Toon posts:

kleur van DVD+r

Pagina: 1
Acties:

• boner
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 12:59

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Hallo,
ik heb al tijden een raar probleem in de auto. Als ik een DVD fik komt er vaak, niet altijd!, error 02-9c bij het laden van een nieuwe dvd. Meestal gebruikte ik Arita dvd's en Mmore DVD+RW's. Die laatste doen het altijd. De arita's geven soms, en steeds vaker, die error. Andere dvd's zijn al helemaal hopeloos. Echte dvd's, dus die ik niet zelf heb gemaakt, doen het altijd goed.

Nu denk ik dat het komt door de kleur van de beschrijfbare kant. Bij Mmore is die wat groenig terwijl alle andere een meer blauwe kleur hebben. Helaas kan ik nergens meer Mmore kopen. Gezien het feit dat de kinderen vaak ruw met de dvd's omgaan en het in de auto soms erg heet is en dus niet bevorderlijk voor de levensduur wil ik in de auto echt zelf gebrande films afspelen. En ja ik download ook wel eens iets, ik ben geen heilige :P

Wie weet welke dvd's ik het beste kan gebruken. EN misschien heeft iemand wel dezelfde problemen met de dvd speler. Het is een AVIC HD multimedia systeem met navigatie.

OEPS kan iemand de titel wijzigen? De spatie staat verkeerd en ik kan dat niet.

[Voor 3% gewijzigd door boner op 30-09-2010 13:33. Reden: titel wijzigen ivm spelfout]

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:45

FireDrunk

BBG'er
Op watvoor snelheid brand je? Dat is bij mij namelijk oorzaak numero uno...
Zoek naar software die op 1x kan branden en probeer het nog eens...

Even niets...

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:55
Ikzelf gebruik altijd (naja voor zover ik uberhaupt nog brandbare DVD's gebruik) DVD+R van Philips en DVD-R van Verbatim. MIjn ervaring is dat met films je beter -R kan pakken. met +R heb ik al vaker gezien dat bepaalde DVD spelers daar moeite mee hebben, met -R heb ik dat nog niet gehad. +R gebruik ik voor data, omdat ik begrepen heb dat het filesysteem van +R wat beter in elkaar zit.

Edit: en wat FireDrunk zegt, op lagere snelheid branden kan ook zeker geen kwaad. En mocht je een oudere DVD brander hebben zou het nog wel eens kunnen schelen om een nieuwe te kopen. Kwaliteit van het branden verschilt nog wel eens.

[Voor 30% gewijzigd door Luuk1983 op 30-09-2010 13:36]

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:34

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Meeste Tweakers gebruiken Verbatim geloof ik :)
Arita was niet meer echt goed te noemen sinds ze DVD-R/+R's maken of het had iets met een of andere namaak versies te maken of zo... wazig gedoe allemaal !!
FireDrunk schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:34:
Op watvoor snelheid brand je? Dat is bij mij namelijk oorzaak numero uno...
Zoek naar software die op 1x kan branden en probeer het nog eens...
8)7 Dat meen je niet serieus hoop ik ... zonde van je tijd :X

[Voor 44% gewijzigd door nero355 op 30-09-2010 13:36]

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• FireDrunk

FireDrunk

BBG'er
Het gaat om de test... Als dat het probleem is, is het merk niet meer van belang...

Even niets...

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:55
nero355 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:35:
8)7 Dat meen je niet serieus hoop ik ... zonde van je tijd :X
Helemaal niet. Het is al vaker aangetoond dat de brandsnelheid invloed kan hebben op de brandkwaliteit. Normaal gesproken met je hier niets van omdat de foutcorrectie dit corrigeert, echter als je een speler hebt met een slechte foutcorrectie kan het langzamer branden van een DVD best invloed hebben. Het kan in ieder geval gaan kwaad om te proberen lijkt me.

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Alle snelheden al een paar keer geprobeerd. Ik dacht dat het dan misshien zou helpen ivm nettere putjes en zo.... Maar help geen zier.

• FireDrunk

FireDrunk

BBG'er
boner schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:43:
Alle snelheden al een paar keer geprobeerd. Ik dacht dat het dan misshien zou helpen ivm nettere putjes en zo.... Maar help geen zier.
Heb je ook op 1x of 2.4x geprobeerd? Want daar heb ik bijvoorbeeld nooit problemen mee... Als je desktop brander dit niet kan, kunnen laptop branders het vaak wel ;)

Anders zou ik ook voor Philips gaan ;) Nooit problemen mee.

Even niets...

• muppet99
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13:07
Ik denk dat je het toch moet zoeken in het +/- verhaal. Mijn pioneer heeft ook problemen met +RW +R. De -RW en -R doen het eigenlijk altijd wel perfect. Merk maakt niet zoveel uit.

Carpe Diem

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:41
Roepen welke merken je moet kopen (of juist links moet laten liggen) heeft met cd's/dvd's totaal geen zin. De daadwerkelijk fabrikant is namelijk zelden de fabrikant van het merk.

Neem bv. Arita. De ene keer komen ze uit fabriek A, een andere keer uit fabriek B.

Waar je naar zal moeten kijken is de mediacode. Deze verklapt waar de cd is gemaakt. Aan de hand van de mediacode kan je dan zien of de cd wel of niet gaat werken in je speler.

Tooltjes die de mediacode uitlezen zijn er in overvloed. Maar daar mag je zelf op gaan googlen... ;)
*edit*
(ik zal je matsen: http://dvd.identifier.cdfreaks.com/ 8) )
*edit*

Dus... lees ff de mediacode van de MMore cd's uit en ga opzoek naar cd's met dezelfde mediacode....

[Voor 13% gewijzigd door ChojinZ op 30-09-2010 13:56]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• nero355
  • Laatst online: 26-09 22:34

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ChojinZ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:51:
Waar je naar zal moeten kijken is de mediacode. Deze verklapt waar de cd is gemaakt. Aan de hand van de mediacode kan je dan zien of de cd wel of niet gaat werken in je speler.
:F Helemaal vergeten ... zo lang heb ik al niks gebrand of nieuwe schijfjes gekocht :+

Weet nog inderdaad dat de TY code populair was van Tayo Yuden of zo : Zoek die eens op !!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mountainbiker
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:56
Met de juiste (aangepaste) firmware in je brander kun je met de dvd+ versie, het zgn. booktype op "dvd-rom" zetten, daarmee maak je dus juist de dvd+ het meest compatible met allerlei spelers.

Voor NEC en Optiarc drives moet je dan hier zijn:

http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/

(Let op! je verliest wel je garantie, maar ja, who cares, bij een brander van gem. 20 euro)

En, O ja, TY is tegenwoordig vaak het merk JVC

[Voor 11% gewijzigd door mountainbiker op 30-09-2010 14:02]

mountainbiker

• ChojinZ
nero355 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:56:
[...]

:F Helemaal vergeten ... zo lang heb ik al niks gebrand of nieuwe schijfjes gekocht :+

Weet nog inderdaad dat de TY code populair was van Tayo Yuden of zo : Zoek die eens op !!
helemaal vergeten? Hehe, ik moest zelf ook ff diep graven in mijn geheugen... maarja, die kennis is ook een beetje obselete aan het worden. :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
mediacode zegt moser bear. Maar hoe kom ik er nu dan achter welke fabrikant die dingen verkoopt. MB verkoopt niet in dit land

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 17:37

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kwaliteit van de verschillende mediacodes: http://www.digitalfaq.com/reviews/dvd-media.htm
Zelf gebruik ik altijd Verbatim dvd's (mediacode MCC voor de +R), tot nog toe heeft maar 1 iemand er problemen mee gehad maar dat kan ook er aan gelegen hebben dat mijn dvd-brander toen wat aan het verslijten was.. :P

[Voor 4% gewijzigd door FlipFluitketel op 30-09-2010 14:13]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• job
  • Laatst online: 08:16
Als ik jou was zou ik inderdaad wat dvd's kopen van taiyo yuden of sony.
Op cdrwinkel volop keus, en van de betere merken is de mediacode wel te zien.

Wat ook kan helpen is (als het met jouw brander mogelijk is) de dvd met een ander booktype te branden. Zo brand ik al jaren mijn dvd+ en dvd- schijfjes met een dvd-rom booktype. Nooit gezien/gehoord dat mijn schijfjes niet te lezen zijn in andermans pc's.

edit: verrek, moet mijn minder schermen open hebben staan. Beiden is al verteld :).

[Voor 21% gewijzigd door job op 30-09-2010 14:18]

• ChojinZ
boner schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:10:
mediacode zegt moser bear. Maar hoe kom ik er nu dan achter welke fabrikant die dingen verkoopt. MB verkoopt niet in dit land
Dat is idd vrij lastig. Wat je kan doen:
-Winkel opbellen en vragen naar mediacodes
-Indien mogelijk: 1 losse cd kopen, mc checken, bij juiste mc groot inslaan

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:57

Jimster

A State of Trance

Ik zou DVD-R schijfjes proberen ipv +R. Pioneer is namelijk een fabrikant die achter de DVD-R 'standaard' staat.

• mountainbiker
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:56
Moser Bear (India) heeft wel eens voor mitsubishi/MCC/verbatim geproduceerd, kan ik mij vaag herinneren.
Ook heb ik zelf wel eens Moser Bear gehad en dat leek dezelfde dye te zijn als die van MCC.

Zoek eens naar blanco-dvds in die hoek, dus verbatim / mediacode MCC****

**Edit**
Yep, zie post uit 2005!! (mijn geheugen is toch nog niet zo slecht),

http://club.myce.com/f33/...im-r-r-134990/#post964182

**Edit**

[Voor 26% gewijzigd door mountainbiker op 30-09-2010 14:46]

mountainbiker

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
dvd-r loste alle problemen op!!! Dat ik daar niet eerder aan dacht.
O+ O+ O+

• muppet99
  • Laatst online: 13:07
Pioneer wil daar wel eens vaker mee in de fout gaan ;) Daarom was dat mijn eerste gedachte :) Heb het ook gezien met DVD spelers voor onder de tv.... maar blij te horen dat het probleem over is :)

Carpe Diem

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
helaas te vroeg gejuigd :'(

Wat ik nu net heb gedaan is de bestanden mbv dvdshrink een keertje extra behandeld. En dan heb ik twee verschillen, verder zijn alle bestanden tot op de bit gelijk:

>fc /b e:\inc\shrunk\video_ts\VIDEO_TS.BUP g:\video_ts\VIDEO_TS.BUP
Comparing files E:\INC\SHRUNK\VIDEO_TS\VIDEO_TS.BUP and G:\VIDEO_TS\VIDEO_TS.BUP

00000042: 41 61
00000043: 42 62

>fc /b e:\inc\shrunk\video_ts\VIDEO_TS.ifo g:\video_ts\VIDEO_TS.ifo
Comparing files E:\INC\SHRUNK\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO and G:\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO

00000042: 41 61
00000043: 42 62

Zou het hieraan kunnen liggen? Ik heb namelijk geen flets idee wat de opbouw is van de twee files. Wanneer ik aan de gang ga met google hoe dit is opgebouwd krijg ik al hoofdpijn bij de eerste allinea.

• jan99999
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 21:20
http://club.myce.com/

Op bovenstaande forum kun je vinden wat goede merken zijn.

Op bovenstaande forum vind je hoe je een dvd kunt testen na het branden:
Dan weet je:
-Of de dvd goed leesbaar is, dus of hij goed gebrand is.
- Dat de dvd's bij je brander passen.
-Of de kwaliteit van de dvd's goed is en of ze niet varieeren.
-Of je langzamer moet gaan branden ivm de leesbaarheid
-na een aantal jaren kun je de dvd's weer testen om te zien of ze nog leesbaar zijn.
-etc.

Verschillende merken kopen en testen, en koop goede merken(verbatim).
Op 8x(of 4x) branden, is meestal beter.
Je afspeel apparaat kan slecht zijn, dit zie je indien de test die boven doet en de dvd is goed.

• boner

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Ik ben nu maar eens aan de hobby gegaan met het booktype. Ik heb de drive geidentifiveerd en het is een AD-5170A van Optiarc (lees NEC).

Op de liggydee site heb ik de firmware gedownload (dacht is tenminste) Ik neem deze:
http://liggydee.cdfreaks.com/page/en/Optiarc-AD-5170A/ en dan de bovenste. Ik nam aan dat dit de goede is. Maar bij het flashen krijg ik:
Binflash - NEC GUI version - (C) by Liggy, Herrie and r-man
http://binflash.cdfreaks.com

Identified drive: 26 - 3036
Detected drive from Firmware: 27

betekent dit dat ik een 3036 heb?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee