Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 14:29
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet op google kan vinden.

De vraag is heel simpel kan ik met een 3d blu-ray speler 3d content kijken op mijn nomale samsung le46a856? De tv ondersteunt 100Hz en de blu ray speler maakt gebruik van shutter glasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:27
Nee.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02
tweakG5 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:56:
Ik heb een vraag waarvan ik het antwoord niet op google kan vinden.

De vraag is heel simpel kan ik met een 3d blu-ray speler 3d content kijken op mijn nomale samsung le46a856? De tv ondersteunt 100Hz en de blu ray speler maakt gebruik van shutter glasses.
De blu-ray speler maakt geen gebruik van shutter glasses, dat doet je TV. Een blu-ray speler stuurt enkel beelden en evt. geluid naar je TV.

Je kunt geen content in 3D bekijken zonder een 3DTV. Je kunt wel 3D content (vanaf een 3D blu-ray) bekijken in 2D op elke andere TV. Vrijwel alle 3D blu-ray disks hebben ook de optie om de film in 2D af te spelen. Daar heb je strikt dan weer geen 3D blu-ray speler voor nodig; de 2D stream op een 3D blu-ray disk kun je ook afspelen met een normale (niet 3D) blu-ray speler.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:15

D4NG3R

kiwi

:)

Ja, maar maximaal 1280x720p. En niet de volle 1920x1080p zoals bij HD(Ready) schermen.
d3vlin schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:05:
[...]

De blu-ray speler maakt geen gebruik van shutter glasses, dat doet je TV. De blu-ray speler stuurt enkel beelden en evt. geluid naar je TV.

Je kunt geen content in 3D bekijken zonder een 3DTV. Je kunt wel 3D content (vanaf een 3D blu-ray) bekijken in 2D op elke andere TV. Vrijwel alle 3D blu-ray disks hebben ook de optie om de film in 2D af te spelen. Daar heb je strikt dan weer geen 3D blu-ray speler voor nodig; de 2D stream op een 3D blu-ray disk kun je ook afspelen met een normale (niet 3D) blu-ray speler.
Normaal gesproken stuurt de speler het shutter signaal.. Ik kijk hier toch echt 3D films op mn sony bravia uit 2008..? (Geen 3D scherm)

[ Voor 81% gewijzigd door D4NG3R op 03-10-2010 14:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Waarom niet eigenlijk dan? ALs het beeld in 2'en wordt gedeeld dus 1 deel voor 1 oog en het andere voor het andere oog zou het toch moeten lukken? Of heb ik het nou mis?

En wat zou een 3d tv dan anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
D4NG3R NL schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:05:
Ja, maar maximaal 1280x720p. En niet de volle 1920x1080p zoals bij HD(Ready) schermen.

[...]

Normaal gesproken stuurt de speler het shutter signaal.. Ik kijk hier toch echt 3D films op mn sony bravia uit 2008..? (Geen 3D scherm)
Waarom dan maar op 720p? Omdat het een 100Hz paneel is is het dan niet mogelijk dat hij gewoon 2 streams van 24p1080 uitstuurt dus 24 beelden/sec op 1080p? Of heb ik het nu helemaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
De speler stuurt het signaal in 2D of 3D naar de TV. Een 2D TV speelt keurig het 2D signaal af. Een 3D TV snapt het 3D signaal en stuurt de 3D beelden middels zijn eigen 3D techniek (shutterglasses, polarisatie, lenticulair, etc.) naar de afzonderlijke ogen zodat je 3D waar kunt nemen.

Anaglyph (rood/blauw brilletje) is daarbij een uitzondering, omdat hier de 3D informatie gecodeerd zit in een 2D beeld (zeg maar de rood/blauwe waas in het frame in een normaal 1920x1080 frame). Je hebt hiervoor dus geen speciale 3D TV nodig. Een voorbeeld hiervan is Coraline 2D/3D. Daarnaast is er ook een 3D blu-ray versie waarvoor je wel degelijk een 3D TV nodig hebt. In de laatste versie staan de beide ogen afzonderlijk naast elkaar (side by side) in een vergroot frame (3840x1080, feitelijk 2x1920x1080 naast elkaar).

[ Voor 39% gewijzigd door d3vlin op 03-10-2010 14:18 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakG5
d3vlin schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:10:
[...]

De speler stuurt het signaal in 2D of 3D naar de TV. Een 2D TV speelt keurig het 2D signaal af. Een 3D TV snapt het 3D signaal en stuurt de 3D beelden middels zijn eigen 3D techniek (shutterglasses, polarisatie, lenticulair, anaglyph, etc.) naar de afzonderlijke ogen zodat je 3D waar kunt nemen.
Ja dat is logisch je krijgt 2d signaal maar 3d met shutterglasses is ook gewoon 2d maar dan 2 verschillende beelden voor elk oog die om en om verstuurd worden de shutterglasses zorgen dan dat elk oog 1 beeld per keer voorgeschoteld krijgen. Dat is het toch gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Waarom brengen ze anders 3D TV's op de markt als het al zou kunnen met gewone TV's. Je hebt zowel een 3D TV als Blu-ray Speler nodig die 3D content kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

tweakG5 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:05:
[...]

Waarom niet eigenlijk dan? ALs het beeld in 2'en wordt gedeeld dus 1 deel voor 1 oog en het andere voor het andere oog zou het toch moeten lukken? Of heb ik het nou mis?

En wat zou een 3d tv dan anders doen?
Zou moeten kunnen klopt, alleen heb je voor 3d 2keer zoveel frames per seconde nodig en een synchronisatie tussen de shutterglazen en de om en om afwisselende beelden voor je linker en rechteroog.

Strikt genomen kan het wel als je de TV met HDMI aan zou sluiten. Dan kan je in 50 of 60 frames per seconde prima vloeiend 3d beeld weergeven, maar dan zou je bril moeten synchroniseren met het afspeel apparaat. En dat is niet gebruikelijk.

Met een normale (niet HdMI/Component) aansluiting, kan je niet meer dan 25 of misschien 30 (NTSC) fps afspelen en dat is te weinig om vloeiend te zijn in 3d.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dj-sannieboy schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:14:
Waarom brengen ze anders 3D TV's op de markt als het al zou kunnen met gewone TV's. Je hebt zowel een 3D TV als Blu-ray Speler nodig die 3D content kan afspelen.
Geen idee, maar als je op de Blu-Ray een 50fps versie van de film zet met om en om een beeld voor het linker of rechteroog, en je laat een bril synchroniseren met de speler, dan zou het moeten kunnen. Alleen denk ik dat je hiermee problemen krijgt, omdat TV's altijd wel een inputlag hebben en je de bril dan weer op je scherm zou moeten calibreren. Een ander 'probleem' is, dat je dan een 3d versie van de film pertinent niet zonder bril kunt kijken, omdat de speler niet gewoon de even of oneven frames kan laten zien (en dat kan een dedicated 3d blu-ray wel).

Als de scherm samen met de bril geleverd wordt, zal dat wel automatisch goed gaan. Het is dus gewoon makkelijker.

Vandaar is denk ik gekozen voor specifieke BR speler en specifieke TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
JvS schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:17:
[...]

Zou moeten kunnen klopt, alleen heb je voor 3d 2keer zoveel frames per seconde nodig en een synchronisatie tussen de shutterglazen en de om en om afwisselende beelden voor je linker en rechteroog.

Strikt genomen kan het wel als je de TV met HDMI aan zou sluiten. Dan kan je in 50 of 60 frames per seconde prima vloeiend 3d beeld weergeven, maar dan zou je bril moeten synchroniseren met het afspeel apparaat. En dat is niet gebruikelijk.

Met een normale (niet HdMI/Component) aansluiting, kan je niet meer dan 25 of misschien 30 (NTSC) fps afspelen en dat is te weinig om vloeiend te zijn in 3d.
Ja ok maar de tv ondersteunt dus 100Hz dus zou dat 100beelden per seconde moeten opleveren en dat is dan dus vloeiend. Maar heeft niemand anders ervaring met het gebruik van een 3d speler met een normale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat het strikt genomen kan werken (heeft niets met 100Hz te maken, maar meer met de ondersteuning van het 720p50 of 1080p50 HD formaat), betekent niet dat het werkt.

Je zal op zoek moeten gaan naar een Blu-Ray speler waar een bril bijgeleverd is en die beweert dat het met elk HD scherm kan werken. Ik vrees hierbij voor het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
tweakG5 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:13:
[...]

Ja dat is logisch je krijgt 2d signaal maar 3d met shutterglasses is ook gewoon 2d maar dan 2 verschillende beelden voor elk oog die om en om verstuurd worden de shutterglasses zorgen dan dat elk oog 1 beeld per keer voorgeschoteld krijgen. Dat is het toch gewoon.
Klopt, maar daarbij zet je TV niet alleen die side-by-side beelden om en om op het scherm, maar stuurt tevens een synchronisatiesignaal uit naar de brilletjes voor het juist shutter interval. Dat doet de TV zelf en niet de content op de blu-ray. Je moet dus een TV hebben die de 3D content snapt en de brilletjes aan kan sturen. Dit is meteen ook de reden waarom brillen vooralsnog merk-specifiek zijn. Ze snappen enkel het synchronisatiesignaal van hun eigen merk.

[ Voor 14% gewijzigd door d3vlin op 03-10-2010 14:38 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad: als je 3D had kunnen kijken op een normale televisie, hadden de fabrikanten geen 3D-televisies op de markt gebracht. Technisch is het inderdaad prima mogelijk om met een externe zender de bril te synchroniseren met de televisie, al zal dat niet eenvoudig zijn door de door JvS genoemde inputlag die afhankelijk is van je televisie en z'n instellingen.

En dan nog: welke fabrikant wil zich nou in de vingers snijden door een dergelijke speler op de markt te brengen? Daarmee maakt hij z'n eigen 3D-televisierange in 1 klap overbodig ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 08:59

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Die input lag is natuurlijk vrij eenvoudig te synchen de frequentie zal gewoon goed zijn, dan kun je het vrij eenvoudig met een draaiknopje gelijktrekken. Als het goed is hoeft dat ook maar 1 keer.

Ik verwacht eigenlijk nog wel HDMI koppelkastjes die de brillen kunnen aansturen en kunnen synchen. Zeker nu de HDMI-masterkey is uitgelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
sopsop schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:19:
Die input lag is natuurlijk vrij eenvoudig te synchen de frequentie zal gewoon goed zijn, dan kun je het vrij eenvoudig met een draaiknopje gelijktrekken. Als het goed is hoeft dat ook maar 1 keer.
En vervolgens gaat ie na 5 minuten tóch langzaam weer out-of-sync lopen ;)

Ennuh, G5e, natuurlijk maken fabrikanten een aparte 3D-lijn: puur voor 't geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 22:59

Ben ik benieuwd over welke combinatie van speler en televisie we het hier hebben?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

S2801 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:21:
[...]

Ben ik benieuwd over welke combinatie van speler en televisie we het hier hebben?
Bleek dus toch een 3D ready TV te zijn uit begin 2009.. ICM een PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:39:
[...]

Bleek dus toch een 3D ready TV te zijn uit begin 2009.. ICM een PS3.
Welk model dan? Ben wel benieuwd omdat die dingen nog geen HDMI 1.4 ondersteunden en dus de "tags" ook niet snappen die aangeven welk beeld voor het linker oog en welk beeld voor het rechter oog bedoeld is. Werkt dus alleen met "side by side" technieken? Kun je hier wat meer over vertellen? Zitten er shutterglasses bij?
Osiris schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:21:
[...]

En vervolgens gaat ie na 5 minuten tóch langzaam weer out-of-sync lopen ;)
Als het goed is niet, de vertraging is nml een constante. Als hij out-of-sync zou gaan lopen, zou dat suggereren dat hij het beeld te snel of te traag afspeelt t.o.v. hoe de speler het aanlevert en dat kan niet zonder een flink geheugen waar de nog af te spelen beelden in worden opgeslagen of een "voorspellend vermogen" om alvast af te spelen wat de speler nog niet heeft verstuurd :+
Ennuh, G5e, natuurlijk maken fabrikanten een aparte 3D-lijn: puur voor 't geld ;)
Dat zeg ik, Gamma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik weet absoluut niet welk model, en het maximale wat ik er ook uit kan halen is 720p 3D (Omdat de PS3 slechts HDMI 1.3 heeft, en de TV ook)

Model kan ik ook niet zo 1.2.3 achterhalen omdat hij strak tegen de muur aan zit bevestigt, en het ietsje te veel werk is om hem er vanaf te halen alleen maar voor dat... Voorop staat alleen "Sony Bravia" en geen modelnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:26:
[...]

Als het goed is niet, de vertraging is nml een constante. Als hij out-of-sync zou gaan lopen, zou dat suggereren dat hij het beeld te snel of te traag afspeelt t.o.v. hoe de speler het aanlevert en dat kan niet zonder een flink geheugen waar de nog af te spelen beelden in worden opgeslagen of een "voorspellend vermogen" om alvast af te spelen wat de speler nog niet heeft verstuurd :+
Ah ja :+ Bij "syncen" denk ik al snel automatisch aan beide vormen van syncen.. Zowel de delay, maar ook het snelheidsverschiloutofsync-ding zeg maar.. :+ Maar da's idd niet echt aan de orde, I stand corrected. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
D4NG3R NL schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:14:
Ik weet absoluut niet welk model, en het maximale wat ik er ook uit kan halen is 720p 3D (Omdat de PS3 slechts HDMI 1.3 heeft, en de TV ook)

Model kan ik ook niet zo 1.2.3 achterhalen omdat hij strak tegen de muur aan zit bevestigt, en het ietsje te veel werk is om hem er vanaf te halen alleen maar voor dat... Voorop staat alleen "Sony Bravia" en geen modelnummer.
Maar hoe geeft hij 3D weer dan? Met actieve of passieve brillen?

Misschien vind je dat ik doorzeur, maar ik wist niet dat er vorig jaar al 3D-televisies te koop waren :) Ben dus gewoon nieuwsgierig :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

D4NG3R NL schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:14:

3d gaming? Alhoewel ook de PS3 pas sinds deze zomer 3D firmware heeft. Eerste Sony 3D LCD werd aangekondigd in september 2009 http://news.cnet.com/8301-17938_105-10335331-1.html

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 04-10-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan weet ik het al helemaal niet meer, maar ik kan toch echt 3D bekijken met een active shutterbril :+ . Dan zal de TV wel van veel later zijn.. Ik dacht toch echt dat ik deze in begin 2009 gekocht had :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
D4NG3R NL schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 07:59:
Dan weet ik het al helemaal niet meer, maar ik kan toch echt 3D bekijken met een active shutterbril :+ . Dan zal de TV wel van veel later zijn.. Ik dacht toch echt dat ik deze in begin 2009 gekocht had :? .
En sinds wanneer kijk je 3D via je PS3 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vind het een beetje een vaag verhaal, niet lullig bedoeld hoor :* Maar welke Tweaker weet nu niet wat voor televisie hij heeft staan thuis, desnoods zoek je dat op de bon op. De PS3 kan in ieder geval geen signaal sturen waar shutterbrillen wat mee kunnen, daar heb je een 3D-televisie voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zal ik hem dan maar inkoppen? Lulverhaal. TV is eerst uit 2008, dan begin 2009 en nu ineens heel modern en de PS3 stuurt het shuttersignaal... En kan ook maar tot 720p in 3d geven? Ik heb een sterk loeiende bullshitdetector aanstaan in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 16:36

mr.paaJ

generatie cmd+z

achterop zit een stikker met het typenummer ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hij hangt aan de muur, dus dat kan hij niet controleren.

Enfin, Grrrrrene en JvS zeggen wat ik eigenlijk al dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Grrrrrene schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:14:
En dan nog: welke fabrikant wil zich nou in de vingers snijden door een dergelijke speler op de markt te brengen? Daarmee maakt hij z'n eigen 3D-televisierange in 1 klap overbodig ;)
Pioneer/Onkyo/Denon/Harman Kardon/Rotel maken geen TV's voor zover ik weet ;)

Pioneer zou nog een boze Panasonic aan de deur kunnen krijgen, maar de rest lijkt me min of meer veilig ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

JvS schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:53:
Zal ik hem dan maar inkoppen? Lulverhaal. TV is eerst uit 2008, dan begin 2009 en nu ineens heel modern en de PS3 stuurt het shuttersignaal... En kan ook maar tot 720p in 3d geven? Ik heb een sterk loeiende bullshitdetector aanstaan in elk geval.
HDMI 1.3 kan maximaal 3D geven tot 1920x1080i, maar ik vind 1280x720p er wat strakker uitzien.
mr.paaJ schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:14:
achterop zit een stikker met het typenummer ;)
Daar kan ik dus niet bij :/
JvS schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:53:
http://www.gameparty.net/nieuws/item/56974/ Wedden dat ik hier fijn 3D kijk op mn PS3?..

Het zijn trouwens toch Passieve 3D brillen.. Wist het verschil niet omdat ik nooit actieve brillen had gezien :').
Gewoon zo'n zonnebril achtig ding.

Bonnetje heb ik niet aangezien dit een cadeau van mijn grootouders was..

offtopic:
Als het niet geloofd wil worden jammer dan :/ ik gaf alleen maar op wat ik zelf dacht (Dat 2D TV's gewoon een 3D signaal aannemen konden). Maar moet er direct zo gereageerd worden dan?

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 05-10-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Voor de PS3 blijf je een 3D TV nodig hebben hoor.

Ik heb van het weekend een stukje The Final Destination gezien met een passieve bril, en dit is werkelijk niet om aan te zien, dus je bent echt volkomen in de war.

Je hebt waarschijnlijk gewoon een DVD met een groen/rood brilletje erbij. Dit heeft verder niks met je PS3 te maken.

edit: Je weet het verschil niet tussen passieve- en shutterbrillen, maar derhalve geef je toch onderstaande aan, in een eerdere post.
maar ik kan toch echt 3D bekijken met een active shutterbril
Klinkt als iemand die weet waar hij over praat.

[ Voor 28% gewijzigd door bram1984 op 05-10-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat is een mooi artikel. Ik heb ook nergens beweerd dat een PS3 geen 3d BR kan afspelen of geen 3d games kan spelen. Ik zeg alleen dat je TV het actief moet ondersteunen en dat die het signaal voor de shutterbril moet verzorgen.
Het zijn trouwens toch Passieve 3D brillen.. Wist het verschil niet omdat ik nooit actieve brillen had gezien :').
Gewoon zo'n zonnebril achtig ding.
Passieve 3d brillen werken OF met rood en groen OF met gepolariseerd licht. Waarbij je TV om en om een vertikaal of horizontaal gepolariseerd licht geeft (of tegelijk met om de regel V en H gepolariseerd licht, dat is vrij geavanceerd en dat wordt in consumentenelectronica niet gebruikt).

Dus of je hebt een groen/rood brilletje en maakt er hier een mooi verhaal van, of je kletst uit je nek. Een TV met gepolariseerde bril bestaat niet. Dit is alleen in de bioscoop beschikbaar (omdat je daar vrij eenvoudig met twee projectoren, elk door een polarisatiefilter, kan projecteren. Een vertikaal en een horizontaal gepolariseerd. Dan werkt een passieve bril.
Bonnetje heb ik niet aangezien dit een cadeau van mijn grootouders was..
Hehe, he wat jammer...
offtopic:
Als het niet geloofd wil worden jammer dan :/ ik gaf alleen maar op wat ik zelf dacht (Dat 2D TV's gewoon een 3D signaal aannemen konden). Maar moet er direct zo gereageerd worden dan?
Het is niet erg als je zegt wat je dacht hoor. Dat gebeurt op forums heel veel. Ik maak me daar zelf ook weleens schuldig aan. Soms denk je het te weten en wil je iemand helpen, maar zit je mis.

Waar ik me aan stoor, is dat je het daarna nog enorm gaat lopen volhouden en je in de discussie in allerlei vreemde bochten wringt. Want op mij komt het over als een techniek die thuis niet beschikbaar is, een bon die niet beschikbaar is, een tv die niet van de muur af kan , een tweaker die zn typenummer niet kent en een bril die blijkbaar los als cadeay is gekregen, zonder specifiek bij een apparaat te horen...

Als je het gewoon laat rusten geen probleem, maar ga dan niet in allerlei bochten om je gelijk te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

VERGEET WAT HIER STOND.

Heb al achterhaald waarom ik 3D kan kijken.

Het scherm was begin 2009 gekocht door mijn grootouders, maar is maart 2010 vervangen door een ander scherm nadat hij het niet meer deed.. (Ik dacht dat hij gefixed was, niet vervangen voor een ander model) Heb even geinformeerd bij mijn ouders.

Ik zal ff zoeken vanmiddag of ik het typenummer kan achterhalen, maar echt belangrijk vind ik dit niet, dus mogenlijk achterhaal ik deze ook niet. (Mijn gelijk bewijzen tegen mensen die ik niet ken :') )

Edit: @ Hieronder, thx. Interessante link :)

[ Voor 144% gewijzigd door D4NG3R op 05-10-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-06 05:58
oftewel je kijkt via gepolariseerde glazen naar een 3D versie die al jaren bestaat.. De 3D techniek van nu is echter al veel verder.. misschien is deze link wat voor je.. weet je gelijk de verschillen en waar 't over gaat!
http://www.3dtvnieuws.nl/3dtv/categorie/3d-tv-terminologie/

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

JvS schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:41:
Een TV met gepolariseerde bril bestaat niet. Dit is alleen in de bioscoop beschikbaar (omdat je daar vrij eenvoudig met twee projectoren, elk door een polarisatiefilter, kan projecteren. Een vertikaal en een horizontaal gepolariseerd. Dan werkt een passieve bril.
Bullcrap : Dit jaar nog met zo'n brilletje naar een ijshockey wedstrijd zitten staren http://www.mothsworld.com/sky-3d-tv-channel.asp :)

Zag er best goed uit ook nog eens !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
D4NG3R NL schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:42:
VERGEET WAT HIER STOND.

Heb al achterhaald waarom ik 3D kan kijken.

Het scherm was begin 2009 gekocht door mijn grootouders, maar is maart 2010 vervangen door een ander scherm nadat hij het niet meer deed.. (Ik dacht dat hij gefixed was, niet vervangen voor een ander model) Heb even geinformeerd bij mijn ouders.

Ik zal ff zoeken vanmiddag of ik het typenummer kan achterhalen, maar echt belangrijk vind ik dit niet, dus mogenlijk achterhaal ik deze ook niet. (Mijn gelijk bewijzen tegen mensen die ik niet ken :') )

Edit: @ Hieronder, thx. Interessante link :)
Zou je willen toelichten hoe iemand je TV kan vervangen, zonder dat je het zelf door hebt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ding was 7 weken weg ofzo, ik was veel te blij dat hij terug was dat het me gewoonweg niet is opgevallen. (En mezelf kennende vergeet ik dat soort dingen altijd :F )...

En hij zag er ongeveer hetzelfde uit.

offtopic:
Ik kijk er niet raar van op als niemand me meer geloofd :') . Ik zou mezelf wss ook niet geloven na een hele hoop praat wat niet leek te kloppen :X.

Maar het klopt toch wel dat mijn TV 3D ready is? Want als ik het brilletje afzet word het beeld zeer wazig en knipperend.

[ Voor 41% gewijzigd door D4NG3R op 05-10-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nero355 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:10:
[...]

Bullcrap : Dit jaar nog met zo'n brilletje naar een ijshockey wedstrijd zitten staren http://www.mothsworld.com/sky-3d-tv-channel.asp :)

Zag er best goed uit ook nog eens !!
Ja leuk om dit bullcrap te noemen.... Heb je het artikel dat je linkt ook gelezen? Er staat nergens iets over een 3D TV voor thuis met passieve gepolariseerde glazen. Wel zeggen ze dat het in de bioscoop veel gebruikt wordt en in thuis situaties actief waarschijnlijk gaat winnen.

Ik heb bijvoorbeeld ook met een passief brilletje naar Avatar zitten staren. In bioscopen kan dit met projectieschermen gedaan worden. Bij thuis TV's (LCD's / Plasma's) is deze techniek pertinent niet beschikbaar in Europa.

Maar misschien kan je me een TV noemen die met een passief filter werkt en dus dubbel gepolariseerd licht kan weergeven. Volgens mij bestaan die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

tweakG5 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:21:
[...]

Ja ok maar de tv ondersteunt dus 100Hz dus zou dat 100beelden per seconde moeten opleveren en dat is dan dus vloeiend. Maar heeft niemand anders ervaring met het gebruik van een 3d speler met een normale tv?
Je normale hdmi signaal is maar 50 hz of 60 hz. die beeldjes op 100hz worden door de tv "erbij verzonnen" Juist dat "erbij verzinnen" moet worden ingesteld dat de TV zicht bewust is van stereoscopisch beeld, anders ga je vreemde artifacten krijgen. Eigenlijk zou je 2x24 frames per seconden wel moeten redden, maar iemand heeft blijkbaar besloten dat 3d een snellere refresh rate nodig heeft.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
D4NG3R NL schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:31:
Ding was 7 weken weg ofzo, ik was veel te blij dat hij terug was dat het me gewoonweg niet is opgevallen. (En mezelf kennende vergeet ik dat soort dingen altijd :F )...

En hij zag er ongeveer hetzelfde uit.

offtopic:
Ik kijk er niet raar van op als niemand me meer geloofd :') . Ik zou mezelf wss ook niet geloven na een hele hoop praat wat niet leek te kloppen :X.

Maar het klopt toch wel dat mijn TV 3D ready is? Want als ik het brilletje afzet word het beeld zeer wazig en knipperend.
Paar manieren om er zeker van te zijn:

* Check het typenummer. Je moet iets van een garantiebewijs gekregen hebben.
* Wat voor DVD's/Bu-rays kijk je? Dit moeten namelijk speciale 3D uitgaven zijn, en deze zijn er nog niet heel veel.
* Wanneer is de TV vervangen? Het lijkt me namelijk erg sterk dat Sony een defecte TV uit 2008 even vervangt voor een 3D scherm. Je hoort namelijk een gelijkwaardig model terug te krijgen, en dat is deze niet, lijkt me.
* Heb je de bril er los bij gekocht? Een shutter kost namelijk rond de 8 tientjes, en werkt ook nog eens op een accu/batterij. Ik neem aan dat je je dit wel zult herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

JvS schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:38:
Ja leuk om dit bullcrap te noemen.... Heb je het artikel dat je linkt ook gelezen? Er staat nergens iets over een 3D TV voor thuis met passieve gepolariseerde glazen.

Bij thuis TV's (LCD's / Plasma's) is deze techniek pertinent niet beschikbaar in Europa.

Maar misschien kan je me een TV noemen die met een passief filter werkt en dus dubbel gepolariseerd licht kan weergeven. Volgens mij bestaan die niet.
Ik linkte puur voor het brilletje : Die is passief en het was een TV op de IBC beurs dus de techniek is er en werkt goed :)

Ik zeg niet dat hij het thuis heeft of wat dan ook : Alleen dat het bestaat, goed werkt en eraan komt !!

Er waren ook "geen brilletje TV's " maar dat was echt bagger helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:38:
[...]

Ja leuk om dit bullcrap te noemen.... Heb je het artikel dat je linkt ook gelezen? Er staat nergens iets over een 3D TV voor thuis met passieve gepolariseerde glazen. Wel zeggen ze dat het in de bioscoop veel gebruikt wordt en in thuis situaties actief waarschijnlijk gaat winnen.

Ik heb bijvoorbeeld ook met een passief brilletje naar Avatar zitten staren. In bioscopen kan dit met projectieschermen gedaan worden. Bij thuis TV's (LCD's / Plasma's) is deze techniek pertinent niet beschikbaar in Europa.

Op dit moment inderdaad niet op de consumentenmarkt, al zijn er wel televisies voor in de horeca waar je met goedkope passieve brilletjes naar kunt kijken. Samsung of LG ofzo levert die, doen alleen 1080i omdat om en om een regel horizontaal en dan weer verticaal gepolariseerd is.

Op de frontpage werd echter aangekondigd dat vanaf 2011 ook televisies op de markt komen die passieve brillen gebruiken (linksom/rechtsom circulair gepolariseerd, dus je kunt je hoofd ook schuin houden) en dat met een paar jaar de actieve systemen uit de markt gedrukt zullen zijn. Het systeem wat je in de bios kent komt dus in een iets andere vorm nog in de huiskamer \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Grrrrrene schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:26:
Op de frontpage werd echter aangekondigd dat vanaf 2011 ook televisies op de markt komen die passieve brillen gebruiken (linksom/rechtsom circulair gepolariseerd, dus je kunt je hoofd ook schuin houden)
En ook dat kan al met een Panasonic Plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik moet zeggen dat ik het niet zo relaxed vind dat je mijn uitspraak "Bullcrap" noemt, omdat je ergens een TV op een beurs hebt zien staan, terwijl ik het duidelijk over beschikbare consumenten tv's heb.

[ Voor 107% gewijzigd door JvS op 05-10-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Het was vriendelijk en informatief bedoeld... val je niet aan of zo :)

:) <= Hele vriendelijke smiley ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Wat een bullshit hier weer... klinkt weer echt als tweakers. 3D kon je al met je 15" CRT monitor. En de eerste LCD monitoren waar een interlaced gepolariseerde laag voor zat, zoals nogsteeds op een willekeurig 3D Zalman scherm terug kunt vinden. Enige wat je er dus heen stuurt is een interlaced 3D signaal, wat speciaal zeg...

En met de scherm van de TS: als het 100Hz input eet en weergeeft, kun je 50Hz 3D kijken op Shutter Glasses. Geen enkel probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Skinkie op 05-10-2010 17:51 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Skinkie schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:50:
Enige wat je er dus heen stuurt is een interlaced 3D signaal, wat speciaal zeg...
Naar een LCD of plasma tv ja? Nice!
En met de scherm van de TS: als het 100Hz input eet en weergeeft, kun je 50Hz 3D kijken op Shutter Glasses. Geen enkel probleem.
Nou, mooi. Case closed, next topic! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37

Alleen hoe krijgt je mooie Shutter Glasses-bril het sync-signaal als zijn tv dat niet verstuurt? Want de PS3 verstuurt dat niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mute schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:56:
Alleen hoe krijgt je mooie Shutter Glasses-bril het sync-signaal als zijn tv dat niet verstuurt? Want de PS3 verstuurt dat niet.
Niet zo tweakerig denken man. Het werkt gewoon zonder problemen, dat lees je toch! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:32:
[...]

En ook dat kan al met een Panasonic Plasma :)
Ik bedoel dat dat niet gaat als je lineair polariseert :* Ik weet idd dat je met een 3D plasma (met Samsung ook) je hoofd icm shutterbrillen al schuin kan houden :)
[...]
Dat vertelt Skinkie er niet bij natuurlijk omdat het niet zo werkt. Hij heeft eens gehoord of misschien wel gezien dat een computer met een monitor iets in 3D kan en trekt dat nu door naar PS3 + televisie. Skinkie denkt ook dat een 100Hz lcd 1080p100 weergeeft, oftewel 1080p50 in 3D. Daar gaat het even mis. Meer dan 1080p60 krijg je niet naar een televisie gestuurd, of hij nu 50Hz, 100Hz of 200Hz is...

[ Voor 50% gewijzigd door Grrrrrene op 05-10-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat een bullshit hier weer... klinkt weer echt als tweakers. 3D kon je al met je 15" CRT monitor. En de eerste LCD monitoren waar een interlaced gepolariseerde laag voor zat, zoals nogsteeds op een willekeurig 3D Zalman scherm terug kunt vinden. Enige wat je er dus heen stuurt is een interlaced 3D signaal, wat speciaal zeg...
Klopt, alleen geldt dat alleen voor computermonitoren die je 1 op 1 met pixels aanstuurt en die die ook direct weergeven. En dan wordt de bril door de videokaart gesynchroniseerd.
Mjah, nogmaals, dit gaat niet om verversingsfrequentie, maar om het aantal frames per seconde. Een TV "eet" geen Hz. Hij eet een 720p25 of een 720p50 signaal (of 1080 of 30 of 60 natuurlijk). In theorie kan je met een 720p50 3d kijken, maar volgens mij is hier al aan bod gekomen, dat er geen afspeel apparaten zijn die synchroniseren met een bril. Alleen TV's zelf doen dat.

Met een 100Hz TV die niet is voorbereid kan je dus pertinent niet 3d kijken met de standaard die hiervoor gebruikt wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 05-10-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

[...]
Er gaat signaal naar die televisie toe. Daar kun je 'gewoon' tegen aan synchroniseren, of dat nu DVI of VGA is.

http://hishock.en.alibaba..._Shutter_Glasses_Kit.html

Je hoeft ook maar 2x540i in te stoppen... en 1080p@60Hz lijkt me perfect om tegen aan te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Skinkie schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:48:
[...]

Er gaat signaal naar die televisie toe. Daar kun je 'gewoon' tegen aan synchroniseren, of dat nu DVI of VGA is.

http://hishock.en.alibaba..._Shutter_Glasses_Kit.html

Je hoeft ook maar 2x540i in te stoppen... en 1080p@60Hz lijkt me perfect om tegen aan te synchroniseren.
Hoe weet je videokaart dan wat de inputlag van je tv is? En welke 2D-tv ken jij die 100fps beelden accepteert?

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 05-10-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Grrrrrene schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:55:
[...]

Hoe weet je videokaart dan wat de inputlag van je tv is?
Je input lag is een constante. Daarom heb je ook de optie om op zo'n brilletje de polarisatie om te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat gaat alleen goed als je lag precies 1/aantal fps is. Als het de helft daarvan is blijf je dubbele beelden zien :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Afbeeldingslocatie: http://www.clipartguide.com/_named_clipart_images/0511-0904-0419-5876_Teenage_Boy_Eating_Popcorn_While_Watching_a_3D_Film_clipart_image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ja leuk, maar Rood+Groen of Blauw is dus echt bagger en geeft altijd zowat overspraak weer in het beeld :P

Trouwens zo'n Zalman scherm was inderdaad ook polarisatie !! Helaas niet kunnen testen @ Informatique omdat een of andere kiddo het al had gesloopt -O-

Pagina: 1