Toon posts:

if exists probleem binnen mysql stored procedure

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views

• kurtjeke
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-03-2011
Hi all,

Ik heb een probleem binnen een mysql stored procedure. (zie hieronder)
Als ik de 'IF EXISTS' weghaal bij DROP TEMPORARY TABLE IF EXISTS tmp_arrivaldates; dan maakt de procedure zich goed aan. Zoals hieronder krijg ik de fout

[Err] 1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'DELIMITER' at line 38

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want Google wist het antwoord niet :(

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
DROP PROCEDURE IF EXISTS ProGetArrivalDates;
DELIMITER $$ 
CREATE PROCEDURE ProGetArrivalDates()
    BEGIN
        DECLARE lastSync DATE; #date of last successfull sync with @leisure
        DECLARE currAvailString TEXT;
        DECLARE charToCheck CHAR(1);
        DECLARE currDate DATE;
        DECLARE cur1 CURSOR FOR SELECT AvailString FROM jsonrpc.avail_by_night LIMIT 0,10; #cursor to loop through the resultset

SELECT last_sync INTO lastSync FROM jsonrpc.last_sync WHERE id=1; #load last successfull sync date and store it in lastSync

DROP TEMPORARY TABLE IF EXISTS tmp_arrivaldates;
        CREATE TEMPORARY TABLE tmp_arrivaldates (ad DATE);

OPEN cur1;

read_loop: LOOP #loop through resultset
            SET currDate = lastSync;

FETCH cur1 INTO currAvailString;#save availstring from result into variable to work with

WHILE LENGTH(currAvailString) > 0 DO
                SET charToCheck = LEFT(currAvailString,1);

IF charToCheck BETWEEN 2 AND 3 THEN 
                    INSERT INTO tmp_arrivaldates(ad) VALUES (currDate);
                END IF;

SET currAvailString = substr(currAvailString,2); #cut of selected char
                SET currDate = DATE_ADD(currDate, INTERVAL 1 DAY);
            END WHILE;
        END LOOP;

CLOSE cur1;

SELECT * FROM tmp_arrivaldates;

END$$
DELIMITER ;

[Voor 0% gewijzigd door RobIII op 05-10-2010 19:02. Reden: Code tags toegevoegd]

• Erkel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:08
Laatste delimiter weghalen? Dan doet ie het bij mij wel....

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:45

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Euh; sorry, maar zo werken we hier niet. Het is niet de bedoeling dat je je code dumpt en wij even de fout voor je aanwijzen (Kan iemand even...? / quickfix). We zien, zoals je zult lezen in onze Quickstart, graag eigen inzet terug in je topic. En daar hoort dus ook bij dat je meldt/toont wat je dan hebt gezocht, gevonden, geprobeerd etc. om tot een oplossing te komen. Ik zie daar niets van terug; alleen de SP met de fout. Verder zien we code graag tussen code tags. Tot slot is dit natuurlijk gewoon een gevalletje "foutmelding (begrijpend) lezen".

Ondanks dat alles van harte welkom op GoT en een leuke tijd gewenst hier (want het is hier leuk *O* ). Als je zorgt dat je voortaan onze voorgenoemde quickstart hanteert bij het openen van een topic is er niets aan de hand ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee