Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Geen matches
Dat kan natuurlijk ook ja :)

Waarom krijg ik die update van Maart dan niet? Hij blijft gewoon herhalen dat er geen nieuwere software is :(

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:29

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Geen matches
Sp33dFr34k schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:14:
Dat kan natuurlijk ook ja :)

Waarom krijg ik die update van Maart dan niet? Hij blijft gewoon herhalen dat er geen nieuwere software is :(
De update was al veel eerder beschikbaar maar dat was vanwege de pilot die Ziggo hield. Deze zou in eerste instantie tijdelijk beschikbaar komen te staan, maar bleef vervolgens beschikbaar waardoor iedereen de update kon binnenhalen en vreemd genoeg is er na de pilot niks aan de software veranderd.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Matched: humax
Ik heb vandaag de 5200c binnen gekregen en wil de dongle gebruiken voor wifi. Nu krijg ik hem alleen aan de praat zonder wifi beveiliging. Zowel wpa, wpa 2 als wep werken niet. De humax heeft softwareversie 1.00.29. Volgens mij is dit de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:09
Laguna schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:33:
[...]
De update was al veel eerder beschikbaar maar dat was vanwege de pilot die Ziggo hield. Deze zou in eerste instantie tijdelijk beschikbaar komen te staan, maar bleef vervolgens beschikbaar waardoor iedereen de update kon binnenhalen en vreemd genoeg is er na de pilot niks aan de software veranderd.
Ik heb nu ongeveer 4 weken de Humax 5200c en de softwareversie die er nog steeds op staat is ook van oktober 2012.
Heb nog geen nieuwe versie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
mike123 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 22:44:
[...]

Ik heb nu ongeveer 4 weken de Humax 5200c en de softwareversie die er nog steeds op staat is ook van oktober 2012.
Heb nog geen nieuwe versie gezien.
Klopt dat is ook de laatste versie.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:09
Geen matches
Laguna schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:45:
[...]

Klopt dat is ook de laatste versie.
Ok dan. Dan is dat de laatste versie waar ze het over hadden. Ik las dat er ergens in juli weer een update zou komen. Dan is dat waarschijnlijk ook het verhaal dat de update er ook eerder was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Geen matches
Klopt, er was ook een update in juli t.b.v. ITV2, aan Ziggo zijde, dit was dus geen update aan de decoder kant ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Windows 8 opnieuw geïnstalleerd en nu kan ik mijn Humax5200C niet meer via het ftp protocol benaderen, zoals voorheen, omdat ik bij het invoeren van het ftp adres in verkenner doorgestuurd wordt naar een webbrowser i.p.v. dat verkenner mij verbindt met de Humax.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Heb je al geprobeerd met Filezilla te verbinden? De verkenner of Internet Explorere is niet het beste programma om FTP transfers mee te doen.

Overigens heb ik nog wel eens het probleem dat 1x in de zoveel tijd FTP op de Humax gewoon uit staat. Dan moet ik in het menu naar de FTP optie om deze weer aan te zetten. Ik gok een "bug".

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb uit nood met IE de files naar mijn pc gekopieerd.
Voor de nieuwe installatie heb ik het ruim 1 jaar via verkenner gedaan zonder enig probleem.
Maar goed, totdat er een oplossing is gevonden doe ik het wel zo via IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Ter info: Filezilla is gratis en daarin kun je de Username/Password van je Humax opslaan, alsmede de standaard "van" en "naar" paden.
Het hoeft uiteraard niet, maar ik vind het wel een stuk eenvoudiger/sneller werken.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Oké bedankt voor de tip.
Filezilla gedownload en gebruikt en het werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:55:
[...]

Inmiddels met een tweede Humax iHDR-5200c, door de bereidwillige handelaar voor dit experiment beschikbaar gesteld, geprobeerd. Het is mogelijk op de tweede de opnames gemaakt met, en aanwezig op de harde schijf van de eerste af te spelen. Alleen pauze is daarbij mogelijk, helaas niet vooruit spoelen. Net als wanneer de eerste humax met XBMC vanaf de PC wordt benaderd.

Ik ben nog steeds benieuwd naar ervaringen met afspelen van humax inhoud met ACRyan, WDLive, Popbox.
Kunnen die wel vooruit spoelen?
Ja, ik weet het quote uit de oertijd. Onlangs hebben bekenden van me een Humax 5200C van Ziggo vanwege de Huh, Echt waar, Nee joh ;) overstapweken. Mijn vraag is of iemand naast een 5200C die gebruikt wordt voor opnames een Humax 5000C in hetzelfde netwerk heeft aangesloten om zodoende de opnames van de 5200C te streamen? 5200C -> 5200C blijkt te kunnen merk ik hierboven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:48
Stel je wilt twee programma's opnemen, die na elkaar op dezelfde zender zijn. De Humax ziet een conflict (vanwege de extra aan- en uitlooptijd) en dwingt er één te kiezen. Hoe voorkom je dit of los je dit het snelste op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14
Geen matches
Je wijzigt de eindtijd van het eerste programma in die van het tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:48
Geen matches
Thanks, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Geen matches
Iemand een oplossing voor de lelijke grijze rand die je om je beeld hebt bij i-TV? En dan bedoel ik niet overscan aan/uit zetten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 16:25
Geen matches
Wat heb je al zoal meer geprobeerd/gezocht als Tweaker ('Tweaking refers to fine-tuning or adjusting a complex system, usually an electronic device').......: dit is geen helldesk....

[ Voor 37% gewijzigd door ParkOverall op 07-08-2013 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Geen matches
Met een beetje etalagekarton verander je de rand in geen tijd in een voor jou te bepalen kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
sjaool schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 01:21:
Iemand een oplossing voor de lelijke grijze rand die je om je beeld hebt bij i-TV? En dan bedoel ik niet overscan aan/uit zetten.
Ik neem aan dat je het over SD kanalen hebt en niet over HD kanalen. Voor de SD kanalen is er momenteel geen andere oplossing dan overscan aan-/uitzetten totdat Humax er wat aan doet middels een firmware update.

• sjaool

sjaool

Dat is precies wat ik bedoel. Dus Humax heeft dat probleem nog steeds niet opgepakt. :-(

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:56
Kent iemand dit verschijnsel?
Ik maak geen gebruik van het kinderslot, opnames gaan al ruim een jaar probleemloos.
Gisteren opeens 1 opname (van de 2 gemaakte) die was voorzien van een slotje? Ik moest de pin (0000) invullen om de opname te kunnen bekijken.

Spontane actie van de Humax??

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Vreemd, ik had vorige week (of de week ervoor) ook een mooie: mijn zoontje is Cars aan het kijken (van de externe schijf). Op een gegeven moment gaan we eten: Humax uit, TV uit.

Na het douchen, krijgt hij nog een fles en mag nog een stukje kijken: hele externe schijf leeg! En dan hebben we het over tientallen films, series, e.d.
Dacht eerst nog dat de schijf stuk was, maar kan er gewoon weer iets op zetten en kijken. Gelukkig staat alles ook nog op een andere schijf, maar overzetten kost wel tijd.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• dcl!
Dan heb ik toch liever even een slotje... maar wel extreem raar gedrag. Een Humax opstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Heb nu een "gratis"cisco ontvanger staan van Ziggo en daar helemaal niet blij mee. Als ik nu een Humax zou kopen, is het dan verstandiger de oudere (dus misschien bekend en daardoor betrouwbaarder?) 5200c te nemen of beter de nieuwe 5400c trachten te vinden en kopen?

Kan zo geen gebruiksreviews vinden van de 5400c op de tweaker forums, wel over de 5200c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

fitznl schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:29:
Heb nu een "gratis"cisco ontvanger staan van Ziggo en daar helemaal niet blij mee. Als ik nu een Humax zou kopen, is het dan verstandiger de oudere (dus misschien bekend en daardoor betrouwbaarder?) 5200c te nemen of beter de nieuwe 5400c trachten te vinden en kopen?

Kan zo geen gebruiksreviews vinden van de 5400c op de tweaker forums, wel over de 5200c.
Volgens mij is die technisch hetzelfde als de 5200c, maar met een 1TB HD en ander design.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Geen matches
Tourniquet schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:41:
Volgens mij is die technisch hetzelfde als de 5200c, maar met een 1TB HD en ander design.
Ja, dat staat letterlijk op de site van de fabrikant.
De vraag is, of een schijf van 1TB ipv 500MB 100 euro extra waard is. Ik denk het eigenlijk wel, want 500 MB is aan de krappe kant, als je in HD opneemt. Je kan natuurlijk zelf een HDD kopen en inbouwen, maar zoveel bespaar je dan toch ook weer niet. Kwa design vind ik de 5400C minder fraai, maar dat is persoonlijk en het zal wel wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Geen matches
Ik heb zelf ruim voldoende aan 500GB, maar ik ben dan ook niet echt een "bewaarder".

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16
Geen matches
Je kan alles wat je opneemt er af halen en ergens anders stallen. Ik vind die interne schijf daardoor niet zo heel belangrijk qua grootte. 500GB is opzich niet eens weinig hoor, ik heb er aardig wat films en series op staan.

[ Voor 23% gewijzigd door tiguan op 26-08-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zit erg te twijfelen aan een Humax 5200C

In hoeverre is dit een vervanger van een mediaspeler?
Kan deze ook content van een NAS afspelen?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:39
de 5200 kan afspoelen van externe hardeschijven, usb sticks, netwerkschijven via dlna. je kunt dus volgens mij niet gewoon een share aanmaken en deze dan mounten op de 5200.

ik heb een 5200 gekocht op MP en vindt de AB maar moeizaam werken, soms vaak drukken voordat de decoder er iets mee doet. en nee, ik richt niet verkeerd oid.
ik had eerst een 5050c, welke nu vaag doet, kan sommige opnames niet verwijderen, en kan ook de HDD niet formateren. dus vandaar de overstap. de extra schijfruimte is welkom, maar via ftp kun je alles eraf halen indien nodig.ik vind de 5200 er prettiger uitzien qua gui, qua kleur e.d. dan de 5050 maar ik vind de bediening van het instellingen menu minder handig werken. ik ben erg tevreden over de humax, het werkt mooier dan de tv+cam+smartcard. de humax zapt sneller, bij menu's gaat het beeld op de achtergrond door, en in de guide heb je voorbeeldschermpje. en de opnames worden eenvoudig in een lijst weergegeven, waar dat bij de opnames van een tv via usb disk vaak via een soort van verkenner venster moet worden opgezocht.
de 5200 kan ook interactieve tv doen. en die ziet er ook mooi uit.
ik weet nog niet hoe dat er op de tv met cam en smartcard uit gaat zien, want dat is bij ziggo pas later beschikbaar.

ik vraag mij echteraf of ik niet erg dom ben geweest en deze 5200 via MP heb gekocht, ipv via ziggo een 5400, qua prijs en garantie was dat denk ik slimmer... :s
gedane zaken.. etc. al past de 5200 qua ontwerp mooi boven de 5050c ( exact hetzelfde, alleen frontje heeft iets andere kleur doorzichtigheid of zo .)

[ Voor 10% gewijzigd door engelbertus op 26-08-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
dfrenner schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:45:

Ondersteuning van bestandsformaten haalt het niet bij een echte mediaplayer (.mkv doet het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
dfrenner schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:45:

Ondersteuning van bestandsformaten haalt het niet bij een echte mediaplayer (.mkv doet het niet).

Zoek voor details online, de handleiding kun je misschien zelfs downloaden, heb je alle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Geen matches
engelbertus schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:46:
ik vraag mij echteraf of ik niet erg dom ben geweest en deze 5200 via MP heb gekocht, ipv via ziggo een 5400, qua prijs en garantie was dat denk ik slimmer... :s
gedane zaken.. etc. al past de 5200 qua ontwerp mooi boven de 5050c ( exact hetzelfde, alleen frontje heeft iets andere kleur doorzichtigheid of zo .)
Sinds wanneer levert Ziggo de 5400?
Zij leveren toch ook de 5200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Geen matches
engelbertus schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:46:
ik heb een 5200 gekocht op MP en vindt de AB maar moeizaam werken, soms vaak drukken voordat de decoder er iets mee doet. en nee, ik richt niet verkeerd oid.
Je hoeft niet hard te drukken, de 5200 is alleen extreem kritisch vwb de hoek. Je moet echt recht ervoor zitten, dan reageert hij prima. Ga je iets te schuin, of staat er een voorwerp ook maar een paar millimeter in de "richtlijn" van de ab (krukje/stoeltje verschoven) dan wil hij er niet naar luisteren.

Dat is wel een minpunt, maar als je het weet en er rekening mee kan houden (niet in elke woning mogelijk) is het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Geen matches
Daar heb ik met onze Harmony One universele afstandsbediening geen enkel probleem mee: daar kan ik gewoon vanaf de keukentafel onder een hoek van 45 graden (in het horizontale vlak) de 5200 bedienen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Geen matches
Groentenboer schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:35:
Daar heb ik met onze Harmony One universele afstandsbediening geen enkel probleem mee: daar kan ik gewoon vanaf de keukentafel onder een hoek van 45 graden (in het horizontale vlak) de 5200 bedienen.
Interessant... Dat zou betekenen dat het vooral aan de zender ligt.
Wie weet is die wel te modden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik heb ook de 5050c, die heeft dat met die hoek ook, ik bedoel echt, dat de ab traag is, niet reageert. ik weet inmiddels heus we dat de humaxen erg onhandige ontvangers hebben. t oogje zit ook vrij ver in de behuizing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
Geen matches
Ik heb sinds kort een nieuw dressoir waar nu ook de apparatuur in staat. De kastdeur mag echter niet meer open staan van de "interne schoonheidscommissie" ;)

Ik heb daarom een Marmitek Invisible Control 6 XTRA aangeschaft. Link verwijst naar het oudere model, maar check effe de eerste drie winkels, die verkopen de XTRA versie.

Fantastisch apparaatje. Slechts 1 vd 2 blasters in de kast geplaatst en alle apparatuur werkt.
Mooi bijkomend voordeel: Geen last meer van de smalle richthoek van mijn 5050c en 5200c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
Masimo schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:38:

Ik heb daarom een Marmitek Invisible Control 6 XTRA aangeschaft. Link verwijst naar het oudere model, maar check effe de eerste drie winkels, die verkopen de XTRA versie.
Als je handig met de schroevendraaier/soldeerbout bent kun je ook een extra IR-sensor parallel aan de IR sensor in de Humax solderen, 3 draadjes. Zo'n sensor kost een paar Euro, heb er zelf 5 meter snoer tussen zitten om de Humax vanuit een andere kamere te kunnen bedienen. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Geen matches
Masimo schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:38:
Ik heb sinds kort een nieuw dressoir waar nu ook de apparatuur in staat. De kastdeur mag echter niet meer open staan van de "interne schoonheidscommissie" ;)

Fantastisch apparaatje. Slechts 1 vd 2 blasters in de kast geplaatst en alle apparatuur werkt.
Mooi bijkomend voordeel: Geen last meer van de smalle richthoek van mijn 5050c en 5200c.
hoe doe je dat met die 5050c en 5200c dan? mijn ab van de 5050c werkt prima op de 5200c.... heb je daar dan geen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Geen matches
Je kan de AB van de 5050c instellen op een andere RC-code, waardoor ze elkaar niet meer in de weg zitten.
De 0 en OK een paar seconden vasthouden totdat je op je TV een pop-up in beeld krijgt en dan kiezen uit 1-5.

[ Voor 42% gewijzigd door Masimo op 28-08-2013 21:30 ]

• engelbertus
Geen matches
staat dit ergens in de handleiding dan? maar iig handig om te weten :)

• Masimo
Geen matches
engelbertus schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:56:
staat dit ergens in de handleiding dan? ....
Nee, dat is een publiek geheim.
Erg slecht inderdaad, want ik heb me eerder ook rot gezocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Masimo op 29-08-2013 18:39 ]

• engelbertus
Geen matches
zijn er nog meer van dat soort publieke geheimen dan? want die wil ik wel weten eigenlijk :)
zou wel handig zijn.
netzoals extra codes of zo, voor het bedienen van mijn tv met discrete commandos ipv via menus en zo.....

• Masimo
Geen matches
Ongetwijfeld, maar ik ken ze helaas niet. Wellicht dat er hier experts ronddwalen, die wat meer tips & tricks kennen.

• BlakHawk
Neeeeeeee!
Ik wilde ook de Humax 5200C, dus besteld via Ziggo, nu heb ik de Samsung geleverd gekregen!

Annulering maar inzetten?

Zo lomp, je betaalt voor een product en mag niet kiezen!

• Hmmbob
Geen matches
Je betaalt niet voor een product, je betaalt voor een dienst. Die dienst heet interactieve TV met opnamemogelijkheid; dat heb je gekregen.

De 5200C is een prima apparaat, misschien moet je gewoon even gaan kijken hoe het bevalt voor je zo hard roeptoetert dat je geen 5200C wil, nota bene in het 5200C topic.
Thanks Toff :X

Nieuwe poging: Misschien bevalt die Samsung je wel! Probeer het eens ;)
Overigens zag ik in het Ziggo topic al dat je daar min of meer hetzelfde antwoord hebt gekregen.

[ Voor 25% gewijzigd door Hmmbob op 12-09-2013 18:11 ]

• Toff
Geen matches
@ Groentenboer Ik lees het bericht van dfrenner precies andersom...

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Geen matches
Groentenboer schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:23:
[knip]
De 5200C is een prima apparaat, misschien moet je gewoon even gaan kijken hoe het bevalt voor je zo hard roeptoetert dat je geen 5200C wil, nota bene in het 5200C topic.
Thanks Toff :X

Nieuwe poging: Misschien bevalt die Cisco je wel! Probeer het eens ;)
[/knip]
LOL, nog steeds verkeerd gelezen. Hij heeft een Samsung! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gwannoes op 12-09-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 15:37
Heb sinds een maandje de Humax 5200c.
Aardig apparaat..maar...
het beeld valt soms weg (heb een TV aangesloten via HDMI).
soms komt beeld na paar sec. vanzelf terug,
soms komt beeld terug nadat ik op de TV Channel-Up en Channel-down doe.
en nu sinds enkele dagen is het erger geworden... er verschijnt geen beeld meer.
Als ik de Humax standby zet en weer inschakel dan verschijnt er wel enkele sec. het Humax opstartscherm met naam/logo maar vervolgens wordt het beeld weer zwart.

Vervolgens heb ik een ander display met HDMI aangesloten en het probleem is hetzelfde.
Het lijkt er dus op dat m'n Humax wat van slag is en niet de goede HDMI-aansturing doet.
De sw versie is overigens 1.00.29
Wellicht dus tijd om de Humax te resetten.
Maar ik had geen werkend display.

Dus een scherm met Scart-plug op de HDMI-scart aangesloten en dat gaf wel beeld.
Vervolgens de Humax gereset naar de fabriekinstellingen.

Maar het probleem bleef hetzelfde, samengevat:
- na opstarten zie ik nu het Humax-opstartscherm op zowel het HDMI-display als het Scart-display.
- na enkele sec. opstarten wordt het HDMI-display zwart, maar scart-display werkt wel goed.
Hoe krijg ik de HDMI uitgang weer werkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
Geen matches
Reparatie via de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:18
Geen matches
Is iemand inmiddels op de hoogte van een handige manier om bestanden over te zetten van een 5050C naar de 5200C? Heb zo'n 1.5TB in m'n 5050C zitten en wil hem vervangen voor een 5200C gezien de interactieve TV.

Vooral veel opnames voor de koters en die willen we niet graag missen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBit
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 15:37
LittleBit schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:58:
Heb sinds een maandje de Humax 5200c.
[....]
Maar het probleem bleef hetzelfde, samengevat:
- na opstarten zie ik nu het Humax-opstartscherm op zowel het HDMI-display als het Scart-display.
- na enkele sec. opstarten wordt het HDMI-display zwart, maar scart-display werkt wel goed.
Hoe krijg ik de HDMI uitgang weer werkend ?
Probleem is opgelost door andere HDMI-kabel te gebruiken.
In een HDMI-kabel zitten 17 draden en blijkbaar wordt het opstartscherm in een andere modus doorgegeven dan de HD-1080p mode waarna na opstarten wordt omgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Geen matches
freaky schreef op zondag 15 september 2013 @ 18:52:
Is iemand inmiddels op de hoogte van een handige manier om bestanden over te zetten van een 5050C naar de 5200C? Heb zo'n 1.5TB in m'n 5050C zitten en wil hem vervangen voor een 5200C gezien de interactieve TV.

Vooral veel opnames voor de koters en die willen we niet graag missen :).
Geen idee of de opnames van de 5050 afgespeeld kunnen worden door de 5200. Ik meen ergens gelezen te hebben in dit topic dat het niet gaat.

Maar je kan een FTP programma proberen: bijvoorbeeld het gratis FileZilla.

Windows 7 heeft trouwens eigen FTP funktionaliteit. Die moet je wel nog even aanzetten via Configuratiescherm, Programma's en Onderdelen, Windows-onderdelen in- of uitschakelen, Internet Information services, FTP-server (FTP-service, FTP-uitbreidbaarheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
Sinds dit weekend ook een gelukkige ontvanger van een 5200C bij Ziggo. Vreesde al voor gedoe door een Samsung te ontvangen, maar het werd gelukkig de Humax! :*)

Nu heb ik gisteravond en vanavond al een tijd zitten speuren naar een manier om een serie op te nemen waarvan de huidige aflevering al halverwege is. In de handleiding kom ik hier niets over tegen, en met de afstandsbediening kom ik ook niet verder. De enige optie die ik kan bedenken is: een herinnering in mijn Google agenda zodat ik een week later een paar uur van tevoren de serie kan registreren... :S

... dat moet toch handiger kunnen, of niet? 8)7

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
Geen matches
Helaas niet op een eenvoudige manier. Je kunt wel een handmatig een timer instellen: op de onderste (lege) timeringang gaan staan en dan de toets indrukken om een timer te wijzigen (OK of geel, welke precies staat als het goed is onderaan het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
coyote1980 schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:35:
Sinds dit weekend ook een gelukkige ontvanger van een 5200C bij Ziggo. Vreesde al voor gedoe door een Samsung te ontvangen, maar het werd gelukkig de Humax! :*)

Nu heb ik gisteravond en vanavond al een tijd zitten speuren naar een manier om een serie op te nemen waarvan de huidige aflevering al halverwege is. In de handleiding kom ik hier niets over tegen, en met de afstandsbediening kom ik ook niet verder. De enige optie die ik kan bedenken is: een herinnering in mijn Google agenda zodat ik een week later een paar uur van tevoren de serie kan registreren... :S

... dat moet toch handiger kunnen, of niet? 8)7
Ik meen dat dat wel kan. Als de zender al op stond waar de serie op is, kun je terug in de time-buffer met de |<< toets.
Dat kost even moeite want hij gaat per knopdruk slecht een (halve) minuut of zo terug. Als je dan aan het begin van de aflevering bent, laat je hem weer lopen en drukt op de REC toets. Hij gaat dan vanaf het begin van het programma opnemen.
De enige voorwaarde is dus dat de zender al op stond en de aflevering daardoor in de buffer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
@hcQd: dat zou inderdaad ook nog een optie zijn. Dank voor de tip, alleen nog even uitzoeken of ik dan ook een titel aan de timer kan hangen - zal toch wel?

@Masimo: ja, die truc was ik ook al tegengekomen, maar dit ging meer om series waar je tijdens het zappen langskomt en waarvan je denkt "o dat wil ik ook wel opnemen" - dan is terugspoelen er helaas niet bij.

Het is allemaal niet onoverkomelijk, maar wel jammer dat wanneer je teruggaat in de EPG een uitzending die geweest is gewoon zichtbaar is - maar dat je vervolgens niet op zo'n uitzending kunt aangeven "neem dit als serie op". Misschien als feature request indienen bij Humax :)

Ik ga in elk geval eens aan de slag met de tip van hcQd.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
Ik heb een Humax iHDR-5200c en heb een probleem met het oproepen van de televisiegids want als ik op de knop Guide druk zie ik dat alle programma-zenderinformatie weg is en alle balken zwart zijn en na een reset werkt het dan weer een aantal dagen.

Is er iemand die dit probleem herkent ?

[ Voor 15% gewijzigd door yingyang op 01-10-2013 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Geen matches
Moet je dan niet gewoon even geduld hebben? BIj tijd en wijle duurt het een poosje om alles weer te updaten, tenminste als hij in stand by heeft gestaan. Meestal gaat het snel maar af en toe duurt het wat langer, vooral bij sommige zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingyang
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-03 14:45
Geen matches
dcl! schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:31:
Moet je dan niet gewoon even geduld hebben? BIj tijd en wijle duurt het een poosje om alles weer te updaten, tenminste als hij in stand by heeft gestaan. Meestal gaat het snel maar af en toe duurt het wat langer, vooral bij sommige zenders.
Bedankt voor jouw reactie,
Ik weet dat het soms wat langer kan duren maar als dit de hele avond en zelfs de volgende dag het geval is lijkt mij dit niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zet mijn ontvanger nooit uit,draait 24 uur per dag.Heb het laatst ook gehad dat EPG niks aangaf,na daadwerklijke tijd (programma).Hierna werdt het blanco.Fabrieksinstelling en het was weer opgelost.
Ben niet zo,n rekenaar maar wat kost deze ontvanger gemiddeld kwa stroom 24 uur per dag.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "\[DVB-C] Humax iHDR-5200c"
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:29:
Zet mijn ontvanger nooit uit,draait 24 uur per dag.Heb het laatst ook gehad dat EPG niks aangaf,na daadwerklijke tijd (programma).Hierna werdt het blanco.Fabrieksinstelling en het was weer opgelost.
Ben niet zo,n rekenaar maar wat kost deze ontvanger gemiddeld kwa stroom 24 uur per dag een jaar lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cohn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:28
Vuistregel: elke Watt in standby die 24/7 verbruikt wordt kost je ca. 2 euro per jaar.

Volgens de specificaties van Humax (http://www.myhumax.info/g...gen_specs/specs_5200c.pdf) verbruikt de 5200C in standby max. 1 Watt en in gebruik max. 18 Watt.

Kosten per jaar als je de ontvanger 24/7 laat aanstaan en nooit op standby zet zal dus rond de 36 euro liggen.
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:29:
Ben niet zo,n rekenaar maar wat kost deze ontvanger gemiddeld kwa stroom 24 uur per dag.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke,dank voor duidelijke info. :)
cohn schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:09:
Vuistregel: elke Watt in standby die 24/7 verbruikt wordt kost je ca. 2 euro per jaar.

Volgens de specificaties van Humax (http://www.myhumax.info/g...gen_specs/specs_5200c.pdf) verbruikt de 5200C in standby max. 1 Watt en in gebruik max. 18 Watt.

Kosten per jaar als je de ontvanger 24/7 laat aanstaan en nooit op standby zet zal dus rond de 36 euro liggen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Geen matches
Wij hebben een oud dvd/hdd-recorder geval bij de tv. De DVD lade deed het al een tijd slecht maar nu begint ook de afstandsbediening het te begeven. Als alternatief ben ik naar de iHDR-5200c aan het kijken. Echter, daar kan ik geen DVD op afspelen.
Weet iemand of het mogelijk is om via de usb poort een usb dvd-speler aan te sluiten en via daar af te spelen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Laatst online: 17-09 15:36
Geen matches
breinonline schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:04:
Weet iemand of het mogelijk is om via de usb poort een usb dvd-speler aan te sluiten en via daar af te spelen?
Dat kan niet, de benodigde drivers ontbreken (en kunnen ook niet toegevoegd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
breinonline schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:04:
Wij hebben een oud dvd/hdd-recorder geval bij de tv. De DVD lade deed het al een tijd slecht maar nu begint ook de afstandsbediening het te begeven. Als alternatief ben ik naar de iHDR-5200c aan het kijken. Echter, daar kan ik geen DVD op afspelen.
Ligt eraan of je nog een extra apparaat wil, maar DVD-spelertjes kosten tegenwoordig "niks" meer. Voor max 4 tientjes heb je er al eentje die "alles afspeelt wat rond is".

Andere optie is je materiaal op een USB stickje zetten en dan via de USB poort van de Humax afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Geen matches
Okee, duidelijk. Dank voor de info. Ik ga wel op zoek naar een los apparaat dan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 12:12
Ik vermoed dat mijn humax 5200c er soms voor zorgt dat het beeld af en toe voor korte tijd wegvalt.
Soms een seconde, soms zo kort dat je wat vervormingen ziet in het beeld welke weer redelijk snel weggaan.
Het verschijnsel treed op wanneer de Humax op standby staat en ik gewoon tv zit te kijken. Mijn tv heeft zelf nog de smartcard met de coax-kabel erop aangesloten. Dus voor tv kijken is de humax niet in gebruik.
De humax zit via HDMI aangesloten op mijn tv.

Herkent iemand de beschreven uitvalsverschijnselen?
Een mogelijke oplossing is misschien de coax-kabel splitsen, zodat humax niet meer in de keten zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
fweijers schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:48:
Ik vermoed dat mijn humax 5200c er soms voor zorgt dat het beeld af en toe voor korte tijd wegvalt.
Soms een seconde, soms zo kort dat je wat vervormingen ziet in het beeld welke weer redelijk snel weggaan.
Het verschijnsel treed op wanneer de Humax op standby staat en ik gewoon tv zit te kijken. Mijn tv heeft zelf nog de smartcard met de coax-kabel erop aangesloten. Dus voor tv kijken is de humax niet in gebruik.
De humax zit via HDMI aangesloten op mijn tv.

Herkent iemand de beschreven uitvalsverschijnselen?
Een mogelijke oplossing is misschien de coax-kabel splitsen, zodat humax niet meer in de keten zit...
Ik herken dit, alleen heb ik het wel gewoon via TV kijken via de humax. Voornamelijk bij opnames op de 2de tuner. Zou misschien ook signaal kwestie kunnen zijn van ziggo.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ja ik heb precies hetzelfde probleem. En hij doet 't ook nog eens een keer per uur om z'n EPG te updaten. Ik heb ergens een splitter liggen, maar ik kan 'm niet vinden :P Je moet de coax dus splitten, voordat hij door de Humax heen gaat, want dan heb je dit probleem dus.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 09-10-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Vandaag telefoon terwijl ik een opname op de Humax aan het bekijken was, die zette ik op pauze.
Telefoongesprek duurde wat langer dan verwacht :) dus ondertussen maar even afgewassen, thee gezet enz.

Toen ik eindelijk weer verder wilde gaan met kijken reageerde de Humax niet meer op de afstandbediening. Op de knopjes op het apparaat zelf is geen mogelijkheid op afspelen (hervatten) te drukken. Wel kwam het (gepauzeerde) beeld terug toen ik aan die knopjes zat.

Uiteindelijk maar met de knop op de Humax hem in standby gezet en opnieuw aan. Na opstarten kon ik de ab weer gebruiken. Maar wat is dit voor vreemd gedrag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Geen matches
Weet iemand of het mogelijk is om op de 5200 de EPG (Guide/Gids) op lijstweergave te krijgen?
Ik vind de normale weergave onhandig. Ik zie de programmering liever per zender netjes onder elkaar in een lijst zoals dat op de 5050 kon...

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Geen matches
Het is niet helemaal hetzelfde...
Maar als je tv aan het kijken ben kan je even op de i (info) toest drukken en dan met de pijltjes (links, recchts) navigeren naar het volgende programma in de lijst.
en met de pijltjes (op, neer) naar een volgende, vorige kanaal.
nog een keer kort op i drukken en je kan de info van het programma lezen.

Hoop dat je daar wat aan heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Mich007 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:35:
Sinds kort heb ik een probleem. Ik vermoed dat het sinds de laatste firmware update is maar ik weet het niet zeker.

Standaard staat mijn opname ingesteld op 3 min. van te voren inschakelen en 20 min. uitlooptijd.
Nu is het zo dat mijn vriendin standaard elke dag GTST opneemt en dat ook zo geprogrammeerd heeft. (herhalen op weekdagen)
Maar als ze nu 1x in de week een programma opneemt wat daar direct achterna komt. (bijvoorbeeld vrijdag de Voice om 20.30uur) wordt de melding gegeven dat de programma's elkaar overlappen en dat de uitlooptijd komt te vervallen.

Tot zo ver geen probleem en voor die vrijdag gaat dat dan ook goed.
Maar nu is het zo dat de uitlooptijd van alle nog te komen geprogrammeerde GTST's verdwenen zijn. Deze worden nu standaard teruggezet naar 3 min. waardoor mijn vriendin altijd het laatste stukje van GTST mist op maandag als we er niet aan denken om de opname te annuleren na vrijdag en opnieuw te programmeren...
Een behoorlijke tijd geleden dit probleem als eens gepost, maar ik blijf me er hopeloos aan ergeren en kan me haast niet voorstellen dat ik de enige hierin ben.
Laatst weer 2x een (dagelijks geprogrammeerde) opname te kort opgenomen omdat ik een week eerder 2 opnames achter elkaar opgenomen had. Elke keer als ik 2 opnames over heb laten lopen moet ik daarna de geprogrameerde dagopname weer opnieuw instellen.
Is er inmiddels al een oplossing voor bekend voor zover jullie weten of ben ik werkelijk de enige die zich hier mateloos aan stoort. Sta zelfs op het punt om de Humax de deur uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-03 14:30
Geen matches
Sinds enige weken de 5200c in huis. Ik krijg bij de volgende zenders een E37-32 melding: ned3 / RTL4 / RTL5 / SBS6 / NET5 / RTL8 (allen HD versie). De 576i versie kalalen 900+ krijg ik wel beeld. Ondertussen al veel forums gelezen en aangeboden oplossingen uitgevoerd echter zonder resultaat.

Wat heb ik al gedaan:

Factory reset
Stroom er af en starten zonder antenne
Stroom er af en starten zonder smartcard.
Hersinstallatie.
Andere smartcard.

Signaaldetectie 83% kwaliteit 100% BER = 0

Iemand nog suggesties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Geen matches
Juiste netwerk ingesteld? Tussen regio 9600 (Winschoten) en 9700 (Groningen) zitten een paar streams op een andere frequentie, waaronder die waar deze zenders op worden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5bomen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 19:28
Ik heb sinds gisteren een Humax 5200c - overgenomen van een Ziggo abonnee.
Ik gebruik hem om het DVB-C signaal van een Telfort glasvezel pakket af te spelen/op te nemen.

Bij dat opnemen gaat het fout. De harde schijf is leeg (384 Gb beschikbaar). Als ik iets wil opnemen gaat dat eerst een paar keer na 30 seconden fout. De opname wordt afgebroken - melding bij de opname "opname mislukt door onbekende fout"; na drie van die mislukte pogingen worden opneem opdrachten geweigerd met de melding "vanwege de opslaglimiet kan er geen inhoud meer worden opgenomen op deze HDD"

In een poging dit te verhelpen heb ik een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan en de harde schijf opnieuw geformatteerd. Helaas zonder resultaat.

Verder heb ik het internet afgestruind naar informatie, maar helaas niets kunnen vinden.

Firmware level is ZHCIR 1.00.29

Iemand nog een idee wat hier aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
'DVB-C signaal' van Telfort glasvezel, zit daar al iets fout, glasvezel is geen coax? De Humax is een apart kastje, ga eens na of het ueberhaupt werkt met het signaal dat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5bomen
ParkOverall schreef op maandag 11 november 2013 @ 04:59:
'DVB-C signaal' van Telfort glasvezel, zit daar al iets fout, glasvezel is geen coax? De Humax is een apart kastje, ga eens na of het ueberhaupt werkt met het signaal dat je hebt.
Ja duh.. Glasvezel komt binnen op Genexis box, daar zit module in die TV signaal er uit pikt en op de Coax aansluiting zet. Beeld komt (over de coax) prima binnen op de Humax - kan dus ook uitstekend TV kijken. Maar daar had ik hem niet voor gekocht. Ik wil opnemen en dat gaat dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerardwr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
5bomen schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:15:

Bij dat opnemen gaat het fout. De harde schijf is leeg (384 Gb beschikbaar). Als ik iets wil opnemen gaat dat eerst een paar keer na 30 seconden fout. De opname wordt afgebroken - melding bij de opname "opname mislukt door onbekende fout"; na drie van die mislukte pogingen worden opneem opdrachten geweigerd met de melding "vanwege de opslaglimiet kan er geen inhoud meer worden opgenomen op deze HDD"
…..
Iemand nog een idee wat hier aan te doen?
Heb zelf een Ziggo-5100C in gebruik voor UPC, met Firmware 1.00.17, opnamen lopen goed.

Ik verzin 3 mogelijke oorzaken, misschien dat je dit helpt.
1- formattering van de schijf is niet OK
2- het type schijf dat je gebruikt werkt niet goed aan de Humax.
3- hardware defect

Ad 1)
Ik neem aan dat je de schijf door de Humax hebt laten formatteren. Een niet eerder gebruikte schijf wordt door de Humax herkend, en zal vragen of deze geformatteerd dient te worden, en of deze gebruikt moet worden voor Timeshift en Opnames. Ik lees her en der dat somige gebruikers problemen hebben met het formatteren in de Humax. Soms vinden ze een oplossing in het formatteren in een Windows machine, en daarna weer opnieuw in de Humax formatteren en toewijzen. Niet echt wetenschappelijk te bewijzen, maar sommigen melden dat dit helpt.

Ad 2)
Als 1) niet helpt is het mogelijk dat het type schijf dat je gebruikt zich niet vertraagd met de Humax, de Humax is een raar beest en dat kan voorkomen. Probeer eens een andere harde schijf, om dit uit te sluiten.

Ad3)
Als 1) en 2) geen succes oplevert dat is er natuurlijk altijd nog de mogelijkheid dat de Humax hardware defect is. Misschien kun je nog informeren of de vorige eigenaar ervaringen hiermee heeft.

Hoop dat je het aan de praat krijgt, want het werkt echt goed op de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5bomen
Ik verzin 3 mogelijke oorzaken, misschien dat je dit helpt.
1- formattering van de schijf is niet OK
2- het type schijf dat je gebruikt werkt niet goed aan de Humax.
3- hardware defect
De 5200c heeft een ingebouwde harde schijf. Die heb ik via de systeeminstellingen geformatteerd. Dat ging goed, dus dat zou moeten betekenen dat de schijf goed is.

Wat ik wel heb gevonden inmiddels is dit document:http://www.sr-pc-hulp.nl/Humax%205200c.pdf waarin staat dat er 3 submappen gemaakt zouden moeten zijn (my photo, my music, my video).
Als ik met mijn FTP programma aanlog zie ik echter helemaal geen submappen (kan ze ook niet maken).

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Hoe zit dat bij anderen? - zien die wel submappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg3b
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Geen matches
Ik zie alleen My Video hier, en de 5200 doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb ook alleen maar My Video. De andere mappen zullen vast aangemaakt worden op het moment dat je foto's of muziek op de Humax 5200C zet. Het handmatig via ftp aanmaken van bijvoorbeeld My Music werkt bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5bomen
Nog een aantal dingen geprobeerd, maar word niet veel wijzer. :'(
- externe HDD aangesloten; die wordt herkend en kun je formatteren - levert een lege schijf met ext3 filesysteem op - kan er echter niet op opnemen
- als ik het filesysteem via een FTP client (WinSCP) benader krijg ik de melding "Kan directorylisting niet opvragen. Command not implemented"
- bij indrukken van de "opnemen knop" op de afstandbediening krijg ik netjes een melding dat er opgenomen gaat worden, maar even later de melding dat de opname is afgebroken en mogelijk niet wordt weggeschreven omdat hij korter is dan 30 sec. Bij het opvragen van de media staat er dan een melding van een afgebroken opname in de map "My Video" op de HDD.

Kan het zijn dat Ziggo een check op aanwezigheid van de smartcard heeft ingebouwd? Iemand anders ervaring met gebruik van door Ziggo geleverde Humax-en in een niet-Ziggo omgeving?

• 5bomen
Humax helpdesk gebeld. Die geven aan dat de HDD waarschijnlijk defect is.
Gelukkig kunnen ze op basis van serienummer productiedatum bepalen en valt dit keurig onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5bomen
Geen matches
Heeft iemand dit apparaat werkend met de DVB-C streams van Glashart Media? (daar haalt Telfort zijn DBV-C signaal vandaan).

[ Voor 71% gewijzigd door 5bomen op 04-01-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Geen matches
Als je hem toch aan je PC hebt gekoppeld kun je net zo goed even de SMART-gegevens uitlezen, want het klinkt of die schijf een beetje gaar begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Geen matches
Wat voor schijf zit er in eigenlijk? 3,5" of 2,5"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5bomen
Geen matches
3,5" Seagate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de volgende generatie Humax 3 tuners heeft. 2 tuners voor opnemen en 1 voor rechtstreeks kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg3b
  • Niet online
Geen matches
Ik heb er hier twee boven elkaar staan.
3x opnemen 1x kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
gg3b schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:33:
3x opnemen 1x kijken.
Nou wil ik niet zeggen dat mijn post zeer belanrijk is en het ook niks met problemen te maken heeft over de 5200,maar 3 tuners zou fijn zijn. Mooi dat jij 2 ontvangers boven elkaar hebt,wees er blij mee :) .

• Toff
gg3b schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:33:
3x opnemen 1x kijken.
Whoot, ik heb er drie (2x 5050c en 1x 5200), altijd baas boven baas... Het is natuurlijk nooit genoeg, maar behalve dat we hier in huis graag 3x het beste beeld hebben (digitaal), blijkt dat de meeste films in korte tijd op meerdere kanalen c.q. tijdstippen te bekijken c.q. op te nemen zijn. En je kan (in Ziggo gebied) ook nog 2x per (Humax)apparaat opnemen en gelijktijdig altijd 1x analoog een derde zender kijken.
In mijn jeugd was er één Nederlandse zender, later twee, met een converter (een "tweede net kastje") en nog later een derde zender (REM-eiland) via de gordijnrails als antenne, alles in zwart/wit. Ik bedoel maar, alles is relatief. Over een paar jaar lacht men zich rot over alles wat niet in UHD is opgenomen, maar onthoudt dat het gaat om de beleving, niet om de technische specificaties!

• gg3b
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:56:
[...]
Nou wil ik niet zeggen dat mijn post zeer belanrijk is en het ook niks met problemen te maken heeft over de 5200,maar 3 tuners zou fijn zijn. Mooi dat jij 2 ontvangers boven elkaar hebt,wees er blij mee :) .
Ben ik ook, lost een hoop op binnen een huwelijk.
De afdeling schotel is er ook nog maar dat is offtopic, net als de 5000 in het gastenverblijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimme.Smurf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
THE_BASE schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:37:
Wat doet mijn Humax of ik fout? Alles netjes ingesteld, gaat de klok een uur terug met als gevolg: alle programma's zijn vanaf zaterdagnacht ineens een uur later opgenomen. Heb nu alles opnieuw moeten instellen.

Meer mensen last van?
Dat is een grote bug waar Humax blijkbaar niets om geeft, want tweemaal per jaar kun je weer aan de slag met je timers. Lekker als je net op vakantie gaat voor de winter- of zomertijd in gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimme.Smurf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Mich007 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 14:50:
[...]

Een behoorlijke tijd geleden dit probleem als eens gepost, maar ik blijf me er hopeloos aan ergeren en kan me haast niet voorstellen dat ik de enige hierin ben.
Laatst weer 2x een (dagelijks geprogrammeerde) opname te kort opgenomen omdat ik een week eerder 2 opnames achter elkaar opgenomen had. Elke keer als ik 2 opnames over heb laten lopen moet ik daarna de geprogrameerde dagopname weer opnieuw instellen.
Is er inmiddels al een oplossing voor bekend voor zover jullie weten of ben ik werkelijk de enige die zich hier mateloos aan stoort. Sta zelfs op het punt om de Humax de deur uit te doen.
Het is bij Humax blijkbaar te moeilijk om te verzinnen dat het handiger zou zijn om de tweede tuner voor het tweede programma te gebruiken, ook al worden de programma's direct na elkaar opgenomen...

Dit probleem, samen enkele andere bugs zouden mij erg doen twijfelen om een Humaxa aan te schaffen of nog langer te gebruiken:
-twee keer per jaar alle timers weer goed zetten (en dat moet je dan een aantal keer in de week erna doen om alle programma's via de EPG te kunnen invoeren)
- het niet kunnen wijzigen van de tijden zonder dat de naam van je programma verdwijnt
- als ik DNLA aan heb staan en de netwerkkabel erin, dan vind het ding blijkbaar dat ie meteen na het opstarten nog maar een keer moet rebooten.
-lege (unknown) zenders in het lijstje, waardoor je niet meer kunt zappen en alleen in de EPG naar een zender kunt overschakelen die er toch wel in staat, maar dan onder de 'unknown'.

Humax zelf geeft er blijkbaar geen bal om of zijn te dom om die bugs op te lossen en introduceert zelfs na elke firmware-update weer nieuwe bugs.

Het is alleen de vraag wat voor bugs er bij de andere merken zitten: beetje kostbaar om het uit te gaan proberen. Sowieso omdat de Humax nog stuk is (qua hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Slimme.Smurf schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 03:13:
[...]
Dat is een grote bug waar Humax blijkbaar niets om geeft, want tweemaal per jaar kun je weer aan de slag met je timers. Lekker als je net op vakantie gaat voor de winter- of zomertijd in gaat...
Die bug ervaar ik anders niet?

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste