Toon posts:

Computer loopt vast na opstarten uit slaapmodus met BSoD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• airbornefreak
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-02-2013
Dacht ik dat de problemen met mijn computer verholpen waren, gaat het weer mis. Het viel mij op dat mijn computer lange tijd geen freezes meer kende sinds ik jullie tip heb gevolgd om mijn OCZ Geheugen Gold DDR3,1333-4GK op 1,65V te laten draaien. Met nadruk op "lange tijd", want het is weer twee keer voorgekomen dat mijn computer freezde. De freezes zijn nu nagenoeg verdwenen, maar wat ik merkte was dat als ik mijn computer in de slaapstand zette, hij weer vastliep met af en toe een BSoD. Dit gebeurde overigens ook voordat ik mijn geheugen op 1,65V liet draaien.

Hier is de BSoD die ik krijg als ik de computer weer uit de slaapstand opwek:

Hieronder nog de specs van mijn systeem:

Moederbord: Asrock M3N78D
CPU: AMD Phenom II X4 905e
GPU: ATI Radeon 3600 series
Geheugen: OCZ Geheugen Gold DDR3,1333-4GK

Mijn vermoeden is dat het aan het geheugen ligt, maar ik weet het niet zeker. Wie o wie heeft een idee?

• Nightspirit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 28-06-2014
memtest? Dan weet je zeker of het aan het geheugen ligt.

• Toettoetdaan
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 22-09 22:09
De BIOS verzie zou interessant zijn om te weten, misschien dat die jouw CPU nog niet helemaal ondersteund.
Sinds verzie 1.40 is de CPU code geüpgraded dus misschien zit je lager en heeft het er wat mee te maken.

Veder zou je je GPU driver kunnen updaten, ik geloof niet dat het aan je geheugen ligt gezien je voor de rest geen problemen meer hebt.

• Nixy
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 25-07 02:00
Net nog even het andere topic van je door gelezen, en het blijft raar.

Je hebt memtest gedaan, je hebt je hardeschijf getest (waarmee? HD Tune? en welke schijf heb je?). Als je BSOD's krijgt bij het ontwaken uit slaapstand kan het zijn dat de dumpfile die aangemaakt wordt bij slaapmodus niet goed kan worden gelezen, en je pc laat hangen.

Voor de duidelijkheid: bij slaapstand komt de dumpfile op je hardeschijf, bij stand-by zit de dump in je RAM.

Nu is het echter zo dat ik niet kan ontdekken welk OS je hebt:
In het geval van een NEDERLANDSE Vista versie, heet de slaapstand namelijk sluimerstand, en stand-by heet slaapstand (erg verwarrend, ja, dat ben ik met u allen eens). Ook is het bekend dat Vista gewoon problemen heeft met het ontwaken uit stand-by en slaapstand.

Misschien toch eens een HD tune test op bad sectors laten doen. Wellicht je HD op een andere SATA poort aansluiten (er is jammer genoeg geen 2e SATA controller op jouw bord aanwezig, misschien dat hier iets mee is?)

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Gebruik je Norton toevallig? Meen mij te herinneren dat SYMDS64.SYS problemen daar regelmatig mee te maken hadden.

Desktop | Server | Laptop

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-09 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wil niet veel zeggen, maar heb je überhaupt de moeite genomen om te googlen op "SYMDS64.SYS" :?

Nee he...

Voortaan aub enige eigen inzet tonen. Je krijgt als je dat doet een sloot aan hits over problemen met Symantec Norton software. Niet met hardware. Lees die hits eens door, misschien vind je zowaar zelf een oplossing :o

Move Processors, Moederborden & Geheugen -> Client Software Algemeen.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee