Toon posts:

[Serv2k3] Raid driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• Konyo
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 16:18
Beste Tweakers,

Ik heb laatst een server gekocht, en probeer er nu Windows Server 2003 Enterprise op te zetten. Echter, als ik de setup probeer te draaien komt er een melding dat er geen harde schijven zijn gevonden door de setup (wel in de bios). Nu heb ik dit probleem opgezocht, en zag op diverse sites dat ik een floppy nodig heb met raid drivers erop. Die heb ik op een floppy gezet.

Als ik in de setup op F6 druk om die drivers te installeren, en kies voor de drivers op een floppy, word ik telkens terug geprompt naar het venster om standaard Windows drivers te kiezen of op de diskette. Ik heb alles zowat al geprobeerd, maar nog blijft dit probleem.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Konyo

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:33

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dan heb je niet de goeie blijkbaar. Intel heeft hier bijvoorbeeld een apart pakketje voor naast de reguliere chipset drivers.

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je die drivers in de root van de floppy staan? Probeer dat eens :)
Verder: ziet ie uberhaupt die floppydrive wel, is die niet in het BIOS uitgeschakeld?
Om wat voor server gaat het eigenlijk :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Konyo
Die drivers staan goed op de floppy. En de bios ziet de floppy ook, ingeschakeld en wel. Tijdens de installatie pakt Windows de floppy wel, maar hij laadt alleen de drivers niet die erop staan.
Betreft een redelijk oude Pentium D 2.8GHz server, 1gb geheugen, Adaptec aic-7901 raid controller, 2x 36GB schijven.

• bosgoed
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-03-2017
kun je deze drivers niet in de installatie slipstreamen met Nlite?

Thanks Mate

• Ztegeman
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 17:08
Windows gaat alle subdirectories na, dus dat is niet het probleem. Als je wel (OEMSETUP).INF bestanden hebt staan, maar deze niet accepteerd, probeer dan eens de HostRAID drivers van je kaart.

• Konyo
HostRaid stond al aan, maar heeft niet veel verschil gemaakt. Echter, als ik een externe hdd via usb erin steek, pakt de setup deze wel als partitie. Maar dat wil ik niet, ik wil gewoon de 2 vaste schijven die erin zitten. Die pakt de setup dan weer niet. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:35
Konyo schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:28:
HostRaid stond al aan, maar heeft niet veel verschil gemaakt. Echter, als ik een externe hdd via usb erin steek, pakt de setup deze wel als partitie. Maar dat wil ik niet, ik wil gewoon de 2 vaste schijven die erin zitten. Die pakt de setup dan weer niet. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Custom cd'tje maken met drivers geintegreerd, zie antwoord van bosgoed.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee