Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een Asus a8n-e moederbord. Nu wil ik een nieuwe hardeschijf kopen, maar ik vroeg mij af of er een limiet zit aan deze moederbord qua grootte van de hardeschijf.

Ik had al het een en ander gezocht maar ik kon geen duidelijk overzicht vinden. Hoe kan ik zien welke hdd's een moederbord ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:04
Op zich alle harde schijven ;)

4x Sata en 4x Pata(IDE) zo te zien:
http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=DzbA8hgqchMBOVRz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dus een sata-300 hdd met 2tb zou zo'n oud moederbord ook kunnen ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:04
Ja hoor, ik zie niet in waarom. Het is een veel te nieuw moederbord om een limiet rond de 128GB te hebben en SATA-300 kan gewoon ook op SATA-150. En 2TB is weer minder als de 3-komma-nogwat limiet die we naderen.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 05-10-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik heb ook een Asus A8N-E moederbord gehad en ik heb nooit problemen ondervonden met de harddisk keuze. Ik heb er zelf een WD Raptor 74GB en een WD Caviar 250GB aan gehangen en dat ging goed. Zelfs een 1.5TB harddisk via USB ging gewoon goed.

Voor zover ik weet zitten er geen limieten aan de harddisk grootte. Het enige verhaal wat ik ken is dat de oude BIOS (ipv UEFI) een probleem kan hebben met harddisks groter dan 2TB. Maar goed, ik heb dit nooit nagezocht.

@GENETX:
Een "veel te nieuw moederbord"? Volgens mij heeft dit plankje er nog socket 939 op zitten met DDR1, dus das niet zo nieuw meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Stephan224 op 06-10-2010 10:41 ]

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuifKuif
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 22:17
Ik heb zelf ook een A8N-E moederbord en heb er 2 schijven inhangen van 1 TB, nog geen problemen mee gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door WuifKuif op 06-10-2010 20:52 ]

"wakes up, kicks butt and repeats"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:50

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Stephan224 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:37:
@GENETX:
Een "veel te nieuw moederbord"? Volgens mij heeft dit plankje er nog socket 939 op zitten met DDR1, dus das niet zo nieuw meer.
GENETX zal ongetwijfeld gedoeld hebben op het last hebben van BIOS limieten zoals je die vroeger had met schijven groter dan 128GB (en kleinere limieten bij nog oudere modellen). Dat soort dingen kom je tegen in bijvoorbeeld Pentium3's en de oudere Pentium4's.
In dat opzicht is de A8N-E dus een veel te recent bord voor dergelijke problemen.

Dit staat ook keurig in de OM FAQ - Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?

Vandaar dat ik dit topic dan ook bij deze sluit, want dit is prima op te zoeken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 07-10-2010 08:07 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.