Toon posts:

Laptop geen connectie met server

Pagina: 1
Acties:

• BryanD
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19-09 13:00
Beste tweakers,

Sorry voor dit noob vraagje, maar ik kom er niet uit.

Ik heb een server 2003 die domain controller is, deze zit op een wireless router aangesloten (wired). Hier staan een x aantal shares op, en ik wil met een laptop (Draadloos) bij die shares, dit werkt echter niet...hoe krijg ik dit werkende?

Het liefst zoals het nu ingedeeld is, er moet namelijk een presentatie gegeven worden om 11 uur met de laptop, dus ik kan er ATM niet bij en ik kan in de huidige situatie niet heel veel veranderen. Als het niet anders wil als de router aan de server te koppelen dan moet ik dat dan maar doen als alles klaar is.

Huidige lay-out:

internet -> modem -> router -> server -> switch -> PC's (wired in domein en 1 uit het domein maar wel goeie settings (kan ook bij de shares))

In mijn hoofd zou het wel werken als het zo zat:

internet -> modem -> server -> switch -> PC's & Router

Of sla ik nu wederom de plank mis, ik zou namelijk verder niet heel veel anders kunnen bedenken. Echter als dit wel klopt zou ik dan DHCP op de router aan kunnen laten staan en zonder in het domein te gaan zitten en zonder met instellingen te gaan kloten de laptop bij de shares krijgen?

M.v.g,
Bryan

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

veel routers hebben een mogelijkheid om het bedrade netwerk te beschermen van het wireless gedeelte

maar ja je geeft erg weinig info . wat heb je zelf al geprbeert. ping tests firewalls etc

[Voor 32% gewijzigd door Fish op 29-09-2010 09:39]

Iperf

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:50

lier

MikroTik nerd

Waarom stel je deze vraag niet in Laptop naar de Server?
Hoe is de situatie nu (bij voorkeur IP adressering)?

En als antwoord op je vraag: ja, je slaat de plank volledig mis (want je wil geen router tussen je server en clients, hooguit een switch en/of Access Point).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BryanD
Sorry! foutje, maar goed ik heb geprobeert te pingen werkt wel vanaf de server naar de laptop, maar vice versa niet. Firewalls staan uit (voor testen). maar ik zie de server ook niet in de netwerk lijst van de laptop (vista) maar ik zie de laptop ook niet in de netwerk lijst van de server (win 2k3).

Ik zou niet weten hoe ik dit snel oplossen kan.

Bedankt voor de snelle reactie (s).
M.v.g,
Bryan.

Edit:
@lier, doh >.< had ook gekund inderdaad.

Maar goed IP's e.d.:

router
IP: 192.168.0.1

Server: 192.168.0.100
Laptop: 192.168.0.101

Zowel laptop als server hebben als gateway en dns de router.

Lier, het is trouwens niet dat ik een router tussen de server en de clients wil hangen, maar ik wil de router juist aan de switch hangen waar ook de clients aan hangen. zeg maar een soort van client van de router maken...

sorry als dit allemaal heel onduidelijk is.

Ben nog niet helemaal wakker

[Voor 38% gewijzigd door BryanD op 29-09-2010 09:49]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stjeemig duw die zooi dan gewoon op een usb stick

geen stick? ff naar de winkel ?

[Voor 26% gewijzigd door Fish op 29-09-2010 09:50]

Iperf

• BryanD
Dat is niet echt een oplossing fish, dat word nu al gedaan en het is een pain in the behind. Daarom wou ik dat graag veranderen, misschien voor deze presentatie toch nog even doen, maar daarna moet het toch wel anders opgelost kunnen worden.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

BryanD schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:53:
Dat is niet echt een oplossing fish, dat word nu al gedaan en het is een pain in the behind. Daarom wou ik dat graag veranderen, misschien voor deze presentatie toch nog even doen, maar daarna moet het toch wel anders opgelost kunnen worden.
En sta je ons alvast te bedanken voor een snel antwoord terwijl het probleem al een tijdje gaande was .. eh
tuurlijk is het een oplossing als je het om 11 uur moet hebben

en sla geen toon aan alsof je mijn werkgever bent

Iperf

• BryanD
Sorry hoor als dat zo over kwam, dat was niet bepaald de bedoeling... Na goed, gebruiken we wel een USB stick voor deze presentatie, maar zoals ik in mijn vorige post al zei, het zou toch wel mogelijk moeten wezen om dit anders en goed in elkaar krijgen. Ik zou alleen graag van jullie willen weten hoe we dit voor elkaar kunnen krijgen, is de manier in mijn originele post de juiste, of zeggen jullie dat ik me gewoon stil moet houden en dat ik het zo en zo moet doen omdat het dan wel werkt?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je server moet de shares ook helemaal niet bechikbaak hebben op de internet kaart

regel een acces point aan je netwerk waar de pc's ook aan hangen, iets zegt me dat jij niet degene bent die dit alles heeft ingericht

[Voor 29% gewijzigd door Fish op 29-09-2010 10:07]

Iperf

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:50

lier

MikroTik nerd

lier schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 16:23:
Wat is het probleem om je server direct aan te sluiten en (bijvoorbeeld) van RRAS gebruik te maken ?
Doet je modem aan NAT ?
Heeft je modem meerdere aansluitingen ?

Ik zou persoonlijk de hele bende terug draaien, zorgen dat DNS en DHCP via de server verloopt en je (wireless) router als AP in stellen. Dan ben je volgens mij klaar.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

• BryanD
@fish, in tegenstelling, dit was ik wel.
@lier, ja inderdaad, ik zag nog wat posts op de oude thread die ik eerlijk gezegt niet gezien had. Ik zal na 11 uur even overleggen en kijken hoe of te wat.

Bedankt, dit topic kan dicht, als ik nog een vraag heb stel ik die wel in mijn oude topic.

excuses @ de mods voor het vele werk.
bedankt fish en lier voor de hulp.

M.v.g,
Bryan
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee