gegoten earplugs, de welke ?

Pagina: 1
Acties:

• Dymse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
Vorig topic lijkt verdwenen

Ik werk op veel grote events en festivals en dergelijke dus kom veel te veel in aanraking met veel te luide muziek. Ik wil mij hier een beetje tegen beschermen.

Binnenkort kan je in limburg gegoten oordopjes kopen aan 25% korting.

Ik heb al veel zitten te filteren en heb nog 3 opties over maar vroeg mij af ofdat er mensen waren met ervaringen met onderstaande producten. Ze mogen niet volledig afsluiten dus moet de muziek nog horen en de mensen rond mij, ook moeten ze transparant zijn.

Zijn er mensen met ervaringen met onderstaande modellen? Hoe zitten ze en voelen ze aan? Ga je niet "zweten" in je gehoorsgang ? Wat is de beste materiaalkeuze ?

edit: ja zweten zal je wel niet doen,maar eerder je gehoorsgang die warm wordt :)

Silemo Mini
Afbeeldingslocatie: http://jeugdlimburg.be/wp-content/uploads/2010/09/lapperre1.jpg

Disco (is ook een transparent model)
Afbeeldingslocatie: http://jeugdlimburg.be/wp-content/uploads/2010/09/dialogue-3.jpg

model 8012
Afbeeldingslocatie: http://jeugdlimburg.be/wp-content/uploads/2010/09/db-protect-8012.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Dymse op 30-09-2010 17:10 ]

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08

kraats

Ik rol

Je andere topic is naar SG verplaatst door een mod met de volgende melding:

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Dymse
Mijn excuses,had dit niet gezien.

Blijkbaar geen toegang tot SG forum spijtig genoeg. (is niet slecht bedoeld , heb te weinig posts gewoon)

[ Voor 23% gewijzigd door Dymse op 30-09-2010 15:04 ]

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:08

kraats

Ik rol

dan wordt dat vast wel weer rechtgetrokken.. 't zijn héél lieve modjes hier ;)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 10:21

MagicTempest

Fly pig!

Ik heb zelf op maat gemaakte oordoppen voor op de motor. De motor heeft iets andere eisen dan dat doppen voor concerten hebben, maar toch.

Waar je vooral op moet letten is dat je doppen neemt die aansluiten bij het gebruik. Je zegt dat je veel op dergelijke events werkt, dus de doppen moeten een goed filter hebben. Hoe langer je in de herrie staat hoe meer je doppen moeten dempen ( dat was in ieder geval de richtlijn die ik te horen kreeg).
Daarnaast is comfort heel belangrijk. De meeste doppen worden volgens mij van siliconen gemaakt en dus zit je daar (mits ze goed gegoten zijn) wel redelijk goed mee. Let op dat je wel een garantie op de doppen hebt dat als ze niet goed passen je gratis nieuwe krijgt. Een tijdje terug was er een onderzoek dat slecht afsluitende doppen slechter voor je oren waren dan geen doppen...

Zelf moet ik altijd weer even een minuutje wennen als ik mijn doppen in doe, maar voor de rest heb ik er weinig last van. Zweten doet het bij mij niet (kun je uberhaupt zweten in je oren?)

Let overigens wel goed op dat je ze schoon houdt. Je wil geen oorontsteking krijgen omdat je je doppen niet goed schoon hebt gehouden.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:06

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aangezien je niet bij SG kan, laten we hem maar even hier staan. :)

Ik heb zelf harde motordoppen (die zijn vrij zwaar gedempt). Ondertussen zijn ze aan vervanging toe (niet dat ze slijten, maar de vorm van je oren wijzigt). Hierna zou ik gaan voor zachte doppen.

Welke? Maakt niet uit, ze doen allemaal hetzelfde. Laat ze opmeten bij een goed audicien, dan komt het wel goed.

Wise enough to play the fool

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-06 20:57
Kijk is naar Filterz, ik heb zelf ook een setje en het is ideaal met uitgaan en het zit heerlijk.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik heb een setje wat heel erg lijkt op die 8012. Bevalt uitstekend! Je kunt deze dingen krijgen met elke gewenste vorm van demping. Dus alleen bepaalde frequenties dempen of juist doorlaten, of juist alles dempen...Noem maar op.

Nadeel van deze dingen is, dat je oorkanaal langzaam maar zeker veranderd. Na een jaar of 2 a 3 moet je latenv vervangen, omdat ze dan niet meer goed passen en geluid gaan 'lekken'

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276510

Zelf bezoek ik maandelijks een groot festival, feest en draai ik zelf.
Ik heb vorig jaar een paar gekocht zoals de "Silemo Mini".
Heb er bij Roger Habets (http://www.hoorcentrumceramique.nl/) in Maastricht €95 voor betaald.
Ik moet zeggen ik geniet nog steeds van de muziek, kan er zelfs mee draaien en versta eindelijk mensen die mij iets willen vertellen zonder dat ik mijn oor moet dichtknijpen omdat het schreeuwen pijn doet.

Ik ben er zo tevreden over dat ik ze zelfs gebruik als ik 'gewoon' een paar drankjes ga doen in kroegjes/clubs etc.
Nadeel inderdaad is dat je na 2 a 3 jaar nieuwe moet laten aanmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dymse
Het oorkanaal verandert langzaam ? Is dat een normaal proces of is dit ten gevolgen van de oordoppen ?

Ik heb donortrommelvliezen dus ik wil zeker geen risico's nemen :) Ik ga het sowieso eens vragen bij de audicien...

Alvast bedankt voor de reacties tot dusver ( heb bijna ook genoeg postscounts voor in SG te kunnen !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

No_Name_Needed schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:01:
Het oorkanaal verandert langzaam ? Is dat een normaal proces of is dit ten gevolgen van de oordoppen ?
Dat is een normaal proces, dat heet "ouder worden"... Overkomt ons allemaal.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

No_Name_Needed schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:01:
Je oren blijven je hele leven groeien. Na een jaar of 2 passen oordopjes dus niet meer zo goed (dat is mij verteld iig). 2 jaar lijkt me persoonlijk nogal weinig, maargoed :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb die van mij nu ehh... een jaar of 6 / 7? En nu lekken ze af en toe; het wordt dus tijd voor nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dymse
aah volkomen normaal dus :)
(oren zijn een nogal gevoelig onderwerp voor mij,zoveel miserie meegehad dat ik geen onnodige risico's wil nemen,ik wist wel dat ze groeide maar ik wist niet dat het zo drastisch was)

hartelijk bedankt voor de info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Er staat wat in Ervaringen partyfotografie deel 12 (En die openingspost verwijst naar JumpStart in "[Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..." )

Je zal je moeten verdiepen in het soort filter. Als je festivals bezoekt als muziekliefhebber (in plaats van, zeg, beveiligingspersoneel of barpersoneel) dan heb je waarschijnlijk de voorkeur voor lineaire filters. Dat zijn filters die over het hele frequentiebereik eenzelfde hoeveelheid dB wegdrukken. Filters die niet lineair zijn verminderen de kwaliteit van het geluid doordat ze een dempingsverloop hebben dat onregelmatig is, in feite vergelijkbaar met een EQ die verkeerd staat.

Behoor je juist tot het personeel dan zijn filters die spraak (een band rond de 1 kHz) beter doorlaten dan de rest van de frequentieband veel beter.

Verder is er verschil in materiaal: Er bestaat een kans dat je alergisch reageert op siliconenrubber. In dat geval zijn harde doppen beter, die zijn van acrylaat gemaakt en de kans op alergie hierop is nihil.

In de praktijk is het een afweging. Persoonlijk vind ik de acrylaat doppen prettiger. (Ik heb nu via m'n werk harde doppen van Tympro en heb eerder zachte doppen gehad van Exinore.) Daarnaast is de demping die realiseren is bij harde doppen hoger. Mijn huidige doppen zijn afgesteld op maximale demping van rond de 30-35 dB. Exinores zijn te krijgen tot 25 dB. Daar staat tegenover dat er in de harde doppen non-lineaire filters zitten.

Afwegen, afwegen, afwegen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik heb nog even nagekeken en heb doppen van earmo. Hier kun je wat meer info krijgen

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Pagina: 1