SSD gezocht voor notebook*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hey iedereen ik heb een laptop met een goede cpu core i5 430, goede gpu ati 5730, 4gb ddr3 geheugen, 500gb 5400rpm 2.5 inch schijf.

Nu zijn er componenten die ik wil vervangen eerst wil ik graag mn trage hdd veranderen door een ssd met tussen de 120 a 160gb met een budget van rond de 300€ kan iemand helpen met de juiste keuze en hoe ik het moet doen?

Dan zou ik ook graag mn ram geheugen willen uitbreiden door 8gb geheugen dat ook sneller moet zijn dan de standaard 4gb die op 1066mhz draait, iemand die weet of ik gewoon een setje dat op 1333mhz draait kan inpluggen en dat ie dan werkt?

ben een noob op dit vlak 8)7

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
mafiatounes schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:00:
Nu zijn er componenten die ik wil vervangen eerst wil ik graag mn trage hdd veranderen door een ssd met tussen de 120 a 160gb met een budget van rond de 300€ kan iemand helpen met de juiste keuze en hoe ik het moet doen?
Kijk eens in Het grote SSD topic ~ Deel 6 zou ik zeggen. De Intel Postville SSD's zijn erg goed, maar er zijn nog wel meer.

Een andere leuke optie is om de DVD drive er uit te slopen en daar een SSD te plaatsen. Dat heb ik gedaan, zodat ik nu een 128GB SSD (niet de beste, maar was een deal waar ik tegenaanliep) en 500GB HDD. Dus mocht je de DVD drive niet gebruiken, dan is dat een aan te raden optie.

Harde schijf vervangen is makkelijk. Onderop de laptop zit een klepje voor de HDD, of 1 grote. Deze moet je dan open halen. Vervolgens zit de hdd nog met een paar schroeven vast, draai die los. Nu moet je de harde schijf met een metalen plaatje eerst wegtrekken over de bodem (loshalen uit de aansluiting). Daarna kun je het er uit halen.

Demonteer dan de harde schijf van de bracket (dat metalen plaatje) en monteer daar de SSD op dezelfde manier (let op de plaatsing van de aansluiting). Vervolgens terugleggen en in de connectoren schuiven. Schroefjes vast en het deskeltje er weer op.
Dan zou ik ook graag mn ram geheugen willen uitbreiden door 8gb geheugen dat ook sneller moet zijn dan de standaard 4gb die op 1066mhz draait, iemand die weet of ik gewoon een setje dat op 1333mhz draait kan inpluggen en dat ie dan werkt?

ben een noob op dit vlak 8)7
DDR3 1333MHz heeft geen zin, dat ondersteund de processor niet. Dus 1066MHz is de max. Verder moet je gewoon de juiste SoDimm's halen, een dualchannel kit. Het is wel erg kostbaar iig... Heb je nu te weinig geheugen soms? 4GB zou genoeg moeten zijn, tenzij je dik videobewerkt.

Vervangen gaat ook door een klepje los te halen. Dan moet je de metalen klipjes aan de zijkanten van de DIMM's wegdrukken en de module veert 30 graden omhoog. Trek deze er ook onder die hoek voorzichtig uit. De nieuwe module schuiv je er dan weer met die hoek van 30 graden in. Druk hem dan naar beneden tot de klipjes terugschieten en de DIMM op zijn plaats houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Dankjewel GENETX,

ik ben in de pricewatch aan het kijken naar de ocz vertex 2 120gb & intel postville x25 160gb.

De ocz heeft wat problemen qua firmware & drivers lees ik zo ik ben een leek dus daar ga ik niet aan beginnen, dus mn keuze gaat zoals je zei naar de intel x25!

Kan ik dan geen sneller ddr3 geheugen plaatsen? hoeft niet 8gb te zijn was enkel om mn laptop nog lang te gebruiken in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
mafiatounes schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:29:
Kan ik dan geen sneller ddr3 geheugen plaatsen? hoeft niet 8gb te zijn was enkel om mn laptop nog lang te gebruiken in de toekomst.
Kan wel, maar het heeft geen invloed. DDR3 1333MHz gaat terug worden geklokt naar 1066MHz door de CPU. Sowieso zou het maar 1% schelen in performance.

4GB DDR3 reepjes (want je moet 2x 4GB kopen) zijn erg duur op het moment: 150 euro voor een kitje van 2x 4GB. Dus check met taakbeheer (via ctrl+alt+del) en dan het performance tab hoeveel geheugen je gebruikt. Loopt dat vol tijdens je werkzaamheden, dan heb je meer geheugen nodig, anders ga je het toch niet benutten.

Doorgaans heeft het dus enkel nut bij video en fotobewerking als je met veel grote bestanden werkt. Doe je dat niet, dan heeft 8GB relatief weinig nut. Dan kun je beter nog een jaartje wachten en tegen die tijd voor een veel gunstigere prijs upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
GENETX, ik ga het eens goed bekijken in taakbeheer of ik wel echt meer geheugen nodig heb, anders wacht ik het nog een tijdje af want ze kosten zoals je zegt wel nog duur zeker de 2x4 kitjes.

Ik zal eerst mn hdd upgraden naar de intel x25 en mn laptop dan eens uittesten of ie dan snel draait, ik zal dit topic dan updaten.

Je bent bedankt voor de info GENETX nu kan ik verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica