Toon posts:

Asus GTX 8800 'no signal'

Pagina: 1
Acties:

• Kimberly
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17-08 12:01
Gisteren een videokaart gekregen en even in de pc gezet, maar helaas krijg ik geen beeld.

Momenteel zit er een GTX 480 in die het prima doet, dus de voeding is het probleem niet, ook de bios resetten heeft geen zin. Heb de 8800 GTX in beide pci-e sloten getest, geen beeld.

Ook hoor ik geen rare piepjes, de fan van de videokaart gaat draaien.

Wat is hier aan de hand? :)

hondenrassen website | Core i5 9600K @5.2GHZ | PRIME Z370-A II | 16GB Pro | MSI RX 6700XT | NZXT Kraken X62 RG | Phanteks P400S | CORSAIR RM750 | NZXT RGB 120mm | 2TB m.2 | Iiyama XUB2792QSU-B1

• paulsmid
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 02-10-2014
heb je alle twee de poorten gebruikt?linker en rechter dvi poort bedoel ik.Bij opstarten zie je dam wel iets?
ietsje meer info zou fijn zijn merk kaarten en merk moederbord zou ook handig zijn

• KoffieNT
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 12:45

KoffieNT

banaan

Videokaart in een ander systeem zetten?
Stroomkabeltje zit er in? (al zou hij dan wel een geluidje moeten geven als dat niet zo is)

:D

• Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Lijkt me redelijk voor de hand liggend. Wat was de staat van de kaart hiervoor?

• Kimberly
paulsmid, ja dit heb ik gedaan. Beide geven aan 'no signal', welk moederbord etc. ik heb staat in mijn signature.

KoffieNT, ja 2 zelfs. :) als ik ze eruit laat krijg ik een lange piep, wat normaal is. Heb hier helaas geen ander systeem staan met een pci-e slot.

De kaart gisteren opgehaald, en volgens hem werkte hij nog prima.

[Voor 11% gewijzigd door Kimberly op 03-10-2010 12:55]

hondenrassen website | Core i5 9600K @5.2GHZ | PRIME Z370-A II | 16GB Pro | MSI RX 6700XT | NZXT Kraken X62 RG | Phanteks P400S | CORSAIR RM750 | NZXT RGB 120mm | 2TB m.2 | Iiyama XUB2792QSU-B1

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Krijg je bij het opstarten met de 8800GTX erin een beep-code van het Asus mobo: 1x lang & 3x korte piepjes:
No VGA found?

[Voor 9% gewijzigd door bitshape op 03-10-2010 13:01]

specs

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 10:01
De kaart gisteren opgehaald, en volgens hem werkte hij nog prima.
Hoelang is dat geleden? Gezien het type kaart kan die natuurlijk al een tijdje op de plank hebben gelegen.
Best mogelijk dat ie in de tussentijd stuk is gegaan. Ook bij het op de plank liggen verouderen de componenten op de kaart.
Probeer eens de contacten van de kaart wat schoon te poetsen met bv de ruwe kant van een (schone) schuurspons. Misschien is gewoon een kwestie van wat oxidatie.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• base_
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:44
arbraxas schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:06:
[...]
Hoelang is dat geleden? Gezien het type kaart kan die natuurlijk al een tijdje op de plank hebben gelegen.
Best mogelijk dat ie in de tussentijd stuk is gegaan. Ook bij het op de plank liggen verouderen de componenten op de kaart.
Probeer eens de contacten van de kaart wat schoon te poetsen met bv de ruwe kant van een (schone) schuurspons. Misschien is gewoon een kwestie van wat oxidatie.
Die 8000 serie kaarten gaan niet kapot van op de plank liggen, lees het eerder genoemde topic even door. Van op de plank liggen kunnen hooguit een paar condensators uitdrogen, iets wat voor een jaar of 5 geleden veel voorkwam. Die vergulde connector roest normaliter niet, maar even afnemen met wat wasbenzine of spiritus kan geen kwaad: schuren wordt die goudlaag alleen maar dunner van ;)

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 10:01
Helaas heb ik daar toch iets andere ervaringen mee base_
En schuren is natuurlijk ook een groot woord, je moet m natuurlijk niet gaan "lappen" ;p

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• paulsmid
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 02-10-2014
is topic starter al iets verder??

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
arbraxas schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 14:01:
Helaas heb ik daar toch iets andere ervaringen mee base_
Dat denk ik niet, je kan het iig sowieso niet zeker weten. Want er zijn wel tientallen redenen te verzinnen waar een videokaart sneller kapot van gaat, statische elektriciteit is daar al één van.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• base_
Het gaat erom dat het een kaart betreft met een GPU die op dit moment met bosjes tegelijk kapotgaan vanwege een underfill probleem. Electronica kan vanwege tientallen oorzaken kapot gaan, ook op de plank (waterschade is waarschijnlijk de dodelijkste), maar ik schat de kans dat het de GPU betreft toch verreweg het grootst.

• naarden 4ever
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 17-09 15:33
de 8800´s zijn, met name de GTX en de Ultra´s, op dit moment massaal aan het uitvallen, waaraan dit ligt is nog niet zeker, maar ook een dergelijk geval: 'is werkend uit het systeem gekomen en heeft een jaar gelegen' dingen gaan niet zomaar stuk. mogelijk, maar lijkt mij zeer sterk, is dat toen je hem net ff aansluitte hij is doorgebrand, maar zeer onwaarschijnlijk. Maar ik vindt dat we de schuld wel bij nVIDIA mogen neerleggen: underfillen is wel een erg goedkope en slordige fout. ATi heeft dit toch een stuk minder.
mocht er echt niks zijn, ff 8 minuten op 200 graden bakken in de oven. geen sprookje, blijkt soms echt te helpen, omdat de soldeer dan opnieuw smelt en dan wellicht weer goed stolt. dan kan hij weer ff mee.
kun je hem misschien samen draaien met de 480? misschien dat hij hem nog wel herkend. je vertelde iets over 2 sloten, dus probeer het zou ik zeggen. geen SLI, gewoon allebei aansluiten in een PCIe.

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

naarden 4ever schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:38:
geen SLI, gewoon allebei aansluiten in een PCIe.
Gaat hem sowieso niet worden met twee totaal verschillende GPU's denk ik. ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• base_
naarden 4ever schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:38:
...
underfillen is wel een erg goedkope en slordige fout. ATi heeft dit toch een stuk minder.
mocht er echt niks zijn, ff 8 minuten op 200 graden bakken in de oven. geen sprookje, blijkt soms echt te helpen, omdat de soldeer dan opnieuw smelt en dan wellicht weer goed stolt. dan kan hij weer ff mee.
...
De gebruikte underfill icm het gebruikte bumpmateriaal gaat haarscheurtjes in de bumps vertonen, bij 200 graden smelt het niet maar worden de haarscheurtjes grotendeels hersteld. In een Amerikaanse rechtszaak is al uitspraak gedaan dat NVidia in totaal zowiezo al 2 Miljoen schadevergoeding aan gebruikers van o.a. Dell en HP laptops moet uitkeren. Al het hier genoemde incl. recept voor het bakken staat in de eerdergenoemde link ;)

edit: er worden op dit moment ook verdacht veel 8800 kaarten verkocht, en de 8800 is niet de enige die er last van heeft. De nieuwste GPU van NVidia schijnt trouwens weer hetzelfde materiaal gebruikt te hebben voor bumps/underfill :X

[Voor 12% gewijzigd door base_ op 03-10-2010 22:42]

• PatrickH89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-09 20:01
base_ schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:40:
De nieuwste GPU van NVidia schijnt trouwens weer hetzelfde materiaal gebruikt te hebben voor bumps/underfill :X
Aldus de meest biased anti-nVidia persoon die ik kan bedenken. Hij heeft in het verleden een aantal keer gelijk gehad, maar het blijft een belachelijke bias. NVidia schoppen is makkelijk, maar vermeld zulke dingen er wel bij...

• base_
PatrickH89 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:56:
[...]

Aldus de meest biased anti-nVidia persoon die ik kan bedenken. Hij heeft in het verleden een aantal keer gelijk gehad, maar het blijft een belachelijke bias. NVidia schoppen is makkelijk, maar vermeld zulke dingen er wel bij...
Leg eens uit waar ik geen gelijk heb dan? ATI is ook niet alles (wordt simpel van die GSOD's) maar ik ben blijkbaar niet de enige die problemen met NVidia gehad heeft en baseer e.e.a. niet op gebakken lucht, genoemde punten zijn IMHO zeker relevant.

• Kimberly
Heb dat oven topic is doorgenomen, en de kaart zelf ook in de oven gedaan.

Na 2 minuten hoorde ik 'tik'...'tik'.. etc. allerlei dingen vielen van de kaart naar beneden, heb de kaart maar in de ton gegooit. :/

• KoffieNT
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 12:45

KoffieNT

banaan

Die dingen (ligt er een beetje aan welke dingen uiteraard) kun je er met een beetje skills terug op solderen, zo heb ik dat ook gedaan met mijn 7800GTX.

:D

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee