Sweex 9600 GT geeft backlight flicker op Bravia KDL40W5500

Pagina: 1
Acties:

• MrShibby
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06-2025
Mijn sweex 9600GT geeft via HDMI en DVI een ongewenst resultaat op m'n Sony Bravia 40w5500, namelijk dat de achtergrond verlichting van de Bravia aan en uitschiet. Redelijk irritant als je rustig een filmpje wil kijken :P

Nou heb ik al een monteur vanuit Sony ernaar laten kijken, die heeft de tv even een nieuwe firmware gegeven, echter loste dit het probleem niet op. Opvallend is ook dat m'n PS3 het probleem niet heeft.

Ik gok dus dat de videokaart echt de boosdoener is. Ik heb al even wat andere modi geprobeerd in het Nvidia paneel, de driver geupdate, en een andere HDMI kabel geprobeerd, maar nog steeds geen succes.

Is er iemand met eenzelfde probleem, of nog beter, iemand die weet hoe ik dit weer fix?

P.S. Een grove 2 maanden terug Sweex gemaild, maar die hebben kennelijk geen zin om hun product ondersteuning te geven.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:08

Herman

FP ProMod
Hm... Ik zou Sweex niet zo snel nemen als merk. Heb je beschikking over een andere GPU waarmee je kunt testen?
Heb je ook de chipset-drivers geupdate?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 15:47
Wat ik me afvraag is of een videokaart wel de mogelijkheid heeft om met de backlight van je scherm te gaan klooien. Daar kan en mag een videokaart niet eens aanzitten.

En als 'ie er wel aanzit, komt het misschien doordat 'ie af en toe signaal kwijtraakt (en dat het scherm dan 'uit' gaat). Probeer dus eens een andere kabel ofzo.

En koop voortaan wat anders dan Sweex.

[ Voor 5% gewijzigd door Orwell op 29-09-2010 21:59 ]

• MrShibby
Het vreemde is, het beeld is prima. Als de z.g.n. ECO-modus van m'n tv op hoog zet (wat feitelijk de backlight zo goed als uitzet) kan ik gewoon Full HD kijken, alleen niet met het gewenste contrast. Een andere kabel heb ik geprobeerd, no avail.

Toen ik de videokaart kocht ging ik voor een cheap kaartje waar ik toch FullHD mee kon uitsturen. Maargoed ik snap wat je bedoelt, Sweex staat niet echt bekend als een Class-A merk :P

Het zal wellicht in de signaal-codering zitten, bij nader onderzoek op internet kom ik nog wel wat gevalletjes tegen, waarbij het toevallig ook steeds Nvidia kaarten betreft. Toch maar overstappen op Ati dan?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Of het Sweex is of niet maakt hier eigenlijk vrij weinig uit, want het zal waarschijnlijk gewoon een referentie Geforce 9600GT zijn. Goed mogelijk dat hier ook gewoon een Sapphire, HIS, etc. BIOS op zal werken.

Heeft je TV een functie om automatisch de backlight aan te passen? Want dan is het sowieso aan te raden om dit helemaal uit te zetten. Schijnbaar raakt hij nu door de war op de een of andere manier.
Daarnaast zou ik eens de drivers van je videokaart bijwerken met de laatste versie van nvidia.com.

Tesla Model Y RWD (2024)

• MrShibby
Drivers zijn bijgewerkt, echter heeft dit het probleem niet opgelost.

Ik heb nog even een andere videokaart geprobeerd (ook Nvidia) deze vertoonde het probleem niet.

Volgens mij heeft het referentiemodel van de 9600GT de beschikking over 2 DVI poorten waarbij mijn Sweex versie 1 DVI en 1 HDMI poort heeft, welke BIOS zou ik er dan op moeten draaien en hoe doe ik dat? (geen ervaring in)

• MrShibby
Na een hoop gekloot was ik het zat en heb ik via Marktplaats een ATi Radeon HD 5750 op de kop getikt. Perfecte HDMI doorgave, veel stiller, vrij goedkoop.

Alsnog wel bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1