Toon posts:

[Hulp nodig] High End Game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views

• Simplexity
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08-10-2010
Hallo forum ;D
Ik ben van plan om binnenkort het oude systeem wat toch al pakweg 4 jaar trouw gediend heeft compleet te vervangen. Daarvoor heb ik zelf een systeem samengesteld, maar het is natuurlijk altijd fijn om professionele meningen te horen over de samenstelling.

Computer:

Case: Cooler Master Storm Scout
PSU: OCZ Fatal1ty OCZ750FTY 750W Modular
Mobo: Asus Crosshair III Formula 790FX AM3
CPU: AMD Phenom II X4 970 Black Edition 3.6GHz
GPU: ATI Radeon HD 5850 Sapphire (Crossfired)
RAM: OCZ OCZ3BE1600C8LV4GK Black Edition (AMD Black Edition RAM)
CPU cooler: Scythe Mugen 2 Rev. B

Daarbij moet ik vermelden dat een HDD, CD/DVD/Bluray speler niet nodig zijn. Die zijn al aanwezig. (HDD is momenteel een Western Digital 500 GB @ 7200 RPM)

De grote vraag voor mij is; is het mogelijk voor dit systeem om het hoofd koel te houden? En zo ja, past de CPU cooler uberhaupt in de case ? :0 (Het zat ook in de planning om de CPU te overclocken naar verloop van tijd.)

Bij voorbaat dank,
Siem Hermans.

EDIT: Ik was nog vergeten te vermelden dat de voorkeur bij de AMD+ATI setup ligt, aangezien upgraden bij mij hoog in het vaandel staat.
EDIT2: Het budget is rond de 1100 euro.

EDIT3: Nog een vraagje, is het het waard om te wachten op de 6000 serie van ATI, en is het het waard om te wachten op de 'Bulldozer serie' van AMD? Het zou zonde zijn om nu een systeem te kopen, dat na een maand alweer hopeloos verouderd is.

Daarnaast heb ik gehoord dat de CPU een bottleneck is voor de GPUs. Is dit waar? Zelfs bij een overclock van de CPU ?

• grizzlybeer
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Lijkt me sterk dat bij deze config de CPU een bottlemeck zal zijn (dit is ongeveer de meest high-end CPU die je kan krijgen). Hoeveel graka's wil je nemen?

Bulldozer is geen optie, die ligt pas in de winkel over een jaar.

Een SSD erbij lijkt me wel een leuke optie.

[Voor 50% gewijzigd door grizzlybeer op 03-10-2010 14:47]

• Simplexity
grizzlybeer schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:45:
Lijkt me sterk dat bij deze config de CPU een bottlemeck zal zijn (dit is ongeveer de meest high-end CPU die je kan krijgen). Hoeveel graka's wil je nemen?

Bulldozer is geen optie, die ligt pas in de winkel over een jaar.

Een SSD erbij lijkt me wel een leuke optie.
Vast een domme vraag, maar wat word er bedoeld met grakas ? :0
Als het grafische kaarten betekent, dan 2.

• grizzlybeer
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Ja, dat bedoelde ik. Dat zal de CPU prima aan kunnen.

Een SSD voor OS + programma's is m.i. het beste wat je nog toe kan voegen.

• thijssie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17:26
Ik zou gaan voor een moederbord uit de 890 / 870 chipset serie. Deze bieden wat meer perfomance en USB3 ook niet onbelangrijk.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• Simplexity
Dus dan zou ik de Crosshair III uitwisselen voor de Crosshair IV ? Dat leek me inderdaad wel een goede keus
dan zou hij bij volgende CPU releases nogsteeds meekunnen?

Hoe zit het trouwens met de 6000 serie van ATI ? Zit die er binnenkort aan te komen ?

• PerfektOne
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 19:45

PerfektOne

Striving for Perfektion

Beste Simplexity,

Ik zou inderdaad een SSD schijf(OCZ Agility 2 bv.) erbij pakken om je OS op te draaien en als moederbord deze optie:
http://tweakers.net/price...td-pro-usb3.html#tab:info

Heeft SATA600 / USB3 voor toekomstige upgrades en de mogelijkheid Crossfire te draaien.

De ATI 6xxx serie wordt eind dit jaar verwacht, maar 2x 5850 zal niet onder doen dus gewoon kopen.

[Voor 14% gewijzigd door PerfektOne op 03-10-2010 21:07]

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica