G19 toetsenbord van Logitech. Het is een erg mooi ding maar heb één groot probleem, namelijk dat hij mijn computer ineens vast laat lopen en dan bevriest het beeld en kan ik niks meer doen. Wanneer ik mijn computer opnieuw opstart gaat het weer even goed tot ineens mijn computer weer vast loopt.

Heb van alles geprobeerd maar ik kom er niet achter wat het probleem is. Ik heb onder andere het toetsenbord op verschillende usb aansluitingen aangesloten zonder resultaat. Ook de software is helemaal up to date.

Iemand met het zelfde probleem of iemand die weet waar door die veroorzaakt wordt??

Alvast bedankt

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet welk besturingssysteem je gebruikt, maar wat laten de (event)logs zien?

[Voor 70% gewijzigd door CH4OS op 08-10-2010 00:49]

• V1nke
In de eventlog zie ik alleen maar staan dat het systeem niet goed is afgesloten en daarna weer is opgestart omdat ik wanneer dit probleem zich voordoet op de reset knop druk.

Ik heb de nieuwste drivers voor het toetsenbord geïnstalleerd staan zonder succes.
Omdat ik dacht dat andere dingen die aangesloten zaten op mijn computer voor conflicten zouden kunnen zorgen heb ik deze ontkoppeld maar dit mocht ook niet baten.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

V1nke schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:53:
In de eventlog zie ik alleen maar staan dat het systeem niet goed is afgesloten en daarna weer is opgestart omdat ik wanneer dit probleem zich voordoet op de reset knop druk.
Dan krijg je een BSOD, waarna de PC automatisch herstart. Zet die herstart eens uit, dan krijg je meer feedback van de PC, met die info die dan gegeven word, kun je Googlen en vind je ongetwijfeld je antwoord.

• Herman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:16
Je bent niet de enige met dit probleem... :| Op Google staan er veel draadjes. Misschien dat je daar een oplossing tussen ziet staan? (klik)
Misschien domme opmerking, maar al geprobeerd om tijdelijk een ander toetsenbord te pakken? (Om zeker te zijn dat het de G19 is)

Zou je anders je volledige systeem willen geven? Ik lees bijvoorbeeld dat onverwachte dingen dit probleem kunnen veroorzaken zoals SLI etc.

Edit: Hier een leuk topic op het Logitech-forum klik

[Voor 13% gewijzigd door Herman op 08-10-2010 01:33]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• V1nke
Ik heb op dit moment een ander toetsenbord aangesloten en heb nergens last van dus weet zeker dat het aan de G19 ligt.

Zoals heel veel andere op het forum van logitech krijg ik ook de volgende error: \Driver\WUDFRd failed to load for the device Root\SIDESHOW\0000.

Mijn systeem:
Samsung SpinPoint F1 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA
MSI P45 NEO-F, S775, P45, 4xDDR2, ATX
Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz, 1333MHz,S775
OCZ Reaper 4GB(2x2GB) DDR2 PC2-8500, 1066MHz
OCZ StealthXStream PSU 700W, ATX12V
Club 3D Radeon 4890 1GB Super Clocked, 2xDVI, PCIe

[Voor 13% gewijzigd door V1nke op 08-10-2010 01:41]

• Herman
Ik kwam dit tegen:
to fix this go into the LCD manager for the G15 and UNCHECK left and right boxes for the 2 sideshow apps (mono and QVGA). Win 7 is incompatible with those apps
(bron)

Heb je trouwens windows 7? 32/64 bit?

Een editje:
The issues seem tied to Windows 7/Vista x64 and specific motherboards, and they seem to crop up most often when running games in SLi mode. Customers have reported that, in various combinations:
•disabling EHCI handoff and Legacy USB support
•Using a non-EHCI compliant USB 2.0 PCI/PCI-e card
•disabling SL / crossfire x
Linkje

Bovenstaande punten kom ik telkens weer tegen. Een poging waard?
* Herman87 gaat zijn nest eens opzoeken :z

[Voor 48% gewijzigd door Herman op 08-10-2010 02:14]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• V1nke
Ik heb windows 7 64 bit

• Herman
De 64 bit versie geven ook op het forum van Logitech de meeste problemen. Meestal i.c.m. een x58 MoBo.

Heb je inmiddels al wat dingen geprobeerd? :)

• V1nke
Eigenlijk begrijp ik niet zo goed wat er met die bovenstaande punten wordt bedoeld :$.

• Herman
V1nke schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:48:
Eigenlijk begrijp ik niet zo goed wat er met die bovenstaande punten wordt bedoeld :$.
Hier een vertaling middels Google om de sideshow uit te zetten. (Zie ook de afbeeldingen) Klik
disabling EHCI handoff and Legacy USB support
Dit zijn twee opties in de bios. Voor sommigen helpt het dus om deze uit te schakelen.
Using a non-EHCI compliant USB 2.0 PCI/PCI-e card
Geen idee :+ Maar hier een vertaling middels Google: Klik Het gaat om de reactie van de Logitech-medewerker.
Ik hoop dat dit je verder brengt 8)

Edit:
Nog even gekeken wat die laatste betekend. Zie ook deze draad. Hier wordt de optie genoemd om een PCI-usb poort te gebruiken. Op die wijze kan het probleem verholpen zijn. Heb je die toevallig voor handen?

[Voor 12% gewijzigd door Herman op 08-10-2010 17:15. Reden: Extra aanvulling non-EHCI compliant USB 2.0 PCI/PCI-e card]

• V1nke
Bedankt ik ga de opties in de bios proberen uit te zetten. Ik kan via via aan een PCI-usb poort komen dus dat zou ik eventueel ook nog kunnen testen.

Bedankt voor het helpen:D

[Voor 4% gewijzigd door V1nke op 08-10-2010 22:23]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee