Ik hoop dat dit topic hier op de juiste plek staat in /19. If not, my apologies!
Sinds de plaatsing van een nieuwe Draytek Vigor 2930 heb ik een bizar probleem bij een klant. Sinds de nieuwe router hebben medewerkers (en ook op de server) problemen met sommige SSL websites waarop ze moeten inloggen, een voorbeeld hiervan is Arboned en een Plesk Panel.
Zodra een gebruiker hier op inlogt werkt het 5 van de 10 keer niet, je krijgt gewoon de loginpagina weer te zien zonder een foutmelding dat de logingegevens incorrect zijn (die krijg je bij een foute login wel).
Soms kunnen ze wel inloggen maar bij een paar kliks in het systeem wordt je automatisch weer uitgelogd en zie je de loginpagina weer. Bij het PleskPanel kom je er helemaal niet in maar blijf je na inloggen de loginpagina zien.
Wat ik al heb geprobeerd:
Hopenlijk snappen jullie wat ik bedoel.
Ik heb geen idee wat hier misgaat en zou ook niet weten waar het aan ligt, vaak liggen dit soort dingen aan cookies.
Iemand een idee?

Sinds de plaatsing van een nieuwe Draytek Vigor 2930 heb ik een bizar probleem bij een klant. Sinds de nieuwe router hebben medewerkers (en ook op de server) problemen met sommige SSL websites waarop ze moeten inloggen, een voorbeeld hiervan is Arboned en een Plesk Panel.
Zodra een gebruiker hier op inlogt werkt het 5 van de 10 keer niet, je krijgt gewoon de loginpagina weer te zien zonder een foutmelding dat de logingegevens incorrect zijn (die krijg je bij een foute login wel).
Soms kunnen ze wel inloggen maar bij een paar kliks in het systeem wordt je automatisch weer uitgelogd en zie je de loginpagina weer. Bij het PleskPanel kom je er helemaal niet in maar blijf je na inloggen de loginpagina zien.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Verschillende PC's geprobeerd, ook op de server gaat het niet goed.
- Verschillende browsers geprobeerd, zowel in IE8 als Firefox 3.5.x gaat het niet goed.
- Op de Draytek is SSL en PPTP VPN uitgeschakeld.
- Op de Draytek zijn wel 2 portforwards aangemaakt voor HTTP en HTTPS inkomend voor Outlook Web Access, dit zou natuurlijk geen probleem moeten zijn.
- Contact opgenomen met Draytek Support maar die lijken niet helemaal te snappen wat er fout gaat en niet echt bereid te helpen. Eventueel kan ik de e-mail conversatie met Draytek hier plaatsen.
- De Draytek heeft de een na laatste firmware, maar in de changelog lijkt hier in de laatste versie niets voor te zijn gewijzigd.
- We zijn 100% zeker dat de logingegevens die we hebben correct zijn, ze werken namelijk elders wel prima!
Hopenlijk snappen jullie wat ik bedoel.
Ik heb geen idee wat hier misgaat en zou ook niet weten waar het aan ligt, vaak liggen dit soort dingen aan cookies.
Iemand een idee?