Meer dan 4096mb intern geheugen nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 694 views

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Tweakers,

Ik heb nu 4096 mb (DDR2, 667 mhz) in mijn pc zitten. Ik ben eigenlijk benieuwd of ik dit moet gaan uitbreiden naar bijv. 8 gb en of ik moet overwegen over te stappen van 667 mhz naar 800 mhz.

Graag jullie reacties!

Gr,

Ferra

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Waarom zou je uitbreiden? loop je tegen dingen aan? Meer uitleg is misschien wel handig!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:15

BlueTooth76

Let the sun shine!

Hangt af van de rest van je hardware en wat je met de computer doet.

Voor patience of mijnenveger kan je met minder toe, met nieuwe games is meer vaak handig.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50

rally

Deyterra Consultancy

Dit is wel HEEL weinig informatie.

/Spuit 11... Moet sneller leren typen :P

P.s.: Groeten is niet nodig op GoT. Hier gaan mensen er vanuit dat we elkaar continue groeten ;)

[ Voor 39% gewijzigd door rally op 03-10-2010 09:46 ]

http://www.deyterra.com

Verwijderd

Begin eens met je volledige specs, zoals dat hoort bij elke TS. Welk OS draai je ?

• Ferra
  • Niet online
Moederbord: Intel X38 Express chipset
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 ghz
Videokaart: Geforce 8600 GTS
Geheugen: 4x 1024mb DDR2 667 mhz

Het is met name bedoeld om inderdaad toekomstgericht te kunnen gamen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ferra op 03-10-2010 09:49 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:25
Maar heb je *NU* problemen met te weinig geheugen? Zo nee: waarom zou je dan nu upgraden?

Heb je wel problemen - beschrijf die dan eens, dan valt er misschien iets over te zeggen.

• Ferra
  • Niet online
vanaalten schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:53:
Maar heb je *NU* problemen met te weinig geheugen? Zo nee: waarom zou je dan nu upgraden?

Heb je wel problemen - beschrijf die dan eens, dan valt er misschien iets over te zeggen.
Ik heb NU geen problemen. Maar ik wil gewoon mijn systeem versnellen en naar de mogelijkheden van mijn moederbord gewoon op zijn max hebben, zodat ik gewoon weer een tijd vooruit kan.

Ik ben gewoon benieuwd naar de winst van bijv. 667 mhz ten opzichte van 800 mhz. En of het handig is om nu al 8 gb intern geheugen te hebben met blik op de toekomst en de games die de komende tijd gaan uitkomen!

Verwijderd

Ik zou zeggen, begin eens met het doorlezen van de FAQ op Tweakers. Dat is niet flauw, want er wordt enige eigen inzet verwacht. Lees je in in het onderwerp; geheugengebruik, dat soort werk. Er is een schat aan informatie te vinden op Google.

Als je daarna niet uit bepaalde zaken komt zijn wij er om antwoorden te geven op al jouw vragen. Ook kan je misschien terecht in het upgradetopic voor gamesystemen. Daar kunnen ze je meer antwoord geven op gamesysteem specifieke vragen, mocht je die hebben.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 10:07 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:26
Als je toekomstgericht wil kunnen gamen, zou ik eerder aanraden om je videokaart up te graden. Welke mag je zelf verzinnen. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Ter vergelijking;
Dit zijn mijn specs:

Moederbord: Intel P35 chipset
Processor: Intel C2Q QX9650 momenteel @ stock (er draait geen encode ;), dan draait ie in ieder geval 3.6)
Videokaart: Ati HD5770
Geheugen: 4x 1024mb DDR2 800 MHz

En ik heb nog nergens een grens van mijn geheugen tegengekomen (hoogstens qua snelheid). Ik draai heel regelmatig volledige HD-encoderingen via x264. En die is met veel geheugen erg blij. Maar dan nog komt het gebruik eigenlijk nooit tot de helft vol. Ik denk dat 4 Gb nog prima mee kan gaan.

Ik zal bv. pas overstappen als ik
1) over ga naar de i7
2) dan dus ook over moet naar DDR3
3) Mogelijk zelfs in sets van 3 moet gaan werken (toekomst mss wel 4).

In jouw geval is het imho geen groot winstpunt om meer te nemen derhalve. Een nieuwere videokaart daarentegen, NV460 of HD 5xxx zou een huge difference maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2010 10:19 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als ik het zo bekijk, voor gamen nu (want in de toekomst kan ik niet kijken:

geheugen: ruim voldoende
processor: middelmatige performance, overweeg overklokken of betere processor
videokaart: vrij laag, die in ieder geval upgraden

en dat is dus voor games NU, niet in de toekomst

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Ferra schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:56:
[...]
Ik ben gewoon benieuwd naar de winst van bijv. 667 mhz ten opzichte van 800 mhz.
Welke winst? Je hebt nu een cpu met FSB1066, om de cpu van genoeg data te voorzien heb je aan DDR2-533 in dual channel al genoeg. Je huidige geheugen is dus al ruim snel genoeg, sneller heeft dan nauwelijks nut.
En of het handig is om nu al 8 gb intern geheugen te hebben met blik op de toekomst en de games die de komende tijd gaan uitkomen!
'k Zou het dan ook pas in de toekomst aanschaffen, op het moment dat echt het nodig is. Daarnaast lijkt 't me logischer dat als je dan die games wilt spelen je de rest van je systeem ook zal moeten upgraden, en dan heb je grote kans dat je niks aan je geheugen hebt omdat 't dan ws minimaal DDR3 is.

• pvg103
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-02 19:44
hallo,

ik zou alleen de videokaart upgraden en de pc overclocken. met de rest kan je nog zo'n 1,5 jaar mee. de meeste games ondersteunen nog 2 cores. een cpu upgrade heeft weinig zin. 4gb is zeker genoeg voor deze tijd.

als je van overclocken houd: (voor de tweakers)

- zet je mem op 533.
- verhoog je fsb tot je mem aan 667 komt.
- verhoog zo nodig je cpu en chipset voltage.
- werk in stapjes van 10 mhz erbij.
- controleer na elke overclock je temp (coretemp) en stabiliteit met (occt of prime etc)

overclocken is de goedkoopste manier om sneller te zijn, mits je het niet kapot maakt :)

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 13:48

aap

Ferra schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:49:
Het is met name bedoeld om inderdaad toekomstgericht te kunnen gamen.
Les 1 in kostenefficient upgraden: koop nooit iets nu, dat je pas later nodig hebt. Het geheugen dat je vandaag nog niet nodig hebt, is volgend jaar misschien wel 2 x zo goedkoop.

De meeste (alle?) spellen zijn nu nog 32-bits, hetgeen betekent dat ze niet meer dan 2 GB kunnen gebruiken. De spellen van nu worden dus 0,0% sneller met nog meer geheugen. En de spellen van morgen: zie les 1.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica